Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4:n pikkuveli RS4

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hyvä kysymys, itseasiassa tuossa sinun laittamassa kuvassa tuo näyttäisi olevan oikein. Kuka lienee liimaillut nuo minun merkit paikoilleen...

    Comment


    • ja onhan tuo pitänyt ääntä jo ääriasennoissa eli kyllä kai syyllinen on tuo pumppu.
      Kaikki audin V-koneet vinkasee ääriasennossa äänekkäästi.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
        No niin poika kotona, olihan reissu. Aamulla 6:n aikaan junaan ja 23:30 olin kotona...

        Mukavahan tuolla oli ohitella/ajella. Satasen vauhdista ei tarvinnut kutosta pois vaihtaa jos ohi piti päästä (kiekat lähellä 3t). Ohi mentiin ja vauhdilla. 5:lla meno oli taas lievästi sanottuna repäisevää, ei tahtonut pito riittää ja ESP astui kuvioihin.
        Hieno homma että RiSa on vihdoin kotona. Tuosta käppyrästä päätellen ei kyllä pitäis sutia 5. vaihteella, oliko tie jäässä?

        Comment


        • Tiet oli kohtuu sulia, mutta likaiset sorasta yms. ja osittain jopa jäässä. Ei taida sutia tuo auto edes kunnon säädöillä E85:lla kesäkelillä puhtaalla tiellä ja kesärenkailla =) Tuon käppyrän perusteella ei tosiaan kovin kummoisia osaisi odottaa. Perstuntuman mukaan tuolla on kuitenkin hönkää huomattavasti enemmän kuin vakiokoneella ja virisoftalla...

          Comment


          • Re: UrS4:n pikkuveli RS4

            Vein marmorille...meni hermo tuohon ääneen. Laittakoot kuntoon.

            Comment


            • Coolerit äkkiä paikalleen ja uusiks säätöön. Pitäishän tuolta alkaa löytyä löylyä reippaammin.

              Ja onpahan auto sentään lähempänä pajalla kuin toisella puolella suomea :)

              Comment


              • Eihän tää oo enää ees sitä motorsporttia... :)

                Comment


                • Ajotietokoneen kulutusmittauksen saa kohdalleen ME7 softasta helposti. VCDS:llä voi myös säätää +/- 25% muistaakseni, mutta oikea paikka on asettaa ajotietokoneen laskentaa varten määritelty suutinkoko softassa oikein.

                  Comment


                  • Pitää säätää tuota kaapelilla siihen asti kunnes saa koodattua sen oikein koodista. Ei ollut tehostimen pumppu sökö. Ääntä piti viskon laakeri. Pitää nyt varmistaa tilasinko tuohon uuden vai onko tuo edelleen sama vanha. Anyway hyvä, että vika löytyi ja auton saa taas joskus talliin. Eihän marmorilla moista osaa varastossa ollut vaan piti tilata eli maanantaina pitäisi auton olla taas "äänetön" =)

                    Menee hermo tuon kanssa, eikö se voisi pysyä kasassa edes päivää. Viikko olisi jo juhlaa...

                    Comment


                    • Saiko laakerin erikseen vai pitääkö vaihtaa se koko klumppi? Omassa nimittäin jollottaa se sama viskon hihnapyörän takana oleva laakeri.

                      Comment


                      • Marmori tilasi koko mötikän. Melko varmaan olis saanut sen pelkän laakerinkin askarreltua...

                        Comment


                        • Minulla tuo visko pyörii koko ajan, huomattiin konerempan jälkeen. En oo antanu sen vaivata vielä, vaikka tehoja viekin pois :D

                          Comment


                          • Kyllähän tuo pyörii aina kun kone on käynnissä =) mutta se tuuletin ottaa paremmin kiinni kun lämpötila nousee. Kylmänä sen ropellin voi pysäyttää vaikka käsin...

                            Mulla on se itse viskon laakeri sökö eli se mitä se hihna pyörittää. Piti jo melkoista ääntä (kuten tuosta näytteestä kuulee).

                            Comment


                            • Viskot roskikseen. Niin minäkin olen sen tehnyt :)

                              Comment


                              • Pakkohan sulla siellä joku murikka on olla vai vaihdoitko lyhyemmän hihnankin (jos koko mötikän ohitit)?

                                Comment


                                • Noilla kitkoilla ei mikään ihme jos esp alkaa vilkuttelee isollaki vaihteella. Oon ittekki vähän ripeämpää risaa ruuvatessa törmänny samaan. Tie, nopeus ja alustan toiminta tekee vielä oman osansa. Noi -3..0 ennakot ei kuulosta pitkässä juoksussa kovinkaan terveelle, kiireesti viinaa tankkiin ja uutta säätöä.

                                  Comment


                                  • Vain pelkkä visko pois. Mutikka on mutta snekin voi ohittaa ottamalla pois ja lyhyempi hihna tilalle. Näin sne varmaan itse tässä joskus teen.

                                    Comment


                                    • Naureskelin tässä, että tuolta konehuoneesta saa repiä melko lailla "turhaa" palikkaa pois. Viskon, kiertovesipumpun, lisä-ilma härpäkkeet, sytkävahvarit (puola konversion yhteydessä) ja paljon muutakin kaiketi...

                                      Kun kaikki nuo on riisuttu niin siellähän alkaa olla tilaakin tehdä huoltoja ;-) No mä koetan mennä vielä ns. täydella setupilla. Alkaa olla osat vähissä mitä ei ole vaihdettu. Tuon ohjaustehostimen pumpunkin ehdin tilaamaan hätäpäissäni.

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                                        Kyllähän tuo pyörii aina kun kone on käynnissä =) mutta se tuuletin ottaa paremmin kiinni kun lämpötila nousee. Kylmänä sen ropellin voi pysäyttää vaikka käsin...
                                        Tuota ei passa mennä minulla kokeilemaan... Kokeiltiin vähän jarruttaa tyhjäkäynnillä ja eipä se hidastunut :)

                                        Comment


                                        • Nyt Jari haet sen Riston omaan talliin hoitoon, niin tulee kuntoon joskus. Se haluaa vain vähän huomiota sulta, eikä hinailua ympäri Suomea eri pajoilla. Ja nyt kun haet sieltä Audilta sen takas, niin teeppä melko hyvä tarkastus, montako uutta paikkaa ääntää, koska sitä autoa on myös koejettu ja veikkaan, ettei ainoastaan yhden asentajan toimesta.

                                          Comment


                                          • Re: UrS4:n pikkuveli RS4

                                            Käsittääkseni tuo auto on nyt purettuna eli sillä ei voisi ajaa ja tietysti mulla on tarkat kilsat ylhäällä. Jos siihen on tullut enemmän kuin 100m niin nostan metelin. Tuo remppa kun ei vaadi metriäkään koeajoa...

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja pmtp Näytä viesti
                                              Ja nyt kun haet sieltä Audilta sen takas, niin teeppä melko hyvä tarkastus, montako uutta paikkaa ääntää, koska sitä autoa on myös koejettu ja veikkaan, ettei ainoastaan yhden asentajan toimesta.
                                              Älä maalaa piruja seinille...

                                              Comment


                                              • Poika taas tallissa. Nyt käy todella nätisti ilman ylimääräisiä kahinoita/surinoita tahi muita liverryksiä. Ajattelin heittää tuon clubikilven taakse siinä ohimennen, mutta ei sekään mennyt kuin ajattelin. Molemmat pultit poikki =( Äkkiä Puuiloon ostamaan vastakierre tappisarjaa, CRC irroitinta, kierresettiä yms. tarviketta, että sai poistettua nuo tumpit tuolta. Tunnin äherryksen, parin katkenneen poranterän ja monen ärräpään jälkeen sain reiät auki ja kilven paikalleen. Pitää vielä ehostaa tuota niin, että poistan tuota mustaa pohjamassaa niin, että se ei tule kilven ulkopuolelle. Hiukan tökerön näköinen, mutta onpahan nyt ainakin kiinni.

                                                Marmori tosiaan vaihtoi koko viskomötikän "kokonaisedulliseen" hintaan, mutta onpahan se 2v takuu tuollakin. Pitää nyt suunnitella reissu tuonne varastolle ja hakea autoon noita tilattuja pisteosia. Samoin pitää alkaa ihmettelemään noita Janin toimittamia ledejä, että mihin kaikkialle noita oikein voi survoa. Alustaa ja jarruja varten pitää varata joku viikonloppu. Täällä Oulussa en saa autoa ylös ja ei ole vielä oikein työkalujakaan tehdä mitään isompaa eli parempi säästää nuo hommat tuonne isommalle tallille.

                                                Niin, tuolla toisessa RS4 ketjussa oli puhetta tuon RNS-E navin aloituskuvasta. Mullahan ei ole RS4 vaihtoehtoa ollenkaan, kun tuota RNS-U PU mallia ei ole asennettu tuohon autoon tehtaalla ( tai mihinkään RS malliin). Mulle tulee näyttöön Audi MMI Navigation system teksti rinkuloilla. Koetin ottaa kuvankin, mutta se vilahtaa tuossa niin nopeasti etten saanut puhelimella tuota vangittua (olin siis laiska kun ekalla yrityksellä ei onnistunut niin annoin olla =)

                                                Kiitos muuten Oululaisille kerhokavereille kahvitteluista. Kysyin jo meetissä, että mistä Oulusta saa E85 tavaraa ja jonkun paikan joku tiesikin, mutta lahopäänä jo unohdin eli jos joku tietää mistä Oulusta saa tuota viinaa (muualta kuin Alkosta ja pimeiltä markkinoilta) niin laittakaahan vihjettä. Ei tuo auto vielä tuon päälle ymmärrä, mutta jos tuohon nyt saa sen E85 softan niin pitäisi tietää mistä ainetta oikein saa. Olen koettanut pitää silmät auki, mutta vielä en ole moista asemaa bongannut.

                                                Comment


                                                • Silloin kun itse siellä vielä vaikutin, niin oli E85 tuloillaan Välivainion Shell Expressillä.

                                                  Comment


                                                  • Ja sieltä sitä nykyään saakin.

                                                    Comment


                                                    • http://goo.gl/maps/W0dMG Välivainion Shell jää Tuirasta Alakyläntietä pohjoiseen ajaessa Välivainion sillan jälkeen katveeseen oikealle puolelle. Ei sitä bongaa yhtä helposti kuin paria seuraavaa Neste-asemaa.

                                                      Comment


                                                      • ...Ja samaa paikkaa tarkoitinkin eilen. :)

                                                        Comment


                                                          Eipä ole mullakaan koko viskotuuletinta. Kulutusta en muuten saanut kohilleen koodista eikä sitä kukaan nefmotossakaan ymmärtänyt miksei mene kohilleen. Litraset boschit kyseessä 4 barin säätimellä. Muistaakseni se VCDS oli 5%välein tai oliko max 5%? Pitänee sekin kortti vielä kattoa.

                                                          Comment


                                                          • Ajattelin heittää tuon clubikilven taakse siinä ohimennen, mutta ei sekään mennyt kuin ajattelin. Molemmat pultit poikki
                                                            Aiheutti pientä naurua. Ei kyllä voi mennä pahemmin asiat vinksalleen yhden auton kanssa enää :)

                                                            Comment


                                                            • Oletuksena on 100% ja säätö on 85...115% 5% portaissa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X