Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4:n pikkuveli RS4

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jaa'a, hyvä kysymys. Jos Teppo ei noita voi toimittaa niin olen yhtä ymmällä kuin sinäkin. Pitänee tyytyä noihin muihin valmistajiin esim 034:

    Kumit

    Noista Wagnerin S4 coolereista. En ole vielä myyjää tavoittanut eli en tiedä mitä noiden kanssa tulisi tehdä. Oisko täällä kuitenkaan ketään kiinnostuneita noista? Wagnerin mukaan nuo on melkoisesti paremmat kuin orkkis S4:n ja jää vain hiukan RS4:n vastaavista, joten ei nuo huonot ole. Alustavasti kyselen josko olisi kiinnostusta kenelläkään jos en saa noita mulle myynyttä kiinni.

    Comment


    • Saattaspa kiinnostaakin. Onko uudet vai käytetyt ja löytyykö kaulukset kanssa?
      Viimeksi muokannut okkim; 10.12.2012, 19:03. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus

      Comment


      • Coolerit meni jo...

        Pitää tehdä näistä Risan osista joku lista ja laittaa kaikki tuonne myydään palstalle. Melko paljon tuota käyttökelpoista tavaraa on kertynyt, nyt kun aloin miettimään. Vanhemman koneen kohtaloa mietin vielä. Katselin sitä tuolla pajalla ja se oli todella siistin näköinen päällepäin kaikinpuolin (en tiedä oliko pesty ennen purkua). Männissä ei ollut pienintäkään viitettä rajumpaan nakutukseen. Sen ainakin päätin, että tuota orkkis konetta en myy ennen kuin tuo uusi on 100% sisäänajettu ja toimivaksi todettu. Jos mun tuuri jatkuu tätä rataa niin tuonkin joutuu vielä purkamaan =)
        Viimeksi muokannut Jari74; 10.12.2012, 20:57.

        Comment


        • Joulut on vietetty ja pari huilipäivää töissä ennen taas seuraavia mättöjä. Käy voimille tämä kaikki syöminen yms. touhu =)

          Hitaasti etenee tämäkin projekti. Syynä on nuo kaikenmaailman stefat/tiivisteet/mutterit ym. pikkujutut. Teppo jo toimitti julmetun listan kaikkea pientä sälää pajalle, mutta aina sieltä jotain puuttuu. Sitten odotellaan taas osien saapumista päivä tai pari. No Sami epäili, että ensi viikolla tuo olisi lopulta valmis. Nyt suurinpana ongelmana on vauhtipyörän/asetelman pultit. Tilattiin tuohon uudet, mutta ne on orkkis RS4 settiin ja nuo ei käy noihin SRE rojuihin (liian pitkät ja kanta erilainen). Tosin koetin tarkastella tuota settiä ja ainakin joissain kuvissa nuo pultit oli mukana, tiedä tuosta sitten. Pitää vielä tarkistaa...

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
            Kone on nyt ns. pöydällä, kansien kopat irti, joten oli kuulemma helppo tarkastaa mistä se vuotaa ja alakerrastahan se. Epäilivät, että toinen rengas olisi antanut periksi.
            No selviskö tämä nytten?

            Comment


            • Tuo ei ole varmistunut. Alakerta on koskematon edelleen. Sitä ei alettu purkamaan ollenkaan, kun sain tuon uuden Okkimilta. Kannet ehti lähteä koneistamolle ja ne on nyt iskussa. En tosin ole vielä kuullut tarkempia tietoja mitä niille on tehty. Tavallaan hyvä, että nuo kannet on valmiina jos tuon koneen mukana tulleet ei asetu kohdalleen. Tai no ei siellä ole kuin yksi vena toisessa kannessa joka falskaa melkoisesti, mutta toivotaan, että sekin asettuu kuhan saadaan auto käyntiin ja sisäänajettua.

              Täytyy itse ihmetellä tuota alakertaa kuhan sen saan raahattua omaan talliin. Kaikki rojut on edelleen tuolla pajalla.

              Comment


              • It's a live =) Auto on parhaillaan koeajettavana ja saan tuon alle tänään. Siitä suoraan Akille RNS-E PU päivitykseen ja huomenna kevyt sisäänajo eli ajan auton Ouluun. Tiukille meni sillä maanantaina on paluu jo Afrikkaan.

                Onneksi sain tuon nyt käyttöön (oikeastaan emännän) ja toivottavasti se nyt toimii ainakin hetken aikaa, sillä tuo meidän kauppakassi menee koneremontiin vuorostaan ensi viikolla, sieltä meni öljyt ja vedet sekaisin..huoh. Hyvää tuuria näiden autojen kanssa =)

                Comment


                • No niin tallissa on. Matka meni hienosti, mutta piti ajaa hyvin rauhallisesti. Syynä se, että moottorin ohjaus ei pysy tuon HW setupin mukana enää. Konehan poikkeaa nyt vakiosta melkoisesti. Sami oli koeajolla huomannut, että se nakuttaa, kun päästetään ahtopaineille. Tämä varmistui myös arvoja logatessa. Tuo kuulemma hengittää/toimii huomattavasti paremmin kuin vakio eli moottorin ohjaus ei pysy perässä, puhumattakaan noista vaparin nokista ym. Vetää ennakot ym. heti rajoille asti. Sami otti N75:n johdon irti ja silti tuo ahtaa reippaasti.

                  Repo ja Sami sanoivat suoraan, että ajan auton omalla vastuulla kotiin ja että yhtään vetoa yms. ei saa tehdä. No ajoin auton hyvin rauhallisesti kotiin. Vauhtia hidasti sekin melkoisesti, kun ajattelin koko ajan tuota hintaa mitä tuo kone tuli maksamaan =) Mahtoi moni ihmetellä, että kylläpä RS4:n lähtee hitaasti valoista. Nopeus ei päätä huimannut ja kutosta taisin käyttää vain pitkillä suorilla. Korvakuulolla en kuullut mitään nakutukseen viittaavaa (ja uskokaa pois, meinasin tulla jo vainoharhaiseksi kun yritin kuulostella kaikkea poikkeavaa ääntä autosta. Kotona katsoin vikakoodit niin ei muusta herjannut kuin viallisesta N75:sta (johto irti).

                  En täysin ymmärrä miten tuo ei nyt toimi ollenkaan tuolla setupilla, mutta kenties Repo tai joku muu osaa selittää. Nyt auto jää talliin kunnes saadaan se säädettyä. Menee helmikuulle.

                  Auto toimi muutoin oikein hyvin. Kytkin oli hiukan jäykempi kuin alkuperäinen, mutta vaihteet meni päälle erinomaisen hyvin, ei ne takunneet ennenkään, mutta ero entiseen on huomattava. Saattaa johtua uusista puslista/tukikumeista tai sitten uusista öljyistä, mutta kyllä noita kelpasi heitellä sisään. Tuohon vielä se shortsifteri niin paketti on valmis. Uusi putkisto herätti myös hymyn huulille. Se murisee juuri sopivasti, mutta matka-ajossa melkein huomaamaton.

                  Hitaasti kiiruhtaen siis ajelin, aika sujui leppoisaan tuota uutta navia tutkiessa. Hieno peli kaikinpuolin ja auto nuorentui heti monta vuotta sisältäkin. Kaikki toimii niin kuin pitää. Nyt tuli vain into lisätä tuohon uusia ominaisuuksia esim. digi TV (Vanhassakin oli, mutta analoginen). Samoin päätin, että vaihdan tuon MFSW ratin 3-puolaiseen. Ajaessa tuosta ratista on vaikea ottaa kunnon otetta kun aina on joku puola edessä ja onhan tuo 3-puolainen hiukan tyylikkäämpikin.

                  Muutaman clubilaisenkin bongasin matkalla. Jyväskylässä KFS-xxx A4 B5 farkku meni ohitse ja matkalla huomasin clubikilvet parista muustakin (rekkareita en ehtinyt painaa mieleen).

                  Comment


                  • Terveisiä täältä Ibadanista. Pieni kylä (vain noin 8-9M asukasta), melkoinen peräkylä tämäkin. Nooh muutama viikko ja kotiin...

                    Kuulin juuri, että talliin oli ilmestynyt tuon Risan orkkis kone kaikkine muine romuineen. Kovasti olen koettanut pähkäillä mitä sen kanssa tekisin. Haaveena/tarkoituksena olisi kunnostaa se, mutta sitten aloin miettimään, että sinne talliin se kuitenkin jäisi pölyttymään ja milloin ehtisin edes tuota ropaamaan. Alkaa noita romuja olemaan joka paikka täynnä eli taidan laittaa tuon myyntiin. Pitää tehdä lista osista ja koettaa haarukoida noille joku järkevä pyynti. Kannet on kunnostettu ja koeponnistettu eli lähes uutta vastaavat. Alakerralle ei ole tehty mitään. Onhan tuolla paljon muutakin sälää (pakosarjat, putkisto, kytkin asetelmineen jne)

                    Autolle on varattu dyno säätöä varten 11-12.2. Saapahan tuonkin alta pois ja pääsee vihdoin kokeilemaan miltä tuo uusi setuppi oikein tuntuu.

                    Comment


                    • Oliko siinä alakerrassa sitten mikä vialla? Kuullostaa edelleenkin aika utopialta että puristukset niin vaan hävis...

                      Tietty se pelkkä kampura, kanget ja männät irti meininki maksaa kun joutuu osia sillon jo vaihtamaan. Mutta sais ainaskin selville se tositarinan.

                      Comment


                      • Alakertaan ei ole vielä koskettu ollenkaan. Nämä työt tahtoo nykyään viedä kaiken ajan ja kotona en ole ehtinyt kuin käymään. Tutkin toki alakerran, kuhan joudan. Tuo alakertahan on muutoin kunnossa, ei tuolla koneella ole ajettu kuin 132tkm. Edelleen viaksi epäillään sen toisen männänrenkaan hajoamista jokaisessa sylinterissa. Nakuttanut kenties?

                        Kyllähän tuon kunnostaminen tulee jotain maksamaan, mutta jos pitää sisuskalut samoina niin ei pääse kulut karkaamaan. Itsellä oli ajatus, että pikkuhiljaa laittelisi kasaan ja samalla opiskelisi tuon moottoritekniikan alkeita. Mullahan tuon Urssinkin koneen rakensi ulkopuolinen, kun en ehtinyt siihenkään keskittymään. Työtilanne on edelleen sellainen, että ajankohtaa milloin ehtisi jotain harrastamaankin ei ole näkyvissä lähikuukausina.

                        Comment


                        • Olen tässä koettanut saada selvitettyä miten saisin tuohon Risaan vetokoukun ihan laillisesti. Maahantuojan kaveri teknisestä hyväksynnästä oli oikein avulias ja selvittelyn jälkeen virallinen vastaus tehtaalta oli synkkä. Audi ei lupaa autolle minkäänlaisia vetomassoja.

                          Vedellään kärryä noilla muilla vehkeillä..

                          Comment


                          • Ei mennyt taaskaan niin kuin siinä kuuluisassa ruotsinkielisessä TV-sarjassa. Istun junassa parhaillaan matkalla kotiin. Risalla kuitenkin lähdin matkaan eilen...

                            Tosiaan lähdin eilen aamulla köröttelemään kohta Tamperetta. Matka meni oikein hyvin, mitä nyt keli oli todella surkea sillä loskaa ym. oli ilmassa melkoisesti. Auton säätämättömyys aiheutti sen, että ajoin suosiolla kaikkien kuorma-autojen yms. perässä ja ohi koetin päästä ohituskaistan kohdalle sattuessa. Tuotahan ei saanut kuormittaa yhtään.

                            Auto oli keulastaan melkoisen muurautunut umpeen. Tässä kunnossa auto oli tunnin seisomisen jälkeen (suurimmat jäät sulaneet jo pois):

                            Risa

                            Jätin siis auton pajalle Jyrkin huomaan. Hänellä oli toinen auto työn alla ennen minun, joten poistuin paikalta Tampereen keskustaan ihmettelemään mistä saisin hotellihuoneen. Tuohon piti vielä vaihtaa 680cc suuttimet ja Boschin 044 pumppu ennen penkkiin laittoa eli vasta tänään olisi pitänyt päästä säätöhommiin.

                            No Jyrki soitteli aamulla, että ei onnistu. Autossa on taas massiivinen ahtovuoto joka paikallistettiin apukuskin puolelle. Tuo oli syynä myös auton omituiseen käyttäytymiseen. Kokoamisvaiheessa oli jotain mennyt vikaan. Pienen tuumailun jälkeen päätettiin niin, että palaan kotiin maitojunalla ja Repo ottaa auton ja vie sen pajalle, jossa se laitetaan kuntoon. Tuo vuotopaikka on kuulemma sen verran hankalassa paikassa, että muutaman tunnin työllä siitä ei selviä.

                            Kylläpä tuo nyt vastustaa. Sovittiiin nyt niin, että laittavat tuon kuntoon ja saattavat säätöihinsä. Ilmoittelevat sitten milloin ja mistä tuon auton saa hakea. Ei oikein jaksa enää tuota roudata ympäri suomea, kun muutoinkin on aika kortilla. Tuolla ei onneksi ole mikään hoppu...

                            RS4 on todellakin harrasteauto =)
                            Viimeksi muokannut Jari74; 12.2.2013, 13:01.

                            Comment


                            • Näissä Avus Silvereissä yksilöissä tuntuu olevan jotain paljon dramaattisempaa omistamisen meininkiä, kuin muissa yksilöissä.

                              Tuntuu välillä siltä, että jokainen kauppareissukin on kuin suuri seikkailu jolta ei tiedä mitä odottaa. Ja sitten jos tekniikka ei kuse, niin jotain muuta pientä kommellusta sattuu joka ikisellä reissulla (näin esimerkkinä vaikka tuo minun jänisepisodi).

                              Sitten sitä alkaa pyöritellä ajatuksia päässä ennen nukkumaan menoa, että "yrittääköhän joku ylempi voima viestittää koko ajan jotain, kun näin vastustaa".. tai sitten se vaan on yksinkertaisesti niin paska tuote.

                              Comment


                              • Taitaa johtua siitä, että jätetty kesken tehtaalla, kun ei oo edes vedetty muuta maalia, kuin pohjamaalit :D

                                Comment


                                • Kylläpä osaa vastustaa oikein koko rahan edestä. Anna mä arvaan - vuotokohdan korjaaminen vaatii koneen irroittamisen?

                                  Comment


                                  • Jos käytän kristallipalloa oikein, niin arvaan että se "ahtovuoto" on hukkaportin ohjausletkussa, jonka irroitus ei onneksi tarvitse koneen irroitusta. ;) Mutta ei se hauskaa ole.

                                    Comment


                                    • Re: UrS4:n pikkuveli RS4

                                      Jos nyt oikein käsitin niin sieltä oli joko by-passia ohjaava letku poikki eli ei varsinaisesti ahtovuoto, mutta tuon takia menee yliahdoille tai sitten joku muu isompi rööri poikki/puhki. Apukuskin puolella siis. Itseasiassa tuon rikkoutumisen ajankohta on paikallistettu. Epäillään että se olisi mennyt siinä yhteydessä kun pakoputkea ym. Olisi sovitettu paikoilleen. Oli kuulemma asentajalla palanut käämit. No se selviää...

                                      Juuh, pohjavärissä auto, ei näy niin kaikki pöly yms. Kun se seisoo varastossa, korjaamolla tai tien poskessa ;-) Ei näitä ole näemmä ajettavaksi tehty..

                                      Kysytäänpä ihan toista asiaa. Mistä saisin TUV paperit noille Porschen jarruille (Cayanne)? Olisi tarkoitus muutoskatsastaa tuo noille. Porschen maahantuojalta kenties?

                                      Comment


                                      • Niin, se ohjaa hukkaportin kelloa.

                                        Aika kovasti saa mennä asentajalla hermot, että pakoputken asennuksella saa sen letkun irti ;)

                                        TüV-papereita tuskin saa mistään, koska nehän on mallikohtaisia. Ei Porsche ole hyväksyttänyt niitä RS4:ään.

                                        Comment


                                        • Re: UrS4:n pikkuveli RS4

                                          Jeps, saapa nähdä mikä siellä mättää...

                                          Tosiaan eipä noihin taida mitään virallisia papereita saada. Katsotaan mitä sanovat...

                                          Comment


                                          • En ehkä edes mainitsisi mitään niistä jarruista katsastuksessa. Toisaalta, jos sulla on paljon muitakin muutoskatsastettavia juttuja esim putkisto, renkaat, alusta jne. niin sama kai niitä jarrujakin on sit tarjota samaan sataseen pienellä riskillä ilman papereita. Älä mene tarjoamaan maanantaina =)

                                            Comment


                                              http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 ja sieltä 13§ sanoo aika selkeästi millä muutoksilla jarruja saa parannella. Uusien jarrujen pitää olla akselimassaltaan isommasta/painavammasta ja tehokkaammasta autosta.

                                              Comment


                                              • Jarrujen kanssa pitäisi onnistua tosiaan ihan osoitus mistä autosta ovat. Esim paperi jossa käy ilmi että nämä satulat tarkoitettu Porche Cayanneen. jonka jälkeen jos itsellään ei ole paperia missä lukee akselipainoja ko. autosta niin katsuri voi tarkistaa trafin tietokannoista tuon.

                                                Näin minulle sanoi muutoskatsastaja itse ja tämä henkilö osaa hommansa. Toisaalta tämän auton vastustelun perusteella varaudu pahimpaan.

                                                Comment


                                                • Kyllähän jarruja saa aina parempaan suuntaan rakennella, eikä niistä tule edes muutosprosenttia. Varsinkin kun jarrujärjestelmän tyyppi ei muutu millääntapaa. Jotenkin kunhan vaan pystyt todentamaan mitä muutoksia tehty ja mistä vaihdetut osat ovat peräisin.

                                                  Comment


                                                  • Tuon olisi voinut kertoa myös minun katsastusmieskaksikolle. Sieltä tuli vain vittuilua ja hyväksyntäpaperilässytystä.

                                                    Comment


                                                      Onhan tuolla tällaiset tekstit:

                                                      3 §
                                                      Erityisvaatimukset EY-tyyppihyväksytylle M1-luokan ajoneuvolle

                                                      1. Autoa, jonka tulee ensi kertaa käyttöön otettaessa olla Suomessa voimassa olevien vaatimusten mukaisesti EY-tyyppihyväksytty, ei saa ennen auton ensimmäistä käyttöönottoa liikenteeseen muuttaa siten, ettei auto säily EY-tyyppihyväksyttynä. Seuraavien varusteiden asentaminen ja muuttaminen on kuitenkin sallittu ilman muutoksen johdosta vaadittavaa koko auton EY-tyyppihyväksynnän muutosta edellyttäen, että muutosten jälkeen auto täyttää muutoskohteiden osalta niitä mahdollisesti koskevan erityisdirektiivin hyväksynnän edellyttämät vaatimukset:

                                                      a) radio sekä kasetti- ja CD-soitin;

                                                      b) puhelin, ajotietokone ja vastaavat laitteet;

                                                      c) mittaristo;

                                                      d) lasten turvaistuin;

                                                      e) ilmatyynyvarustus;

                                                      f) kouluauton hallintalaitteet;

                                                      g) rengas- ja vannemuutokset;

                                                      h) lisävalaisimet;

                                                      i) ulko- ja sisälämmitinlaitteet;

                                                      j) kattoteline;

                                                      k) kattoluukku;

                                                      l) vetolaite;

                                                      m) roiskeläpät ja sisälokasuojat;

                                                      n) tilapäisesti käytettävät kiinteistönhuoltolaitteet;

                                                      o) automallikohtaiset korin muotoiluosat;

                                                      p) sähköiset ikkunanostimet;

                                                      q) istuinlämmittimet; ja

                                                      r) keskuslukitus sekä muut luvattoman käytön estolaitteet ja varkaushälyttimet.

                                                      2. Autoa, jonka sen käyttöönottoajankohtana on edellytetty olevan EY-tyyppihyväksytty, ei saa käytössä muuttaa eikä sen osia vaihtaa siten, etteivät käyttöönottoajankohtana vaaditun EY-tyyppihyväksynnän edellyttämät vaatimukset tai niitä uudemmat vaatimukset täyty. EY-tyyppihyväksynnän edellyttämien vaatimusten täyttämisen osoittamiseksi ei vaadita EY- tai E-hyväksynnän hankkimista muutoksille. Edellä 1 momentissa luetellut varustemuutokset saa autoon tehdä ottamatta huomioon näistä muutoksista seuraavaa koko auton EY-tyyppihyväksynnän muuttumista edellyttäen, että muutosten jälkeen auto muutoskohteiden osalta täyttää niitä mahdollisesti koskevien erityisdirektiivien edellyttämät vaatimukset.


                                                      13 §
                                                      Jarrujen muutokset

                                                      1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton jarrujen vaihtaminen seuraavin edellytyksin:

                                                      jarrut, joiden on edellytetty auton käyttöönottoajankohtana olevan E-säännön, direktiivin tai FMVSS-standardin mukaiset, tulee muutoksen jälkeen osoittaa sanotut vaatimukset täyttäviksi.


                                                      Eikö näiden mukaan jarruja saa muuttaa, mutta pitää osoittaa että jarrut ovat hyväksytyt juuri siihen autoon, koska tyyppihyväksyntä on aina auto/ malli kohtainen?

                                                      Vai onko jarruille olemassa joku yleismaallinen hyväksyntä, jonka avulla ne voisivat käydä ristiin autosta toiseen?

                                                      Itse en kyllä mainitsisi mitään...

                                                      Comment


                                                      • Hyvää informaatioa. Toki jos nuo jarrut olisi edes lähellä orkkista niin antaisin olla, mutta katsastusmiehen pitää olla umpisokea jos ei muutosta huomaa. Nuo Porschen jarrut on lievästi sanottuna massiiviset alkuperäisiin verrattuna. Lisäksi tuo kirkuvan punainen väri ja kissankokoiset kirjaimet, jossa ei lue Audi vaan Porsche, saattaisi myös aiheuttaa muutaman ikävän lisä kysymyksen =)

                                                        Korkeasti koulutettuja kavereita sentään...niin nuo katsastusmiehet =)

                                                        Comment


                                                        • Ei oo aina järjen käyttöä määritelty.

                                                          Luulis jos auto pysähtyy vähintäänkin riittävästi ja ei ole aivan toivottamasti jarrut autoon laitettu niin ei pitäis ongelmaa olla.

                                                          Itelläni tosin kokemus vaan -77 vuoden auton jarrujen vaihdosta, jota ei hirveästi uusimmat määräykset muutenkaan koske.

                                                          Comment


                                                          • Hämeenlinnan Kaus-Kantolan konttorilla käytin autoa leimalla 2011 ja siellä ollut nuori inssi sanoi, että silloin olisi ollut vasta muutaman vuoden ollut muutosprosenttivapaa tuo jarrujen muuttaminen isommiksi.
                                                            Selitti, että muutos oli tullut juurikin sillä perusteella, että kyseessä on auton turvalaitteiden parantaminen.

                                                            Asia tuli puheeksi, kun inssi itse tokaisi, että "ompas sulla kalliit jarrut tässä autossa", hän oli ennen inssiksi lukua ollut autokorjaamolla töissä, jossa oli vastaavaan Urssiin uusinut jarrut. UFO:t siis kyseessä :)

                                                            Comment


                                                              Muutosprosenteista jarrumuutokset on vapaita, ollut muutaman vuoden. Mutta se ei ratkaise tuota tyyppihyväksyntä aihetta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X