Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 B4 Avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 B4 Avant

    Käyttöauto ja hieman sen taustoista.

    Mitä ja miksi?

    Taloudesta löytyi entuudestaan jo hyväksi koettu B4-korimallinen yksilö. Aikani tuli katseltua Suomen ja Saksan markkinoita mielenkiinnon vuoksi, sillä armeijan jälkeen oli tiedossa paljon matka-ajoa opiskeluiden siirtyessä toiselle paikkakunnalle. Tästä syystä kiikarissa oli TDI. Autoscout.de-sivustolta löytyi kyseinen yksilö ja sitäpä alettiin tarkistelemaan enemmän. Tuolloin autolla oli mittarin mukaan ajettu ~170tkm. Mutkien ja matkojen kautta auto rantautui Suomeen alkuvuodesta 2010. Ostovaatimuksina oikeastaan farmari, TDI-moottori, punainen väri sekä kattoluukku.

    Auton tiedot ja varusteet:

    Tätä yksilöä ei ole varustettu lukuisilla lisävarusteilla tai -laitteilla, joten suhteellisen karvalakkimallinen niin kuin tallikaverinsa pihalla.
    • Auto lähes alkuperäiskuntoinen ja vuosimallia 1994
    • Moottorina toimii 1Z ja teholukemat huimat 90hv.
    • Kaksitoiminen kattoluukku toimii kätevästi sähköllä.
    • Audin Gamma-kasettisoitin
    • Luvattomia käyttöönottoja rajoittaa legendaarinen Conlog-ajonesto.
    • Kuljettajalle löytyy turvatyyny.
    • Katolla profiilia somistamassa kattokaiteet
    • Hellan kaukovalot
    • Mittariin rullailtu 305tkm(21.7.2017). Aikaisempia huoltomerkintöjä ja mittarilukemia löytyy Audin ja VW:n tietokannasta.
    • Kulutus maltilliset 5.5 litraa/100km <-- ~105tkm keskikulutus

    Tulevaisuudessa tähän ei ole tarkoitus tehdä mitään radikaalista, perushuoltoa ja kovaa ajoa. Auto palvelee päivittäisessä käytössä, mutta tiedä sitä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Myllytys suoritettu kesällä 2011. Kiekot vaihtelevat peltivanteista aluvanteisiin sitä mukaan, mikä sarja tuppaa tallissa olemaan käytettävänä.

    Kuvaseloste:
    1. Ostokuntoisena, 2010
    2. Ostokuntoisena, 2010
    3. Myllytettynä, kesä 2011
    4. Kevät 2012
    5. Tammisto, kevät 2012
    6. Hernesaari, kevät 2012
    7. Teknik, 2012
    Attached Files
    Viimeksi muokannut welloo; 29.7.2017, 14:30.

    #2
    Aika uudenveroisessa kunnossa näyttäisi auto olevan. Ei satu olemaan sisustasta kuvia? Madallusta ehket kaipaa, niin sitten alkaa olla kuosissaan tämä peli. Komee väri, tornadorot?

    Comment


      #3
      Kuvissa saattanee siltä näyttää, kuitenkin käytön sekä ilkivallan jälkiä löytyy jonkin verran, nämä olivat jo ennen Suomeen tuloa. Autoa on myös kolaroitu sekä kolhittu, etupuskuri on saanut uutta muotoa ja kolarikorjauksia löytyy vasemmasta takanurkasta. Ilkivallan tuottamia syviä naarmuja löytyy muistaakseni molemmista kyljistä. Värinä tosiaan perus tornadorot..

      Pyynnöstä kuvia sisustasta:
      Attached Files
      Viimeksi muokannut welloo; 31.7.2012, 19:54.

      Comment


        #4
        Syyskuu, 2012

        Nakuttaja sai allensa "uudet" välikelintassut, kyseessä siis Competitionin alkuperäisvanteet. Keskiökupit ovat valitettavasti vielä toistaiseksi karkuteillä. Jos jollakin sattumoisin löytyy moiset keskiökupit(8A0 601 165 A) ylimääräisenä, olisin kiinnostunut.
        Attached Files
        Viimeksi muokannut welloo; 20.10.2012, 21:05.

        Comment


          #5
          Aloitin aikanaan pitämään autolle tankkauspäiväkirjaa. Kulutusseurannan aikana tämä työjuhta on kuluttanut hyvin maltillisia lukemia, seuranta on aloitettu 7.9.2011. Kilometrejä kertynyt melko tasaisesti, vähäisiä kilometrejä kyseisen ajoneuvon osalta selittää kuitenkin talouden muut sämpylät - kesäisin ajossa ollut talouden toinen kasikymppi. Vaikuttavia tekijöitä kulutuslukemien suuruuteen ovat tällä hetkellä polttoaineletkun/-putken vuoto polttoainetankin päädyssä. Jakohihnan vaihtamisen yhteydessä pumppun ajoitusta ei ole säädetty. Ajoneuvosta ei myöskään löydy minkäänlaista lohkolämmitintä tai muuta vastaavaa apulämmitintä kylmäkäynnistyksiin talviolosuhteissa.

          Keskikulutus 31 500km matkalta on 5,72 litraa/100km. Ajot sisältävät hyvin pitkälti lyhyitä siirtymiä taajamanopeuksin sekä ajoa moottoritiellä niin kesäolosuhteissa kuin talven tuiskeessa. Viime aikoina olen pyrkinyt vaikuttamaan kulutukseen taloudellisella ajotavalla, jolla pyrin seuraamaan ajotyylin vaikutusta kulutukseen sekä rahanmenoon.

          Kevään aikana tämä olisi tarkoitus rekisteröidä pakettiautoksi, jolloin kiinteät käyttökulut laskisivat käyttövoimaverotuksen suhteen melko huomattavasti. Takapenkkien käyttö kun tällä hetkellä niin hyvin vähäistä. Lisäksi olisi laitettavaa mm.: apurungon puslat, polttoaineletkujen/putkien vaihtoa, pakoputken kannakkeiden uusimista sekä syylarin vaihtaminen.

          Kulutusseurantaa olen pitänyt yllä täällä.

          Autosi kulutus-viestiketju sisältää hyvinkin kattavasti eri kulutuslukemia eri malleista, mutta vertailun vuoksi olisi mielenkiintoista tietää ilman suurempaa selailemisen vaivaa: Minkälaisia käyttökokemuksia foorumilaisilla on yhdessä kyseisen mallin sekä moottorin suhteen? Millaisia kulutuslukemia olette saaneet, mikäli olette niitä seuranneet?

          Comment


            #6
            Vähäsen olen laskeskellut tuon oman 1Z-koneisen menijän kulutuksia. Reilu 380tkm mittarissa ja itse olen ajanut reilun 15tkm n. 8 kuukauden sisällä.
            Koko matkan keskikulutusta en ole laskenut, mutta tankillisten keskikulutus on ollut 5,5l/100km luokkaa ja se pitää sisällään kärryn vetoa ja enimmäkseen matka-ajoa, n.10% ajosta taajamaa.

            Parhaimmillaan 50euron tankkauksella (diesel 1,5€/litra) on päässyt 750km ja vielä oli ainetta jäljellä. Keskikulutukseksi tulisi n. 4,4 litraa/100km ja tämä ajo ollut 95% matkaa (nelostietä pohjoiseen ja etelään).
            Vertailun vuoksi: omassa lamppuöljyfantissa on FK:n matala sport-alusta ja talvipyörinä 15" bridgestonesin nastat. Kesällä 17" mitkä lie ja kulutus nousee :).
            Viimeksi muokannut vV8m5; 8.3.2013, 00:40.

            Comment


              #7
              Vuotuinen katsastus olisi tälläkin nyt jälleen edessä, tällä kertaa tarkoitus myös muutoskatsastaa pakettiautkosi. Saas nähdä, riittääkö vapaa-aikaa laittaa kuntoon ennen leiman umpeutumista - kaikkea pientä laitettavaa kun löytyy. Tuomiopäivä olisi siis tämän kuun lopussa ja sitä ennen laitettavaa olisi mm. syylari, jakohihna yms. pientä viilattavaa.

              Tänään sain vihdoinki käytyä kaupassa, kassista löytyi polttoaineputkea ja -letkua sekä muita pikkuhyödykkeitä polttoaineputkien vuodon tyrehdyttämiseen. Kassin summa 110e, varmuuden vuoksi otin enemmän tuota metritavaraa talouden muita kasikymppejä ajatellen. Melko valmiilta nuo putket näyttivätkin - ei mennyt kuin noin vuosi, että asialle sain tehtyä jotain. Taitanee olla ihan tehtaalta lähtöisin nuo vaihdetut putket, kestiväthän ne kuitenkin Saksan ja Suomen suolakylpyä noin 20 vuotta.

              Pakko myöntää, että ensikertalaisena aikaa meni noin 7,5h(mukaanlukien osienhaku, pööpöily ja ruokailu). Työtä vaikeutti omalla kohdalla tunkin nostokapasiteetti, jonka ansiosta työskentelytila oli _melko_ ahdas. Alla pieni kuvasarja asiaan liittyen.

              p.s.
              Ehkä toi keskikulutus alkaapi nyt laskemaan, onhan se tähän asti ollut hurjat 5,72litraa/100km (31 500km matkalta)
              Attached Files

              Comment


                #8
                Avantti saatiin kasattua eilen illalla. Purin keulan valmiiksi alkuviikosta jakohihnan vaihtoa varten. Frendi tuli sitten keskiviikkona ja hoiti ammattilaisena hihnan paikalleen oheishilppeineen - kiitokset siitä. Edellisellä hihnalla tuli ajettua tosiaan hieman yli 10tkm, kuvista löytyypi syy mikä johti tähän näinkin pikaiseen hihnan vaihtamiseen. Jokin ei siis mennyt viime kerralla ihan käsikirjoituksien mukaan, syynä vissiin viallinen kiristinrulla tms. Liian kireällä tuo ilmeisesti on pyörinyt ja vaeltanut hihnapyörillä melko ilosesti. Onneksi hihna ei kuitenkaan ehtinyt poiketa tai pompata hihnapyöriltä pois, kulumia ja hihnan aiheuttamia uria löytyi meinaan noista muovisista suojakoteloista... Samalla tuli tilattua uusi jäähdytin Saksasta(Ebay) - hinta postikuluineen kotiovelle toimitettuna ~80€. Katsotaan kuinka hyvin moinen alkuperäistä jäljittelevä tarvikemalli kestää Suomen olosuhteissa!

                Tänään käytiin pyörähtämässä molemmilla punaisilla Klaukkalassa. Leimasedät antoivat puhtaat paperit molemmille ja näin ollen taas vuosi ajoaikaa eli korjausaikaa kummallakin. Sedanilla pientä ongelmaa päästöjen kanssa(häkä-arvot korotetulla joutokäynnillä), mutta osui/käväsi kuitenkin riittävissä määrin siellä "vihreällä alueella" eli arvon 0,3 alapuolella. Oli muuten niinkin iso vaikutus tuolla muutoskatsastuksella, ettei tuo avantti oikein mahtunu enää yhteen parkkiruutuun, hehe(:D)! Möhköhän on nyt sitten nykyisin pakettiauto!!!
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Tilannekatsaus 2014 - part 1

                  Päivitelläänpä nyt tätäkin hieman. Vuosi on vierähtänyt ja profiilin kulkine on ollut hieman aktiivisemmassa ajossa - vuoden alusta alkaen on työnnetty mittariin vajaa 20tkm. Ihan moitteetonta ja viatonta nämä kilometrit eivät ole olleet, mutta ainahan näitä autovanhuksia joutuu hieman huoltamaan.

                  Merkittävimpiä ajoon vaikuttaneita vikoja oli jäähdytinnestevuoto uuden jäähdyttimen poistotulpan kautta, ei pysynyt millään tarpeeksi tiiviinä tuo "muovitulppa". Vuodon tukkimisen jälkeen ajettiin huolettomia kilometrejä kevääseen asti. Toukokuun aikana rupesi vesipumpulle menevä jäädytinletku vuotamaan oikein kunnolla. Oli kyllä mielenvikainen yllätys duunipaikan tallissa, kun jäähdytinnesteet lattialla ja kotiin tekisi kovasti mieli. Ei siinä muuta kuin Virosta Spareton kautta uusi letku tilaukseen ja puolessa viikossa meno jatkui taas entiseen tahtiin. Juhannusta ennen tuli vaihdettua jälleen ikääntyneet suuttimista lähtevät polttoaineen (hukka)paluuletkut. Vielä tulisi vaihtaa venttiilikopan tiiviste, jonka välistä näyttäisi öljyä karkaavan maltilliseen tahtiin. Lisäksi kattoluukun poistoreiät aiheuttivat muutaman virkeän ja freeshin aamuherätyksen risteyksiin jarruttaessa. Niskaan valui vettä kuin suihkussa konsanaan ja lattiat lainehti harvase aamu, kattoluukun takimmaiset vedenpoistoputket olivat tukossa. Työn suoritus vaati takarenkaiden sisälokasuojan irroittamisen, jotta pääsii kunnolla poistamaan tukokset. Letkut olivat hieman litistyneet kasaan, ei ihme kun keräsi tukoksia eikä vesi valunut kunnolla pois. Joku kottarainen tai vastaava lintuotus näyttäisi joskus tanssineen tuossa konepellillä myös(katso viimeinen kuva). Uusimpana vikailmentymänä on alkanut mittariston lämpötila-anturi pomppimaan omaan tahtiinsa, toisinaan se pysyy kuitenkin ihan ruodussa.

                  Eipä siinä sen kummempia tämän työjuhdan elämässä, määräaikaiskatsastus edessä muutaman viikon sisällä ja toivottavasti leimasetä on armollinen. Alin kulutuslukema tällähetkellä 4,2litraa/100km noin 300km matkalta sekä 50tkm keskikulutus noin 5,5litraan per 100km. Jokaisella tankilla meneepi vähintään 1100km toistaiseksi. Hyvissä mielin saapi kruisailla :)
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Jälleen on todettava, että kyllä antaa mukavaa kyytiä tämä vanha auto. Käy ja kukkuu, liikkuu eteen sekä taakse ja hoitaa kaikki päivittäiset liikkumisen tarpeet riittävän hyvin. Uutena ilmiönä tämä on alkanut hukkaamaan öljyä "hieman". Sitähän nämä kyllä aina syö, mutta tavanomaista enemmän onpi sen menekki nyt viime aikoina - saa kannella öljyä mukana varmuuden vuoksi. Polttoaineen keskikulutus on vakiintunut tuonne 5,5L/100km tuntumaan, tämä 70tkm keskikulutuksena. Järjestään menee kyllä alle tuonkin, jos malttaa ajella rauhassa.

                    Viime kesänä katsastuksessa tuli pari huomautusta. Toisen laitoin kuntoon hetimiten, mutta nyt vasta jaksoin paneutua tuohon toiseen. Hieman närkästynyt olen kyllä koko korjauskehotuksesta: Lähivalon sivusuuntaus virheellinen, korjattava viimeistään 4.8.2014 mennessä. Tämä siis vaurioitui, kun leimasetä alkoi väkisin vääntelemään umpion säätönamiskoja kesken leimaamista. Askartelin hammastukset kuntoon, joten nyt ainakin toimii se vaadittu sivuttaisuunnan säätö. Meh. Samassa tuli huomattua, että Günther on Saksassa askarrellut ja tuunailluit umpiota, umpion kannakkeet hieman rikkipoikki ja niin edelleen. Vähän lisää sikaa ja paketti kasaan. Turbolle menevän öljyputken liitos myös kiristetty, näytti sieltä tiputtelevan hieman öljyä.

                    Muuta pientä laitettavaa muutamien kuukausien sisään: pakoputken kannatin(jälleen kerran), öljyt ja suodattimet, naftalinjojen liitosten tarkastus(ainakin yksi lemmari hapettunut rikki ja liitos kostunut naftasta), vedenpoistoreikien tarkastus, venttiilikopan tiivisteen vaihto. Ja viimeistään ennen seuraavaa katsastusta hommattava uudet kesärenkaat, vaihdettava jarrulevyt ja -palat sekä tarkastettava vasemman etutolpan yläpään tuenta(on väljä ja kolisee).
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Onko kattoluukun kohdistus pysynyt mun "kosketuksen" jälkeen :D?

                      Comment


                        #12
                        Hyvin on pitänyt rajansa ja toiminut kutakuinkin normaalisti, oli kuitenkin nopea juttu korjata. :D Tiedät nyt sitten, ettei se luukun mekanismi tykkää jos sitä kokonaan sisälle asti yrittää rullata. Melkeen voisi pistää todo-listalle, mutta on muutakin tekemistä. Katsotaan kun jaksetaan, pitää priorisoida näitä vehkeitä ja aikatauluja. Tälle päivälle taas kerran luvassa melkosta ajoa, suoritteet tosin hieman tippuneet muuton johdosta.

                        Comment


                          #13
                          Listataan nyt vähän sämpylämallejakin kärkeen.

                          Kun jossain on liikaa korjattavaa niin laitettaan seisontaan ja toinen vekotin ajoon. Ensin tästä repesi vetarin suojakumi, sitten käsijarruvaijerit jäivät jumiin ja lopuksi syöttöpumppu alkoi vuotamaan tiivisteistään niin reippaasti, että päätin jättää odottamaan parempaa aikaa ja innostusta - pakkasessa kun näitä ei jaksa ruuvailla kauheasti.

                          Tämän kesän/kevään aikana laitettua, ennen ajeluretkeä:
                          - syöttöpumpun parit stefat vaihtelin keväällä(kuvat vanhoja tuosta ensimmäisesta avauksesta). Täydellinen stefasarja löytyi Ebay:sta ja käytin tuosta nyssäkästä ne tarvittavat tiivisteet
                          - Compen vanhojen satuloiden elvytys ja laittaminen tähän diiseliin: tuli uudet männät ja stefat, vähän maalia. Tartti kyllä vähän Jonin konsultointia, kun ei meinannu tuo tiiviste asettua paikoilleen tuohon toiseen satulaan. Youtuben veijarit kyllä näytti hyviä mallisuorituksia ja ohjeita, mutta eihän se mennyt sinne päinkään - muutamat stefat tuli tuhottua siis ihan vaan harjoitukseksi. Oli kyllä koko jarrusetti tässä diiselissä melko valmista......
                          - Compen etusatulat ja kannakkeet kun olivat jäähdytetyille levyille niin eteen toki upgreidauksena jäähdytetyt jarrulevyt
                          - toisen takasatulan käsijarrumekanismi jumitteli, vaikka vaijerit oli vaihdettu, joten ostin suoraan uudet takajarrusatulat molemmille puolille ja levyt siihen tottakai mukaan
                          - jarrupalat toki koko kierros
                          - viime vuoden leimasta oli vielä korjauskehotusmerkintä koiranluusta, joten vaihtelin senkin siinä sitten

                          Näillä väännöillä yritettiin miellyttää leimasetää, mutta eipä se ollut samaa mieltä kuitenkaan. Sanomista tuli lisävalotelineen terävästä kulmasta, tämä poistui dremelillä. Mutta vasemmasta alapallonivelestä se meni ja narahti. Yhteys erikoishenkilöautomestariin Mäntsälässä ja tämän toimesta tuli vaihdatettua raidetangonpäät, alapallonivelet ja kulmien säätötyö päälle. Näillä irtosi leima taas vuodeksi, vaikka se katsuri sieltä jotain kolinaa yritti vielä kovasti etsiä.

                          Tarkoitus oli myös osallistua ajeluretkelle tällä, mutta auto oli toista mieltä juuri ennen Tähtihovea. Laturin remmi otti ja karkasi, loppumatka menikin muiden jousilla(kiitos Killerille ja paluumatkasta Vaynelle). Tähtihovelta ajo kotiin merkkivalot vilkkuen ja seuraavana päivänä sitten paskartelua sekä aikaistettua perushuoltoa, suodattimet, apulaiteremmit, öjyt etc.

                          Ilezhiltä tuli otettua talteen valkoiseksi töhrityt Compen vanteet ja näihin kietastiin nypityt nastarenkaat alle. Kulutetaan nekin renkaat nyt sitten loppuun kunnolla. Tuli myös käytyä Botniaringillä ja hyvin viihtyi tälläkin siellä radalla, löllöt renkaat ne toi vähän hauskuuttakin ajoon. Keskikulutukset on nyt palautuneet 4:llä alkaviin lukemiin. Tykkään =)

                          Kuvia vielä oheen. Ratakuvat by Kanke ja Razur.
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Taas olisi määräaikaiskatsastus takana päin. Tämä wannabe-paku on ollut melko tehokkaasti jokapäiväisessä käytössä. Reilu 30 tkm on pyörähtänyt lisää mittariin vuoden aikana, vaikka kolme kotteroa ajossa. Ennen allekirjoittaneen kesälomaa havaittu välystä alatukivarsien puslissa ja pari pullistumaa etujarruletkuissa, mikkä piti ainakin hoitaa leimalle kuntoon. Vuoden aikana vuotanut myös erittäin ärsyttävästi jäähdytysnestettä ja öljyä millon mistäkin...

                            Kuluneen vuoden ja kesäloman aikana nyt sitten askarreltu:
                            - moottorin takana oleva letkuliitos + stefa
                            - v. etulokasuojan kaari otti ja tiputti maalit talvella, tuohon teräsharjausta ja punaista hammeritea
                            - o. takapyöränlaakerin kiristys
                            - mittariston upgrade > nyt löytyy myös kierroslukumittari + digikello
                            - mittariston ja kojelaudan sammuneet polttimot uusittu samalla
                            - apurungon ja vakaajan irroitus, putsaus laikalla & maalaus (=ei jaksanut puhalluttaa yms.)
                            - apurungon takimmaiset puslat uusittu avustuksella > loppu ajoittainen ravistelu jarrutuksissa
                            - alatukivarsien puslat, powerflex
                            - vakaajan puslat, powerflex
                            - koiranluut vaihdettu samalla molemmille puolille
                            - jarruletkut eteen + yks vammanen jarruputki
                            - N75 hiertyneet letkut uusittu
                            - ylävesiletkun lämpötila-anturin stefa ja sokka
                            - takapöntön kannatinkumet again
                            - perushuolto: öljyt ja suodattimet
                            - rek. kilven valot


                            Leima irtosi ihan nätisti, vaikka arvelin kyllä narahtavan parista paikasta. Eniten tällä hetkellä ärsyttäviä asioita 1,5 v sitten korjaamolla teetetyt hommat: vaihdatettu vetarin suojakumi ampunu rasvat ulos > huolimattomasti kiristetty. Oikeaa käsijarruvaijeria asentaja vetänyt pihdeillä väkisin suoraan kuoresta > kuori vaurioitunut ja jumittaa ajoittain, joskus ei jaksa palauttaa, selkeä asennusvirhe taas(=syy kehnolle arvolle jarrutestissä, onneksi ei jäänyt jumiin leimalla). Olisi kyllä pitänyt havaita nuo virheet ja narista jo aikaisemmin kys. korjaamolle... Jatkossa kyllä tuen kerhoveljien liiketoimintaa enemmän. Yläpäät lonksuu vielä välillä, inssi nuita ei kuitenkaan havainnut. Osat ostettuna niin täytyy vaihdella vielä jossain välissä. Ei muuta ku kohti seuraavia pettymyksiä.

                            Kulutusseurannassa meni rikki 100tkm raja. Tulokset 105.726 km matkalta:
                            - keskikulutus: 5,51 litraa/100km
                            - polttoainekulut: 7,48 EUR/100km
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Muutama vuosi on taas vierähtänyt, joten pakollinen päivitys vissiin vielä kirjoiteltava tähän.

                              Aikaisemman tilannekatsauksen jälkeen tuli ajeltua muutama vuosi vielä aktiivisesti. Perushuoltoa jatkettiin pitkälti omatoimisesti taivaspaikalla taikka katospaikalla kotosalla ja mökillä, isommat huolto/-korjaustyöt totuttuun tapaan Mikon MJFixauksessa ja jakopää taisi olla Terholla Mäntsälässä laitettavana jossain kohtaa oheistöineen. Mikolla laiteltiin muistaakseni yhtä sun toista, takalaakereita, moottorin tukikumia, laturin hihnankiristäjää ja vetareiden suojakumeja.

                              13 vuoden omistussuhteen aikana tuli kerättyä 3kpl hylsyjä vuosikatsastuksista. Meleko huolettomasti sai ajella joka paikkaan, polttoainetta tankiin vain ja menoksi. Käyttöauton virkana ihan mainio, vaikka korissa kulumaa jo alkoikin olla ja punainen väri alkoi ollakin jo haastava. Tai sitten peseminen ja vahaaminen muuttui ei niin mielekkääksi hommaksi tähän yksilöön. Toisen etulokasuojan jouduin vaihtamaan, ja purkkimaalilla tuli töhrittyä se. Listat alkoi myös irvistämään jossain kohtaan, muttei se menoa haitannut. Muutaman viimeisen vuoden aikana alkoi kuitenkin kytkin/kaksoismassavp nytkyttämään, ja sen vaihtoa tulikin sitten pitkitettyä ihan näihin päiviin asti. Ajatus oli toki sekin teettää ja jatkaa sitten ajamista - seisottamisista kun ei juurikaan isompaa kulua ja vaivaa tuolle tullut.

                              Talouteen tuli hommattua juuri ennen covidia S2 Avantti, joka vei harrasteyksiköitä hetken ja veisi edelleen melkosesti. Ja sitten sen perään tuli sattumuksien kautta ajoautoksi A6 ceenelkku helpottamaan työmatka-ajoa, mahtavalla AHU-koneella ja automaattilaatikolla - tämä siirtyi sittemmin isälle ajoautoksi. Tuohon C4 koppaan tulikin sitten vahingossa tykästyttyä niin, että oli hommattava vielä toinen mokoma AAT-koneella. Sen leimaamiseen menee vielä hetki, kun käyntivikaisena hommattu ja vesivahingoksi todettu, sitten tulikin talvi ja ilman katospaikkaa melko penaalista touhuta mitään. Toistaiseksi kehoa liikuttaa siivousoperaation kautta tammikuussa hyppysiin jäänyt MK4 Golffi, jolla sopivasti yli 600tkm ajeltu ja suoraan ensimmäiseltä omistajalta. Tuli heitettyä lapin reissukin ilman mitteen isompia murheita.

                              Tänä viikonloppuna sitten tuli toveri kylältä ja tahtoi tämän otsakkeen auton omakseen ja löi rahan mökkituvan pöytään. On jo muutaman vuoden asiaa säännöllisesti ehdotellut pikaviestisovellutuksilla. Tulipa siinä sitten hetken mietittyä, että on näitä käyttöauton virkaa toimittavia pelejä jo melkosesti, joten....noh. Elikkä tämä otsakkeen 80 TDI jatkaa elämää hänen matkassaan ja samoilla hoodeilla. Kertoi laittavansa kytkimen ajoittaisen vatkaamisen kuntoon sekä siistivänsä koppaa, jopa mahdollisesti laittaen takapenkitkin takaisin.

                              13 vuotta meni tosiaan tämän kanssa nitkutellessa ja jumpatessa. Kilsoja tuli valitettavan vähän omaan makuun, noin 220tkm. Kulutusseurantaa tuli pidettyä 9/2011 alkaen. Kilsoja tuli siltä ajalta 182tkm ja keskikulutus sille 5.41/100km. Ja samaiselle ajalle euroja 7.47 €/100km.
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut welloo; 19.3.2023, 20:52.

                              Comment


                                #16
                                Houkuttelet kaverin vielä jatkamaan tätä stooria.

                                Comment

                                Working...
                                X