Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant -94

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Selvä! Ei mullakaan sen paremmin mee, kyllä toi kenkää antaessa tuoksahtaa aika vahvasti, vaikkei niinkään pölläyttele, eiköhän siellä välystä löydy paikasta jos toisestakin.

    Auto tykkää satunnaisesti vilkuttaa ajotietokoneessa öljykannua, josta tiputtaa paria tippaa, saattaa ilmestyä yllättäen vähäksi aikaa jos autoa käyttää paikallaan, kesken ajon ei koskaan? Mittareiden perusteella öljynpaineet ja lämmöt kyllä pysyy juuri siellä missä pitääkin, onko kenties joku anturi rikki, muilla vastaavaa?

    Comment


      #32
      Itsellä samaa vikaa, kerran nostaa kierroksia niin katoaa. Paineet ja lämmöt mittareiden mukaan ok ja tikkukin kastuu. Joskus vilkuttaa myös, kun laittaa virrat päälle, ennenkuin käynnistää siis.

      Itse en ole jaksanut vaivata päätäni tuolla, kun kaikki kuitenkin toimii ja tekee tuota suhteellisen harvoin.

      Comment


      • #33
        Tuli ensimmäisiä ruostekorjauksia harjoiteltua, en tosiaan ole koskaan ennen koritöitä tehnyt missään määrin, joten eipä se tuloskaan mitään nättiä ollut mutta aina parempi kuin ruoste! Hioin siis tuosta ampujan puolen takaovesta ruosteet pois ja vetelin päälle maaleista jalointa, mattamustaa. Saa nyt passata tähän hätään, vaikka ilkeältä näyttääkin! Voipi olla että vedän koko auton samalla värillä, who knows? Ei sillä maalipinnalla niin väliä, mulle tärkeempää on se, että tekniikka on kunnossa! (siitäkään en menisi niin takuuseen?)

        Tänään salille ja salilta lähtiessä vilkutti tuota tippakannua koko matkan, n. 10km suuntaansa, yleensä katoaa siinä vaiheessa kun ajelee isompia väyliä hissukseen jonkin aikaa. Myöhemmin tallille ajettaessa, eli kesken matkan tämä kyseinen varoitusvalo meni piiloon, eikä enää näyttäytynytkään loppuiltana. Öljyt tulee tarkistettua nykyään varmaan kerran päivässä, eikä niitäkään ei sen kummemmin mihkään kadota, sen mitä nyt tuo väljä turbo tykkää maistella. Itse lottoilin jonkin sortin anturivikaa..?

        Comment


          #34
          Jos vetelit pelkkää mattamustaa hionnan jälkeen niin ei mene kauan kun sieltä taas ruoste pilkistää.

          Comment


            #35
            Mittariston huoltotinauksella todennäköisesti lähtee toi tippakannun vilkuttelu.

            Comment


            • #36
              Jos vetelit pelkkää mattamustaa hionnan jälkeen niin ei mene kauan kun sieltä taas ruoste pilkistää.
              Kyllä sinne väliin parit kerrokset pohjamaalia upposi, korroosionestoaineineen...

              Comment


                #37
                Mulla on myöskin tuota samaa öljy valo ongelmaa, omassa epäilen et o piuhoissa vikaa ku sateella piipittää aina ja pesun jälkeen, näyttö menee kyllä välillä pikseli helvetiksi ja välillä toimii iha nätisti :D Pitäisi kyllä itekin tuo mittaristo kolvailla uusiks :/

                Comment


                  #38
                  H&R + Bilstein
                  Itse en suosittele, jos vähänkin mukavuutta haluaa alustalta. Tosin mulla on tuo pikkukoppa B4.

                  Comment


                    #39
                    Kyllä isokoppaisessa noi toimii erittäin hyvin, massaa sen verran enemmän. Jos noi Bilsteinit laittaa niin muistakaa porata vedenpoistoreiät tolpan pohjaan.

                    Comment


                    • #40
                      Avantista en tiedä, mutta sedanissa H&R + Bilstein jää roikottamaan perää aika typerästi. Sedaniinkin laittaisin ehkä Avantin sarjan. Itsellä edessä katkotut H&R:t ja takana katkotut Eibachin avantin jouset.

                      Comment


                      • #41
                        Noo, joskus tulevaisuudessa auto ei tule käyttöauton virkaa toimittamaan ja siinä vaiheessa viimeistään mukavuus ei tule luultavasti olemaan ensimmäisenä mielessä, jos tarkoitus on ottaa voimaa koneesta irti. Mistä arvon herrat ovat näitä tolppia + jousia hommanneet?

                        Comment


                          #42
                          Ihan ok jouset nuo H&R:rät, tosin perä jäi minullakin alemmaksi ja auto vajosi luvatusta -40mm viellä kahden vuoden aikana noin 20mm ollen jo käyttökelvottoman matala. Nykyään Eibach ja olen todella tyytyväinen, tosin voisihan tuo olla aavistuksen matalampi.

                          Mistä arvon herrat ovat näitä tolppia + jousia hommanneet?
                          Mulle on tullu Tepolta.

                          Comment


                          • #43
                            Itselläni HR:n setti, taisi olla tosin v8:in, kun huhut kertoi sen olevan persuksesta jäykempi. Auto on riittävän korkea, kaaren ja renkaan välissä lienee 2-3cm ja mikä parasta, persus ei roiku, vaikka siellä on hieman lastulevyäkin kyydissä.

                            Comment


                            • #44
                              Tuli tässä muuten mieleen, kun ei ole ainakaan mun silmiin iskenyt täällä foorumilla, että millaisia voimia toi vaihdelaatikko, vetarit yms kestää? Mulla siis toi 6-lovinen lodju. Tuulilasi tarkoitus käydä tässä lähiaikoina vaihdattamassa, alle 300e pitäis selvitä, halpaa, yes/no?

                              Comment


                              • #45
                                On halpaa ja voimansiirto kestää kytkintä lukuunottamatta "mitä tahansa". Kytkinkin kohtuullisesti, riippuen käytöstä +400hv/500Nm

                                Comment


                                • #46
                                  Kuulemma jonkin sortin Sachin "race"kykä pitäisi olla, ainakin poljin on niin pirun jäykkä ja jokainen toverikin joka autoa on ajanut, niin on kyllä jaksanut sen jäykkyydestä mainita, tuntuma on kyllä aika bueno ja ei mitään merkkejä luistamisesta. Tässä nyt pyörinyt mielessä, että kohta alkaisi haalimaan moottorin osia ja toivon mukaan viimeistään talven aikana kone keulilta ja osat vaihtoon, ekaan konversioon esmerkiks HX35 superia, vois olla ihan passeli fööni tohon 400-500 hevosen välimaastoon, epäilisin?

                                  Comment


                                    #47
                                    Linkin takana juttua, myös voimansiirron kestosta, pikkukorissa tosin.

                                    Erittäin mielenkiintoinen artikkeli oli lukea, tällaista kirjallisuutta tahtoo nähdä enemmänkin :)

                                    quattroworld

                                    The best run during the 2008 season was 9,27sec / 247km/h. During the season we broke practically all the driveline parts possible, less the prop shaft. A detail worth mentioning, is that the whole season we drove with a bone stock, unmodified, second hand 01E Quattro transmissions.

                                    The outer CV joints were the first to break, which we replaced with 200Qs, and then we snapped or bent the driveshafts and had custom ones made. After that we started losing inner CV flanges, which were replaced with CrMo ones. When those would hold, the rear diffs blew up, and only when a CrMo spool was installed, the transmissions started to fail. I have say what a tough piece of beef. With approximately. 750hp launch on glued track, the tranny showed no signs of failing. Only after +800hp on launch the first gear teeth took off

                                    Comment


                                      #48
                                      Jos siellä on Sachs Race-asetelma, ei siitäkään tartte vielä murehtia.

                                      Comment


                                        #49
                                        Ja Kristerin viittaama artikkelihan siis kertoo Paavolan Tomin S2 coupesta, tuon kauden jälkeen kone siis nostettiin RS4 koppaan, jossa taisi voimansiirto sitten olla jo jotain ihan muuta kuin audia :P
                                        Viimeksi muokannut gedu; 30.5.2012, 23:57.

                                        Comment


                                          #50
                                          Näinhän se on, quotella laittamani osuus on ymmärtääkseni juuri tuolta S2:n ajoilta ja veikkaisin S4:n osien olevan samaa kaliiberia, tai ainakin sinnepäin S2:n voimansiirto Legojen kanssa?

                                          Minullahan ei ole siis minkään sortin käytännön kokemusta asiasta, luotan vain kirjoitettuun tekstiin ja "Esson" legendoihin :D

                                          Comment


                                          • #51
                                            Kiitokset tuosta linkistä, selvensi asioita =) Ei pitäisi siis olla laatikkokaan esteenä, jos joskus aikoo yrittää voimaa saada tuosta vanhasta taksista! Enää vaan puuttuu ne touhutonnit tililtä, että pääsee tekemään...

                                            Comment


                                              #52
                                              Ainoa ns vaaranpaikka wanhemmassa 01E lodjussa (joita urssin viisipykäläisetkin on) on 1-2 ns valitsinrengas... se on turhan tiukalla sovituksella ja sen saa huolimattomalla käytöllä sorvattua käyttökelvottomaksi.

                                              Strippikäyttö sitten tosiaan erikseen, ja tuo Paavolan Tomin S2 ei vikalla kaudella tainnut mitään muuta nähdäkkään. 1-levy kytkin toki sitten on rajana, mutta eipä tuo hirveän kallis ole konvertoida valmiilla paketilla vaikkapa 2-levyiseksi :>

                                              1-levy kykäpaketti kun rupeaa antautumaan siellä jossain 700Nm jälkeen lähes poikkeuksetta ;)

                                              Comment


                                                #53
                                                Ei pitäisi siis olla laatikkokaan esteenä, jos joskus aikoo yrittää voimaa saada tuosta vanhasta taksista! Enää vaan puuttuu ne touhutonnit tililtä, että pääsee tekemään...
                                                Kyllä sieltä kuvetta jonkin verran saa kaivaa, että pääsee laatikon hajoittamaan teholla. Toki kaikki saa rikki, kun oikein yrittää ts. väärinkäytöllä.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Jopas on ollut hiljaista auton suhteen lähiviikkoina. Oon lähinnä autolla vaan ajanut pakolliset ajot enkä kummemmin kiusannut vanhusta. Näin muutaman tuhannen kilometrin jälkeen on vielä harmillisen pakko myöntää, että toi kyseinen katiska toimii! pikkuvikoja lukuunottamatta. Airbagin valo tuli jäädäkseen tuossa parisen viikkoa sitten, ketään hki-vantaa akselilla kykenevä & halukas lukemaan vikakoodeja tuosta kyseisestä autosta? Haluisi valon sammumaan :) Meinasi kämppäasiat viedä kaikki rahat, mutta ei nähtävästi niin käynytkään, niin pääsee nyt lähiaikoina oikeasti ehkä investoimaankin tuohon autoon! Ostoslistalla tosiaan edelleen ensimmäisenä tuulilasi & alustaan iskarit ja jouset, erittäin hitaasti eikä edes niinkään varmasti eteenpäin...

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X