Ehtoota kaikille clubilaisille! Olen vasta lastenkengissä täällä kyseisellä foorumilla (ja muutenkin audeissa), joten pahoittelen jo nyt kaikesta tulevasta =) asiaan siis!
Alkuvuodesta nitkuttelin parisen kuukautta autonreppanalla nimeltä Ford, mallia Escort. Tämä ei yllättäen mahtavalla 1.4l koneellaan ja muillakin "ajomukavuuksilla" kiihottanut edes työmatka-ajossa, vaikka kulutus olikin siedettävää. Tästä seurauksena erittäin kova nettiauton vahtaaminen yms autoista lukeminen täällä jne.
Noh, sopivaa yksilöä ei oikein näyttänyt löytyvän hinnan yms. puolesta, joten kerkesin jo haudata ajatuksen moisesta epäluotettavasta bensasyöpöstä, tyytyä tuohon ripulikiikkuun millä ajelin ja säästää rahaa. Tietysti piti kuitenkin aina silloin tällöin kurkata nettiautoon, jolloin pääsi tämä kyseinen yksilö lipsahtamaan silmieni eteen!
Keskiviikkona auto tuli myyntiin ja lauantaina se Turun nurkilta haettiinkin pois. Kyseinen Audi olikin sitten paikan päällä aika surullisen näköinen, ulko- sekä sisäpuolelta aivan mudassa yms paskassa, näytti enemmänkin joltain dieselillä liikkuvalta raksakulkineelta. (sitä se vähän olikin, ostaessa takakontissa kymppileka yms työkaluja) Noh, hinta kuitenkin oli sen verran passeli minun budjettiini, että päätin ottaa riskin ja lähteä tekemään kotimatkaa "uuden" auton omistajana.
Auto itsessään on vuoden '94 (rek. 10/93), mittarissa 228tkm ja rapiat, mukaan saaduista suht löyhistä dokumenteista voi päätellä, että auto on ollut Saksassa ainakin vielä vuonna 2004 ja sen jälkeen vissiin eksynyt tänne pohjoiseen. Mittarilukemaa en pidä todennäköisenä.
Itse moottori ei kuitenkaan pidä ylimääräisiä ääniä (ilmastoinnin kompurat yms. kyllä pitää!) ja vedotkin ovat tallella, joten nou hätä, ainakaan toistaiseksi. Alustakin toimii aika moitteetta, mutta pitäisi saada kaara nosturille ja tutkia vähän tarkemmin. Jonkin sortin lastu autossa pitäisi olla (ei todisteita) ja alla pyörivät jonkin sortin 5-puolaiset 17" aluvanteet, renkaina 245/40 joka nurkassa. Talveksi 16" kuvottavat alut.
Korissa ajan patinaa löytyy, ovien alareunassa olevat listat repsottaa, yksi niistä puuttuu ja pintaruostetta paistaa siellä sun täällä, koko maalipinta myös täynnä pientä naarmua ja jälkeä lähestulkoon joka puolella autoa. Sävyeroja on havaittavissa, mahdollisesti ylimaalattu jossain välissä huonolla lopputuloksella? Sisusta oli erittäin törkyisen näköinen, imuroinnin ja höyrypesurin jälkeen jotenkuten siedettävä, paitsi ratti, yök!
Olen autolla nyt ajellut reilu 1000 kilsaa, toistaiseksi ainakin toiminut aika moitteetta, lähtee hyvin käyntiin ja toimittaa perille. Toistaiseksi en ole auton ulko- ja sisäpesua, öljynvaihtoa yms kummempaa tehnyt.
Tulevaisuudessa olisi auton palauttaminen omaan arvoonsa, eli ruosteiden hävittäminen (tekijää kaivataan!), tähän hätään paikkamaalaukset ja myllytys, uusi maalipinta joskus hamaassa tulevaisuudessa, nyt ei anna rahatilanne myöten. Ostoslistalla olisi tietysti vannetta ja alustasarjaa ymsymsyms, mutta tärkeimpänä olisi auton pitäminen liikenteessä ja pahimpien jälkien siivoaminen.
Edellä mainittujen asioiden jälkeen moottoriin tarkoitus ruveta haalimaan osia, ei löydy niin paljoa luottoa nykyisestä kun ei tietoakaan, mitä sille on tehty. Tavoitteena varmaan aluksi takohilut sisään ja muut tarpeelliset moottorin vahvistukset jatkojalustusta ajatellen (joskus vuosien päästä RE85 ja +2bar). Moottorin tekemiseen ja komponentteihin liittyen saa ja pitääkin julkaista informaatiota! Nyt autossa mukamas joku 250-270hp ja pitäisi varmaan jarrutella abouttiarallaa 400 konia irti remontin yhteydessä.
Puuh, tulipas hirviästi kirjoitettua tekstiä, kaikki kommentointi on suositeltavaa ja apuja tullaan tarvitsemaan varmasti ja kaikkea muutakin inffoa, myös auton historiasta jos jollain jotain hajua niin tarinaa kiitos!
Viimeisimpänä, kuvia auton nykyisestä kunnosta: http://tumude.kuvat.fi/kuvat/Audi%20UrS4%20Avant%20-94/
Alkuvuodesta nitkuttelin parisen kuukautta autonreppanalla nimeltä Ford, mallia Escort. Tämä ei yllättäen mahtavalla 1.4l koneellaan ja muillakin "ajomukavuuksilla" kiihottanut edes työmatka-ajossa, vaikka kulutus olikin siedettävää. Tästä seurauksena erittäin kova nettiauton vahtaaminen yms autoista lukeminen täällä jne.
Noh, sopivaa yksilöä ei oikein näyttänyt löytyvän hinnan yms. puolesta, joten kerkesin jo haudata ajatuksen moisesta epäluotettavasta bensasyöpöstä, tyytyä tuohon ripulikiikkuun millä ajelin ja säästää rahaa. Tietysti piti kuitenkin aina silloin tällöin kurkata nettiautoon, jolloin pääsi tämä kyseinen yksilö lipsahtamaan silmieni eteen!
Keskiviikkona auto tuli myyntiin ja lauantaina se Turun nurkilta haettiinkin pois. Kyseinen Audi olikin sitten paikan päällä aika surullisen näköinen, ulko- sekä sisäpuolelta aivan mudassa yms paskassa, näytti enemmänkin joltain dieselillä liikkuvalta raksakulkineelta. (sitä se vähän olikin, ostaessa takakontissa kymppileka yms työkaluja) Noh, hinta kuitenkin oli sen verran passeli minun budjettiini, että päätin ottaa riskin ja lähteä tekemään kotimatkaa "uuden" auton omistajana.
Auto itsessään on vuoden '94 (rek. 10/93), mittarissa 228tkm ja rapiat, mukaan saaduista suht löyhistä dokumenteista voi päätellä, että auto on ollut Saksassa ainakin vielä vuonna 2004 ja sen jälkeen vissiin eksynyt tänne pohjoiseen. Mittarilukemaa en pidä todennäköisenä.
Itse moottori ei kuitenkaan pidä ylimääräisiä ääniä (ilmastoinnin kompurat yms. kyllä pitää!) ja vedotkin ovat tallella, joten nou hätä, ainakaan toistaiseksi. Alustakin toimii aika moitteetta, mutta pitäisi saada kaara nosturille ja tutkia vähän tarkemmin. Jonkin sortin lastu autossa pitäisi olla (ei todisteita) ja alla pyörivät jonkin sortin 5-puolaiset 17" aluvanteet, renkaina 245/40 joka nurkassa. Talveksi 16" kuvottavat alut.
Korissa ajan patinaa löytyy, ovien alareunassa olevat listat repsottaa, yksi niistä puuttuu ja pintaruostetta paistaa siellä sun täällä, koko maalipinta myös täynnä pientä naarmua ja jälkeä lähestulkoon joka puolella autoa. Sävyeroja on havaittavissa, mahdollisesti ylimaalattu jossain välissä huonolla lopputuloksella? Sisusta oli erittäin törkyisen näköinen, imuroinnin ja höyrypesurin jälkeen jotenkuten siedettävä, paitsi ratti, yök!
Olen autolla nyt ajellut reilu 1000 kilsaa, toistaiseksi ainakin toiminut aika moitteetta, lähtee hyvin käyntiin ja toimittaa perille. Toistaiseksi en ole auton ulko- ja sisäpesua, öljynvaihtoa yms kummempaa tehnyt.
Tulevaisuudessa olisi auton palauttaminen omaan arvoonsa, eli ruosteiden hävittäminen (tekijää kaivataan!), tähän hätään paikkamaalaukset ja myllytys, uusi maalipinta joskus hamaassa tulevaisuudessa, nyt ei anna rahatilanne myöten. Ostoslistalla olisi tietysti vannetta ja alustasarjaa ymsymsyms, mutta tärkeimpänä olisi auton pitäminen liikenteessä ja pahimpien jälkien siivoaminen.
Edellä mainittujen asioiden jälkeen moottoriin tarkoitus ruveta haalimaan osia, ei löydy niin paljoa luottoa nykyisestä kun ei tietoakaan, mitä sille on tehty. Tavoitteena varmaan aluksi takohilut sisään ja muut tarpeelliset moottorin vahvistukset jatkojalustusta ajatellen (joskus vuosien päästä RE85 ja +2bar). Moottorin tekemiseen ja komponentteihin liittyen saa ja pitääkin julkaista informaatiota! Nyt autossa mukamas joku 250-270hp ja pitäisi varmaan jarrutella abouttiarallaa 400 konia irti remontin yhteydessä.
Puuh, tulipas hirviästi kirjoitettua tekstiä, kaikki kommentointi on suositeltavaa ja apuja tullaan tarvitsemaan varmasti ja kaikkea muutakin inffoa, myös auton historiasta jos jollain jotain hajua niin tarinaa kiitos!
Viimeisimpänä, kuvia auton nykyisestä kunnosta: http://tumude.kuvat.fi/kuvat/Audi%20UrS4%20Avant%20-94/
Comment