Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant -94

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • UrS4 Avant -94

    Ehtoota kaikille clubilaisille! Olen vasta lastenkengissä täällä kyseisellä foorumilla (ja muutenkin audeissa), joten pahoittelen jo nyt kaikesta tulevasta =) asiaan siis!

    Alkuvuodesta nitkuttelin parisen kuukautta autonreppanalla nimeltä Ford, mallia Escort. Tämä ei yllättäen mahtavalla 1.4l koneellaan ja muillakin "ajomukavuuksilla" kiihottanut edes työmatka-ajossa, vaikka kulutus olikin siedettävää. Tästä seurauksena erittäin kova nettiauton vahtaaminen yms autoista lukeminen täällä jne.

    Noh, sopivaa yksilöä ei oikein näyttänyt löytyvän hinnan yms. puolesta, joten kerkesin jo haudata ajatuksen moisesta epäluotettavasta bensasyöpöstä, tyytyä tuohon ripulikiikkuun millä ajelin ja säästää rahaa. Tietysti piti kuitenkin aina silloin tällöin kurkata nettiautoon, jolloin pääsi tämä kyseinen yksilö lipsahtamaan silmieni eteen!

    Keskiviikkona auto tuli myyntiin ja lauantaina se Turun nurkilta haettiinkin pois. Kyseinen Audi olikin sitten paikan päällä aika surullisen näköinen, ulko- sekä sisäpuolelta aivan mudassa yms paskassa, näytti enemmänkin joltain dieselillä liikkuvalta raksakulkineelta. (sitä se vähän olikin, ostaessa takakontissa kymppileka yms työkaluja) Noh, hinta kuitenkin oli sen verran passeli minun budjettiini, että päätin ottaa riskin ja lähteä tekemään kotimatkaa "uuden" auton omistajana.

    Auto itsessään on vuoden '94 (rek. 10/93), mittarissa 228tkm ja rapiat, mukaan saaduista suht löyhistä dokumenteista voi päätellä, että auto on ollut Saksassa ainakin vielä vuonna 2004 ja sen jälkeen vissiin eksynyt tänne pohjoiseen. Mittarilukemaa en pidä todennäköisenä.

    Itse moottori ei kuitenkaan pidä ylimääräisiä ääniä (ilmastoinnin kompurat yms. kyllä pitää!) ja vedotkin ovat tallella, joten nou hätä, ainakaan toistaiseksi. Alustakin toimii aika moitteetta, mutta pitäisi saada kaara nosturille ja tutkia vähän tarkemmin. Jonkin sortin lastu autossa pitäisi olla (ei todisteita) ja alla pyörivät jonkin sortin 5-puolaiset 17" aluvanteet, renkaina 245/40 joka nurkassa. Talveksi 16" kuvottavat alut.

    Korissa ajan patinaa löytyy, ovien alareunassa olevat listat repsottaa, yksi niistä puuttuu ja pintaruostetta paistaa siellä sun täällä, koko maalipinta myös täynnä pientä naarmua ja jälkeä lähestulkoon joka puolella autoa. Sävyeroja on havaittavissa, mahdollisesti ylimaalattu jossain välissä huonolla lopputuloksella? Sisusta oli erittäin törkyisen näköinen, imuroinnin ja höyrypesurin jälkeen jotenkuten siedettävä, paitsi ratti, yök!

    Olen autolla nyt ajellut reilu 1000 kilsaa, toistaiseksi ainakin toiminut aika moitteetta, lähtee hyvin käyntiin ja toimittaa perille. Toistaiseksi en ole auton ulko- ja sisäpesua, öljynvaihtoa yms kummempaa tehnyt.

    Tulevaisuudessa olisi auton palauttaminen omaan arvoonsa, eli ruosteiden hävittäminen (tekijää kaivataan!), tähän hätään paikkamaalaukset ja myllytys, uusi maalipinta joskus hamaassa tulevaisuudessa, nyt ei anna rahatilanne myöten. Ostoslistalla olisi tietysti vannetta ja alustasarjaa ymsymsyms, mutta tärkeimpänä olisi auton pitäminen liikenteessä ja pahimpien jälkien siivoaminen.

    Edellä mainittujen asioiden jälkeen moottoriin tarkoitus ruveta haalimaan osia, ei löydy niin paljoa luottoa nykyisestä kun ei tietoakaan, mitä sille on tehty. Tavoitteena varmaan aluksi takohilut sisään ja muut tarpeelliset moottorin vahvistukset jatkojalustusta ajatellen (joskus vuosien päästä RE85 ja +2bar). Moottorin tekemiseen ja komponentteihin liittyen saa ja pitääkin julkaista informaatiota! Nyt autossa mukamas joku 250-270hp ja pitäisi varmaan jarrutella abouttiarallaa 400 konia irti remontin yhteydessä.

    Puuh, tulipas hirviästi kirjoitettua tekstiä, kaikki kommentointi on suositeltavaa ja apuja tullaan tarvitsemaan varmasti ja kaikkea muutakin inffoa, myös auton historiasta jos jollain jotain hajua niin tarinaa kiitos!

    Viimeisimpänä, kuvia auton nykyisestä kunnosta: http://tumude.kuvat.fi/kuvat/Audi%20UrS4%20Avant%20-94/
    Viimeksi muokannut jta; 8.5.2012, 20:09. Perustelu: Allekirjoitukset turhia foorumilla

    #2
    Onhan tuo kamala pyydys, siitä ei pääse mihinkään.

    Jos kerran ylimaalaus on jossain kohtaa suunnitelmissa, tekisin nyt vain tökeröt paikkaukset maalipinnalle. Eli koneharjalla putsaukset, happopohja ja vaikka Mastonin mattamustaa päälle suojaksi. Antaisin jopa listojen repsottaa ja puuttua täyskunnostukseen asti.

    Tehotavoitteet mitä sulla on, on jo dokumentoitu moneen kertaan tällä forumilla, 3B/AAN/ABY hakusanoiksi vaikkapa.

    Comment


    • #3
      Onhan tuo päästetty joo aika kuvottavaan kuntoon, tästä on helppo lähteä ylöspäin, kun alaspäin on suhteellisen vaikeaa päästä.

      Comment


        #4
        Pöh, pikku pintaruostetta. :) Mulla löytyy terveet etuloksut + täys setti orkkis kaarilevikkeitä, vink vink. :)

        Comment


          #5
          Mulla ois kolmepuolainen nahkaruori bägillä, jos innostut vaihtamaan.

          Eihän tuo mikään tekemätön paikka ole, vaikka puuhaa taitaa riittää. Ensin kannattanee plärätä läpi tuo urssin viritys -topikki tuolta turbo-puolelta. Siellä on aika kattavasti dataa siitä, mitä kannattaa tehdä missäkin kohtaa. Noin 400 hp ei vielä taida edes tarvita koneen avausta, jos ei nyt halua tehdä ennekoivaa huoltoa.

          Comment


            #6
            Noin 400 hp ei vielä taida edes tarvita koneen avausta, jos ei nyt halua tehdä ennekoivaa huoltoa.
            Kyllä itse h-veivit sinne laittaisin ihan parempien yöunien takia jo. Hommaat jostain vara moottorin ja hommailet sinne tarvittavat osat ja laitat vanhan tilalle.

            Comment


            • #7
              Lokareissa ei ole kuin kuskin puolella pikku kukka puskemassa maalin alta ja kaarilevikkeetkin ovat rust-free, ratin olisi tarkoitus vaihtua ei-bägilliseen kolmipuolaiseen, mutta kiitokset tarjouksista! Toisen lohkon hankkimista on mietitty kyllä, jos löytyisi jostain sopuhintaan lohkoa, kampuraa, kantta jne. Kaikki vaihtoehdot ovat vielä auki. Tuulilasi pitäisi myös vaihdella ennen katsastusta, kokemuksia hinnasta ja paikasta pk-seudulla?
              Viimeksi muokannut Tumude; 9.5.2012, 04:12.

              Comment


              • #8
                Kilometrejä sopiikin epäillä koska tästä itse yritin hieroa kauppoja maaliskuussa tämän ilmoituksen perusteella http://www.nettiauto.com/audi/s4/4636613

                Eli n.420tkm oli sillon ja siis ajeltu pakilla reilusti parissa kuukaudessa tuon jälkeen. Mukavia automyyjiä:)

                Comment


                • #9
                  Markalla markan pelejä :) En missään vaiheessa pitänyt mitenkään todennäköisenä noita kilometrejä eikä niillä loppupeleissä niinkään väliä, kunhan auto toimii ja on pääpiirteittäin kunnossa. Huvittavaa vaan, että on myynti-ilmoitusten perusteella koneremppaa tehty, mutta yllättäen ei mitään tositteita noinkin suurista investoinneista...

                  Comment


                    #10
                    Näitä UrS projekteja alkaa tulla enemmänkin tänne ja lisääkin mahtuu =) Onnea uuden hankinnan johdosta ja vaikka onhan tuossa tekemistä niin osia saa hyvin. Tietoa sitten Urssin kunnostamisesta/virittämisestä yms. sitten löytyykin sitten taatusti riittävästi täältä ja maailmalta. Kuhan vain lompakko ja hermot kestävät itse auton =)

                    Comment


                    • #11
                      Onnea hankinnalle minultakin, eihän niitä kilometrejä osteta vaan se auto:) ja hyvin huollettu 400tkm ajettu on parempi kuin puolet ajettu huoltamaton.

                      Ärsyttää vaan tuo mittarien ruuvaus, tämäkin on tapahtunut varmaan juuri ennen myyntiä edellisen omistajan toimesta. Ja sitten se vasta ketuttaakin jos yritetään peitellä ja kusettaa. Toivottavasti myyjä ei saanut tästä toiminnastaan rahallista etua!

                      Mutta eihän tuo kauhea ole vaikka gedu tuolla huuteleekin :) heti löytyy pahempia kolarikorjaus/ranetus kötöksiä, ja suurin osa huonosti pidettyjä ja väärillä omistajilla olleista vanhoista audeista juuri sellaisia onkin.

                      Onko tuo sininen/violetti väri audin alkup. LY-koodillisia sävyjä?
                      Ja jaksaa ihmetyttää miksi on alunpitäenkään tämän hintaluokan autoon pitänyt tehtaalla laittaa ohut-kehäinen 4-puol. ruori? Olisi vaikka jätetty ilmaselät kokonaan pois jos ei kunnollista ole ehditty kehitellä:> Rumakin se on...
                      Viimeksi muokannut vV8m5; 9.5.2012, 16:32.

                      Comment


                      • #12
                        Värin alkuperäisyydestä ei tietoa, varsinkin kun noita violetin eri sävyjä autosta löytyy useampaa kappaletta. Kuskin ovi on ainakin täysin eri sävyllä kuin muu auto. Ratti tosiaan nostattaa niskavillat pystyyn :D Onhan näissä sitä toista kolmipuolaista sporttiruoria, joka sitten onkin aivan eri maailmasta ja tälläinen olisikin tarkoitus laittaa tilaukseen. Myös tuossa vähän kateltu tosiaan noita listoja ja perään uutta lamppua siinä samalla, nykyisessä takavalosetissä vähän puuttuvaa muovia ja peruutusvalojen kohdalla jonkin sortin teipit, että pakkivalot näyttää valkoisilta? ihme tuninkia tää auto täynnä..

                        Comment


                          #13
                          Tota väriä kuolasin, sopii hienosti. Nopeasti ohi ajaen totesin komean näköiseksi, joten nyt täytyy vetää sanat takaisin, eli sitähän se ei ole, kuvien perusteella.

                          Auto ilmeisesti sun työpaikan parkkiksella aina päiväsellä?
                          Eli siinä kontinon nurkilla, viitti enempiä kordinaatteja antaa. Tulee nykyään melkein joka päivä käytyä siinä laiturilla, kun yksi asiakas muutti siihen.

                          Mutta, eiköhän tuosta ihan makea peli tule! Onnea projektiin :)

                          Comment


                            #14
                            Lokareissa ei ole kuin kuskin puolella pikku kukka puskemassa maalin alta ja kaarilevikkeetkin ovat rust-free
                            Tuotaniin, ne kaarilevikkeet on muovia ja tuossa autossa niitä ei ole. :) Siis tällaiset:

                            http://mrcrossfire.kuvat.fi/kuvat/my...n/DSC_3530.JPG

                            Ja autossa kiinni ne näyttää tältä:

                            http://mrcrossfire.kuvat.fi/kuvat/my...8/DSC_3594.JPG

                            Comment


                            • #15
                              Auto ilmeisesti sun työpaikan parkkiksella aina päiväsellä?
                              Eli siinä kontinon nurkilla, viitti enempiä kordinaatteja antaa. Tulee nykyään melkein joka päivä käytyä siinä laiturilla, kun yksi asiakas muutti siihen.
                              Siellähän se majailee aina kun sattuu hairahtumaan työntekoon.

                              Tuotaniin, ne kaarilevikkeet on muovia ja tuossa autossa niitä ei ole.
                              Kuten heti ensimmäiseksi topicissa manailin, olen ihan alkumetreillä vielä tässä hommassa =)

                              Comment


                              • #16
                                Tuli eilen osteltua parit hiomalaikat, pohjamaalia ja maaleista parasta, mattamustaa, tälläistä brutaalia "väliaikaista" ruostekorjausta varten. Tulevana viikonloppuna olisi tarkoitus siis raapia nuo rusketukset ovista ja ympäristöstä pois. Auto kävi myös eilen nosturilla, tuli kiinniteltyä töötti takaisin, kun meinasi viikko sitten tipahtaa sieltä paremmille laitumille ja muutenkin tutkittua alustan kuntoa. Kuljettajan puolen takaiskari vuotaa aika näpsäkästi, eli se menee vaihtoon heti rahatilanteen antaessa myöten. Muutama kyssäri tähän väliin! Olen yrittänyt metsästää jonkin sortin coilover-satsia kyseiseen autoon, mutta ei ainakaan mun silmillä ole vielä tullut vastaan, mites toi jousituspolitiikka näissä, mitä ihmiset ovat alle laittaneet? Pitäisi myös hommata noi ovien alareunoissa olevat listat, saako suomesta sopuhintaan/ollenkaan vai meneekö ebay-puuhiksi? Tulevaisuudessa mahdollisesti ostoslistalla vanteet koolla 8x18", ET35, keskireikä 57.10mm, passaako?

                                Comment


                                  #17
                                  Jos korkeussäädettävää haluat, niin joudut käyttämään etutolpat "tehtaalla", että siittä rapsastaan alkuperäinen joustintuki pois, ja hitsaillaan kierreholkkia tilalle.

                                  8x18 ET35 menee heittämällä alle. Tarviit joko 225/40R18 XL renkaat (92 kantavuusluku) tai sitten 235/40R18 renkaat.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei kyllä toisaalta pakko olla korkeussäädettävä, kunhan jonain kauniina päivänä ei olisi tollaista amerikkalaisen poliisiauton alustaa, että meinaa peilit raapia mutkissa asfalttiin. Pelottavan kuivan ja ehjän näköinen pohja autossa kyllä olikin, voiko jopa olla, että tota on joskus huollettu...?

                                    Comment


                                      #19
                                      no H&R + Bilstein B8 sprint tolpat olen itse todennut ihan mukaviksi katuajeluun, vakioputkisto uusilla kannatinkumeilla oli noin 10cm korkeudessa maanpinnasta.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tuota kaatumis efektiä tulikin katseltua virne naamalla kun oma ei siinä takana ajellessa paljoa kallistellu lauantai yönä rampissa tuuskilta kehä 3 :) En tiedä kiinnititkö huomiota mun s4 mutta siihen on jo jokunen tonni tullu upotettua vaikka ei siltä näytäkään. Touhu tonni takataskussa varalla, eikös se ole vakio kun ajelee tämmöisillä autoilla :D Kunhan saan vaihdettua nuo kaikki puslat viellä tuohon alustaan tässä kuukauden sisällä voit kokeilla jos kiinnostaa minkälainen on ajaa hieman jäykemmällä alustalla :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Omassa c4:ssäni H&R madalsi keulasta liikaa, käytännöllisyys hävisi kun piti neekerimallin puskurillakin varoa osumasta kanttikiviin. Sen sijaan Eibachin jousista olen tykännyt erinomaisen paljon. Keula on vähän korkeammalla ja orkkisalustaa merkittävästi jämäkämpi fiilis kuitenkin. Iskareina itsellänikin B8 Bilsteinit joista ei myöskään pahaa sanottavaa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Itse Tupsude. Tsemppiä ja pitkiä hiuksia projektiin, hiljaa hyvää tulee vaikka näyttäiskin olevan hieman kärsinyt ja huonosti pidetty yksilö! Joni tuossa mainitsikin tuosta maagisesta touhutonnista, aina sitä jotain kivaa pientä ilmestyy...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kunhan saan vaihdettua nuo kaikki puslat viellä tuohon alustaan tässä kuukauden sisällä voit kokeilla jos kiinnostaa minkälainen on ajaa hieman jäykemmällä alustalla :)
                                              Koeajan mielelläni :) On sulla joo vähän paremman näköinen toi auto kuin mulla, mutta mä yritän ottaa kiinni! Onko sulla mitää tehty tekniikalle? Pitäisi joo mullakin noi iskarit ja jouset laittaa vaihtoon, puslat yms tulevaisuutta ajatellen, ehkä tulee vähän nostettua tehotavoitteita, who knows...

                                              Itse Tupsude. Tsemppiä ja pitkiä hiuksia projektiin, hiljaa hyvää tulee vaikka näyttäiskin olevan hieman kärsinyt ja huonosti pidetty yksilö! Joni tuossa mainitsikin tuosta maagisesta touhutonnista, aina sitä jotain kivaa pientä ilmestyy...
                                              Minäpä minä. Kiitos, tsemppiä tarvitaankin, hiukset pitää vissiin kasvattaa. Eipä näitä autoja duunarin liksoilla rakennella hetkessä, mutta ehkä vuoden, parin päästä saattaa jo miellyttää silmää =)

                                              Comment


                                                #24
                                                Hehe, tästähän löytyy jopa enemmän ruostetta kuin mun omasta, vaikka mullapa on ihan reikäkin etuloksussa. :D Samantyyppinen rane tämän on tainnu omistaa kuin tuon munkin urssin, vaikka eräänlainen peukkurane sen nytkin omistaa, siis mun audin. :P
                                                Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2012, 22:53.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tätä tietämättömyyden (ja laiskuuden) määrää! Jos vaan viitsitte, niin kertokaa, että onks nää passelit mun autoon =) Eli tässä ymmärtääkseni on noiden ovien listoja tarjolla, sopii? Erooko sedanin ja avantin ovilistat & valot toisistaan?

                                                  http://www.ebay.de/itm/Audi-100-C4-Z...item35b66266c7

                                                  Takavalopaneeli on kärsinyt ja nähnyt liikaa elämää, eli sopiiko:

                                                  http://www.ebay.de/itm/Audi-100-C4-K...item4cf7521c11

                                                  Kiitokset jo nyt kaikille mua fiksummille :)

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Paneeli on ainakin sedaneissa ja avanteissa erilainen johtuen takaluukun avauskahvasta joka on avantissa tuossa paneelin keskellä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Laita sedanin takapaneeli 91-94 ja 95-97avantin piilossa oleva kahva.Pitäis mahtua avautumaan.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Mahtaako sitten löytyä jostain ihan suoraan menevää paneelia..? (tiedän, olen laiska ja taidoton etsimään itse tietoa!)

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Taitaa olla tuo avantin paneeli NLA, ja kun ent itäplokin pojat tykkää sedanista, niin niihin osansakin tekevät ;)

                                                          Lisäksi kahvaa ei saa enää kuin mustana. Tee itsellesi palvelus ja toteuta tuo Mikan ehdotus, se kahva murtuu todennäköisesti heti ensitalvena, ja sitten pääset ihmettelemään, että mitenkäs avaan luukun sisäpuolelta BTDT. Itse siirsin C4 S6 paneelin ja takavalot omaan silloiseen satkuun ja nappasin kahvankin samaisesta luukusta.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Mulla ei ole kuin porkkiksen softa höystettynä väljällä orkkis turbolla ja vuotavalla orkkis ahtoilman "jäähdytys jäsjestelmällä" :) mäkkärillä siksi kysyinkin onko jotain tietoa softasta. Palailen tuon koeajon tiimoilta asiaan kunhan saan alustan siihen kondikseen :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X