Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Cabriolet projektia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Cabriolet projektia

    Kolmisen vuotta sitten hankittuun Audi Cabrioletiin tehdyistä muutoksista ajattelin laittaa tänne juttua, jos vaikka auttaa jotakuta muuta vian selvityksissä, korimuutosten tekemisessä ym..

    Tosiaan kolmisen vuotta sitten hommattu Audi Cabriolet ja eteen tuli heti alkuun sellainen, ettei siihen paljon sitten tietoa mistään löydykkään, jos jotain piti korjailla ym.

    Omaan Audiini tehty 8 eri väriin vaihtava kameleontti -maalaus. (House of colour). Tämä rajoittaa tietyllä tapaa korimuutoksia, koska jälkikäteen on todella vaikeata saada tehtyä samanlaista/väristä maalipintaa uusiin osiin. Ajattelin kuitenkin lähteä sitä kokeilemaan, koska talvella sattui eteen netissä Audi A6:sta muokattu puskuri, joka sovitettu Audi 80 B4 koriin. Eli kävi sitten Cabrioonikin. Ohessa kuvia, jolle keula ja auto näytti ennen tätä viime talvena alkanutta projektia.

    http://kuvablogi.com/blog/38729/1/

    Eli tuossa on viime kesänä otettuja kuvia.

    Autoon vaihdettu jo ennestään helmat ja puskurit, mutta jotenkin vain tuo vaihdettu RS2 -puskurikin oli vähän "lättänän" näköinen muuhun autoon verrattuna. Tuossa B4 -korissahan on aika pyöreä takaosa ja kyljet ja keula jotenkin ei ollut omaan silmään hyvä ja sen takia aloin katselemaan netistä siihen vaihtoehtoja. Seuraavassa kuvasarjassa on sitten löytynyt sopiva puskuri omaan silmään tähän tarkoitukseen ja siitä olen tehnyt kansion, jossa puskurin muokkaus työtä..
    Varmasti löytyy niitäkin jotka eivät pidä siitä, että mennään "pilaamaan" vanha hieno Audi 80:n muoto uusilla puskureilla, mutta omaan silmään tuo muutos on ollut hyvä ja nyt koko auton muoto on "pyöreä" ja linjakas, myös puskurin suhteen. Tässä kuvasarja muokkauksesta ja lopputuloksesta.

    http://kuvablogi.com/blog/38729/2/

    Kaikkein haastavin osuus oli tuo maalipinnan rajaus konepeltiin. Koko peltiä en uskaltanut lähteä maalaamaan, koska konepellin vieressä on niin isoja peltiosoa ihan vieressä, että pienikin värin väärä taitto uudessa maalipinnassa näyttäisi "paikkamaalaukselle". Joten, koitin tehdä konepellin jatkohitsauksen mahdollisimman lähelle taitoskohtaa, josta konepelti lähtee alas päin. Näin saatiin rajauspinta juuri tuohon taitokseen, jossa väri muuttaa muutenkin väriään, koska on eri kulmassa. Puskuri maalattiin tietenkin kokonaan, koska oli alkujaan musta. Puskurin vieressä ei ollut niin paljon muuta pintaa, jotta olisi haitannut valon taittumista. Myöskin puskurin pyöreys auttaa valon taitossa muihin pintoihin ja eroa ei huomaa.


    Kaikkee muutakin siihen on tullut rakenneltua, niistä taas lisää, kun saan kuvia siirrettyä palvelimelle.

    Tällä hetkellä seuraavaksi alkaa koneen vikojen selvittely.. Muun muassa kulutus on tällä hetkellä 15l/100km.

  • #2
    Onhan siinä vaivaa nähty, mutta veikkaan ettei tämä hirveesti arvostusta saa täällä orkkissivulistamiesten keskuudessa :)

    Comment


    • #3
      Joo voi olla :) Tähän ajattelin lisäillä kaikkee muutakin tehtyjä remppahommia, jos vaikka auttaa sitten muita samalla löytään vikoja omastaan. Ei oo helpoimmasta päästä ollut tuo KE-jetti, kuten muutkin todenneet kirjoituksissaan =D

      Comment


        #4
        Huh, sydän tais jättää pari lyöntiä väliin. Tuo edellinen puskurisi ei itseasiassa ollut RS2 puskuri, eikä edes sen kopio, vaikkakin siinä oli RS2 sumarit ja vilkut. Onnea ja menestystä helppo hoitoisen KEIII-jetronicin kanssa:)

        Comment


        • #5
          Jonkin verran samaa näköä kyseiseen RS2 -puskuriin mitä olen itse katsellu, mutta kiitos tarkennuksesta. En koita turhaan myydä sitä uuden alta sillä nimikkeellä, joku ostaja pian pettyy kun postista lävähtää väärä puskuri mitä myynti -ilmotuksessa luvattu :)

          Comment


            #6
            Noh, niin noh, Audin kanssa harrastamistahan tämäkin on. Pidetään mieli avoimena :)

            Comment


              #7
              Mulla on semmonen mielikuva että tuota mallia oli viimeisissä cabrioleteissä. Etkastahan tuon näkis, mut ei oo nyt tässä käsillä. Noita ei tuu ihan joka päivä vastaan, eli suht harvinainen puskurimalli on, jos siis alkuperäinen, eikä laskuitu kopio.

              Comment


              • #8
                Muovia on puskuri, eli saattaisi olla ihan aitokin..

                Comment


                  #9
                  Puskuri on tosiaan loppupään Cabrioletin vakiomallinen 90-luvun lopulta, 2000 alusta.

                  Comment


                  • #10
                    Aevan herkullinen tuo väri O.O Ja varsin mielenkiintoisia säädöksiä tuohon tehty. Yksi projekti lisää seurantaan :)

                    Comment


                      #11
                      Omaan silmään ei istu puskuri, eikä väri, niinkun ollenkaan, mutta Cabrio muuten kyllä kiinnostaa. Ihan hyvä että näitäkin harrastetaan. Propsit käsityön määrästä ja viitselijäisyydestä.

                      Tekniikkapuolen juttuja odotellessa.

                      Comment


                        #12
                        Lähtökohtaisesti vastustan yli-isojen vanteiden käyttämistä, mutta tuossa tuo massiivinen etupuskuri tekee ainakin vaikutelman, että vanteet on pirun pienet ja jäävät liian sisään. (enpä olisi uskonut tällaistakin sanovani) Maski näyttää myös vähän orvolta ilman rinkuloita. Muutenhan tuo on harvinaisen siististi tehty tuollainen singleframe-juttu. Tosin tuonkaltaisen keulan kanssa äkkiä käy niin, että kokonaisuudesta tulee jotenkin keulapainoinen. Noin niinkun visuaalisessa mielessä.

                        Comment


                        • #13
                          Sydämmestä ottaa ja lujaa... virheen teet jos myyt alkuperäisen puskurin, kumminkin jossain vaiheessa vedät pussihousut jalkaan ja haluat cabrioletin alkuperäiseksi eikä löydy enään mistään alkuperäistä puskuria.

                          Comment


                            #14
                            Luulenpa, että tuo on jo niin sanotusti pelastettu museoinnilta.. Orkkis kiertoon, voi pelastaa jonkun pussihousun projektin. PArempi sekin, kuin että eksyy tuning-projektiksi jollekin.

                            Comment

                            Working...
                            X