Kolmisen vuotta sitten hankittuun Audi Cabrioletiin tehdyistä muutoksista ajattelin laittaa tänne juttua, jos vaikka auttaa jotakuta muuta vian selvityksissä, korimuutosten tekemisessä ym..
Tosiaan kolmisen vuotta sitten hommattu Audi Cabriolet ja eteen tuli heti alkuun sellainen, ettei siihen paljon sitten tietoa mistään löydykkään, jos jotain piti korjailla ym.
Omaan Audiini tehty 8 eri väriin vaihtava kameleontti -maalaus. (House of colour). Tämä rajoittaa tietyllä tapaa korimuutoksia, koska jälkikäteen on todella vaikeata saada tehtyä samanlaista/väristä maalipintaa uusiin osiin. Ajattelin kuitenkin lähteä sitä kokeilemaan, koska talvella sattui eteen netissä Audi A6:sta muokattu puskuri, joka sovitettu Audi 80 B4 koriin. Eli kävi sitten Cabrioonikin. Ohessa kuvia, jolle keula ja auto näytti ennen tätä viime talvena alkanutta projektia.
http://kuvablogi.com/blog/38729/1/
Eli tuossa on viime kesänä otettuja kuvia.
Autoon vaihdettu jo ennestään helmat ja puskurit, mutta jotenkin vain tuo vaihdettu RS2 -puskurikin oli vähän "lättänän" näköinen muuhun autoon verrattuna. Tuossa B4 -korissahan on aika pyöreä takaosa ja kyljet ja keula jotenkin ei ollut omaan silmään hyvä ja sen takia aloin katselemaan netistä siihen vaihtoehtoja. Seuraavassa kuvasarjassa on sitten löytynyt sopiva puskuri omaan silmään tähän tarkoitukseen ja siitä olen tehnyt kansion, jossa puskurin muokkaus työtä..
Varmasti löytyy niitäkin jotka eivät pidä siitä, että mennään "pilaamaan" vanha hieno Audi 80:n muoto uusilla puskureilla, mutta omaan silmään tuo muutos on ollut hyvä ja nyt koko auton muoto on "pyöreä" ja linjakas, myös puskurin suhteen. Tässä kuvasarja muokkauksesta ja lopputuloksesta.
http://kuvablogi.com/blog/38729/2/
Kaikkein haastavin osuus oli tuo maalipinnan rajaus konepeltiin. Koko peltiä en uskaltanut lähteä maalaamaan, koska konepellin vieressä on niin isoja peltiosoa ihan vieressä, että pienikin värin väärä taitto uudessa maalipinnassa näyttäisi "paikkamaalaukselle". Joten, koitin tehdä konepellin jatkohitsauksen mahdollisimman lähelle taitoskohtaa, josta konepelti lähtee alas päin. Näin saatiin rajauspinta juuri tuohon taitokseen, jossa väri muuttaa muutenkin väriään, koska on eri kulmassa. Puskuri maalattiin tietenkin kokonaan, koska oli alkujaan musta. Puskurin vieressä ei ollut niin paljon muuta pintaa, jotta olisi haitannut valon taittumista. Myöskin puskurin pyöreys auttaa valon taitossa muihin pintoihin ja eroa ei huomaa.
Kaikkee muutakin siihen on tullut rakenneltua, niistä taas lisää, kun saan kuvia siirrettyä palvelimelle.
Tällä hetkellä seuraavaksi alkaa koneen vikojen selvittely.. Muun muassa kulutus on tällä hetkellä 15l/100km.
Tosiaan kolmisen vuotta sitten hommattu Audi Cabriolet ja eteen tuli heti alkuun sellainen, ettei siihen paljon sitten tietoa mistään löydykkään, jos jotain piti korjailla ym.
Omaan Audiini tehty 8 eri väriin vaihtava kameleontti -maalaus. (House of colour). Tämä rajoittaa tietyllä tapaa korimuutoksia, koska jälkikäteen on todella vaikeata saada tehtyä samanlaista/väristä maalipintaa uusiin osiin. Ajattelin kuitenkin lähteä sitä kokeilemaan, koska talvella sattui eteen netissä Audi A6:sta muokattu puskuri, joka sovitettu Audi 80 B4 koriin. Eli kävi sitten Cabrioonikin. Ohessa kuvia, jolle keula ja auto näytti ennen tätä viime talvena alkanutta projektia.
http://kuvablogi.com/blog/38729/1/
Eli tuossa on viime kesänä otettuja kuvia.
Autoon vaihdettu jo ennestään helmat ja puskurit, mutta jotenkin vain tuo vaihdettu RS2 -puskurikin oli vähän "lättänän" näköinen muuhun autoon verrattuna. Tuossa B4 -korissahan on aika pyöreä takaosa ja kyljet ja keula jotenkin ei ollut omaan silmään hyvä ja sen takia aloin katselemaan netistä siihen vaihtoehtoja. Seuraavassa kuvasarjassa on sitten löytynyt sopiva puskuri omaan silmään tähän tarkoitukseen ja siitä olen tehnyt kansion, jossa puskurin muokkaus työtä..
Varmasti löytyy niitäkin jotka eivät pidä siitä, että mennään "pilaamaan" vanha hieno Audi 80:n muoto uusilla puskureilla, mutta omaan silmään tuo muutos on ollut hyvä ja nyt koko auton muoto on "pyöreä" ja linjakas, myös puskurin suhteen. Tässä kuvasarja muokkauksesta ja lopputuloksesta.
http://kuvablogi.com/blog/38729/2/
Kaikkein haastavin osuus oli tuo maalipinnan rajaus konepeltiin. Koko peltiä en uskaltanut lähteä maalaamaan, koska konepellin vieressä on niin isoja peltiosoa ihan vieressä, että pienikin värin väärä taitto uudessa maalipinnassa näyttäisi "paikkamaalaukselle". Joten, koitin tehdä konepellin jatkohitsauksen mahdollisimman lähelle taitoskohtaa, josta konepelti lähtee alas päin. Näin saatiin rajauspinta juuri tuohon taitokseen, jossa väri muuttaa muutenkin väriään, koska on eri kulmassa. Puskuri maalattiin tietenkin kokonaan, koska oli alkujaan musta. Puskurin vieressä ei ollut niin paljon muuta pintaa, jotta olisi haitannut valon taittumista. Myöskin puskurin pyöreys auttaa valon taitossa muihin pintoihin ja eroa ei huomaa.
Kaikkee muutakin siihen on tullut rakenneltua, niistä taas lisää, kun saan kuvia siirrettyä palvelimelle.
Tällä hetkellä seuraavaksi alkaa koneen vikojen selvittely.. Muun muassa kulutus on tällä hetkellä 15l/100km.
Comment