Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rosteri pakosarjan asennus S4(C4):seen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Rosteri pakosarjan asennus S4(C4):seen

    No niin eilen sain aloitettua tuon rosterisen sarjan asennuksen vihdoin.. Hyvin alkoi eli downpipe ei lähtenyt kattiliitoksista irti (ei ole nosturia). 2 pinnapulttia kannen sisään poikki prkl.. Mutta todella aiheellista tuon vaihto on koska vakio sarja oli aivan paskana.. valoa näkyi halkeamista läpi ja miljoonasta kohtaa oli kyllä halki. Uusi sarja istuu hyvin paikalleen ja turbot ja kaikki muu sopii olemaan hyvin ja laipat on oikeat vakio osille.. Yksi kysymys vain että kannattaako tuota alkuperäistä downpipen laippaa hyödyntää uuden dp:n teossa eli siihen valuosan jälkeiseen hitsisaumaan sopii justiin 3" putki päälle?

    Kuvat laitan myöhemmin..

    #2
    Suositten ehdottomasti vanhan laipan unohtamista (jos vaan mahdollista), ja sen korvaamisella V-panta liitoksellla. Itse laitoin noita, ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Ei jää jumiin, eikä tarvii tiivistettä.

    Comment


    • #3
      Nyt on sarja vihdoin paikallaan.. Öljyputkien jatkaminen oli hiukan hankalaa, koska hitsisaumoihin ei saanut jäädä huokosia vuotojen takia.. muutaman kerran piti korjailla saumoja että sai pitämään. Kaikkia letkuja ja putkia siis piti jatkaa. Kannen kierteiden teko olikin yllättävän vmäistä hommaa, mutta onnistui sekin. Nyt näyttää hyvältä ja putken teko alkoi tänään. Downpipen ehdinkin jo melkein tekemään valmiiksi, paitsi hukkaportin liitosta.. 3" rosteriputkea alusta loppuun, virikatilla ja 1 isolla takavaimentimella. Jos äänet liian isot niin lisäksi pieni välivaimennin. Kuvia ei ole asennuksista montaa ja nekin surkealla kameralla otettuja. Laitan sitten vasta kun koko homma valmis.

      Comment


        #4
        Hommaa hyvä kamera ja laita vaan heti niitä kuvia tänne! ;) Kiinnostaa nähdä minkälainen systeemi sinne tulee. Mukavinta on katsella kun on paljon välivaiheista kuvia niin vähän tajuaa minkälainen homma siinä on ollut.

        Comment


        • #5
          Sain putkistonkin tehtyä 3" putkesta.. alusta loppuun.. Itse putki ei ole paha tehdä, mutta downpipe on hankalampi tehdä, kun se hukkiksen liitos ei ole mikään hauskin homma tehdä.. Mutta nyt on hyvä ja auto kulkee aivan erillailla.. lähtee turbokin aiemmin mukaan ja vetää voimalla rajoittimeen asti.. Ja ne 5 äänet : ) kuvat edelleen myöhemmin.. ei ole kyllä sitte monta kuvaa ja nekin surkeita..

          Comment


            #6
            Kuvia tahdotaan!

            Olen viikonloppuna menossa käymään Nivalassa, joten olisko Hannu mitenkään mahdollista käydä katsomassa tuota sun autoas että miten oot toteuttanu projektin, pitäs talven aikana rueta omaa autoo kans viritteleen, ja eihän sitä tiedä jos teiltä ostasin tuon pakosarjan.

            Comment


            • #7
              Tottakai sitä saa käydä katsomassa.. Soittele jos oot tulossa niin käydään juomassa kahvit samalla nesteellä.. Ja aina kiinnostaa muiden versiot samasta laitteesta nähdä.. Huomenna laitan kuvia projektista..

              Comment


              • #8
                Nyt on huonoja kuvia netissä:
                ei paljon ole välivaiheista kuvia, oli liian hämäriä kuvia.
                Otan eri kulmista lisää kuvia kun saan paremman kameran jostakin.

                http://img379.imageshack.us/img379/5...ihto0154ak.jpg
                http://img372.imageshack.us/img372/3...ihto0119aq.jpg
                http://img372.imageshack.us/img372/8...ihto0022sh.jpg
                http://img295.imageshack.us/img295/1...ihto0169dk.jpg

                Comment


                  #10
                  Pakosarjahan näyttää kuvissa asialliselta ja varmaan toimivakin.
                  Silmiin pisti kuvissa ahtimen koko ja kun ajat sen kunnolla kuumaksi, niin voisin kuvitella, että se on pakopuolelta melkein punahehkuinen, niin itse laitoin kunnon lämpösuojan turbon ja bensiinin suodattimien ja bensiini linjojen väliin... ettei satu palovaurioita....

                  Comment


                  • #11
                    Tuota bensan suodatinta olenkin kokeillut välillä, että miten kuumuu ja lämpösuoja ei olisi kyllä pahitteeksi.. Voisi taiteilla sen alkuperäisen ilmanputsarikotelon lämpösuojan tuohon väliin..

                    Comment


                    • #12
                      Kiinnostas miten muuttu auto pelkäs sarjan asennuksella. Vai tuliks samalla muuta?

                      Comment


                      • #13
                        samalla tuli 3" putkisto.. vaikutus oli omasta mielestä huomattava.. Herää ehkä hieman aiemmin ja ylhäältä vetää paljon paremmin.. Turbon uhkunta ja puhkunta loppui siihen paikkaan. eli selvästi ahdisti vakio sarja+putkisto. Pitäisi vain seokset tarkistaa ennen kuin tulee vahinkoa koneeseen..

                        Comment


                        • #14
                          Miten teitte MAF:n / ilmanputsarin putkituksen ? Onko orkkis-putsarikotelon tyyppinen ristikko ennen maf:ia ? Ristikko vaikuttaa mitatun ilman määrään.

                          Comment


                          • #15
                            Ristikko on paikallaan ja ennen maffia. Eli laitettu osittain kartiosuodattimen sisään ja maffi heti perään.. Pitää tuo imupuoli vielä muuttaa myöhemmin siistimmäksi.

                            Kyllä tehoa taisi tulla lisää kun eilen ja tänään on alkanut kytkin luistamaan!! vaikka onkin sachsin sporttilevy, jonka pitäisi kestää vääntöä n.500nm. Jotain varmaan joutuu sillekkin tekemään jossain vaiheessa..

                            Comment


                            • #16
                              Tässä aiheeseen liittyen pari projekti kuvaa VilkkuS autosta.

                              Pakosarjan irroituksessa ei ollut saldona kuin yksi katkennnut pinnapultti...
                              Tuon rosterisarjan laadusta voi olla montaa eri mieltä, viimeisin moka on hukkaportin pultinreiät, jotka on porattu ihan päin persettä, eli hukkaporttia ei saa kiinni kun laippaan ruuvatut pinnapultit sojottaa ihan mihin sattuu... Nooh, tarttee taas korjata kiinanpoikien jälkiä... ;)

                              http://img.photobucket.com/albums/v4...kius/s4073.jpg
                              http://img.photobucket.com/albums/v4...kius/s4076.jpg
                              http://img.photobucket.com/albums/v4...kius/s4074.jpg

                              Comment


                                #17
                                Hyvin kiiltää.
                                Great job! =)

                                Comment


                                • #18
                                  siistiä jälkeä lake(lakeweld?) tekee kieltämättä.. välijäähykin näkyi tulevan samalla kiiltoasteella paikoilleen.. Tuossa pakosarjassa tosiaan ne hukkiksenlaipan poraukset ei ole aivan suorat ja siksi joutuu näyttään hieman ruuvipenkkiä pinnapulteille kun ovat paikallaan ja avartamaan hukkiksen pultinreikiä..

                                  Comment


                                  • #19
                                    Lakesteel ;)

                                    Tiivisteessäkin oli pikkasen sanomista, ja en tuota sarjan mukana tullutta tiivistettä olisi muutenkaan halunnut käyttää...Mutta senkin sai sopimaan pienen työstön jälkeen.
                                    Pitää vielä askarrella alumiinista lämpösuoja tuolle bensansuodattimelle...

                                    http://img.photobucket.com/albums/v4...kius/s4101.jpg
                                    http://img.photobucket.com/albums/v4...kius/s4098.jpg
                                    http://img.photobucket.com/albums/v4...kius/s4116.jpg

                                    Comment


                                      #20
                                      Ei voi muuta sanoo, ku että onnex toi on mun auto! :)

                                      Comment


                                      • #22
                                        Moniko tuumasta rööriä toi downpipe on? Ja loppuputkisto?

                                        Comment


                                          #23
                                          Moniko tuumasta rööriä toi downpipe on? Ja loppuputkisto?
                                          3,5" DP ja 3" putkisto.
                                          Ja on sitte just sopivat äänet!!!
                                          Mahtavaa jälkeä tuli. Lakelle kolmenmetrin kiitos!!! :)

                                          Comment


                                            #24
                                            Juu on se Lake aika epeli... =)

                                            Mukavan sopivat on äänet ko. putkistolla ilman kattiakin.

                                            Comment


                                              #25
                                              Jos saa Lakelta kysyä mitä tommonen downpipe ja siitä taaksepäin tuleva putkisto tulis maksamaan, jos laittais omaan kanssa. Ei tosin ihan vielä ajankohtanen.

                                              Comment


                                                #26
                                                Hannu minkä kokonen on toi maffin liitos ilmanputsarille päin. Jos ankeäis silikoni letkun siihen kiinni. On vähän liian herrasmiesmäiset äänet tällä hetkellä ässässä. --> kartiosuodatin. :)

                                                Comment


                                                • #27
                                                  MAF´in liitokse ulkohalkaisia 80mm, 3" siliconiletku mene just ja just.

                                                  Comment


                                                  • #28
                                                    Osaatteko kertoa, että käykö tämä Supersprintin putki 764011 ur S4:seen? Jos sitten laittais lopun putken 2,75" tai 3" ja yhden tai kaksi yleimallin vaimenninta väliin

                                                    Comment


                                                      #29
                                                      Eipä taida mennä kun orkkis putkisto kulkee kahtena putkena auton alla.
                                                      ite oon miettinyt ehkä tämmöstä Foxin : http://tinyurl.com/jk7tj
                                                      Tai tämmöstä Bn pipesin: http://tinyurl.com/jcv5r

                                                      Comment


                                                        #30
                                                        Kyllä tuosta 70mm downpipestä voi käyttää alkuosan myös isokoppaisessa. Auton alla sitten suora osuus pitää rakennella eri tavalla. Jonkun jouston tuo vaatisi joka tapauksessa tuonne suoran osuuden alkuun.
                                                        Ei se tuollaisenaan mene kakkoseenkaan.

                                                        Kiinnostus luultavasti loppuu, kun kysytte hinnan.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X