Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rosteri pakosarjan asennus S4(C4):seen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Porkkis oli tässä hommassa jyvällä, eli tarkoitus oli hankkiutua eroon kahdesta rinnakkaisesta putkesta ja katista. Meinasin siis käyttää hyväksi tuo putken alkuosan siihen perään 3" katti ja sitten taiteilla 3" putkesta ja mutkista perille asti, välille tietysti jokin yleimallin äänenvaimennin tai kaksi.

    Se vain askarrutti että istuuko tuo putki pakosarjaan ja hukkaporttiin ja onko putken alkupään taivutukset oikeat S nelosen rintapeltiin. Marteliuksella kyseisen putken listahinta näyttää olevan 430 juuroa, elämä on

    Comment


      #32
      Eikun se tulee kyllä turboon ja hukkaporttiin :)
      Siitä se menee samasta paikasta pikkukorissakin vetarin edestä jyrkästi kurvaten eli kyllä se sinne alas asti sopii sun autoon.

      Comment


      • #33
        Onko ilmestynyt halkemia niisa pakosarjoissa?

        Comment


        • #34
          Onkos tämän rojektin pakosarja kestänyt vielä ehjänä?

          Comment


          • #35
            Minulla on kestänyt kun hitsasin ensimmäisen halkeaman ilmettyä kaikki saumat migillä uusiksi.. ja hukkikselle tuenta. ei mitään ongelmaa sen jälkeen. Saumat vahvistettu n. 1.5vuotta sitten

            Comment


              #36
              Eli noiden pakosarjojen saumat ovat hitsattu alunperin huonosti(ko)?

              Comment


              • #37
                ainakin tuo audin sarja tahtoo ratketa.. eli luultavasti ei vain ole saumassa lisäainetta tarpeeksi ja siitä hieman heikko sauma..

                Comment


                  #38
                  Täällä forumilla on jotkut rosterisatseja vääntäneet itsekin. Mitäs mag-lankaa olette kirkkaalle käyttäneet? Vai tigilläkö?

                  Olisko järkevää uunittaa sarja hitsauksen jälkeen? Lähtis jännitykset pois.
                  Taas toisaalta käytössä rosteri kuumenee ja jäähtyy, niin elää se aika lailla ja jännityksiä tulee.
                  Viimeksi muokannut RS2; 30.1.2008, 07:20.

                  Comment


                    #39
                    Toinen syy halkeiluun voi olla siinä, että kaikki putket eivät ole samanmitaisia. Rosteri kun elää lämmön mukaanaika paljon saattaa putkien ero aiheuttaa repeämisiä. Kaverin A4 1.8Tkiinapakosarja ei pysynyt ehjänä millään. Aina joku sauma raksahti auki. Ja tosiaan putket olivat eripituisia. Migillä en kyllä kehoita hitsaamaan noita. Migin sauma on kovaa, eikä kestä elämistä senkään vertaa kuin tigillä hitsattu.

                    Comment


                    • #40
                      Hmm, mikähän nyt sit olis sellanen kestävin vaihtoehto, jos meinaa pakosarjan vaihtaa? Vai pitäiskö suosiolla vaa pysyä tossa alkuperäsessä?

                      Comment


                        #41
                        Foorumilla oli taannoin juttua pakosarjan materiaaleista. Jäi semmoinen mielikuva, että kestävyydeltään paras olisi valusarja, sitten mustasta raudasta tehty ja heikon lenkki olisi tuollainen rosterisatsi.

                        Haulla löytynee lisää aiheesta.

                        Sikäli käy kyllä järkeen, ettei rosterisatsi kestä, kun se lämpölaajeneminen on voimakasta ja se johtaa lämpöä huonosti. Muuten en osaa ottaa kantaa eri materiaalista tehtyjen pakosatsien kestävyyteen.

                        Comment


                          #42
                          Itselle joutuu tulevaisuudessa tekemään satsin/ostamaan.
                          Duunissa on compound- ja sanicroputkea . Harmi vaan, kun on liian järeää tuohon pakosatsiin.

                          Comment


                          • #43
                            Vieläkös nämä rosteriset on kasassa pysynyt?

                            Comment


                              #44
                              kaveri hitsas 3 kertaa,ja sen jälkeen kyllästyi ja vaihtoi mustasta raudasta tehtyyn.

                              on ne kuulemma joillain kestänytkin.

                              Comment


                              • #45
                                Suosittelen tällä hetkellä mustasta tehtyä sarjaa.. vaikkakin itsellä tuo rosterisarja on hyvin pysynyt kasassa ihan mig vahvistus saumojen jälkeen..

                                Comment


                                  #46
                                  Kyllä rosterisarjat kestää ihan hyvin. Siinä on vaan yks tärkeä homma; Jos hitsatessa ei ole käytetty juurikassua, juuritahnaa tai muuta vastaavaa tavaraa, halkeaa saumat helposti. Noilla em. aineilla sauma palaa samalla tavalla molemmilta puolilta ja on todella paljon kestävämpi. Itse käytän Solar Fluxia noissa. On vähän vastaavaa tavaraa kuin juuritahna. Käyttö on vaan helpompaa.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X