Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 "Adelaide" - ilmeen piristysprojekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Pidemmän hiljaiselon jälkeen tuli tehtyä hieman korjauksia. Katsastusmies sanoi tarkastuksessa soosoo. Valoista ei mennyt läpi. Huollossa tuli käytyä muutenkin laakerin takia ja samalla korjas säätömoottorin etuvaloon. Jäljelle jäi kuitenkin sumuvalo taakse joka ei ole toiminut vissiin viiteen vuoteen. Pienen selailun jälkeen voipi kiittää Allroad:ia kun sekin vika selvisi koukkupistokkeesta. :)

    Puskurit ovat vielä asentamatta rahapulan takia. Mutta jäänee ens vuoteen ku ei viitsi hajottaa niitä talvella mikäli tulee paljon lunta.

    Comment


    • #32
      Tähän pitkäkestoiseen projektiin ilmenikin sitten yli kuukausi sitten lisää tekemistä tähän kehonsiirtovälineeseen. Näitä voorumeita on tullutkin jo tutkailtua vähän aikaa vioista, mutta eipä ota helpottaakseen.

      Tarinaa miten tämä alkoi...

      Lumet tuli pakkasten kera. Akku oli suurinpiirtein tyhjä, mutta ei tullut heti mieleen vaihtaa se.
      Noh.. Piti töistä lähteä ja kaverilta haettiin apua käynnistämiseen kun hyytyi kokonaan eikä käynnistynyt enää.
      Tästä siis alkoi sitten ongelmat. Tyhjäkäynti sahaa 1500-1800 kylmänä ja lämpimänä. Auto laitettiin seisomaan sen jälkeen kun kotiin saatiin se ajettua, eikä sen jälkeen kauheasti ole sillä ajettua.

      Vikakoodit tuli luettua Killerin avulla ja ne oli seuraavanlaiset:

      Address 01: Engine Labels: 4A0-907-473.lbl
      Part No: 4A0 907 473 T
      Component: 2,6l V6 MPFI HS D01
      Coding: 00084
      Shop #: WSC 00188
      VCID: 3777C7F1154F87A0D0F
      2 Faults Found:
      00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)
      27-10 - Implausible Signal - Intermittent
      17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
      P1570 - 35-10 - - Intermittent
      Readiness: N/A

      Lambda-anturi onpi aikaisemmin hieman jotain pientä vikakoodia antanut, mutta silloin ei ole ollut ongelmia käynnin kanssa.
      Tässä nyt viime aikoina tutkailin triidiä jossa spekuloitiin tyhjäkäyntiventtiiliä. Se tuli vaihdettu, mutta tuloksetta.
      Seuraavana tuli mieleen sytytystulpat, kun ei ollut tietoa millon viimeks vaihdettu.
      Tässä oli ensinnäkin mielenkiintoista, kun 2 tulppaa oli normaalisti kahvinruskeita ja loput 4 mustia ja nokisia. Mitähän tämä tarkoittaa sitten? Bensasyöttö liian rikas? Ilmaa ei tule tarpeeksi?

      Tulppien vaihdossa huomasin myöskin, että boksi, mistä sytytystulppien johdot lähtee, siitä on yhden piuhapistokkeen muoviosa halki (saa irti). Tiiä sitten onko tuolla merkitystä?

      Eli osia mitä on tullut vaihdettua ongelman ilmenemisen jälkeen:

      -Akku
      -Ilmasuodatin
      -Sytytystulpat
      -Tyhjäkäyntiventtiili

      Seuraavaksi taitaa olla lambda-anturit ja sitten ihmetellään sen jälkeen toimiiko vai ei.
      Tai sitten käydä AudiCenterillä lukasemassa koodit, kun kuulemma niillä on vähän paremmat laitteet.

      Ideoita ja ajatuksia otetaan myöskin vastaan ongelman ratkaisemiseksi.

      Comment


      • #33
        Tästä hieman makua, miltä kuulostaa juuppituuppi versiossa.
        [ame="http://www.youtube.com/watch?v=kNdPkMeD1nQ"].[/ame]

        Comment


          #34
          Lambda anturi aiheuttaa seosongelmia ja huonoa käyntiä
          Tai sitten käydä AudiCenterillä lukasemassa koodit, kun kuulemma niillä on vähän paremmat laitteet.
          Ei pidä paikkaansa. Samat koodit sieltä tulee kuin VCDS:llä. Joissakin asioissa merkkihuollon vehkeet on jopa tehtaan puolesta liiankin rajoitettuja. Enemmän on vaikutusta koodien tulkitsijalla.

          Comment


          • #35
            täytyypi kait sit käydä semmoset ostelemassa

            Comment


            • #36
              amalin oli oikeassa. lambdat meni vaihtoon ja käynti on taas normaali. :) ei muuta kun jatkamaan projektia kohti uusia ilmeitä

              Comment

              Working...
              X