Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Brilliantrot A4 2.0TDI quattro avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Brilliantrot A4 2.0TDI quattro avant

    Elämäni kaipasi hiukan jännitystä kun tuo AVF-koneellinen vain toimii ja toimii. Päätin hankkia itselleni BRD-koneellisen DPF-ällä varustetun menopelin jotta saisi taas hiukan jännittää. Muutama kuukausi tuli seurattua .ee, .de ja .se saitteja kunnes sitten lauantai illalla tuli blockettiin göteborgissa oleva menopeli joka kiinnosti.

    Vaatimuksena oli S-line ja mustalla sisäkatolla, mutta kun tässä autossa on on vaaleanharmaa nahka-alcantara sisustus niin se valkoinen toimii tässä oikein hyvin. Ehkä vielä paremmin väriteemaan olisi sopinut tummempi harmaa alcantara-katto.

    Tärkeimpiä mainintoja niin tuossa on 2-din radio concert valmiina, ja MFSW joten Exeon RNS-E jälkiasennus on astetta helpompi tällä kertaa. Polttoainelämmitin on joku ardic ehkä, mutta radiokaukoohjaimella. Ohjain on tosin tupakka-askin kokoinen. Tähän pitää vähän paneutua. Valo- ja kiiltopaketit on. Mittaristossa on harmi vain punainen LCD-moduli, menee varmaan mittariston vaihdoksi jos mielii värinäytön siihen. Turvavyön piipatin on jopa ruksattu tähän, höh. Auto-pyyhkimet oli kiva tuttavuus, toimi todella hyvin. Takapaksi kun oli täynnä renkaita eikä tullut ajettua pimeällä niin ei tullut testattua takapeilin autohimmennystä, joka on siis tuossa. Hälytin.

    Autossa on myös xenon plussat.

    Hiukan kyllä jännitti kun landvetterin lentokentällä ei sitten ollutkaan talvirenkaat kyydissä, ja lautta lähti tukholmasta turkuun 20:00. Olin sitten 18:50 lauttasatamassa ja kerkesin lautalle mutta jos ei olisi ehtinyt niin maanantaina jätetty verolappu olisi tuonut noin 800€ korkeamman lukeman. Pikkuisena yllätyksenä kaveri elitbilenistä tervehti selvällä suomen kielellä lentokentällä, äiti vissiin suomalainen.

    Suunnitelmissa on laittaa nuo alla olevat 19":et kiertoon, ja jälkiasentaa exeon RNS-E + bluetooth moduuli. Mikähän bluetooth on nyt tänä päivänä se "oikea", OEM vai joku muu? Laiskahan tuo on kuin mikä, etenkin jos on viansietotilassa DPF:stä johtuen. Tuo AVF on monin verroin kivempi moottori käskyttää mutta toisaalta on tämä BRD:n piezosuuttimin varustettu pehmeämpi ja hienostuneempi käynniltään. Jostain pitäisi löytää uudet hellgrau lattiamatot. Ulkopuoli pitää hiukan nuorentaa ledeillä. Ajatus on kuitenkin pitää tämä sivulista-mielessä melko takaisin OEM:äksi helposti muunneltavana. Aika paljon on VCDS-koodauksia mitä pitää tehdä, mm automaattilukko pois. Ehkä takapuskurin alaosa mustaksi, katsoo nyt.

    Auto on ilmeisesti S-line ulkoa, muttei proline?

    Myyjä on ilmeisesti parempi valokuuvaja kuin minä joten laitan myyjän kuvat tuohon sekä my.audi.de:stä printattu "myyntiesite":
    Attached Files
    Viimeksi muokannut haraldh; 30.3.2012, 12:12.

  • #2
    Onpas nätti yksilö, ihan kuin uutta oltaisiin kauppaamassa ! Ja ehkäpä sittenkin tuon sisäkaton värin editointi on helpompi kuin tuon itse korinväri. B-)
    Viimeksi muokannut tontsa; 30.3.2012, 12:19.

    Comment


      #3
      Veivilasit takana!? Eikö berttaseiskassa pitänyt olla defaulttina sähkölasit joka ovessa. Kivan värinen on ulkoa, sisustan väri on vähän niin ja näin.

      Comment


      • #4
        Jos vanteet on OEM, niin tänne voi tarjota ;)

        Comment


        • #5
          Mulla ainakin on veivit takana 2006 S-Linessä, meinasin alkaa tuhteeraamaan niiten kanssa mutta noi veivit ovat ehkä takana turvallisuusmielessä paikallaan, onnettumuuden tms. sattuessa takana oleva ( alaikäinen ?) voi jopa omin avuin päästä sieltä pois.

          Comment


            #6
            Kyllä ne takaveivit aika yleisiä on mitä on tullut katsottua. Tuossa on tehdastummenetut lasit takana joten ei sinänsä haittaa jos muksut niitä ajaisi alas ja ylös koko ajan mutta kun meidän autossa on kuskin pysyväisasetuksen nojalla takaikkunoiden avaaminen kiellettyä ilman lupaa niin eipä tuo haittaa että takana on veivit.

            Tiedän että sisusta jakaa mielipiteitä, omaan silmään ja etenkin luonnossa tuo alaosan vaalea harmaa yhdistettynä hopeisiin listoihin ja yläosan tumman harmaaseen sopii oikein hyvin. Tuleepi ainakin valoisampi mieli. Toisessa blackline-farkussa jossa on musta nahkasisusta, musta katto ja olipa alla mustat vanteetkin tuntui siltä että ainostaan Motörhead sopi tyyliin. Tässä voi soittaa vähän nylonbeatiakin :)

            PJKK tulee naapuritaloon kurkkaamaan mitä noi on. Nissä on jotkut triangle-renkaat valitettavasti. Kantavuus 91.

            Comment


            • #7
              Turvavyön piipatin on jopa ruksattu tähän, höh. Auto-pyyhkimet oli kiva tuttavuus, toimi todella hyvin.
              Tuon automaattilukon lisäksi voi koodata pois käytöstä nuo piipattimet ja takalasin autopyyhkäisyn. Tuo takalasin autopyyhkäisy on talvella, tai oikeastaan aina ärsyttävä ominaisuus kun iskee pakin päälle.

              Laiskahan tuo on kuin mikä, etenkin jos on viansietotilassa DPF:stä johtuen.
              ja nyt minä ymmärrän miksi kyselit sitä meikäläisen dpf-näköispönttöä :D

              Comment


                #8
                Patasuvanto: Jos jaksaisit mittailla kokoeroja B7 putkiston ja AVF:n downpipen välillä olisin kiitollinen.

                Comment


                  #9
                  Väri varmasti jakaa mielipiteitä, ei liene yllätys että allekirjoittanut tästä kuitenkin tykkää. Eikä tuo vaalea sisustakaan huonon näköinen ole. Muutenkin varusteet on ihan kohillaan. Niinkuin haraldh kiteytti asian, saa tuolla tekniikalla ainakin jännitystä elämään, jos internet-faktoja on uskominen.

                  Comment


                    #10
                    No pitää kuitenkin muistaa että näitä on liikenteessä aika monta, ja aika harvalla on sentään ollut ongelmia <kop kop>.

                    Comment


                      #11
                      Väri varmasti jakaa mielipiteitä, ei liene yllätys että allekirjoittanut tästä kuitenkin tykkää.
                      Hieno on väri ja auto muutoinkin. Itse en noista vaaleista sisustoista niin pidä, mutta pääasia, että omistaja itse pitää :)

                      Comment


                        #12
                        Siistin näköinen auto.No nyt on oikean värinen auto alla. Ei muuta kuin onnea uudelle kulkupelille.

                        Comment


                          #13
                          No eihän tämä misano rot ollut, vaan brilliant-rot. Menettelee, eikä välttämättä eroa huomaa ellei erivärisiä ole vierekkäin. Kiitos onnitteluista.

                          Ardic lähti käymään kun sain patterit vaihdettua kakeen. Kakessahan on LR61 pattereita, eli AAAA-koosta vielä pykälän pienempi. Pahin on se että niitten valmistus on lopetettu. Sattui sitten silmään ketju jossa mainitaan että marmoripaketin 38€ kolmen patterin paketin sijaan voi ostaa s-marketista rainbown 9V patterin jossa on kuusi noita sisällä. Niinpäs olikin, tein itse ja säästin!

                          Nyt tuli muuten ekaa kertaa mieleen kohde jossa LED-valot olisi hyvä olla sumareissa. Tässähän on CH/LH valot ja aina kun ne syttyvät halogeenisumarit vie jonkin verran akusta virtaa. Harmi vain että jotta vikavalot ei syttyisi pitää olla ns "CAN-BUS" ledit, joissa on ilmeisesti vastukset jotta ne saman verran virtaa kuin halogeenit? Janikin voisi pitää joitain valoja ilman "CAN-BUS" toimintoa, sillä esimerkiksi purkkariin on hyvä laittaa vähävirtaiset versiot.
                          Viimeksi muokannut haraldh; 3.12.2012, 09:21.

                          Comment


                            #14
                            Tänään oli pakko laittaa auton mukana tulleet OEM 16" vanteet alle, joissa Michelin kitkat päällä. Kyllä muuttui auton ilme kertaheitolla, lapseni pää mahtuisi renkaan ja lokarin väliin. Hyvää tässä oli se että sain varmistettua että vaihdelaatikko on kuin onkin kunnossa, eikä mikään pyöränlaakerikaan ollut hitsautumassa umpeen hetikohta. Sellaisen vaikutelman nimittäin sain kun ajelin kotiin nillä 19" kesärenkailla. Triangle merkkiset ääntää siihen sävyyn etten minä ainakaan tykkää. Ääni väheni kyllä kun lämpötila nousi, mutta alle +5°C lämpötiloissa todella ärsyttävä sointu.

                            Osoittautui että alla ollet RS6 replikat oli 8.5x19" ja ET35. Made in italy. Renkaiden kantavuus 91.

                            muoks: jostain pitäisi koittaa löytää S-line harmaan etumaskin kilvenympärysmuovin suomenpituisen osanumero, onko auttajia? Samalla mietin tuliko työnnettyä käsi p*skaan kun huomasin etkasta että harmaiden mattojen osanumero on loppunut viime kesänä, ilman korvaavaa numeroa.

                            Varoitus! Kuva saattaa vahingoittaa stance n' poke harrastajien hyvinvointia!
                            Attached Files
                            Viimeksi muokannut haraldh; 1.4.2012, 14:26.

                            Comment


                            • #15
                              Multa vois löytyä tollanen harmaa rekisterikilven alunen ylimääräsenä.. Koitan ehtiä ottaan kuvia siitä kun kerkeen..

                              Comment


                                #16
                                Kiitos Gousti kuvista privassa. Siinä toivossa että tämä saadaan joskus lyhytkilpiseksi niin pitää selvitellä tuo kehys-asia valmiiksi. Goustin kuvissa oli siis peitepaneeli jossa ilmeisesti ei ole paikkaa kilvelle vaan kilpi ruuvataan siihen kiinni?

                                Piti oikein käydä otsalampun ja ruuvarin kanssa kuvaamassa. Keskimmäisen kuvan kaltainen osa on siis hakusessa, osanumerot kolmannessa. Ekassa kuvassa väri, kai se S-line maski on harmaa eikä musta?

                                Löytyi myös Goustin vinkistä pari hyvää säiettä tuohon liittyen, eli;

                                http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=62248
                                http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=47602

                                Eiköhän noilla rupea löytämään oikeaa osaa pikkuhiljaa. Muoks, paras arvaus tähän asti minulla on tuo;

                                http://acf.demoefekti.net/index.php?...807+285+BC+1QP

                                Muoks2: osanumeron avulla löytyi sitten oikea ETKA-sivu, eli ETKA-sivun numero on 807-35. Tuo BC-osa on parkkitutkin. Vaihtoehtoja on varmaan tuhat.
                                Attached Files

                                Comment


                                  #17
                                  Minun s-line maskissa oli muistaakseni paikka kilvelle, siis upotettu, mutta kilpi oli ruuveilla kiinni. Noita itsekin selvittelin, kun vaihdoin risan maskin, löytyy aika montaa vaihtoehtoa. Tepon kautta sain oikean osan. Minulla oli jossakin noiden osanumeroitakin, mutta en nyt tähän hätään löytänyt.

                                  Comment


                                    #18
                                    Itse olen leikannut nuihin rosteri levyn ruotsin kilven mitoilla, kaventannut suomi kilpeä ylä ja ala reunasta ja työntänyt päälle.

                                    Comment


                                      #19
                                      Goustin ylijäämävarastosta tuli sitten moinen tekele joka on made in taiwan. Väri on riittävän lähellä, mutta tuota maskia joutuu vissiin purkamaan jonkun verran ennen kuin tuon saa paikalleen. Tuo nykyinen ruotsinkilpikiinnitys on melko helppo, neljä T20 ruuvia auki alhaalta niin se aukeaa. Tässä uudessa pitää vissiin koko tausta vaihtaa.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • #20
                                        'Samalainen' kalikka se on ymmärtääkseni, kun olet ne alaruuvit ottanut pois niin kalikka lähtee pois kun nostat alareunaa ylös samalla kun yläreunan klipsit vapautuvat - ja uudella sama toisinpäin.

                                        Comment


                                          #21
                                          Tuossa uudessa on ruuvinreiät ylänurkissa, pitää katsoa saako ne vanhat auki ulkoapäin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            samaisen ruotsintuliasen muutoksen tehneenä, kyllä ainakin orkkis menee päältä päin ihan suoraan paikalleen.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Muistaakseni ne kiinnityskohdat on siinä taiwanilaisessa vähän erilaiset.. Mun puolesta saat veistellä sitä palikkaa ihan vapaasti jos saat sen vaan jotenkin paikoilleen.. Niitä kiinnikeitä voi myös lämmittää vaikka kuumailmapuhaltimella ja taivutella jos ne on väärässä asennossa.. Puukolla vaan ylimääräset kiinnikeet veks jos on tiellä.. :)

                                              Comment


                                                #24
                                                Tänään käytiin sitten koodailemassa muutamia perusjuttuja dumon luona. Takalasin pyyhkimen auto-toiminto poistettiin käytöstä, ja myös ovien automaattilukko @15km/h. Vikakoodeja ei ollut yhtään, ja DPF:n täytösaste 55g. Kiitos dumolle tästä.

                                                Viime päivinä on tullut tilattua vm 2010 RNS-E navi, OEM audi bluetooth boksi ja siihen sekä mikki että kaapelisarja. LED-valot rekkarivaloiksi ledstylestä sekä VCDS-kaapeli tuli tilattua samalla. Navin osalta ei mennyt aivan putkeen, sillä paketissa olikin A3:en navi eikä A4:en. Myyjä oli itse huomannut virheensä ja laittanut jo oikean matkaan. Harmi vain että huomenna on pyhä eikä UPS toimita sitä silloin, toimittavatkohan lauantaisin edes? Näillä näkymin 11.4 olisi navi täällä. Tuo A3 navi meni myyntipalstalle pääsiäiseksi.

                                                Sitten jos ja kun oikea navi saadaan paikan päälle joutaa sitten tuo Concert 2+ myyntiin sony-bluetooth kitin kanssa. Kitti sinänsä on oikein kiva ja toimiva, tukee viittäkin puhelinta ja sillä on omat nappinsa vaihdekepin luona.

                                                Olemme vaimon kanssa huomannet oudon kopinan kun kiihdyttää ja jarruttaa. Kopina tuntuu tulevan milloin maton alta ja milloin hanskalokeron takaa. Tiputinkin hanskalokeron enkä löytänyt sieltä mitään esim. sony-ericsson handsfreen boksia löysänä. Kohta pitää alkaa purkaa sisustaa ellei tuo äänen lähde löydy. Ääni on aivan kuten hanskalokeron takana olisi joku pikkuboksi heilumassa tjms. Metsästys jatkuu.

                                                Yritys oli kova että löytäisin uudet vaalean harmaat (platinum light grey) kangasmatot eteen. ETKA sanoo että tuote on loppunut viime kesänä, eikä korvaavaa tuotetta ole. Marmorilla oli kuitenkin hyllyssä jopa pari, 125€. Niitä oli kuulemma ruotsinkin varastossa vaikka huru mycket. Olisiko niin, että kyseessä olikin B6:en matot, sillä niissä ei taida olla mitään eroa ollenkaan? Teppokaan ei tiennyt suoraan. Värikoodi minulla on NQ joka matoissa tarkoittanee 3k2. Laskin että 8e1061225e voisi toimia, mutta pitää nyt katsoa mitä noitten kanssa tekee. Sinänsä aina huono juttu ostaa näin vanha auto johon ei saa varaosia enää, hehe.
                                                Attached Files
                                                Viimeksi muokannut haraldh; 5.4.2012, 20:33.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                                                  Olisiko niin, että kyseessä olikin B6:en matot, sillä niissä ei taida olla mitään eroa ollenkaan?
                                                  Matot on 8E eli B6 ja B7. Ostin itelle mustat kumimatot ja niissä oli niin fressit grafiikat pakkauksessa että ne on selkeesti B7-aikakaudelta ja oli 100% samanlaiset kun aiemmat B6 matot.. joskin eriväriset.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    No niin, auto on kilvissä. Harmikseni en saanut tiskillä lojuvia AUD-14 kilpiä vaan jouduin tyytymään johonkin GKK-302 tunnukseen kunnes vaimo huomasi että "sehän on gekko!". Niin siitä autosta tuli sitten Gekko2, edellinenhän oli mustuudestaan johtuen "Nemi".

                                                    Hämmästys oli suuri kun kaveri joka osti sen 19" RS6-sarjan kurvasi pihaan. Autohan oli myös brillantrot B7 avant, ja vielä vaaleanharmaalla sisustalla. Oli helppoa nähdä sopiiko vanteet vai ei, mutta tätä en ymmärtänyt kun kaveri kävi koeajamassa ne edellisenä iltana. Minä en pitänyt noiden triangle-merkkisten renkaitten ulinasta, muistutti liikaa laakerivikaa. Ehkä siihen olisi tottunut. Ajatuksena oli hankkia tilalle setti noita tontsan hankkimia TSW Interlagos vanteita 8x17" ET32 mutta hopeana. Kävi sitten niin että joku oli huomannut että "nehän on taottuja" ja en rupea maksamaan 1100€ 17"-setistä. Alle tulee nyt sitten taas oldRS6 replikat mutta 18"-eina. Viikonlopulla ehkä.

                                                    Tässä välissä on tullut asennettua seatin RNS-E, eli se uudempi joka lukee SDHC-kortteja. Samalla asentui audin bluetooth-kitti hanskalokeron taakse. Purin siis Concert 2+ ja sone-ericsson bluetoothkitin pois, ne löytyvät nyt myyntipalstalta. Vähän olen pettynyt tuohon MFSW eli monitoimiohjauspyörään, MODE-nappi ei tee yhtään mitään. Ja mikrofoni ei ole vieläkään saapunut englannista vaikka samaan aikaan tilattu bluetooth-boksi tuli toista viikkoa sitten myös englannista. Vähän aiheutti kufatecin kaapelisetti asentamis- ja purkamisrumbaa koemittauksineen mutta siitä ei sen enempää.

                                                    A-pilarin muovin irroittaminen oli muuten helpompaa kuin mitä olin uskonut. Airbag-lätkä pään kohdalla irti ja sen alta ruuvi, kauhukahvan pari ruuvia sekä aurinkosuojan ruuvi irti niin se muovi lähtee takaosasta sisäänpäin vetämällä. Sain siis vihdoinkin pujotettua mikrofonin johdon oikein ja samalla vaivalla tein mustaan autoon webaston antennijohdon ja mikrofonin johdon vedot valmiiksi. A-pilarin muovin saaminen paikalleen takaisin oli sitten vähän haastavempi homma.

                                                    Koodaukset tuohon pystyi hyvin tekemään kiinakaapelilla, paitsi että 77-Telephone moduliin ei vain pääse. Onneksi dumon kaapelilla pääsi, kiitos dumo erittäin lyhyestä toimitusajasta! Nyt on siis koodattu näin:
                                                    • Instruments -> adaptation -> +4 kanava 62. Olisiko nyt 21 tällä hetkellä
                                                    • RNS-E: 0301715
                                                    • 77 Telephone: 0011822
                                                    • Steering wheel: 04042
                                                    • RNS-E adaptation 018 -> 8 muistaakseni niin pääsi Seat-logosta eroon

                                                    Mitä olen lukenut niin MODE-napin pitäisi siirtää RNS-E phonebook tilaan, tai ehkä vain DIS-puolella. SDS on vielä opiskelematta, toivottavasti se mikrofonia tulee sieltä.

                                                    Olen myös koittanut etsiä mikä se on joka kolahtaa aina kun kiihdyttää tai jarruttaa. Vanhan bluetoothkitin purun yhteydessä jouduin purkamaan tuhkakupin pois ja iloikseni tuhkiksen rungon uumenista tippui pari ruotsin 10 kruunin kolikkoa. Harmikseni kolina ei loppunut. Nyt kun tarkemmin mietin niin kyseessä voisi olla pohjamuovin päälle oleva kivi, pitää tiputtaa se alas ja katsoa. Tässä B7:assa on aivan erimallinen polttoaineen jäähdytin pohjassa, eräänlainen rivoitettu putki vain kun B6:sessani on sellainen alumiinilevyn tapainen. Eli voi olla että B7 malli on herkempi imaisemaan kiviä sen pohjamuovin päälle. Ovipahvi on tullut metsästyksessä avattua, kuten myös hanskis sekä kylkimuovit.

                                                    Tuli otettua muutama kuva moottorin äänieristyslevyn alta myös. Tämä BRD on vähän erilainen vrt. AVF:ään. Tekniikan kehitys johtaa väistämättä siihen että bensa- ja dieselvehkeet lähentyvät toisiaan kuten että bensaan tulee suorasuihkut ja dieseliin saastejärjestelmiä. Kohta voidaan varmaan samalla pannulla ajaa sekä dieselillä, bensalla, viinalla että kaasulla.

                                                    Pari kuvaa myös vanhoista vanteista. Sekä kats.konttorilla bongattu 6.5" midi joka vaikuttaa hyvältä.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Vannekauppojen mentyä puihin päädyin sitten tällaiseen väliaikaisratkaisuun, eli tältä palstalta halvalla Alessio F1 7.5x17" ET35 sekä nettivaraosasta halvat käytetyt Dunlop SP Sport 01 RunFlat renkaat koossa 225/45R17. Ilmeisesti bemarin ensiasennusrenkaat. Harmi että joutui hankkimaan kartiopultteja, muuten olen melko tyytyväinen tähän väliaikaisratkaisuun. Katsotaan kuinka väliaikainen se sitten loppujen lopuksi on.

                                                      Jos ja kun löytyy sitten oldRS6 repsut 18" niin katsotaan tilanne sitten uudestaan.

                                                      Leveästihän ne kiipeää vanteen ulkopuolelle mutta ei se taida täällä helsingissä haitata. Anteeksi auton ja kuvien paskaisuus.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Salaperäisen kolinan syy löytyi. M12 betonitulppa on vissiin löytänyt tiensä takajalkotilasta ilma-kanavaan ja se oli sitten juuttunut onkaloon joka on pelkääjän penkin etureunan alla. Tuskailin jo mitä kaikkea joutuu purkamaan jotta pääsee kanavan sisään. Onneksi löytyi lasikuitutanko, vanhasta kovalevystä purin magneetin pois sekä teippiä!
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tuli hankittua vähän lättyjä, pultteja (43 mm pitkät), keskikuppeja, kumeja ja vanteita. Efektiivinen ET on takana 30 ja edessä 34. Vanteet on 8.5x18" ET 45 ja renkaat ovat Linglong 225/40R18 92W.

                                                          Muuten tässä ei ole pullan suorittaman jakopääremontin lisäksi tapahtunut paljon muuta kuin kilometrejä. Haaveissa on kyllä vähän vipinää polkimen alle, sekä lautaset voisi vaihtaa eteen tai jopa laittaa eibachin prokit mutta kuten Sabotaasi juuri sanoi hyvin Foorumilaisten autojen kuvia (v.3) -aiheessa " En madalla! Loistava ajaa näin. ".
                                                          Attached Files
                                                          Viimeksi muokannut haraldh; 27.4.2016, 13:45.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Fiini on, mutta etupää...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X