Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 BFemma -00 *Myyty*

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 BFemma -00 *Myyty*

    Dodiin tehdäämpäs tällekkin nyt oma topic. Edellisenä autona oli 1.9 TDi Bora ja kun työpaikka vaihtui lähes 30km lähemmäs kämppää, niin loppui diesel auton tarve ja se meni myyntiin. Tilalle tuli siis tämä kyseinen kulkine.

    Vm. - 2000 ja otettu käyttöön marraskuussa, joten aikalailla viimesiä B5 korimalleja kyseessä.

    Koneena tykki 1.8 huom. ei turboa ja perässä manuaali laatikko. Sisältä löytyy jonkulainen sport paketti, jossa ainakin S4 ratti, nahkanen vaihdekepin ja käsijarrun pussi, sekä sporttisemmat penkit.

    Jonkulainen valopaketti myös valittu, vai kuuluuko W8 tyylinen kattovalo, etujalkatilojen valot jne facelift/sport varustukseen?



    Värinä tylsääkin tylsempi hopea :D Tuon kuvan jälkeen pölärit on vaihtunu Audin omiin, kun tarvikkeet tippu matkanvarrelle yksitellen.

    Ensikesän vanteet tulee olemaan Rh Poenix 8,5x18 et 35 ja niiden päällä on 225/40 kumit :P Alustasarja menee tilaukseen vielä ennen kesärengaskauden alkua.



    Kesällä pitää ainakin spacerit hankkia todennäköisesti joka nurkkaan ja maalata kaikki mustat helmat korinväriin. Sivulle ehkä S4 helmat?

    Täältä lisää kuvia
    Viimeksi muokannut TomVi; 15.9.2013, 19:12.

  • #2
    Jos autossa vielä paikoillaan kuvanmukaiset penkit, niin ovat ihan normijakkarat.

    Comment


      #3
      Juu kuvan penkit on. On noissa ainaki parempi sivuttaistuki, verrattuna joihinki toisiin nelosen penkkeihin, mutta en sitten tiedä.

      Comment


        #4
        Noniin pitkästä aikaa jotain uutta tännekkin.

        Kevät toi tullessaan mm. uuden alustan, alle päätyi Fk ak street sarja. Ensituntuma hyvin positiivinen niin 15" kitkoilla, kuin näillä 18" kesärenkailla jotka kerkesin myöskin pyöräyttämään alle.



        Edestä tulee ujostu ulos kaaresta ainakin vielä ja takaa jää inasen verran sisälle. Etunen korjaantuu todennäkösesti lisämadalluksella, jolloin camberin pitäisi hoitaa homma.




        Seuraava homma olisikin tiputtaa perää 1-2cm ja keulaa 2-3cm jotta saadaan renkaan ja kaaren väli kutakuinkin samoihin lukemiin etu- ja takapään kanssa. Sitten säätämään kulmat kohdilleen.

        Comment


          #5
          Dodiin kevät on edenny jo hyvää tahtia ja kesälook alkaa hahmottumaan. Alustaa ruuvattiin sitten loppujen lopuksi enemmän mitä ensin meinasin, nyt takana on 2cm kierrettä ja edesä 4cm kierrettä jäljellä. Auto myllytettiin myös ja tästä suur kiitoa Vvuori nimimerkille!

          Ja tältä se nyt näyttää nykysellä setupilla





          Kauheesti parempaa istuvuutta ei voi toivoa vanteilta, joka kulmasta tulee kaarelle ilman mitään kikkailuja.



          Seuraava homma onkin maalata helmat ja hommata kilvelle ledimoduulit ja kiillottaa putkenpää.

          Comment


          • #6
            Kyllä Ville on tehnyt hyvää työtä :) Niin, ja seuraaviin hommiin kirjaat ylös vielä pienen madaltamisen ;) Keskimmäisessä kuvassa näyttää yllättävän hyvältä kyllä nuo mustat helmat. Melkein voisin jopa itse pitää noin, ja madaltaa lisää... Tai jos/kun maalaat, niin varmaan sitten nuo kaikki mustat alaosat? Eikä pelkkiä kylkien helmoja...

            Comment


            • #7
              Samaa mieltä madalluksesta, alaspäin se kyllä itseään huutaa. Vanteetkaan ei omaan silmään oikeen istu, vanteet vaihtoon ja alaspäin niin jo toimii! :)

              Comment


                #8
                Omaan silmään on kyllä just sopivalla korkeudella ja vanteetkin varsin passelit. Jyrkkä EI helmojen maalaukselle, ja joo jos ovat maalauksenkin jälkeen mustat=)

                Comment


                  #9
                  Juu siis kaikki mustat helmat olisi tarkoitus maalata hopeisiksi ja samalla nuo ovien listat. Kyllä tässä uusia vanteita on kateltu ja oem linjalle olisi tarkoitus mennä, mutta se on todennäkösesti ensi kesän asia vasta.

                  Vai että lisää madallusta huutaa... noo kattellaan minne se kesän aikana tulee asettumaan :)

                  Comment


                  • #10
                    Onhan tuossa vielä tilaa madaltaa vaikka kuinka. ;) Ehdottomasti samaa mieltä.. Helmojen maalaamisesta en ota kantaa..

                    Comment


                    • #11
                      Eikun pidä helmat mustina, tuo kivaa kontrastia autoon ;) sentti ainakin alaspäin vielä... (makuasioita...)

                      HYVÄLTÄ näyttää niinkun kuuluukin!

                      Comment


                        #12
                        No kylläpäs moni tuntuu olevan helmojen maalausta vastaan :P Ainakin http://eepi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Aud...jpg?hash=89179 tuon kuvan perusteella näyttäisi astetta paremmalta kun saisivat maalia niskaansa.

                        Comment


                          #13
                          Tuohon kyllä omasta mielestä sopii noi mustat helmat, tulee jotenkin competition quattro mieleen. :)
                          Ehkä eteen vielä joku tyyliin sopiva puskurin lippa?

                          Comment


                            #14
                            Ei mitään maalia helmoihin! Kuten edellä todettiin, musta tuo siihen jotain kontrastia ja sporttisuutta. En kyllä ymmärrä miksi tuota pitäisi enää madaltaakaan. Just hyvä noin. Ei se nyt ihan niinkään mene että mitä matalampi, sitä siistimpi. Maalatuilla helmoilla ja madalluksella toi on vaan yksi perus-amislulla. Kaiken lisäksi sulla on hetken päästä kiveniskeymillä olevat rupisen näköiset helmat, eikä ne ajo-ominaisuudetkaan enää yhtään madalluksella parane – päin vastoin.

                            Vanteet on jo nyt ihan jees, mutta OEM-linja toimii :)

                            Comment


                            • #15
                              Meikältä ääni helmojen maalamiselle, minusta sillä madaltuu autokin silmään ihan kivasti. Ainakin oma edellinen punanen a4 oli komia maalatuilla helmoilla.

                              Comment


                                #16
                                Doddiin nyt olis madallettu lopulliseen kesäkorkeuteen.

                                Eteen jäi 2,5cm ja taakse 1cm kierrettä, mutta enempääkään ei pysty madaltamaan sillä edessä renkaasta lokarin reunaan on noin 5mm. Takana on vielä hieman tilaa ja sinne onkin tulossa 5,5mm spacerit per puoli.



                                Ens kesälle sitten uutta vannetta ja kumia tai vaan kapeempaa kumia.

                                Comment


                                  #17


                                  Tuollain istuis takavanteet nytte. Laitoin siis 5,5mm spacerit per puoli. Vähän on madallettaessa tullu bemarimainen etukeno :/

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ai sun auto oli "Perkiönkadulla" parkissa! Pisti silmään kun kävelin ohi :)

                                    Comment


                                      #19
                                      Juu siinähän se seisoo sillon kun kotona olen :)

                                      Comment


                                        #20
                                        Talvi tuli ja sitämyötä talvivanteet + korkeus

                                        Comment


                                        • #21
                                          Hieno auto on kyllä, toivottavasti joskus näkyy ihan livenä jossakin :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Kevät kolkuttelee jo ovella, niinpä aika vähän nostella tätäkin ylös.

                                            Rh:t myin pois ja ostin ebaysta rotiform kopiot. Ostosta viikko ja vanteet ovella.



                                            Kokona 8,5 + 9,5x18" et45 Eteen tulee 20mm spaceri, jolla saadaan hoidettua viimekesänen etuvanteiden kaareen jääminen. Tulee spacerin kanssa 10mm ulommas, mitä viimekesänä. Kumina Nankang NS-2 koossa 215/40, joten alaspäinkin on varaa mennä viimekesästä.

                                            Takana kumina samainen Nankang NS-2, mutta 225/40 koossa, vanne tulee hieman ulommas mitä viimekesänä, joten ei tarvitse spaceriä laittaa sinne enään.

                                            Renkaiden venyero keskenään häiritsee ainakin itseäni ja saattaa olla että takarengas vaihtuu vielä 235/40 kokoiseen. Sen näkee keväämmällä.

                                            Etunen yllä ja taknen alla.



                                            Pari huonoa sovituskuvaa. Eteen tosiaan spaceriä



                                            ja takaa istunee aika hyvin, rengastus vaan häiritsee omaan silmään.



                                            Takapään ongelmaksi muodostuu vielä keskimerkkien saanti paikoilleen. Laakerin suojus on niin ulkoneva, että nykyisellään ei saa keskimerkkiä paikoilleen. Viimevuonna takapää oli liian korkealla, koska kierteet loppu kesken. Tulevalle kesälle olisi tarkoitus katkaista jousista kierros pois, jolla toivottavasti saadaan tarvittavat lisäsentit alemmas.

                                            Comment


                                              #23
                                              245/35 olisi täsmälleen samankorkuinen kuin eturengas. Vaikka onkin etuveto niin onhan se paremman näköinen kun on kumia saman verran vanteen päällä edessä ja takana. :)

                                              Comment


                                                #24
                                                Ei sillä korkeudella ole väliä, kunhan venyis kutakuinkin samalla tavalla molemmille vanteille. Nyt jää ikävästi näkyviin tuo reuna, niin voin kuvitella kuinka kivet hakkaa sen.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Miks uudet vanteet jo myynnissä? :o

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kattoo jos sais myytyä koko auton pois ja vaihtais pienempään, mutta tehokkaampaan.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      itse kun ajaa b5:lla niin pienempään vaihtaminen tuntuu mahdottomalta tehtävältä. On se semmonen koirankoppi :D

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Roti repsut läks ja amg:t tuli tilalle. Myyntikuvissa näyttivät beigeiltä, mutta olivatki valkoset. No acs:n jälkeen mentiin anoppilaan ja vanteiden purku.




                                                        Onneksi toijalasta löyty bbs:n pultteihin käyvä hylsy, niin saatiin purettua auki sillä. Joku edellisistä omistajista oli ilmeisesti kuusiokoloavaimella purkanut/koonnut kun parista pultista oli kanta menny vähän pyöreeks. Oikeella avaimella lähti auki helposti.

                                                        Vanteiden lipoille näytin megua, niin sai vähän kiiltoa takaisin.



                                                        Valkoinen väri vaihtui vannehopeaan, ihan ok tulos tuli kun ensimmäistä kertaa maalasin vanteita. Pientä roskaa jäi pintaan kun työpaikan hallissa maalasin. Päälle metallihohtolakkaa ohut kerros.



                                                        Uudet keskimerkit tilasin ebaysta, kun nykysistä tähdistä oli kromit alkanu käveleen.

                                                        Vähän tekniikka ongelmaa pukkas, mutta katotaan josko uudella puolalla saisi käymään taas kunnolla.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Noniin nyt on tekniikkamurheet selätetty uuden maffin avulla, edelleenkin joskus jonkunlaista nykimistä havaittavissa, liekko tarvike maffin syy.

                                                          Kevät on tullut joten uusia kuvia tarjolla. Rotiform replicat myytiin pois ja tilalle haettiin AMG:n 2-osaiset vanteet, spekseillä 8,5x18 et25 päällä 225/40 kumit.

                                                          Toinen takavanteista kiero ilmeisesti jokasuuntaan, joten kesäloman koittaessa pitää viedä sunilalle oikasuun. Ei ajaessa kuitenkaan tunnu mitenkään, näyttää vaan pahalta. Töyssyissä raapii eturenkaat kiinni ja takaset raapii isoimmissa montuissa jo pelkästään kuskilla, talvirenkaat kyydissä tuntu raapasevan pienestakin heitosta, jotain pitää siis keksiä.

                                                          Pari hätästä kuvaa madalluksen, renkaiden vaihdon ja pesun jälkeen.









                                                          Lisää kuvia täältä

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Suosiolla vaan kapeempaa kumia, tulee kummasti pelivaraa jokasuuntaan.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X