Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80q projekti

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    551A-boksi ei näytä oletuksena meas blockeja tuon enempää. Otahan yhteyttä, jos tahdot siihen parannusta ja/tai checksum errorista eroon.

    Rundari koodataan yhellä ylimääräisellä maajohdolla. Tutki kaavioita.

    Comment


    • Kierroslukumittarin sain korjattua maadoittamalla mittariston keltaisen liittimen pinnin nro. 23.
      Pinnille tuli jo valmiiksi ruskea/musta johto, joka maadoitetaan mustan 10 pinnisen liittimen nastan 6 kautta. Pitänee huomenna ottaa kuvat, jotta tämä tieto saadaan tänne löydettäväksi.

      Comment


      • Ei ole paljon kuvia tullut oteltua, mutta koitetaan muistaa jossain välissä kun san kytkennät sellaisiksi, että kehtaa esitellä.

        Ahtamattomuutta on nyt tutkittu ja toistaiseksi on vaihdettu Bypass venttiili ja molemmat nakutustunnistimet. Bypass oli rikki ja vuoti läpi, kun taas nakutustunnistimista oli takempi (sininen) rikki, kun vastusarvoksi näytti ääretöntä. Vihreästä anturista sain mitattua vastusarvoksi 4.8ohmia.
        Vieläkään ei kuitenkaan liiku niinkuin kuuluisi, laiska kuin mikä ja ahtaa vain vajaa 0.5bar kun hukkaportin ohjaus on paikallaan. Ilman ohjausta ahtaa vajaan 1bar.

        Seuraavaksi otetaan tuo hukkaportti käteen ja tarkkailuun. Imuvuodot on siis jo tarkistettu, eikä 2bar paineella löytynyt vuotoja, imupuoli paineistettu pienemmällä paineella.

        Comment


        • Veto löytyi, kun vaihtoi rikkinäisen N75 venttiilin ja vaihtoi yhden ahtoputken pätkän. Mutta tästä huolimatta hymy hyytyi eilen, kun öljynpaineen merkkivalo läsähti tauluun ja moottori alkoi naputtaa.

          Tänään avasin sitten öljypohjan josta löytyi hilettä pohjalta, ja olihan sielä sitten ykkösen kk-laakeri pyörähtänyt sillä seurauksella että menee veivi vaihtoon ja kampura menee tarkistettavaksi jollekkin joka siitä jotain ymmärtää, että riittääkö kiillotus vai vaatiiko enemmän. Onneksi rahat on tiukilla loppuvuoden, joten mitään kallista remonttia ei pysty alkaa tekemään. Olisiko ehdotuksia miten menetellä nyt?

          Kannen nostin jo pois, ja männät on lohkosta pois. Kannattaako noita halpoja "kiinanveivejä" laittaa, vai hommaanko jostain vain yhden ehjän vakion?

          Comment


            Paljos tuolla koneella oli kilsoja takana ? Eiköhän se yhden vakion vaihto ole järkevintä, jos lisävoimaa ei ole vielä etsimässä.

            Comment


            • Lisää voimaa ei ole tarkoitus ottaa, joten senkin puolesta olen itsekin yhden vakion kannalla.
              Kilometreistä ei tietoa, kun on muutoskatsastettu jo siihen koriin josta tämän otin. Siinä korissa oli jo melkein 400tkm mittarissa.

              Comment


              • Mielipiteitä kaivataan.
                Muistin tuossa että löytyy yksi 2.2 KV moottori varastosta ja etkan mukaan siinä saataisi olla samat veivit ja kiertokanki, niin uskaltaako nuo KV moottorin osat lyödä tuonne AAN moottorin sisään. Osat näyttää ulkoisesti samalta, mutta osanumeroita en noista mistään löydä, siis sitä 9 numeroista VAG numeroa.

                Edit. Veivit ei näköjään passaa, kun kv:n veiviistä puuttuu poraus yläsilmästä alasilmään. Damn
                Viimeksi muokannut Mehtala; 12.7.2014, 02:14.

                Comment


                  Eihän sitä porausta ole h-profiili kangissakaan.

                  Comment


                  • Aika sopuhintaan saat sarjan aan vakioveivejä minulta tahtoessasi. Taitaa löytyä kaksikin sarjaa tallista.

                    Comment


                    • Ugemilta on nyt AAN veivit tulossa, joten se ongelma on ratkaistu.

                      Alakerran osat yms. tarpeellinen on tilattu saksasta cs-parts.de sivustolta. Oli aika edullinen paikka, ja suostui vielä antamaan alennuskoodin jolla sain 5% alennusta kokonaissummasta. 5% ale ei kuullosta miltään, mutta noihin hintoihin ei kukaan tukkuri pystynyt täällä suomessa, joten kaikki kelpaa.

                      Ehdin jo tilata saksasta ebayn kautta purkuautosta kampiakselin joka on nyt sitten tulossa oletettavasti ensiviikolla. Eli nyt on kaksi ehjää kampiakselia ja yksi "rikkinäinen", yksi ehjä joutaa myyntiin... vink vink...

                      Tänään kävin coupesta laikkaamassa moottorinkannakkeet irti runkoaisoista, tai siis runkoaisan päät irti autosta :D
                      Saapahan laittaa moottorin kiinni oikein tehdaskannakkeilla.

                      Comment


                      • Päivitellääs vähän tännekin, kun on jotain tässä jo tapahtunutkin.

                        Tänään saapui osakuorma saksasta jossa tuli Goetzen männänrenkaat, glyco alakerran laakerit, febi veivien pultit ja mutterit, febi runkopukkien pultit, febi alapyörän pultti, AE ventiilinohjurit ja febi nokkien välinen jakoketju.

                        Kansi on myös tullut pestyä ja se lähti tänään kansipajalle, jossa vaihdetaan tarpeellinen määrä noita venttiilinohjureita ja mahdollisesti vielä X määrä venttiileitä kansipajan mielipiteen mukaan. Tiivistepinta tietysti myös puhdistetaan asianmukaisesti samalla reissulla.
                        Click image for larger version

Name:	20140715_190334.jpg
Views:	1
Size:	765,8 Kt
ID:	1620031Click image for larger version

Name:	20140715_190342.jpg
Views:	1
Size:	758,3 Kt
ID:	1620032Click image for larger version

Name:	20140715_190349.jpg
Views:	1
Size:	673,7 Kt
ID:	1620033Click image for larger version

Name:	20140715_190359.jpg
Views:	1
Size:	716,8 Kt
ID:	1620034Click image for larger version

Name:	20140715_190408.jpg
Views:	1
Size:	784,2 Kt
ID:	1620035Click image for larger version

Name:	20140715_190422.jpg
Views:	1
Size:	696,1 Kt
ID:	1620036

                        Ugemilta tuli hankittua nuo veivit koneeseen, joten ei niistä sen kummempaa.
                        Click image for larger version

Name:	20140716_170340.jpg
Views:	1
Size:	735,2 Kt
ID:	1620039

                        Moottorin kannakkeet tuli hitsailtua eilen paikalleen. Saumat tuli kerrankin hyvät, kun ei tarvinnut mitään umpiruosteista ruoskaa hitsata :D
                        Saumojen päälle tuli vielä lopuksi wurthin tiivistemassa, ettei vesi pääse muhimaan saumoissa. Maalataan toki vielä lopuksi.
                        Click image for larger version

Name:	20140718_075942.jpg
Views:	1
Size:	614,2 Kt
ID:	1620037Click image for larger version

Name:	20140720_181858.jpg
Views:	1
Size:	487,8 Kt
ID:	1620038

                        Comment


                          Onko alapyörän pultille numeroa ? Febin sivut ei ainakaan tunne kyseistä pulttia.

                          Comment


                          • FEBI 17230, tuolla numerolla mulle tuli samasta paikasta. Sivulla oleva OE numero: N0101432
                            Tuohan ei ole semmoinen "laippakantapultti" niinkuin AAN:ssä on vakiona.

                            Taitaa olla tarkoitettu 3B/7A yms..
                            Attached Files
                            Viimeksi muokannut eske; 21.7.2014, 20:53.

                            Comment


                            • En kyllä osannut odottaa että voisi olla vääränlainen pultti, kun tuola oli jo tuollainen laippakannaton ennestään.
                              Jakopään taustakoppa on tästä AAN moottorista rikki, eikä sellaista tunnu keltään vän ehjää, niin saattaa olla että tähän tulee KV moottorista jakopää ja kopat...

                              Comment


                              • No niin, moottori on taas nipussa ja toimiikin vaihtelevasti, sillä ilmamassanmittari vaikuttaisi ehkä olevan rikki. Lisää tuota pääsee tutkimaan, kunhan porkkiksen lastu saapuu postilaatikkoon ja lastu saadaan asennettua autoon asti. Nyt ei siis näe mitään arvoja measure blockeissa, eikä vikakoodeja tule kuin checksum error.

                                Kävin tuossa eilen kysymässä katsastuskonttorilla tuosta muutoskatsastuksesta, ja kaikki olisi paperien puolesta ok, mutta iskareista ja jousista pitäisi saada jotain dokumenttia että käy s2:seen. Autoon on siis joskus kauan sitten muutoskatsastettu madallusjouset, mutta merkistä ei ole tietoa. Auto pitäisi kuitenkin leimata 22.9 mennessä, eikä rahaa olisi varaa laittaa H&R coilover sarjaan. Voidaanko vaatia että pystyy todistaa että nykyinen alustasarja käy s2:seen, kun ei tämän ikäiseen (-92) ole vaadittu TÜV-todistuksia?

                                Comment


                                  Voihan ne unohtaa mainita. Ei se TÜV-todistuksia pitäisi tarvita. Kai sille voi viedä jotkin laput, varsinkin, jos on tiedossa, kenen tekeleet siellä on.

                                  Comment


                                  • Mitäs tälle kuuluu?
                                    Mulla on tosiaan tuo sun ex 1.8t moottori. Sähköt pittää vielä naittaa keskenään, voi olla että joudun vähän vinkkiä sitten kysymään. Mitsun ahtimen käytin Fin-turbolla huollettavana. Täytyy toivoa että auton saisi kuitenkin katsastettua vakio kkk:lla.

                                    Comment


                                    • Moottori tällähetkellä paloina hallin lattialla. Tulossa ng alakerta ja aan yläkerta. Meni koneesta pari kertaa veivinlaakerit 1000km sisällä, joka kerta eri syystä onneksi, mutta kalliiksi tämä harrastus silti tulee. Kertoillaan näistä sitten lisää myöhemmin jos saan tuon koneen taas toimimaan.

                                      Löytyikö ahtimesta mitään moitittavaa?

                                      Comment


                                      • Auto alkaa vaikuttaa siltä että se vihdoin pysyy nipussa, tai onhan sillä kohta jo 1000km ajettu ilman merkkejä öljynpaineen puutteesta tai muusta vakavasta.
                                        Vielä pitäisi muutoskatsastus suorittaa moottorille, eikä siinäkään muuta ongelmaa enää ole, kun että pitäisi alustan vastaavuuksista saada paperit (jouset ja iskarit). VV-autolta tuli jo muutama vuosi sitten hankittua todistukset että verrokkina pystytään käyttämään s2 sedan audia ja moottorin numerolla löytyy todistukset tehoista ja päästöluokasta.

                                        Nykyisin konehuoneessa asuu hieman erilaisempi ratkaisu, eli alakerta on NG moottorista (NG alakerrassa samat veivit ja kampiakseli kuin turbossa, lisäksi männänlaen öljysuihkut löytyy) ja yläkerta AAN moottorin. Turbo, imusarja ja ohjainlaite myös peräisin AAN koneesta, jakopää kokonaisuudessaan 7A moottorista, Moottorin johtosarja modattu 3B johon lisätty suorasytyn johdot. Puolat peräisin VAG 2.0 ALT moottorista ja tulppina boschin tulpat joita täällä foorumeilla suositeltiin käyttää puolamodin yhteydessä, ei RS2 tulpat. Porkkiksen softa.

                                        Moottorin kannakkeisiin on vielä tulossa anlen valmisteet, mutta siihen taitaa tämän auton muokkaus loppua mun käsissä, eli tämän saa ostaa pois kuljeksimasta jos joku niin tahtoo :D
                                        Lisätietoja YV:llä, myynti-ilmoitus tulossa jossain vaiheessa.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                          S2 sedanin takajousia ei ole muissa malleissa.

                                          Comment


                                          • Sepäs siinä ahdistaakin. Autoon on tosin jo asennettu jotkun madallusjouset, mutta merkistä ei ole tietoa kun olivat jo autossa ostettaessa. Eipä vaan taida mikään halpa valmistaja speksata mitään alustasarjaa s2 audiin sopivaksi?

                                            Comment


                                              Kerkesitkö jo muutoskatsastamaan 1.8t koneelle ennen R5 moottoria?

                                              Comment


                                              • En ehtinyt, olisiko pitänyt?

                                                Comment


                                                  Eikös muutoskatsastus onnistu 174hv+20% penkkilapulla nykysäännön mukaan?

                                                  Comment


                                                  • Tuon kun joku vahvistaa, niin penkityspaperit on todella helppo hommata.
                                                    Jos saisi autoa itseään käyttää vertailumallina, niin ei tarvitsisi miettiä puuttuuko inssi tuohon jarrujen tehostukseen. Eli nyt on tehostus alipaineella kun s2 sedanissa on tehostus hydraulinen. Nykyiselläänkin tehostus on mielestäni riittävä ja olenkin ollut aikeissa hankkia a8 tehostimen, kun sen pitäisi olla pienempi ja tehostavampi? Ainakin näin muistelin jostain s2foorumilta lukeneeni.

                                                    Mitäköhän lainalaisuuksia tuohon rattiakselin muokkaamiseen kohdistuu. Olen hankkinut opel corsa:n sähköisesti tehostetun rattiakselin ja ajattelin sen sovittaa tähän. Saisi konehuoneesta siistittyä turhia rojuja pois ja 7A laturin jalalla saisi tuon AAN laturin vielä linjaan alapyörän kanssa. Nykyinen moniurahihnan reititys on oma patentti, sillä 7A vesipumppu ja jakopään koppa olisi osuneet moniurahihnan kiristimeen. Kiristys on hoidettu pitkällä yläreiällä laturin kannakkeessa, mutta se ei ole osoittautunut kovinkaan hyväksi ratkaisuksi. Vaihtoehdot ovat joko jatkuva ulina tai ulina tyhjäkäynnillä, sillä laturi väännättää moniurahihnaa pois linjasta jos yrittää kiristää liikaa.
                                                    Viimeksi muokannut Mehtala; 23.2.2016, 21:24.

                                                    Comment


                                                      Onnistuu. Eikös tuo ole Euro 2? Verrokkina V6, joten ässän alusta tai jarrut ei ole pakollisia. Saako siihen sitten 210 hp? Ei ole iso ero vakio AAN:n.

                                                      Comment


                                                      • Minkälainen ohjaus sulla on noissa flekteissä? Lähteekö molemmat yhtä aikaa käyntiin, vai onko jotenkin porrastettu?
                                                        Omaan prokkikseen olisi tarkoitus jotain vastaavaa flektisysteemiä jossain vaiheessa miettiä.

                                                        Comment


                                                        • Letit lähtee molemmat yhtäaikaa päälle. Alkuperäinen vastuslevy on paikallaan, mutta molemmat tuulettimet on otettu samasta nastasta. Ohjaus releille jäähdyttimen anturilta.

                                                          Nuo mitkä tuossa on nyt paikallaan on peräisin bilteemasta ja jaksavat hädintuskin pitää lämmöt kurissa 20 asteen lämpötilassa tyhjäkäynnillä.

                                                          Nämä tuli mulle tuosta tanehau:n drifteristä johon ne oli aivan liian tehottomat ja sain halvalla :D

                                                          Motonetistä löytyvät unipointit on osoittautuneet hyviksi vaihtoehdoiksi noille spal merkkisille, mutta en tiedä onko niillä hintaeroa juurikaan.

                                                          Comment


                                                          • Itse suunnitellut käyttäväni kahta ilmastoinnin oem flektiä*, ja käyttää alkuperäistä anturiohjausta. Käsittääkseni nuo voisi ehkä laittaa molemmat myös samaan "nastaan", mutta käynnistyessään nuo ottaa sen verran virtaa, että kannattaisi porrastaa se käynnistys, ettei sulake heti kärähdä.

                                                            Tosin saattaa olla että jotain olen missannut, joten takuuseen en tuosta mene.

                                                            *) Tarkennus; toinen on siis suoraan projekti A4:sta, ja toinen samanlainen vanhasta A6:sta.
                                                            Viimeksi muokannut T.Hell; 24.2.2016, 08:37. Perustelu: Lisäys flekteistä lisätty

                                                            Comment


                                                            • Tässä ei mikään orkkis flekti mahtunut tuohon jäähdyttimen ja konepellin väliin, niin piti tuollaiset laittaa. Jäähdyttimen ja alahihnapyörän välissä on 1-2cm tilaa, lähempänä se 1cm.

                                                              Kumma homma tämän auton kanssa, kun vielä muutama päivä sitten olin myymässä ja nyt taas ei yhtään tee mieli myydä. Sen verran vääntää naamaa hymyyn heti käynnistäessä ja ajellessa vielä enemmän ;D

                                                              Torsen modi tähän on tosiaan tehty jo jonkin aikaa sitten ja jotenkin tuntuu että perä lähtee aika herkästi luisuun. Tämän lisäksi tuntuisi että aivan hullusta kulmasta auto oikeaa nyt myös kaasulta päästäessä eikä vain kaasua lisäämällä. Tiedä sitten onko ero todellista vai vain korvien välissä.

                                                              Tänään tuli lisäksi tilattua D3 A8 jarrutehostin jalkoineen. Nyt vain pitäisi keksiä kuinka tuon pääsylinterin kanssa menetellä. Autossa on ABS jarrut ja etkasta katsottuna pääjarrusylinterissä on ilmeisesti kaksi erikokoista mäntää (23,81X17,5/18), etu- ja takapäälle omansa. Takapäähän menee vain yksi putki, joten jos A8 pääsylinteriä (mäntä 26,99mm) meinaa käyttää (tai varastosta löytyvää 25,4mm a4 sylinteriä) pitäisi varmaan vetää taakse kaksi putkea jotta jarrut pysyy edes suurinpiirtein balanssissa? Pitää tätä vielä vähän miettiä ja testailla. Jos vaikuttaa ettei tuo kaksikalvoinen jarrutehostin ole hyvä, niin eipä tässä kokeilussa kauheasti rahallisesti menetetä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X