Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80q projekti

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Takavalosta on umpio hajonnut, mutta sekin tuli jo eilen yhdeltä foorumilaiselta ehkä ostettua, katsotaan miten käy. B4 takavalojakin mahtaa olla kahta erilaista, sedanissa ja farmarissa omanlaisensa vilkut.

    Niskaharjoitukset poistettu. Jostain syystä olin sellaisessa käsityksessä että foorumi osaisi noita käsitellä, mutta se taitaa olla jostain unimaailmasta jäänyt mieleen. Tietääpähän nyt tämänkin :)

    Comment


      Hyväthän noista kulmista tuli. Ei alle 1 asteen camppereita minusta kannata laittaakkaan kuin korkeintaan johonkin mummon kauppakassiin. Takana vois katuajoon olla enemmänkin aurausta, mutta en usko että vetelee tuollakaan isommin jos vaan puslat on kunnossa.

      Comment


      • Kyllähän se leima sieltä konttorilta tänään irtosi, joten seuraavaksi aletaan sovittamaan AEB:tä konehuoneeseen, kunhan se tuolta vanhasta kopasta saadaan ulos.

        Ehdin jo luvata että vanhan B3 kopan mukana menee kaikki moottorin kannakkeet, johtosarja-adapteri, välijäähdytin, ahtoputkistot, pakoputkisto ja jäähdytin. Eli itselle jää vain Moottori apulaitteineen ja vakkarin asennusosat.

        Nyt menee sitten ostoslistalle jostain sopivat Jäähdyttimet ja ahtoputkisto. Pakoputki saa jäädä tuo AAH vakio johon tehdään vain tarvittavat muutokset.

        Comment


        • meinasinkin kysyä pitääkö sähköt lähteä taas nollista väsäämään vai auttaako tuo jo tehty johtosarja. Noh meneehän se noinkin.


          Teekkö ite nuo moottorin kannakkeet vai ostakko valmista?

          Tuo moottorin kiinnistyshän on parempi b4:ssa, ei tarvi apurunkoon asennella. Itse siirsin tuosta luovuttaja b4:sta moottorin kiinnikkeet b3:seen jotta saan siirreltyä apurunkoa ilman moottorin (lue painopisteen) siirtoa edemmäs. Offsetti puslat siis tarkoitus asennella, kunhan kerkeää sorvaileen.

          Niin ja onhan tuonne tarjolla hiukan jämäkämpiä moottorin tukikumeja mitä vanhempaan malliin.


          Millonkas on muutoskatsastettu? :)

          Comment


          • Todennäköisesti tuo sähkösarja olisi mennyt autoon suoraan, mutta ECU pitää saada nyt johonkin järkevämpään paikkaan, kuin mitä se oli b3 korissa. B3:ssa ECU oli sulakerasian alla roikkumassa, eikä ole kiinni missään, joten se ei ole kovinkaan siistin näköinen. ECU tulee siis todennäköisesti vanhan paikalle lämmityslaitteen kennoston taakse ja johdotukset sitämukaa.

            Moottorin kannakkeet teen taas itse, sillä tarkistin mitä tuo cabrioletin oikeanpuoleinen kannake maksaa... Oli kallis.

            Muutoskatsastettu 9/2014 mennessä ;)

            Jäähdyttäjä tuli tänään tilattua, sillä vanhaa AAH:n jäähdytintä ei pysty hyödyntämään tässä mitenkään järkevästi. AAH jäähdyttimessä lähdöt on eri päissä, kun AEB tarvitsee lähdöt samaan päätyyn vasemmalle puolelle.
            Tilalle valkkautui pienen ahaa elämyksen jälkeen audi cabriolen ADR moottorin yhteydessä käytetty jäähdytin joka on mitoiltaan sama kuin AAH jäähdytin, mutta lähdöt ovat oikein.
            Jäähdyttäjä ei ollut halpa, mutta helpottaa muita asioita tulevaisuutta ajatellen, kuten esimerkiksi jäähdyttäjän tuulettimet istuu suoraan vanhasta jäähdyttimestä uuteen. Lisäksi jos joskus oikein innostun ja hankin ilmastoinnin kompuran tuohon AEB moottoriin, niin on mahdollista sekin jäähdyttimen osalta.
            Autosta löytyy siis automaatti-ilmastointi ja muut siihen liittyvät hilppeet.

            Comment


            • multa löytyy aeb ilmastoinnin jos kiinnostaa. kenno kuivain ja kompura, putketkin vielä paikoillaan. Irroitettu läpiviennin kohilta.

              Niin eihän tuota tosiaan tarvi konttorilla näyttää vähään aikaan. Hyvästi aikaa tehdä muutostyöt valmiiksi..

              Comment


              • Ilmastoinnin kompura tuli haettua tuolta lähipurkaamolta, kun hinta oli vain 50€ itse autosta purettuna. Otin samalla myös kaikki nuo konehuoneen putket/letkut, jos niitä voisi käyttää hyödyksi myöhemmin autossa.
                Click image for larger version

Name:	20131114_182807[1].jpg
Views:	1
Size:	209,5 Kt
ID:	1615674Click image for larger version

Name:	20131114_182816[1].jpg
Views:	1
Size:	197,3 Kt
ID:	1615675Click image for larger version

Name:	20131114_182822[1].jpg
Views:	1
Size:	213,5 Kt
ID:	1615676

                Laitoin kompuran moottoriin kiinni, että saa testattua kuinka tuo mitsun ahdin sopii tuon pakosarjan ja ilmastoinnin kompuran kanssa paikalleen, ja mahtuuhan se. Vähän pitää tuon painepuolen putkea katsoa mistä sen vetää, mutta ei siitä ongelmaa saada. Mutta oli porkkis selvästi ottanut huomioon tuon mahdollisen ilmastoinnin lisäyksen, kun näinkin reilusti mahtui :D
                Click image for larger version

Name:	20131114_204508[1].jpg
Views:	1
Size:	208,8 Kt
ID:	1615678Click image for larger version

Name:	20131114_203734[1].jpg
Views:	1
Size:	203,3 Kt
ID:	1615679

                Tuli myös talvirenkaat heitettyä alle. Yllättävän hyvin nuo "vakio" peltivanteet tulee kaarelle.
                Click image for larger version

Name:	20131114_120248[1].jpg
Views:	1
Size:	330,6 Kt
ID:	1615672Click image for larger version

Name:	20131114_120255[1].jpg
Views:	1
Size:	328,1 Kt
ID:	1615673

                Jäähdyttimenkin kävin jo hakemassa
                Click image for larger version

Name:	20131114_185646[1].jpg
Views:	1
Size:	226,2 Kt
ID:	1615677

                Löytyisikö joltain kytkentäkaavioita B4 koriseen? Pitäisi löytää se piuha johon tulee ilmastoinnilta käsky ECUlle nostaa kierroksia ilmastoinnin kompuran käynnistyessä, eikä noissa mun B3 kaavioissa käsitellä tuota automaatti-ilmastointia.
                Viimeksi muokannut Mehtala; 14.11.2013, 22:08.

                Comment


                • Homma on vähän edistynyt viikonlopun aikana, eli 2.8 otettiin perjantaina keulalta pois. Lauantain ja sunnuntain sitten survottiin kenkälusikalla AEB:tä paikalleen ihan kohtuullisin tuloksin. Moottorin kannakkeet tein kokonaan uudet molemmin puolin noihin 2.8 alkuperäisiin moottorin kannakkeisiin ja kumeihin sopiviksi. Samalla mallailtiin vähän tuota mitsun turboa paikalleen kun tuota oikeaa kannaketta tehtiin, että mahtuu sitten olemaan ilman muokkauksia tulevassa kokoonpanossa. Eipä tuola liikaa tilaa ole apukuskin puolella tuon ilmastoinnin hilppeiden takia, eikä keulallakaan sen tilavempaa ole.
                  Välijäähdytin ei mahdu enää tässä puskurin sisään ollenkaan, joten joku tuning puskuri pitää sitten ilmeisesti jostain kehittää... ehdotuksia?

                  Auto oli siis jo käyntikunnossa, mutta tänään irroitin turbon uudelleen, kun tuo falskaa öljyt läpi pakopuolelle ja savua on sitämukaa. DrMilo tuossa jo kauppasi turboa, joten koitetaan se sieltä saada ostettua että saa tuota mitsu-kokoonpanoa hieroa rauhassa.

                  Ohjaustehostin on todella tehokas, mutta ilmaa se saa vielä jostain kun tahtoo pitää meteliä. Ehkä tuo 2.8:sta peräisin oleva, hieman muokattu painepuolen putki on kuitenkin huono. Raidetanko osuu nyt tuohon paineletkuun kun ratti on käännetty oikealle äärilaitaan. Joten siihenkin tuli jo tilailin korjaussarjaa foorumilta. Tulossa siis B4 80 R4 moottorin kanssa käytetyt ohjaustehostimen letkut, joissa ohjaustehostimen pumppu on jo valmiiksi oikealla puolella. Ohjaus on muuten mukavan kevyt, vaikka vähän ääntä pitääkin.

                  Sähköt tuli tehtyä lähes nollasta uusiksi mottorin johtosarjan osalta. En siis ottanut vanhasta korista tuota adapterijohtosarjaa ollenkaan, vaan rakentelin AAH ja AEB johtosarjoista yhden sopivan. Muutama outolintu sinnekin on päässyt mitä en vielä ole ratkaissut. AAH johtosarjaan meni ilmastoinnilta 2 johtoa joista ainakin toisessa menee tieto ECUlle että ilmastointi on päällä, AEB:ssä menee käsittääkseni vain yksi, joten vielä ei ole selvyyttä kumpaan tuon AEB:n johto pitää kytkeä. AEBltä lähtevä keltainen 0,35mm johto on ilmeisesti check engine valolle, tai ainakin näin olettaisin, sillä sellainen ainakin löytyi AAH johtosarjasta kyseisellä merkityksellä. Kojelaudan alla ei tosin oltu tuota keltaista johtoa jatkettu mittaristolle, joten sekin pitää koitta huviksee tehdä kun netistä siihen ohjeet löytyi. Myös AEB:ltä lähtevä sini-valkoisen johdon merkitys on hämärän peitossa, ehkä jotain ilmastointiin liittyvää, mutta vaatii kuitenkin lisäselvitystä.

                  Kuvia on vähän, kun eihän niitä ehdi ottaa kun oikein töitä aletaan tehdä ;)
                  Attached Files

                  Comment


                    Eipä siinä kauan nokka tuhissut tässä swapissa! Kokemus tuo varmuutta vai miten se meni.

                    (R)S2-puskuri tietty.

                    Change engine valoa ei eurooppamallin aeb-ecut tue ollenkaan. Keltainen on muistaakseni kulutussignaali ajotietokoneelle. Sini-valkoista en nyt muista. Mistä autosta aeb-sarja on kotoisin?

                    Kiinnostais kyllä kuinka ahdasta siellä turbon seuduilla on alukannakkeen kanssa.

                    Kannattaa laittaa jarrutehostin kiinni ennen ohjaustehostinletkun vaihtoa... siis, jos kaipaa vähän haasteita :)

                    Comment


                    • Katselinkin jostain jo tuollaista lasikuituista RS2 helman jatketta tuohon nykyiseen puskuriin. B4 puskuri nyt ei penkkapusuja pahemmin sellaisenaankaan kestä, niin sama vaikka siinä olisikin tuollainen lasikuituinen helma.

                      No perhana. Onhan sitä change engine valoa tässäkin ketjussa jo aiemmin puitu, mutta enhän minä sitä muistanu tarkistaa. Jostain oli jäänyt sellainen käsitys että tuo valmius puuttui vain auton johtosarjasta.

                      Kulutussignaalihan se toki olikin, hyvä kun muistutit. Tulipahan sekin vedettyä nyt sitten samalla tuonne johtosarjaan.

                      Johtosarja oli alunperin passatista, mutta kytkentäkaavioiden mukaan tuo johtosarja on sama myös audissa, joten ei pitäisi olla mitään autoon liittyvää.

                      Jarrutehostin on jo kiinni, challenge accepted ;)

                      Comment


                      • Täällähän on ahkeroitu.

                        Tuo vänkärinpuolen tukikumi tuotti ainakin itsellä hankaluuksia turbon sovituksen kanssa. Sitä siis joutui vähän modaamaan. Tosin mulla taisi tulla vähän alemmas turbo.

                        onnistuu letkujen vaihto jarrutehostin paikallaankin.. Helpompihan se toki on ilman

                        Comment


                        • Hienot autot, ootko mistä nuo "vakio"peltivanteet löytänyt?

                          Comment


                          • Siirretty keskiöt itse sisemmälle B4 peltivanteista.

                            Comment


                            • Eilen tuli korjailtua vähän noita sähköjä tuola auton sisällä, mutta muutama ongelmakohta vielä jäi.
                              Moottorinvaihdon jälkeen sähkölasit ei enää toimineet, ja syyksi riitti ihan vain irronnut liitin sulakerasian pohjasta M-liittimestä. Lisäksi diagnostiikkapistokkeen virtajohtoa en ollut laittanut kiinni, kun on myöskin tuola M-liittimessä jonne käsiksi pääsy on varsin hankalaa. Varsinaiset sähkötyöt moottorin johtosarjallehan tässä oli aivan mahdottoman helpot tehdä, sillä esimerkiksi AAH moottorin johtosarjasta löytyy jo valmiiksi tarvittavat 3 sulaketta, joista 2 saa virtansa polttoainepumpun releeltä ja 1virtalukolta. Tämän sähköistä saatan jonkinlaisen ohjeen tehdäkkin.

                              Kierroslukumittarin sielunelämää en pysty ymmärtämään. Nyt näyttämä on 1/3 liian pieni, ja eihän tuolla osaa ajaa sitten ollenkaan.

                              Pakoputkelle pitää jostain kehitellä R4 koneen kannake laatikon korvakkoon, nyt pääsee downpipe taipumaan ja osuu vetarin lämpösuojaan.

                              Moottorille ei ole vielä keulatukea tehty, kun audihyllyn inventaario oli jäänyt tekemättä, eikä sieltä löytynytkään tarvittavia osia. Moottoriin kuitenkin sain työkaverilta levyn etutuelle moottorin öljypohjan eteen.

                              Vanha koppa on nyt siis myyty työkaverille joka osti siihen sitten purkaamolta mielestäni aivan järjettömän halvalla AEB tekniikan.
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut Mehtala; 23.11.2013, 12:09.

                              Comment


                              • Lisää tavaraa hommattu tähän autoon, eli alkuperäinen sport varustukseen kuuluva lisämittaristo keskikonsoliin.

                                Kierroslukumittari korjattu. Vaihdoin tuohon B4 mittaristoon B3 korisesta 4-zyl kierroslukumittarin, kun porkkis kertoi ettei tuosta 6-zyl mittaristosta pysty kierroslukua muuttamaan samallain kun 4/5-zyl mittaristossa pystyy.
                                Attached Files
                                Viimeksi muokannut Mehtala; 23.11.2013, 19:14.

                                Comment


                                • Tänään tuli tuo ohjaustehostimen paineletku oulusta ja sen jo asentelinkin paikalleen. On muuten ahdas paikka jarrutehostin paikallaan ja tuntihan siihen meni että sen sinne paikalleen, mutta oli se vaivan arvoista. Ohjaustehostimesta tuli nyt lähes äänetön.
                                  Tuntunut jo hetken että autossa olisi sytytyskatkoksia, mutta vikakoodeja ei siihen liittyen jää. Löytyykö aeb blokeista joku josta näkee nuo sytytyskatkokset pytyissä? Puolathan tässä on kaikki uusittu vähän yöi vuosi sitten, mutta jättääkö tuo rikkinäinen Sytkäpääte vikakoodeja?
                                  Attached Files
                                  Viimeksi muokannut Mehtala; 27.11.2013, 19:53.

                                  Comment


                                  • Jatketaan sooloilua.
                                    Kuva mittaristosta 80km/h vauhdissa.
                                    Click image for larger version

Name:	20131126_193332[1].jpg
Views:	1
Size:	51,5 Kt
ID:	1615777
                                    Varsin mukava matka-ajoa ajatellen, mutta leikkimiseen ei välttämättä paras mahdollinen.

                                    Vauhtipyöräkin saapui tänään takaisin koneistettuna, eli naamapinnan oikaisu ja uusi jako paineasetelmalle.
                                    Click image for larger version

Name:	20131127_193820[1].jpg
Views:	1
Size:	228,6 Kt
ID:	1615778

                                    Katsotaan nyt koska tuon ehtii asentamaan, kun pitäisi kaikenlaista pientä vielä asentaa, kuten vakionopeussäädin ja tänään ostettu Bose+concert.

                                    Tuli siis ostettua 4D2 korista Bose + Concert järjestelmä ovien ja hattuhyllyn kaiuttimilla ja vahvistimella. Etuovien keskiääni+diskantti yhdistelmä näyttäisi olevan 3.5" - 4" joten se sopii kojelaudan reikiin ja etuovien kaiuttimet toivottavasti saa istutettua myös B4 koriseen koteloineen.
                                    Hattuhyllyn aktiivikaiuttimet on tarkoitus sovittaa myös tässä b4 korissa hattuhyllylle. Takaovien kohtalo jää vielä arvoituksen varaan.
                                    Concert soitin tosin on peräisin Audi A2:sta, mutta tyylilleen uskollisesti myös tämä concert soitin on volume vikainen, joten pitää kysellä josko amalin ehtisi tämän korjata jossain välissä.

                                    Myös lasikuituinen RS2 etupuskuri tuli tilattua, tosin ei RS2 valollisena, vaan kanttisilla valoilla. Saapunee joskus ensiviikon aikana.
                                    Viimeksi muokannut Mehtala; 27.11.2013, 20:26.

                                    Comment


                                    • Tulipa tänään tehtyä FSI puolamodi tähän, mutta kaikki ei mennyt aivan niinkuin elokuvissa. Nyt saa ahtimen punottamaan jo ihan normaalissa matka-ajossa, mitä ei ennen ole käynyt.
                                      Samalla on toki värkätty ahtoputkien kanssa, joka voi myös vaikuttaa asiaan kun oli vikakoodi seoksen säädöstä ja laihasta seoksesta. Jotenkin vain kuvittelisin että vika löytyy imupuolelta tuon laihan seoksen vikakoodin takia, joten en kipinän puutteeseen usko.
                                      FSI puolathan on melko helppo asentaa kun 1. nastaan tulee virta, 2. nastaan maadoitus johtosarjaan, 3. nastaan signaali eculta ja 4. nastaan maadoitus venttiilikoppaan. Kuvia aiheesta huomenna kun kamera jäi töihin, mutta nyt nukkumaan.

                                      edit. Käväisin vikakoodit vielä lukaisemassa ja sieltä löytyi 00561 - Mixture Adaptation + 16989 - Internal Control Module: ROM Error. ROM error johtunee lastusta, ja se onkin tuola aina ollut lastun laittamisen jälkeen.
                                      Viimeksi muokannut Mehtala; 7.12.2013, 01:13.

                                      Comment


                                      • Vika tuli paikallistettua bypass venttiilin painepuolen klemmariin joka oli jäänyt sen verran löysälle, ettei ampunut venttiiliä irti, mutta vuosi kuitenkin. Klemmari kireälle ja alkoi paine pysymään huomattavasti paremmin putkistossa, mutta silti vielä oli pari pientä havaittavissa. Monesti tullut ihmeteltyä, että miksi porukka laittaa noita pienempiä letkuja nippusiteellä kiinni, mutta näköjään nekin alkaa vuotamaan kun imusarjaan saadaan painetta. Nyt tuli sitten kaikkiin pienimpiinkin letkuihin laiteltua nippusiteet varmistukseksi.

                                        Puolat pelannu ihan niinkuin pitääkin, eikä niiden osalta ole ongelmia ollutkaan, mutta laitetaan nyt muillekkin tänne vähän noita johtojen merkityksiä jos joku tahtoo omaansakin tehdä tuon muutoksen.

                                        Eli nastajärjestys puolan liittimeen on seuraava:
                                        1. Virta virtalukolta (Musta/sininen)
                                        2. Maadoitus johtosarjaan (Ruskea)
                                        3. Signaali eculta (vaihteleva)
                                        4. Maadoitus venttiilikoppaan (Ruskea/keltainen)

                                        Signaalijohtojen järjestys jos ei tehdä välijohtoa sytytysvahvistimen tilalle vaan vedetään signaalijohdot suoraan puolille.
                                        Puola 1. Vihreä/Valkoinen
                                        Puola 2. Punainen/Harmaa
                                        Puola 3. Keltainen/Harmaa
                                        Puola 4. Harmaa/Keltainen

                                        Maajohdon johtosarjaan sai kätevästi tuolta sytytyksenvahvistimen johdoista, ja maadoituksen venttiilikoppaan laitoin samaan missä se oli vanhoillakin puolilla.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • Ajattelin tuossa että jos huomenna ottaisi vaihdelaatikon irti tästä, ja heittäisi tuon kovan vauhtipyörän kiinni ja katselisi vähän tuota torsenia jos sen saisi modattua, niin tuli mieleen tälläinen kysymys tuohon proconten järjestelmään liittyen. Saako tuon järjestelmän poistaa, ettei se ole mikään pakollinen varuste niinkuin esimerkiksi airbagit, kun eikös tuokin ole sellainen turvajärjestelmä?

                                          Comment


                                          • Tuskin katsimies tykkää jos se vaan tajuu et tos autos on semmonen alunperin ollut. Toinen homma on sitten, että kannattaako sitä poistaa kun se lisää passiivista turvallisuutta huomattavasti kiristäen turvavyöt ja vetäen sen ratin takasinpäin estäen sitä seivästämästä kuljettajaa :D.

                                            Huono puoli on sitten se että kolarin ajaessa se järjestelmä hajottaa koelaudan.

                                            Comment


                                              Onhan se turvajärjestelmä, mutta kuitenkin lisävaruste. Jos ei ole otteessa, voinee poistaa ilman sen ihmeempiä. Tai ainakin mun lötköstä lähti.. :)

                                              Comment


                                              • Nyt kävi niin, että moottori menee vaihtoon tässä autossa.
                                                1.8T AEB tulee myöhemmin myyntiin, kun se väistää konehuoneesta AAN:n edestä pois.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                • Eipä täälä mitään järin mullistavaa ole tapahtunut, mutta päivitellään nyt jotain, jos vaikka AAN kuvista olisi joskus jollekin muulle hyötyä.

                                                  Eli Tiistaina nousi moottori pois siirtolaatikko-satkun noukalta vaihdelaatikon kanssa. Hommassa meni noin 4 tuntia, kun ei ollut mitään kokemusta tuon C4:sen keulan purkamisesta.
                                                  Vaihdelaatikoksi paljastuikin sitten auton alkuperäinen 5-lovinen AXM-vaihteisto, mutta se nyt laitetaan kasikymppiin kuitenkin, kestää minkä kestää.
                                                  Perä onkin sitten AAT, joka ei sovellu tuonne kasikympin alle mitenkään, joten joudun suorittamaan pientä yhdistelyä, jos en sitten löydä jostain halvalla 4.11 välityksellä takaperää.
                                                  Sähköt jäi vielä koriin, joten niihin en ole ehtinyt perehtyä vielä ollenkaan.

                                                  Tarkoitus olisi vaihdella muutamat tiivisteet tuohon koneeseen nyt seuraavaksi ja saada se pitämään öljyt sisällään, ja sen jälkeen lyödään paikalleen ilman sen kummempaa remonttia. Putsaillaan se myös päältä näyttämään kivalta samalla. Aloitetaan keräämään osia sitten sen jälkeen hiljakseen kunhan saadaan kasikympin vanhaa tekniikkaa myytyä eteenpäin.

                                                  Moottorin kannakkeet ajattelin taas tehdä itse sopimaan noihin V6 korin kannakekumeihin. Olisi tarkoitus myös käyttää AAN imusarjaa, joten katsotaan mihin sen jäähdyttimen joutuu sovittamaan. Onneksi on jo tuollainen tuning puskuri olemassa, jonka alta löytyy tilaa (ehkä)

                                                  Onko nakuanturi käyttökelpoinen, jos muovi tuossa päällä on halki?

                                                  Voisiko joku ystävällisesti kertoa mitä kaikkia öljyyn liittyviä antureita tuossa moottorin kyljessä oikein on? Imusarjan alla on ainakin öljynpainekatkaisija (valkoinen, 1.8bar(?) yli 2000rpm) ja öljynpainekello josta löytyy anturi mittarille ja öljynpainekatkaisija (0,3bar tyhjäkäynnille).
                                                  Lisäksi öljypumpun vierestä löytyy joku anturi jossa ruuviliitos. Onko tämä sitten se öljynlämpötilamittarin anturi?

                                                  Jäähdytysnestettäkin mittaa ainakin 3 anturia, 2 imusarjan alla ja yksi kannen päässä. ilmeisesti etummainen imusarjan alla on mittaristolle, ja takempi on se ns. multivika-anturi eculle. Onko tuo kannen päässä oleva sitten sille jälkijäähdytyspumpulle?
                                                  Attached Files
                                                  Viimeksi muokannut Mehtala; 8.5.2014, 23:59.

                                                  Comment


                                                    Se öljypumpun viereinen on öljynlämpötila anturi. Vesiharavassa 2 napainen anturi on jälkijäähynpumpulle ja 4 napainen mittaristolle 2 napainen kannessa on eculle.

                                                    Ihan mielenkiinnosta koska autosi on vähäpäästöinen, Mitä vertailumallia meinasit käyttää katsastuksessa?
                                                    Viimeksi muokannut miika987; 9.5.2014, 00:59. Perustelu: kirjoitusvirheiden korjaus

                                                    Comment


                                                    • Ajattelin käyttää s2 sedania.

                                                      Comment


                                                        B3 S2 sedan hmm...

                                                        Comment


                                                          No samaapa mietin itekin ja olin ehdottamassa, että eikös Merranti ole myynyt jo pitkään B3 4.11 murikkaa foorumilla.

                                                          Vaan eipä ole tämän projektin nykyinen kori enää B3 vaan B4.

                                                          Comment


                                                            Kappas kori olikin vaihtunut jo B4:seen, helpottaa kummasti:D

                                                            Comment


                                                            • Soittelin katsastusasemalle, eikä sieltä oikein tullut sitten selvyyttä, että voiko S2 sedania käyttää verrokkina. S2 sedania kun ei ole uutena tuotu maahan, ei siitä juurikaan löydy tietoa trafin tietokannoista.

                                                              holkeri:lle tuossa äsken soittelin ja kyselin kuinka hänen auton muutoskatsastus oli hoidettu, joten päätin lähteä samalle tielle asian suhteen ja pyytää todistukset VV-Autolta, että S2 sedan ja tämä B4 80 ovat samaa mallisarjaa. Samalla pyysin tuohon AAN-moottoriin liittyvän päästöluokitustodistuksen. Lupasi alkaa VV-Autolla selvittämään asiaa parin viikon päästä kun mies palaa reissusta takaisin sorvin ääreen. Todella hienoa toimintaa VV-Auton puolelta oli kyllä tälläkin kertaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X