Tuossa tuli vähän tutkittua auton kylmyyttä, ja tulin siihen tulokseen että kennon täytyy olla tukossa.
Aluksi ilmasin kennoa, mutta eihän siellä oikein ilmaakaan ollut.
Lämmönsäätö namiskalta oli niskat nurin, mutta vaikka käänsin käsin kaikki läpät oikeisiin asentoihin, ei homma muuttunut miksikään. Koitin myös sulkea "turhia" linjoja, kuten öljynsuodatinjalan ja letkulämmittimen letkit, mutta ei toivottua vaikutusta lämpöihin. Tarkistin myös kameralla lämmityslaitteen moottorin reiästä, että kennon edessä ei ole mitään ylimääräistä estämässä ilmaa kulkemasta. Myöskin ilmakanavat on ehjät ja kunnolla paikoillaan.
Kun puhallin on 2-nopeudella jaksaa hiljakseen lykätä haaleaa lämpimähköä ilmaa, mutta jos laittaa 3-nopeuden, on ilma enemmänkin kylmän haaleaa. 4-nopeudella tuleekin jo sitten kylmää.
Onko muut samaa mieltä, että kenno olisi tukossa? Noh, vaihtoon tuo menee nyt kuitenkin, sillä päätin katkaista kennon sisäänmenoputken vielä kaiken muun päälle...
Pesin tuossa jo valmiiksi yhden kotelon, johon ajattelin hankkia uuden Behr merkkisen kennon, JOS tuossa kolaroidussa passatissa on kenno päässyt jo huonoon kuntoon.
Lisäksi kunnostaa tuon lämmityslaitteen moottorin joka on toimiva, mutta jos sen rasvaisi ja puhdistelisi varmuuden vuoksi. Hiilet tuossa moottorissa oli vielä ihan uuden veroiset, eikä hiilen vastineeseen ollut kulunut uria.
Aluksi ilmasin kennoa, mutta eihän siellä oikein ilmaakaan ollut.
Lämmönsäätö namiskalta oli niskat nurin, mutta vaikka käänsin käsin kaikki läpät oikeisiin asentoihin, ei homma muuttunut miksikään. Koitin myös sulkea "turhia" linjoja, kuten öljynsuodatinjalan ja letkulämmittimen letkit, mutta ei toivottua vaikutusta lämpöihin. Tarkistin myös kameralla lämmityslaitteen moottorin reiästä, että kennon edessä ei ole mitään ylimääräistä estämässä ilmaa kulkemasta. Myöskin ilmakanavat on ehjät ja kunnolla paikoillaan.
Kun puhallin on 2-nopeudella jaksaa hiljakseen lykätä haaleaa lämpimähköä ilmaa, mutta jos laittaa 3-nopeuden, on ilma enemmänkin kylmän haaleaa. 4-nopeudella tuleekin jo sitten kylmää.
Onko muut samaa mieltä, että kenno olisi tukossa? Noh, vaihtoon tuo menee nyt kuitenkin, sillä päätin katkaista kennon sisäänmenoputken vielä kaiken muun päälle...
Pesin tuossa jo valmiiksi yhden kotelon, johon ajattelin hankkia uuden Behr merkkisen kennon, JOS tuossa kolaroidussa passatissa on kenno päässyt jo huonoon kuntoon.
Lisäksi kunnostaa tuon lämmityslaitteen moottorin joka on toimiva, mutta jos sen rasvaisi ja puhdistelisi varmuuden vuoksi. Hiilet tuossa moottorissa oli vielä ihan uuden veroiset, eikä hiilen vastineeseen ollut kulunut uria.
Comment