Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80q projekti

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Purkailin tuotasta koneen ympäriltä kaiken ylimääräisen irti, että saa osat puhdistella ja niputtaa uusilla tiivisteillä. Ostaessa tuon koneen kerrottiin että moottori vuotaa öljyä ilmeisesti kampuran stefasta ja niinhän se olikin, kun vuotaa nimittäin molemmista päistä. Samalla tuli tuo jakopään alapyörä avattua ja sieltähän löytyi hihnapyörä katkenneella kiilalla, joten ei muutakuin uutta metsästämään. Teräksinen alapyörä olisi tietysti hieno laittaa, mutta budjetin takia joudun tyytymään käytettyyn alapyörään KV-moottorista.

    Lohkon kyljen putsailin irtoroskista ja teräsharjalla kiiltämään, lopuksi mattamusta lämmönkestomaali pintaan. Saa luvan kelvata tuollaisenaan kunnes moottori seuraavan kerran nostetaan ulos konehuoneesta.

    Tähän tilanteeseen moottori jäi, kun tallista lähdin.
    Attached Files

    Comment


    • Päätin nyt kuitenkin, että tuon alapyörän kohdalla ei kannata säästää ja tilasin tommisbilletiltä uuden teräksisen rattaan irtokiilalla.

      Comment


        Se oli kyllä viisas ratkaisu.

        Comment


        • Eilen vihdoin saapui tuo billetti alapyörä ja sain jakopään nippuun. Samalla kiukulla asennettiin moottori konehuoneeseen ja alettiin Mallailla muita hiluja sen ympärille.
          Aan moottorinkannakkeet ei passannu, eikä liiemmin kv moottorista otetut käyneet v6 korin kannakkeisiin, joten tein omat. Oikeanpuoleista joutuu vielä vähä muokkaamaan, kun startti ei perhana mahtunutkaan paikalleen :D

          Akku pitänee sijoittaa uudelleen jonnekin muualle, todennäköisesti peräluukkuun. Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1400827740803.jpg
Views:	1
Size:	266,6 Kt
ID:	1619321Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1400827740803.jpg
Views:	1
Size:	266,6 Kt
ID:	1619321
          Attached Files

          Comment


            Takaluukussa on kuskin puolella tilaa. Siellähän se S2:n akku muutenkin on.

            Comment


              Puhtaan näköinen moottorista tullut. Itsellä sama tilanne. Käytitkö jotain aineita. Arvaisko teippailla ja puhalluttaa soodalla tai jäällä?
              Viimeksi muokannut hiloran; 23.5.2014, 16:42.

              Comment


                Alkuperäinen kirjoittaja Jusaberg Näytä viesti
                Takaluukussa on kuskin puolella tilaa. Siellähän se S2:n akku muutenkin on.
                Takapenkin alla on ainakin mulla ollut

                Comment


                  No minulla on kahdessa autossa ollut takarontissa. Kupeessa penkin alla?

                  Comment


                    Kylllä

                    Comment


                    • Kävin tänään hakemassa akkukaapelia yms. tarpeita että saan tuon akun siirrettyä peräluukkuun.
                      Tuli myös jäähdytin sovitettua konehuoneeseen AAN imusarjan kanssa, ja olihan muuten tuskainen viritys. Nyt pitäisi vielä etukannake tehdä moottorille ja muokata oikean puoleista moottorinkorvaa, että saadaan startti paikalleen. Sitten pitää vielä lisävesipumpulle kehitellä joku hyvä paikka ja tyhjäkäyntisäädinkin pitäisi jonnekin saada sopimaan.
                      Sitten päästäänkin lempiaiheeseeni, eli sähköt.
                      Samalla tehdään myös puolakonversio, kun siihenkin tuli liittimet hommattua.

                      Comment


                        Käännetty imusarja ftw. Tosin sitte menee öljypohjakin vaihtoon että syylärin saa orkkispaikalle.

                        Comment


                        • Tänään tuli värkkäiltyä noiden sähköjen kanssa autossa sisällä. Päätin siinä helpottaa vähän tuota urakkaa ja irroitin kojelaudan, 15min meni ja kojelauta oli lattialla.Click image for larger version

Name:	IMAG0573.jpg
Views:	1
Size:	303,4 Kt
ID:	1619403Click image for larger version

Name:	IMAG0574.jpg
Views:	1
Size:	211,2 Kt
ID:	1619404

                          Nyt tuli sitten selviteltyä noita AAN johtojen merkityksiä, mutta on vielä muutama johto selvittämättä, kun en niitä kytkentäkaaviosta löydä. Kierroslukumittarille ainakin pitäisi saada tieto jostain, öljynpainekatkaisijan johto (0.3bar) on hukassa. Öljynpaineanturilta lähtee musta/valkoinen johto.

                          Ei keltään löytyisi -92 AAN moottoriin kytkentäkaaviota?
                          Attached Files

                          Comment


                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=131281
                            Oisko tuosta apua.

                            Comment


                              Ja tuosta:
                              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=112242

                              Comment


                              • On noiden sähköjen kanssa tullut värkättyä, mutta käyntiin ei vielä ole saatu. Auto pyörittää hyvin, mutta kun laittaa sytytyksen vahvistimien johdot kiinni, ei moottori enää pyörikkään niin hyvin. Starttaa kyllä iloisesti tiettyyn pisteeseen, mutta sitten tulee isku vastaan ja moottori melkein pysähtyy. Kipinä tuntuisi olevan aivan väärässä paikassa.
                                Mitenköhän tuo sytytys mahdetaan ajoittaa?
                                Onko tämä motronic niin tyhmä, ettei yritä edes käyntiin jos maf ja n75 liitin on irti? Ne on vielä irti, kun pitää johtoja jatkaa hieman, että yltävät paikalleen.

                                Comment


                                  Kampura-anturit tai sytkävahvarit ristissä.

                                  Comment


                                  • Sytkävahvaria koitinkin jo kääntää ristiin, mutta sitten pyöritti samallain, kuin ilman puolia.

                                    Comment


                                    • Tuohan passais pielessä olevalle sytkälle jos vastapalloon sytyttää ja moottori pysähtyy.
                                      10vt ajoitettiin sillain että ykk asennossa merkit dampperiin (valkoinen liitu) ja johonkin viereen. Sitten ajoitusvalolla säädettiin merkit samalle kohtaan.

                                      Noilla ajoituksilla ainakin käymään asti sai

                                      Comment


                                      • Virranjakajan viivat on nyt laitettu kohdakkain, kun vauhtipyörän merkki on 0- kohdassa.

                                        Aloittelin eilen jo tuota puolakonversiota fsi, joten tänään se loppuun.

                                        Comment


                                          Motronicin ennakot säädetään käsittääkseni ohjelmallisesti, joten et pysty siihen mekaanisia osia kääntelemällä vaikuttamaan. Ainoastaan hall pitää olla likimain tontilla, jotta signaali osuu oikealle kierrokselle. Jos jakaja tai "jakaja" on merkissä, niin pitäisi olla ok.

                                          Comment


                                          • Moottori varmaan toimivana purettiin?

                                            Kuulostaisi näin äkkiseltään ajoitusvialta jos kipinää kerta antaa, ja jos bensaakin sattuu tulemaan.
                                            Lampulla sen voi ainakin tarkistaa jos ei muuten pysty mekaanisesti sääteleen.

                                            Comment


                                              Kyllä siellä on nyt kampura-anturit ristissä hyvin todennäköisesti. Menee yksittäisiä kipinöitä mihin sattuu ja tavallisesti juurikin potkii vastaan.

                                              Comment


                                              • Pakkohan se nyt on myöntää, että mokasin tässä nyt itse ja tein aloittelijamokan.
                                                Eli aluksi tein nuo puolien johtosarjan loppuun ja siitä tuli tällainen.
                                                Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1401827706576.jpg
Views:	1
Size:	107,2 Kt
ID:	1619507
                                                Ei se vieläkään odotetusti käynnistynyt, joten vianhaku jatkui noihin kammen asentoantureihin. Sielä ei oikein vaihtoehtoja ollut, sillä musta anturi oli mustassa liittimessä ja harmaa harmaassa. Anturit ei missään vaiheessa olleet irti lohkosta, joten ne ei sen osalta voineet olla väärinpäin.
                                                Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1401827907098.jpg
Views:	1
Size:	207,9 Kt
ID:	1619508
                                                Lopuksi päätin vielä tarkistaa tuon virranjakajan asennon ja sieltä se vikaa sitten löytyi, eli tasan 180 astetta pielessä. Olin ajatuksissani unohtanut kokonaan tarkistaa tuon nokkapyörän merkin, kun laitoin virranjakajan takaisin. Jakopään koppa kun oli tässä vaiheessa jo paikallaan, eikä tuota ylämuovia saa irti ilman että poistaa moniurahihnan kiristimen.

                                                Paljoa en vielä ole kehdannut käyttää, kun ei tuo öljynpaineen merkkivalo sammu. Tuntuisi että se pelaa väärinpäin, eli valo ei syty kun laittaa virrat päälle pitkän seisonnan jälkeen, mutta syttyy kun pyörittää moottoriin öljynpaineet. Pitää huomenna laittaa tuo öljynpainemittari kiinni, ja katsoa onko sielä painetta. Saattaa olla 0.3bar ja 1.8bar anturin johdot väärinpäin tällähetkellä.
                                                Viimeksi muokannut Mehtala; 3.6.2014, 23:50.

                                                Comment


                                                • Moottorissa ei ole öljynpaineita.

                                                  Comment


                                                    Mittasitko ihan ulkoisella mittarilla ?

                                                    Comment


                                                    • Vika löytyi väärin kasvatusta venttiilistä öljypumpussa. Oli jousen päässä oleva kuppi väärinpäin

                                                      Comment


                                                        Mulla tuo 10vt ei alkanut nostaa painetta kun konetta kasaamisen jälkeen starttailin. Kävin hakemassa nipan johon saa letkun kiinni ja työnsin ruutalla pumpun täyteen niin pumppu alkoi imeä ja tehdä painetta. Siis kuvan osa nro 6:n tilalle käypäisen. http://www.jimellisaudiparts.com/ima.../118115300.jpg
                                                        Viimeksi muokannut Japi; 4.6.2014, 17:33. Perustelu: olin hidas

                                                        Comment


                                                        • Juu, eli paineet löytyi, kun käänsi tuossa Japin linkittämässä kuvassa näkyvän osan nro. 3 oikeinpäin.
                                                          Ei ne öljynpaineet kuitenkaan aivan heti tulleet joten jouduinkin ottamaan tulpat pois koneesta ja pyöritellä lähes 5min moottoria, ennenkuin öljynsuodattimelle alkoi tulla öljyä. Täytin öljynsuodattimen öljyllä ja pyörittelin moottoria vielä 5min, jonka jälkeen pyörittelin startilla kunnolla öljynpaineet koneeseen.

                                                          Comment


                                                          • Auto on jo ajossa, tosin enemmän ja vähemmän valmiina.
                                                            Lämpötilamittari ei toimi, mutta vika löytyy varmaankin tuosta multivika-anturista, kun ei tuo lämpötilaa näyttänyt tuossa C4 korissakaan.
                                                            Flekti on vielä kytkemättä. Sähköt siis on, mutta jostain pitäisi kehittää tuuletin jäähdyttimeen kiinni.
                                                            Mihinkään tämä ei kuitenkaan vielä liiku, vaan tuntuisi että jossain on ahtovuoto. Sytytys ei enää katko, vaikka ottaa hukkaportilta letkun irti joka ainakin c4 korissa aiheutti sen että ahdoilla alkoi katkoa sytytystä.
                                                            Vikakoodeja ei c4 korissa pystynyt lukea, kun ei oltu johtoja kytketty autoon siltä osin, mutta nyt antaa vikakoodin 65535 ja 01247. 01247 tulee tuosta irtonaisesta N80 venttiilistä, mutta se ei ole ainakaan muissa moottoreissa vaikuttanut vetoon mitenkään.
                                                            Seuraavaksi siis metsästetään tuota ahtovuotoa, ja laitetaan tuo N80 venttiili paikalleen.

                                                            Comment


                                                            • Toimimattoman lämpötilamittarin syyksi varmistui rikkinäinen multivika-anturi. Lapualta löytyi toimiva sellainen, joten se heitettiin paikalleen.

                                                              Seuraavaksi lähdettiin ajelemaan ja todettiin ettei tuo jäähdytin piisaa tähän käyttöön sitten alkuunkaan. Jos ajoi alle 50km/h, lähti lämmöt nousuun ja sama tapahtui jos ajoi yli 120km/h.

                                                              Tämä ratkaistiin sovittamalla keulalle tuo 1.8T moottoria varten ostettu 1.8 ADR cabrioletin jäähdytin. Tilaahan ei ole yhtään liikaa, mutta nyt tuntuisi riittävän jäähdytysteho oikein mainiosti.

                                                              Noilla autossa nyt kiinni olevilla flekteillä jaksaa juuri ja juuri pitää moottorilämmöt kurissa tyhjäkäynnillä, joten ne pitää jossain vaiheessa vaihtaa motonetin bluepointteihin.

                                                              Imuvuotokin löytyi, mutta se on tuola lohkon huohotuksen puolella, joten huohotus siirtyy seuraavaksi johonkin kerääjäsäiliöön.

                                                              Auto antoi muutaman vikakoodin, ja yksi niistä oli imuilman lämpötila-anturilta. Anturilta oli jossain vaiheessa päässyt irtoamaan toinen johto, joten molemmat johdot leikattiin poikki ja liittimet uusittiin. Tehtaalta lähtiessään nuo liittimet on juotettu suoraan anturiin kiinni "pistehitsaamalla" tms.

                                                              Nyt kuitenkin tänään löytyi uusi koodi 00561, joka uusii lämpöisenä melkein heti nollauksen jälkeen. Tuon lisäksi tuota 65535 pukkaa jatkuvasti.

                                                              Lisäksi ihmetyttää, kun VCDS:llä yrittää katsoa noita measure value blockeja ei löydy muita kuin group 000. Muut groupit näyttää erroria, kun käsittääkseni pitäisi ainakin 001, 002, 003, 004, 005, 007 ja 009 toimia AAN moottorissa? Ohjainlaite on 4A0907551A, eli se ajonestoton malli.

                                                              Kierroslukumittari tuntuu näyttävän väärin, mitenkäs tuon r4 kierroslukumittarin saisi toimimaan r5 koneen kanssa oikein?
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X