Torstaina tuli hieman väännettyä auton kytkimen parissa ja samalla siinä tuli vaihdettua kaksi vuotta hyllyssä olleen alumiinipuslat etuapurunkoon. Kytkimen vaihdossa nyt ei mitään ihmeellistä ollut, vanha pois ja uusi tilalle. Olin tosin pihi ja vaihdoin vain uuden vakiolevyn. Kytkinpoljin on nyt huomattavasti kevyempi, eikä jalka ala krampata jos pitää pidempään poljinta painaa.
Apurungon puslien kanssa taas meinasi palaa järki. Paineilmataltalla ja kaikella muulla mahdollisella niitä sieltä melkein tunnin irroittelin. Prässiin en mitenkään järkevästi tuota saanut, kun ei ole oikea tasaisia pintoja mitä vasten laittaa erinäisiä holkkeja tms. Puslat kuitenkin loppuviimein sain vaihdettua, mitä nyt puslien reiät piti porata isommaksi 10mm -> 12mm, sillä puslat oli aikoinaan teetetty B3 koriin.
Samalla tuli tehtyä reikä apurunkoon kuskin puolelle vetoakselin alitukseen, eli sai alkaa hitsailemaan sitä vielä kaiken muun lisäksi. Vanha ruoteinen osa pois ja uusi tilalle 4mm levystä. Lopuksi vielä mustaa hammeriteä niskaan, ja saa kelvata.
Myös corsan ohjaustehostin saapui tällä viikolla ja se on kyllä livenä aika kookas. Saa nähdä mahtuuko paikalleen sitten ollenkaan, sillä odotin että esimerkiksi moottori olisi ollut jotain lasinpyyhkijän moottorin kokoluokkaa halkaisijaltaan noin 5cm, niin tuo onkin 10cm ja joka suhteessa paljon isompi. Pitää vähän kuvata sitä kun ehtii ihmetellä enemmän.
Apurungon puslien kanssa taas meinasi palaa järki. Paineilmataltalla ja kaikella muulla mahdollisella niitä sieltä melkein tunnin irroittelin. Prässiin en mitenkään järkevästi tuota saanut, kun ei ole oikea tasaisia pintoja mitä vasten laittaa erinäisiä holkkeja tms. Puslat kuitenkin loppuviimein sain vaihdettua, mitä nyt puslien reiät piti porata isommaksi 10mm -> 12mm, sillä puslat oli aikoinaan teetetty B3 koriin.
Samalla tuli tehtyä reikä apurunkoon kuskin puolelle vetoakselin alitukseen, eli sai alkaa hitsailemaan sitä vielä kaiken muun lisäksi. Vanha ruoteinen osa pois ja uusi tilalle 4mm levystä. Lopuksi vielä mustaa hammeriteä niskaan, ja saa kelvata.
Myös corsan ohjaustehostin saapui tällä viikolla ja se on kyllä livenä aika kookas. Saa nähdä mahtuuko paikalleen sitten ollenkaan, sillä odotin että esimerkiksi moottori olisi ollut jotain lasinpyyhkijän moottorin kokoluokkaa halkaisijaltaan noin 5cm, niin tuo onkin 10cm ja joka suhteessa paljon isompi. Pitää vähän kuvata sitä kun ehtii ihmetellä enemmän.
Comment