Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8TQ -99 facelift

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8TQ -99 facelift

    Moro,

    Pitänyt jo pitkään ruveta projektista kirjottelemaan nyt sen vihdoinkin aikaiseksi saan.

    Auton ostin 2009 heinäkuussa ja sen jälkeen on tullut tasaiseen tahtiin hieman laiteltua. Audi ostaessa
    Ostohetkellä huomattiin, että kytkin on hieman huonossa kunnossa, luistaa kolmosella kiihdyttäessä. Auto tuli kuitenkin ostettua, "kun halvalla sain".

    Autossa oli jo ostaessa ABT:n virityspaketti joka sisälsi:
    - Ohjelman
    - Vaparin
    - Takapöntön
    Jonkinlaiset ABT:n paperit oli tehoista 215hv/285nm itse vähän näitä epäilen käsittääkseni suuttimet liian pienet, eikä turbokaan ihan noihin lukemiin riittäisi.

    Ensimmäiseksi rupesin auton ulkonäköä hieman muuttamaan Rs4 look puskurilla, sekä helmat tuli nettivaraosasta ostettua.
    Myös 18" rs replica vanteet tuli hommattua. Puskuri ja vanteet
    Takapuskurin laitto vieläkin vaiheessa ei vaan ole saanut aikaseksi tilattua uutta.
    Seuraavaksi oli isomman välijäähdyttimen laitto keulalle.
    Ahtoputki Sovittelua

    Kytkinremontti tuli ajankohtaiseksi 2010 heinäkuussa, tepolta kytkin tilaukseen ja sitten autoa purkamaan. Autojen laitosta vielä aika vähän kokemusta, mutta periaate on aina ollut, että itse tehdään kaikki mitä vaan pystyy. laatikko kytkin

    Remontissahan sitten tuli hieman kämmäiltyä, ensimmäisellä kerralla vaihdelaatikko jumppaan meni n13 tuntia. Ei mistään löytynyt vauhtipyörän kiristysmomenttia siihen hätään ja auto piti vaan saada kasaan, tuli sitten laitettua 45nm kireyteen pultit. Remontin jälkeen sitten ruvettiin miettimään, mihin momenttiin vauhtipyörä tuli laitettua, myöhemmin tieto löytyi ja tuli todettua, aivan liian löysällä. 1000km tuli ajettua onneksi ei lähtenyt mitään irti. Vaihdelaatikko uudelleen irti ja pulttien kiristys.

    Myös painelaakerin kanssa oli ongelmia, uusi painelaakeri oli paksumpi kuin entinen ei edes marmorilta löytynyt vastaavaa laakeria mikä autossa oli. Kytkin "irroitti" melkein heti kun poljinta painoi ja tuntui siltä että painelaakeri olisi koko ajan pienessä puristuksessa asetelmaan.
    Kolmannen kerran sitten laatikko irti. Uudesta painelaakerissa muovinen koroke rengas pois ja laatikko paikoilleen. Ei oikeastaan mitään muutosta tuntumaan. Sen jälkeen lyhennettiin työsylinterin tappia-> painelaakeri ei tuntuisi olevan enää jännityksessä asetelmaa vasten.

    Talvi oli tulossa kovaa vauhtia ja piti saada uudet talvirenkaat alle. Ruvettiin sitten kesävanteiden alle suunnittelemaan nastoja ja hieman vanteiden maalaamista. Vanteet kävi hiekkapuhallutuksessa, ei ollut hyvä idea jäi todella karkeaksi pinta ja vanteet piti hioa, noin 30tuntia hiottiin vanteita. Vanteet1 Vanteet2 Valmiina Alla1 Alla2

    Talvella tuli bongattua foorumilta audiin nahkasisusta, automaatti ilmastointi ja sähkölasit taakse. Kiitokset Sami Romppaselle näistä. Ilmastointi pitäisi tässä keväällä laitella paikoilleen.

    2011 Keväällä rupesi turbon kunto mietityttämään.
    Turbon tilasin finturbolta ja turboksi tuli garret 2860rs valupakosarjalla.
    Turbo irti Sovittelua Imuputki Tuenta Downpipe

    Asennukset tuli tehtyä aika kiireellä johtuen armeijasta. Piti vaan saada auto liikkeelle, ei kerennyt hirveästi panostamaan laatuun eli aika ruman näköistä jälkeä, ihmekyllä downpipekään ei vuoda yhtään.

    Seuraavaksi pitää konehuone rakennella uudelleen ja tehdä kunnolla hommat.

    Auto on nyt hieman isommassa remontissa ja uutta osaa tilailtu hieman:
    -H profiili kiinaveivit
    -Öljypumppu
    -Laakerit alakertaan
    -Polttoainepumppu
    -Nokkaketju
    -Isompi maf tehdään itse 3" alumiiniputkesta
    -Imupuoli uusiksi
    -Downpipeen v-band laippa
    -Vems laajakaista lambda

    Moottori saatu jo irti Purku Moottori irti

    Pahoittelen kirjoitusvirheitä.
    Väsyneenä tuli kirjoteltua, korjailen huomenna.

    #2
    Noita Maffi runkoja saa kyllä niin edullisesti ja helposti hommattua että en alkaisi edes itse väsäämään. Ja anturi on sitte varmuudella siinä kohdassa ku pitääki.

    Comment


    • #3
      On kyllä aika jäätävät helmat..

      Comment


      • #4
        horch oot kyllä oikeessa, kunhan nyt tekniikan pelaamaan saa niin pitää ruveta ulkonäköä muuttamaan.

        Projekti hieman edistynyt, eilen tuli irroiteltua kansi purku ja tänään lähti kampiakseli ja veivit irti. veivit lohko
        lohko2

        Öljyjalkaa irrottaessa lohkosta tippui tälläinen osa: Osa1 Osa2 Osa3 Mikähän mahtaa tämän osan tarkoitus olla tuskin kuitenkaan irrallaan siellä kuuluisi olla, onkohan vaan tärinästä pyörinyt auki.

        Rupesin miettimään tuota laajakaistalamdan asennusta, eli onko mahdollista saada tuo lamdan singaali myös ruiskunohjaukselle vai jätänkö ruiskunohjaukselle oman lambdan ja mittarille sitten tuo laajakaista?

        Löytyiskö keltään ylimääräistä maffirunkoa?

        Comment


        • #5
          Nytten tuli sitten hieno kämmäys tuossa laitellessa ja kansipahvi meni väärinpäin. Öljyjä lisätessä huomattiin, että kannen ja lohkonvälistä tulee öljyt onneks ei nokkia vielä keretty sun muuta paikoilleen laittaa.
          Eli mites nyt tästä eteenpäin, uusi kansipahvi? pultit? Tarviiko kantta käyttää oikasussa vääntyykö se vielä tuosta kiristyksestä mitä mieltä olette.

          Comment


          • #6
            Paffi ehdottomasti uusiks. Pulteista en osaa sanoa. Ei tarvi käyttää oikasussa mut on vissiin hyvä avata pultit vastakkaises järjestykses, kiristämiseen verrattuna siis.

            Comment


              #7
              Jos on kulmakiristetty pultit, niin nekin uusiksi.

              Eivät enää kiristy kunnolla vaan todennäköisesti ainakin joku katkeaa lohkon sisälle.

              Comment


              • #8
                Nyt ois auto saatu kasaan. Muuten toimii mutta auto ei ahda yhtään. ahtopaine mittari näyttää -0.2. kerran kiihdytyksen ajan auto ahtoi ja uudelleen yrittäessä ei taas yhtään.

                Vikakoodit kun katsottiin näytti hetkellisiä vikoja maffista ja n75, varmaan tulleet kun koitin ajaa piuhat irti onko vaikutusta ahtoihin.

                Paineanturista oli jotain "impulssi liian alhainen" tai jokin vastaava sen johtoihin ei ole sen kummemmin koskettu. voiskohan johtua siitä kun ei tavoitettua ahtopainetta saavuteta?

                - Painetesti ok
                - by pass ok, myös letkupuristin pihdeillä letku "tulpattu" ei vaikutusta
                - N75? koitettu kuitenkin ottamalla hukkaportin letku irti-> koe lenkki ei ahtoja. Suulla kun koittaa puhallella tuntuisi toimivan oikein.
                - Hukkaportti liikkuu normaalisti kun paineilmaa laittaa letkusta. Ja lautanen vielä oli paikoillaan silloin kun laitoin ahtimen paikoilleen sekä pakosiivet/imusiivet näyttivät olevan vielä tallella. Voi olla mahdollista että hukkaportin tanko olisi hieman löysällä, mutta pitäishän sen edes vähän ahtaa vaikka se vähän raollaan olisikin.

                Itsellä loppuu ideat kesken, aikaisemminkin tehnyt vähän samanlaista vikaa että välillä ahdot häviää mutta sitten myöhemmin tulleet takaisin.

                Autoa ei ole ohjelmoitu vielä tuolle kokoonpanolle.
                Suurimmat muutokset tällä hetkellä oikeastaan isompi maf ja kartiofilsu, pitäisköhän vielä koittaa vakio suotimella/maf rungolla? Voiko vaikuttaa niin paljon. että ahdot häviää aivan kokonaan.

                Comment


                  #9
                  Jos ei softaa vielä tehty niin vakiomaffi runko paikoilleen jos meinaat ajaa.

                  Comment


                  • #10
                    Vakiomaffi paikoillaan eipä muutosta mihinkään kiihdyttäessä hieman rikkaammalla seokset, ahtoihin ei vaikutusta.

                    Comment


                      #11
                      Jos ei ahda tippaakaan hukkaportin letku irti niin kyllä silloin on jossain ISO vuoto, ahdin romuna tai pakoputki totaalisen tukossa.

                      Comment


                      • #12
                        Ahtovuoto ei ole, seuraavaks pelkkä downpipe paikoillaan, hukkaportin letku irti jos ei ahda niin pitää se ahdin sitten irroitella.

                        Comment


                        • #13
                          Eipä ollut vaikutusta putkistollakaa , voiko rikkinäinen bypass vaikuttaa niin paljon ettei ahda yhtään? Turbo kyllä viheltää hieman oudosti ja välystä tuntuu sormilla voiko ahtimen laakerit sitten jumittaa ettei rupea rullaaman ?

                          Turbohuollossa varmaan turbon kunnon pystyy selvittämään?

                          Comment


                            #14
                            Mikä bypass on paikoillaan? Eiköhän se turbo oo valmis jos outoa ääntä pitää.

                            Comment


                              #15
                              Tavallisesti ahtaa edes vähän, vaikka bypassissa olis vuoto. Voi varmasti olla myös niin rikki tai joku mäntämalli jumissa ettei ahda yhtään.

                              Comment


                              • #16
                                Audi TT:n se vahvempi bypass kiinni, kuitenkin ahtovuoto testissä ei vuotanut yhtään.
                                Mietin vaan oisko jostain syystä se venttiili mikä säätää bypassia niin kytketty väärin/jumissa, että ohjaisi bypassin auki koko ajan.

                                Pitää turbo lähettää fin turbolle ja odottaa mitä sieltä sanoovat.

                                Comment


                                • #17
                                  Ihan hatusta nyt heitän mutta ootko hitsannu pakoputkea paikoillaan niin että maadoitus on voinut kulkea turbon kautta? Laakerit voi ottaa vähän ihteensä jos pääsee madoittamaan turbon kautta...

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja triple-k Näytä viesti
                                    Ihan hatusta nyt heitän mutta ootko hitsannu pakoputkea paikoillaan niin että maadoitus on voinut kulkea turbon kautta? Laakerit voi ottaa vähän ihteensä jos pääsee madoittamaan turbon kautta...
                                    Tämä voisi päteä jos maakaapeli olisi kiinnitetty turbon akseliin tai suoraan siipiin kiinni...

                                    Comment


                                    • #19
                                      077103175B Oisko kellää tietoo mitä tämä osa tekee tuolla öljyjalassa, purkaessa se tipahti sieltä mutta laitettiin kasatessa kiinni kun siinä kierteet oli.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Turbo kävi proturbolla sanovat, ihan ok pitäis toimia. Laittelin paikoilleen ei ahda vieläkään. Alkaa ideat loppumaan mitäköhän tässä nyt seuraavaks koittas, ei huvittais vielä uutta turboa ruveta tilaamaan.

                                        Logittelin maf arvoa näytti n40g/s maksimissaan.

                                        Comment


                                          #21
                                          Voisiko by-pass olla kokoajan auki? Ainakin 2.7 moottoreissa se on mahdollista vakuumisäiliön avulla. Silloin ei painetta synny, eikä ahtovuotoja löydy.

                                          Comment


                                          • #22
                                            By passin letkun oon litistäny tukkoon ja koittanut ei oo vaikuttanu. Laitoin vakioturbon nyt kiinni ei ahda vieläkään. Pitää vielä tuota bypässi vielä tukkia ja koittaa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Nyt löyty ahdot vihdoinkin, en kyllä osaa yhtään sanoa mikä tuossa sitten oli. Bypass letku tukossa ahtaa n0.5bar. Hukkaportin letkun laitoin myös tukkoon ahtaa nyt n1bar. Ei kuitenkaan ihan kaikki vedot vielä tunnu olevan tallessa. Aikaisemmin ahdot n1.3bar. Turbolla ajettu kuitenkin se n300tkm niin ei välttämättä aivan parhaassa kunnossa ole.

                                              Välillä tippuu ahdot 0.3 eli ilmeisesti limb modeen menee. Voiko sitten moottorinohjaus sytytyksellä/suuttimilla vielä hyydyttää auton. Hukkaportin ohjaus pois käytöstä tällä hetkellä.

                                              Vika nyt kuitenkin oli tuossa bypassissa ja n75 venttiilissä. Voiskohan bensansuodatin olla tukossa ja sitä kautta tuota ilmetä tehottomuutta, polttoaine pumppu tuntuisi nyt pitävän enemmän ääntä kuin aikasemmin.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X