Moro,
Pitänyt jo pitkään ruveta projektista kirjottelemaan nyt sen vihdoinkin aikaiseksi saan.
Auton ostin 2009 heinäkuussa ja sen jälkeen on tullut tasaiseen tahtiin hieman laiteltua. Audi ostaessa
Ostohetkellä huomattiin, että kytkin on hieman huonossa kunnossa, luistaa kolmosella kiihdyttäessä. Auto tuli kuitenkin ostettua, "kun halvalla sain".
Autossa oli jo ostaessa ABT:n virityspaketti joka sisälsi:
- Ohjelman
- Vaparin
- Takapöntön
Jonkinlaiset ABT:n paperit oli tehoista 215hv/285nm itse vähän näitä epäilen käsittääkseni suuttimet liian pienet, eikä turbokaan ihan noihin lukemiin riittäisi.
Ensimmäiseksi rupesin auton ulkonäköä hieman muuttamaan Rs4 look puskurilla, sekä helmat tuli nettivaraosasta ostettua.
Myös 18" rs replica vanteet tuli hommattua. Puskuri ja vanteet
Takapuskurin laitto vieläkin vaiheessa ei vaan ole saanut aikaseksi tilattua uutta.
Seuraavaksi oli isomman välijäähdyttimen laitto keulalle.
Ahtoputki Sovittelua
Kytkinremontti tuli ajankohtaiseksi 2010 heinäkuussa, tepolta kytkin tilaukseen ja sitten autoa purkamaan. Autojen laitosta vielä aika vähän kokemusta, mutta periaate on aina ollut, että itse tehdään kaikki mitä vaan pystyy. laatikko kytkin
Remontissahan sitten tuli hieman kämmäiltyä, ensimmäisellä kerralla vaihdelaatikko jumppaan meni n13 tuntia. Ei mistään löytynyt vauhtipyörän kiristysmomenttia siihen hätään ja auto piti vaan saada kasaan, tuli sitten laitettua 45nm kireyteen pultit. Remontin jälkeen sitten ruvettiin miettimään, mihin momenttiin vauhtipyörä tuli laitettua, myöhemmin tieto löytyi ja tuli todettua, aivan liian löysällä. 1000km tuli ajettua onneksi ei lähtenyt mitään irti. Vaihdelaatikko uudelleen irti ja pulttien kiristys.
Myös painelaakerin kanssa oli ongelmia, uusi painelaakeri oli paksumpi kuin entinen ei edes marmorilta löytynyt vastaavaa laakeria mikä autossa oli. Kytkin "irroitti" melkein heti kun poljinta painoi ja tuntui siltä että painelaakeri olisi koko ajan pienessä puristuksessa asetelmaan.
Kolmannen kerran sitten laatikko irti. Uudesta painelaakerissa muovinen koroke rengas pois ja laatikko paikoilleen. Ei oikeastaan mitään muutosta tuntumaan. Sen jälkeen lyhennettiin työsylinterin tappia-> painelaakeri ei tuntuisi olevan enää jännityksessä asetelmaa vasten.
Talvi oli tulossa kovaa vauhtia ja piti saada uudet talvirenkaat alle. Ruvettiin sitten kesävanteiden alle suunnittelemaan nastoja ja hieman vanteiden maalaamista. Vanteet kävi hiekkapuhallutuksessa, ei ollut hyvä idea jäi todella karkeaksi pinta ja vanteet piti hioa, noin 30tuntia hiottiin vanteita. Vanteet1 Vanteet2 Valmiina Alla1 Alla2
Talvella tuli bongattua foorumilta audiin nahkasisusta, automaatti ilmastointi ja sähkölasit taakse. Kiitokset Sami Romppaselle näistä. Ilmastointi pitäisi tässä keväällä laitella paikoilleen.
2011 Keväällä rupesi turbon kunto mietityttämään.
Turbon tilasin finturbolta ja turboksi tuli garret 2860rs valupakosarjalla.
Turbo irti Sovittelua Imuputki Tuenta Downpipe
Asennukset tuli tehtyä aika kiireellä johtuen armeijasta. Piti vaan saada auto liikkeelle, ei kerennyt hirveästi panostamaan laatuun eli aika ruman näköistä jälkeä, ihmekyllä downpipekään ei vuoda yhtään.
Seuraavaksi pitää konehuone rakennella uudelleen ja tehdä kunnolla hommat.
Auto on nyt hieman isommassa remontissa ja uutta osaa tilailtu hieman:
-H profiili kiinaveivit
-Öljypumppu
-Laakerit alakertaan
-Polttoainepumppu
-Nokkaketju
-Isompi maf tehdään itse 3" alumiiniputkesta
-Imupuoli uusiksi
-Downpipeen v-band laippa
-Vems laajakaista lambda
Moottori saatu jo irti Purku Moottori irti
Pahoittelen kirjoitusvirheitä.
Väsyneenä tuli kirjoteltua, korjailen huomenna.
Pitänyt jo pitkään ruveta projektista kirjottelemaan nyt sen vihdoinkin aikaiseksi saan.
Auton ostin 2009 heinäkuussa ja sen jälkeen on tullut tasaiseen tahtiin hieman laiteltua. Audi ostaessa
Ostohetkellä huomattiin, että kytkin on hieman huonossa kunnossa, luistaa kolmosella kiihdyttäessä. Auto tuli kuitenkin ostettua, "kun halvalla sain".
Autossa oli jo ostaessa ABT:n virityspaketti joka sisälsi:
- Ohjelman
- Vaparin
- Takapöntön
Jonkinlaiset ABT:n paperit oli tehoista 215hv/285nm itse vähän näitä epäilen käsittääkseni suuttimet liian pienet, eikä turbokaan ihan noihin lukemiin riittäisi.
Ensimmäiseksi rupesin auton ulkonäköä hieman muuttamaan Rs4 look puskurilla, sekä helmat tuli nettivaraosasta ostettua.
Myös 18" rs replica vanteet tuli hommattua. Puskuri ja vanteet
Takapuskurin laitto vieläkin vaiheessa ei vaan ole saanut aikaseksi tilattua uutta.
Seuraavaksi oli isomman välijäähdyttimen laitto keulalle.
Ahtoputki Sovittelua
Kytkinremontti tuli ajankohtaiseksi 2010 heinäkuussa, tepolta kytkin tilaukseen ja sitten autoa purkamaan. Autojen laitosta vielä aika vähän kokemusta, mutta periaate on aina ollut, että itse tehdään kaikki mitä vaan pystyy. laatikko kytkin
Remontissahan sitten tuli hieman kämmäiltyä, ensimmäisellä kerralla vaihdelaatikko jumppaan meni n13 tuntia. Ei mistään löytynyt vauhtipyörän kiristysmomenttia siihen hätään ja auto piti vaan saada kasaan, tuli sitten laitettua 45nm kireyteen pultit. Remontin jälkeen sitten ruvettiin miettimään, mihin momenttiin vauhtipyörä tuli laitettua, myöhemmin tieto löytyi ja tuli todettua, aivan liian löysällä. 1000km tuli ajettua onneksi ei lähtenyt mitään irti. Vaihdelaatikko uudelleen irti ja pulttien kiristys.
Myös painelaakerin kanssa oli ongelmia, uusi painelaakeri oli paksumpi kuin entinen ei edes marmorilta löytynyt vastaavaa laakeria mikä autossa oli. Kytkin "irroitti" melkein heti kun poljinta painoi ja tuntui siltä että painelaakeri olisi koko ajan pienessä puristuksessa asetelmaan.
Kolmannen kerran sitten laatikko irti. Uudesta painelaakerissa muovinen koroke rengas pois ja laatikko paikoilleen. Ei oikeastaan mitään muutosta tuntumaan. Sen jälkeen lyhennettiin työsylinterin tappia-> painelaakeri ei tuntuisi olevan enää jännityksessä asetelmaa vasten.
Talvi oli tulossa kovaa vauhtia ja piti saada uudet talvirenkaat alle. Ruvettiin sitten kesävanteiden alle suunnittelemaan nastoja ja hieman vanteiden maalaamista. Vanteet kävi hiekkapuhallutuksessa, ei ollut hyvä idea jäi todella karkeaksi pinta ja vanteet piti hioa, noin 30tuntia hiottiin vanteita. Vanteet1 Vanteet2 Valmiina Alla1 Alla2
Talvella tuli bongattua foorumilta audiin nahkasisusta, automaatti ilmastointi ja sähkölasit taakse. Kiitokset Sami Romppaselle näistä. Ilmastointi pitäisi tässä keväällä laitella paikoilleen.
2011 Keväällä rupesi turbon kunto mietityttämään.
Turbon tilasin finturbolta ja turboksi tuli garret 2860rs valupakosarjalla.
Turbo irti Sovittelua Imuputki Tuenta Downpipe
Asennukset tuli tehtyä aika kiireellä johtuen armeijasta. Piti vaan saada auto liikkeelle, ei kerennyt hirveästi panostamaan laatuun eli aika ruman näköistä jälkeä, ihmekyllä downpipekään ei vuoda yhtään.
Seuraavaksi pitää konehuone rakennella uudelleen ja tehdä kunnolla hommat.
Auto on nyt hieman isommassa remontissa ja uutta osaa tilailtu hieman:
-H profiili kiinaveivit
-Öljypumppu
-Laakerit alakertaan
-Polttoainepumppu
-Nokkaketju
-Isompi maf tehdään itse 3" alumiiniputkesta
-Imupuoli uusiksi
-Downpipeen v-band laippa
-Vems laajakaista lambda
Moottori saatu jo irti Purku Moottori irti
Pahoittelen kirjoitusvirheitä.
Väsyneenä tuli kirjoteltua, korjailen huomenna.
Comment