aa.. no nyt selvitti jo paljon.. vanha umpio käytetty hyödyks ja lasi hiottu sitte kirkkaaksi heijastuskuvion takia. haluaisko joku lahjottaa tuollaiset käytetyt vanhat umpiot testikäyttöön ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
80 20VTQ
Collapse
X
-
pikkuhilljaa edistäny tätäkin rojektia.. Polttoainelinjat rakenneltu uusiksi. Viimeistelty moottorin asennusta. Johtosarja on paria johtoa vaille valmis. Ei testattu viel viikonloppuna käyntiin kun puuttuu tuo imuilmanllämpöantura, muutempa vois päräyttää tulille senkin.. johan se on käymättä maannutkin jo turhan kauan.
Ens viikolla saa happo rosteria jotta saa alkaa tekee uutta pakoputkistoa.. suunnitelmis oli joko kaks pienempää tai sitten yks joku 3" putki.. pitäskös ottaa okkimista mallia ja tehä änkätkin itse ;) no enpä tiiä jaksaako riittää enää mielenkiinto siihen, antaa osaavien tehdä :)
vielä uupuu näin äkkiseltään ajateltuna:
- t89 virtalukko
-Etuvetarit (eli etuveto-NG/7A/NM/t 2.0 16V/113hp joku?)
-016 askin vivustot kun meni vanhan laatikon mukana.
-pientä korin ulkopuolista fiksaamista ja etulokarit
-välijäähytin pitäs kans teettää, no ei ole iso homma
Ja mietinnässä SPQ:n keula tuohon, mistä noita saisi, vai saiskos jostain lasikuitukopioita otettua?
Niin ja tässä vaiheessa tehdään stage1 ensiksi valmiiksi (auto ajokuntoon, leima, testausta että kaikki toimii) stage2 tulee moottoriin uudet sisukset ja autoon ulkoasu, sitten joskus.
Edit 31.10
-Eilen testattu johtosarjaa läpi. Pieniä ongelmia oli kun viime projetkista oli jäänyt päähän tuo että kun pistää virrat päälle, boksi praimaa bensalinjat käyttäen bensapumpun releellä maata mutta eihän tämä taida sitä tehdäkään, takso porkkis kun jaksoit takoa kaaliin :)
No jotta tämä ei liian helpoksi mene niin bensapumppu otti ja levis, osaltaan oma vika mutta oli sillä jo ikääkin ja vanha kypynen 7A:n pumppu.. nyt tulee boschin 044 tilalle.
Ja lisää nippelitietoa väliin, vagcomilla testattu boksi ja mitään vikakoodeja ei ollut ja kaikki tuntui toimivan.
Edit 2.11
Kone pistettiin käyntiin, ensimmäisellä ja ilman ongelmia. Videon pätkät tutussa paikassa. Talli on sekanen ku helvetti, ja puolihuumorilla mennään jo :)
21.11
Koneeseen vaihettu Castrolin sport edge (ent TWS motorsport?), ö-filsut, lokilämppärit, termarit jne jne.. eli perushommia.. Kojetaulua ja rattiakselia muokattu, soviteltu, istuteltu ja pakoteltu
Comment
-
Pientä edistystä on taas tullut, kun motivaatio taas palailee pikkuhiljaa..
kaaret kesken edelleen. (ja paaaljon muutakin :) )
tehtyjä:
- vetoakselirumba selvitetty ja perät sun muut on paikallaan
- downpipe melkein valmis
- pohja massattu
- kardaani huollettu
tuli TIGgi hitsaustakin opeteltua. Pitää varmaan tuo downpipen alku muutta siten että tekee supistimen alkuosaan ettei pahaa kynnystä tule. Illalla taas tallille ja hukkiksen putken sommittelua tiedossa..Viimeksi muokannut jvt1; 21.8.2007, 10:35.
Comment
-
Löysitkö täältä Rovaniemeltä rosterimutkia jostain? Ite oon käyny muutaman kerran kyseleen metallikierrätyksestä ja pälsyaholta laihoin tuloksin. 60mm tavara ois hakusessa.
- - -
talteen linkki josta löytyy autocheck liitännät ja paaljon muutakin sähkökytkentöjä
http://www.s2-audi.co.uk/tech_articl...schematics.htm
videona paska ja äänetkään ei ole ihan kohillaan kännyllä otettuna.
http://www.taukopaikka.com/albums/80Q/20vt.wmv - 20vt murinaa pelkällä downpipella, testausta testausta..
sähköjä edelleen selvitelty, hidasta hommaa kun pitää kaikki tehdä uudestaan, mistä tämä hullu kansa saa voimansa :D mutta määränpää on käsillä jo..
Comment
-
Liikkuu..
pieni testiajon pätkä.. jarruja ei ole, eikä liioin ikkunoita eikä luukkuja :)
http://www.taukopaikka.com/albums/videot/testiajo_1.mp4
no nyt toimaa taas..
pitäs alkaa vain jarrut suunnittelemaan tuohon seuraavaksi.
tässäpä päivän huumorikuva :D
keulan tuleva muotoko?? :)
no saa tuo tuossa puskimen virkaa väliaikaisesti toimittaa.. paneutua ihan muihin asioihin seuraavaksi.
edittiä:
Tilattu:
-konepeitto/maski
-pommi
-takavalot
-putkiston loput osat
-eteen nyt tulee G60 satulat ja levy mallia x
elikkä etenee koko ajan..Viimeksi muokannut jvt1; 11.3.2007, 23:11.
Comment
-
Tällaista taas vaihteeksi, piti sitten alsan hitsaustaki alkaa harjottelemaan.. Joo ois pitänyt jaksaa hitsata nuo palat silleen tasavälein mut ei jaksanu hinkata :) eipä se käyttöä hidasta ja laitetaan jotain eteen niin ei niin huomaa ;)
niin siis nuo on kolmesta palasta tehty. (ja en ole ennen tätä projektia TIGgiin koskenutkaan et antakaa sen verta anteeksi sauman ulkonäössä)
http://public.fotki.com/jtapio/valijaahyn_kasausta/
Jarrut on edessä kasassa, pommi rakennella paikalleen ja letkut siihen ja siitä eteenpäin ja jne..
putkiston osat tuloo ensviikolla (ehkä)
ulkoasu on melkein lyöty lukkoon mutta siitä sitten kun jotain konkreettista tapahtuu ;)
Niin ja tuo taukopaikka on tällähetkellä näemmä nurin. (taukopaikka.com nimi näemmä mennyttä)
Edit: Tulee muuten turhan iso tuosta välläristä. :)Viimeksi muokannut jvt1; 21.3.2007, 21:27.
Comment
-
Muutin tuon toisen päädyn tuohon malliin kuten kuvassa muuten mutta loivalla mutkalla eikä tuolleen suoraan kyljestä otettuna. Sanokaa nyt tekin et tuo on jo hulluttelua tuo vällärin koko :) jännä nähä minkälainen viive on vakioturbon kans :D
www.dialynx.co.uk/images/quattro_engine02.jpg
huomenna korvakot ja paikalleen.
Edit 27.3.2007
-putkiston loput osat saapui, kiitokset marteliukselle nopeasta ja vaivattomasta toimituksesta + neuvoista ;)Viimeksi muokannut jvt1; 27.3.2007, 16:17.
Comment
-
No pientä edistystä täälläkin, kestävämmät veivit, arpin kannenpultit, lakrut, tiivistesatsit ja kannen hiluja tilattu, seuraavaksi muut koneen osat.
Korin osat odotuttaa mutta tulenevat jahka kerkeävät. kuvia ei ole kun ei ole vielä mitään ihmeempää tapahtunutkaan.
VEMS tulee ohjainpuolelle jatkokäyttöä ajatellen ja penkityksen takia nyt että saa kilpiin (edelleen pitäisi saada edes leimattua koko paketti siihen mystiseen 163hv, jatko on sitten eriasia ja sekinhän tulee vain ratakäyttöön). juhannuksen jälkeen alamme olla jo viisampia tässäkin asiassa.
vakioturbo, pakosarja, veivit, suuttimet on sitten kaupan. (n170km ajettu, kunnossa)
edit: korisarjan tekijän kanssa sovittu jo että kuun loppuun mennessä olisi osat valmiit, taakse joutuu rakentelemaan uusiksi, mutta siinäpä sitten askarrellaan paskarrellaan.
Viimeksi muokannut jvt1; 29.6.2007, 14:48.
Comment
-
No nyt alkaisi olla kohta osat kasassa, alkuviikosta pitäisi about kaikki tarpeellinen tulla tänne.
tuossa ajankuluksi kun pääsi taas tiggiä käyttämään niin tekaisin tollasen 3" rosterivaimentimen. klik Vaimennusmateriaalina rosteri villaa hieman ja pääasiallisesti basalttia. toinenkin olisi vielä tulossa, mutta katsoo nyt laittaako.(edit: toinenkin valmis)Viimeksi muokannut jvt1; 6.7.2007, 00:11.
Comment
-
mistähän sitä saisi voimia jaksaa tämäkin projekti asialliseen malliin, palikkaa olisi jo tallissa hyllyllä, mutta tuntuu vastoinkäymisiä tulevan muutenkin, 220V meinattiin pölliä ja saatiin lunastuskuntoon ja siihenhä se sitten menikin kaiken sotkun jälkeen.
No tällä hetkellä näyttää hieman valoisemmalta, kaikki moottorin osat stg2 varten on tullut ja varaston hyllyllä odottaa ens talvea (rostenin kanget, vems, innov sh54, jne jne, )
kori on tällä hetkellä tässä tilassa > klik
kori otti hieman pintaruostetta vaihdettujen peltien ostalta kesän aikana kun piti tuota cäddyä pajottaa (Väri on tuossa cäddyssä sitten ihan tuulesta temmattu).. mutta hiekkaa ja jne niin asiat näyttää taas hyvältä.
Välijäähyä pitää nostaa reippaasti ylöspäin ettei heti nappaa kanttareeseen, niinkuin jo meinasi käydäkin.
Eiköhän sitä viimeistään klubin jääratapäiville päästä suunnittelemaan koriosien korjuuta :)
Kaiken kukkuraksi tässä pääsee tekemään uuden hallin kun projekti(t) makaa tässä nykyisessä tallissa niin hankala mitään muuta tehdäkään. Muutama purettu parakki + halli niin tarvittava materiaali olisi jo apaut kasassa, ainoastaan valulle ja kattopelleille jäisi hintaa enemmälti. Tekee reippaasti isomman kuin nykyinen niin saa maalausuuninkin perälle. Muutampien kaverin kanssa tästä puhuttukin että tarvetta ois.. pitäisi alkaa pohjan mittojakin suunnittelemaan ja huoneiden sijoittelua ja kokoa.Viimeksi muokannut jvt1; 21.8.2007, 10:13.
Comment
-
ei hirveesti viittis Jannen projekti topikkia sotkea näillä jeesusteluilla mutta kuten varmaan tuhannesti on todettu mallisarjantehokkain alusta ja jarrulappu jossa alle 20% tehonnousu.
Mallisarja erottelu on hankalaa ja aina ei kansansuussa eläneet "mallisarjat" vastaa viranomaisen käsitystä aiheesta. AKE:lta selviää tai palvelevalta katsastusasemalta.
Comment
-
Paska video, paska reissu mutta annetaan nyt jotain näytettävää projektin tämän hetken tilanteesta.. Piti kääntää autoa tallissa ja uusilla talvinakeilla piti vähän kokeilla.. kamera on mallia kännykkä ja muutenkin ohimennen sutastu otos..
klik
edit: niin oikeastaan tarkotus tällä oli että tämä on nostettu taas ykkösprioriteeksi projekteissa pitemmän tauon jälkeen.Viimeksi muokannut jvt1; 20.11.2007, 00:12.
Comment
-
noniin.. Nyt on kasassa tehostin piirit jarruille ja ohjaukselle. Muuten hyvä mutta jarrutehostajan alapuolella on pikkunen kusireikä josta hydrauli öljyt tulee norona pihalle auton ollessa käynnissä.. Jarruissa kuitenki kumma kyllä löytyy tehostusta?
Käytin sen pääsylkän kahtena osana ja siinä about reiän kohtaalla jarrupiirin puoleisessa palikassa oli kovettunutta hydrauli öljyä tai liimaa.. Lähti kyllä helposti kynnella raapimalla pois..
Kuka osais vähän selventää tuota tehostimen toimintaa että mikä siellä on korkannut.. Kuuluuko sen nesteen tulla muualle kuin sinne tangon sisälle? vai onko paluulinjassa nyt liian kova vastapaine että lyö tuon reiän kautta tavarat pihalle, kaikki paluuletkut on yhdessä ja siitä säiliölle.
Niin ja nuo valot vilkkuu sen takia kun ajotietokoneen johdotukset on puolitiessä..Viimeksi muokannut jvt1; 22.11.2007, 00:36.
Comment
Comment