Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 20VTQ

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 20VTQ

    Lyhyt kuvaus projektista ja mitä tullut tässä parin vuoden aikana tehtyä:

    Audi 80 -85 1.8s Quattro
    -Täydellinen läpikäynti ruosteen vuoksi
    -t89 ovenkahvat
    -harjoitellaan TIG hitsausta, tavoitteena tehdä itse niin paljon kuin mahdollista.
    -Sport Quattro ulkonäkö pienillä muutoksilla
    -5 mukinen 20 venttiilinen turbomoottori 1. vaiheessa "vakio/kuristettu", 2. edelleen rajoitettu liikenteessä, suljetulla alueella xxxhv/xxxnm mahdollista. (Vems, Innovative SH54, Siemens Deca suuttimet, RS2 lakruja, jne jne)
    - Isommat jarrut (yllättäen)
    - uudemmat t89Q alustan osat (navat,tolpat,jne)
    -Turvakaaret
    -t89 kojetaulu
    - 3 eri mallin sähköjen yhdistäminen ja läpikäynti
    -Bilsteinin iskarit / H&R jouset
    -kaikkea mitä ei edes muistakaan..

    Projekti on ollut nyt kaksi vuotta tekeillä, välillä edennyt 0% kiinnostuksella ja tavoitteet on muuttuneet siitä mitä lähdettiin paljonkin, oikeastaan voisi sanoa että lopullisen suuntansa projekti löysi vasta reilut puoli vuotta sitten.


    KANNATTAA RULLATA SUORAAN ALAS ASTI TÄMÄ SIVU :)

    [COLOR=Red]www.taukopaikka.fi - uusi projektisivusto[/COLOR]

    Viimeksi muokannut jvt1; 23.3.2008, 10:46. Perustelu: saatanan * otsikon muokkaus ei toimi..

  • #2
    Mulla olis sulle 5-pyttynen WR-moottori. 200hv. :)

    Comment


      #3
      Ja mulla olis 20v vapari 7A, ja myöhemmin vapautuu urS4:n turbo ja pakosarja. yli 200 hv :)

      Comment


      • #4
        kunhan nyt saisi tänne tuon kopan ensin.. :) minkäslaisia tehoja on laillisesti tuollaisiin koppiin laitettu?

        Comment


          #5
          163 hevoosta

          Comment


            #6
            Ja konttorilla merkitsee 120kw.

            Comment


            • #7
              juu elikkä moottori + vaihteisto on ostettu, tulee myöhemmin syksyllä tänne
              4,111 perä EDELLEEN haussa *wink wink* (eipä ole enää..)

              Comment


              • #8
                Ja nyt on alustaankin tilattu osaa..

                H&R jouset ja Bilsteinin iskarit

                pikkasen pistää huvittamaan että rahaa on palanu mutta mitään ei vielä missään näy :)


                Auto tulee huomenna ja todennäköisesti vkonlopun aikana porukalla tehdään talliin tilaa ja aletaan tutkimaan mitä koppa on syönyt ja pitää sisällään. Kuvia pitää kans lisäillä.
                Muutama kysely on tullut nelivedon osista jotka on myyntiin menossa ja ne tullaan irroittamaan kunhan olut/aika/inspiraatio suhde on sopiva.. tännekin voi laittaa varauksen osista niin muistaa sitten.. on meinaan aika tukossa tuo foorumin postiloota..

                Comment


                • #9
                  no tulihan se sieltä... ei ihan ollut vaan siinä kunnossa mitä kuvista sai päätellä.. mutta elämä on..

                  upin muutaman kuvan todisteeksi kasikytRAPEE sanonnasta :D

                  saapa nähdä mitä kori sisältää kun pääsee lähemmin tutustumaan, ensivaikutelma oli.. hieman hymyilyttävä.. on kuitenkin ruostesuojattu joskus 90 luvun lopulla ja kyllä sen tunsikin kun kokeili kaarien sisältä (oli tullut tarkistusta varten aukko kaaren alalaitaan) oli mähmää(kotelosuojaa?) ja kaaret ei jääneet käteen vaikka kuinka repi.. että on siellä jotain metalliakin jälellä.. ainakin vähän :D

                  edit: niin että jos sattuu olemaan ylimääränen ehyt takakylki varastossa niin tarjota saa vapaasti :D


                  14.9.05
                  Purettiin autosta sisusta pois ja pohjasta löytyi kaksi reikää, kuskin penkin vasemmalta puolelta ja kardaani tunnelin kyljestä. Takakontista oli jo edellinen omistaja paikannut yhden reiän, hieman epäsiististi tosin. Toinen reikäkin sieltä löytyi mitä ei ollu paikattu.
                  Massaa ja kotelosuojaa on autossa kyllä käytetty runsaalla kädellä, helmoissa sen huomaakin kestävyyden kannalta. kumpa vain maalipinnasta olisi pidetty parempaa huolta, se kun on pintaruosteessa sieltä täältä. Tekniikka otetaan pois nyt vkloppuna ja tekassaan jos keretään korigrilli jotta olisi koria helpompi korjailla. (eipä ehditty)

                  Moottori, loota, iskari/jouset tulossa näillä näkymillä ensiviikon alulla.

                  vanhat osat myynnissä
                  vaihdelaatikko UH
                  moottori 1.8 NE (100tkm ajettu)
                  takaperä AEX

                  22.9.2005
                  Moottori, 100Q loota, iskarit,jouset tuli. Odotellaan korin valmistumista.
                  Lisää osia irroiteltu, huomenna alkaa korigrillin rakennus ja su viimeistän runko ilmaan hitsausta ja hiontaa varten (ja ei taaskaan keretty)

                  Comment


                  • #10
                    Ja taas projekti nyykähti pienen askeleen eteenpäin kun tuossa on tullut irroiteltua kaikki osat irti mitä on saanut rovista ja nyt on alkanutkin johtosarjojen tutkailu. Taitaa olla järkevin homma siirtää 90 t89 johtosarja kokonaisuudessaan koppaan kiinni kun tuntuu että sieltä saattaa löytyä helpommin vastakappaleet kaikille piuhoille.
                    Korista otettiin irti vasen takakulma ja jostain se pitäisi siihen saada uusi, mutta ei oikein tunnu vastaan kävelevän :) pitää alkaa metsästään ehyttä koria jostain hajottamoilta ja pörsseistä.
                    Takaperässä oli näemmä pienemmät vetarit mitä uudessa on ja nekin joutuu siihen vaihtamaan, eteen ja taakse tulee näin samanlaiset vetarit, tai ainakin laippojen koko on sama.
                    Edessä on siis tuskaisia hetkiä johtosarjan mulkkaamisen kanssa ja korin eheyttämisen merkeissä.

                    edit
                    Jarruiksi tulee ainakin näillä näkymin jahka kalsi saa protoiltua ensin, niin seatin brembot sopivilla adaptereilla. Siis jos protoilu onnistuu


                    edit 5.10.2005

                    "uusi" takakyljen päällypelti käytiin hakemassa toisesta rovista, otettiin sitten irti koko helv* takakylki. Ei mikään puolen tunnin homma. Pelti on puhellettu ja odottaa asennusta.

                    Takapään osia puhallettu ja hiottu. Maalattiin perä,tolpat ja apukelkka ihan huvin ja urheilun vuoksi. pohjalle epoksi ja päälle "signal red" työkonemaali jotta inssillä ois vähän huumoria katsastuksessa ;)

                    Mittariston johdot suurinpiirtein selvitetty.

                    edit 10.10.2005
                    AAN Motronicin tärkeimmät johdot about kaikki selvitetty ja muutettu, kuten mittaristoon menevät piuhat t89 liittimelle sopivaksi. T89 mittariston johdoista kaikki muut paitti muutama merkkilamppu etsinnässä vielä. T81 johtoja alettu sorvaamaan, esim flektin muutos 2 releelle. huomenna bensapumpun relettä tutkimaan. jahka tuota jo viikon kahden sisällä olisi sähköt kuosissaan ja moottoria vaille. Toki kori pitäisi saada kuntoon, hitsari on vain pitänyt hermolomaa autosta..

                    edit 11.10.2005
                    Flektin johdoista puuttui osa. pun/vih ja ru/vihr päät hukassa flektin johtosarjasta. T89 mittaristo ajotietokoneella "ehkä" tulossa. Pääosiltaa johtosarja alkaa olla kuosissaan, eli pe testaukseen.

                    kuvia tulee jahka saan siirrettyä palvelimelle.

                    Comment


                      #11
                      Laipat voinee vaihtaa perästä toiseen melkoisen helposti.

                      Comment


                      • #12
                        itselle muistiksi, ja tietty muillekin suleke/rele paketin tietoutta
                        http://www.humanspeakers.com/audi/images/fusebox.gif

                        Marraskuu Edit:
                        Jarrupääsylinteri saatiin muokattua ja UrS4:sen sylkkä on nyt kiinni. Takapää vaatii 2 neliön pellin korjausta varten, haetaan kun keretään. Takakylki onkin sitten enää hitsausta vaille valmis. Pikkuaskelin eteenpäin ;)

                        Marraskuu2 Edit:
                        Takapäätä fiksailtu edelleen.. kylki on kiinni ja kontinpohjaa parsittu. Taka-ala helmaa saakin sitten miettiä että mistä sen tekee. Ei ollenkaan tervettä peltiä jäljellä.. Auto on joskus mällätty takakulmaan ja sen kyllä tosissaan huomaa. esim. valojen alla oleva pokkaus on solmussa, tinalla kasassa ja pakkelilla reippaasti päällystetty.


                        edit 2.1.2006
                        perä tinattu ja "valmis".. pohjasta muutama reikä tinattu.. alustan vesipesuun varattu aika huomiselle.. huomenna pohjan korjaus pesun jälkeen ja maalaus..
                        Viimeksi muokannut jvt1; 21.8.2007, 10:27.

                        Comment


                        • #13
                          menikin sitten koko päivä alustan kuurauksessa.. noh.. löytyipä kaikki mädät paikat.. suosittelen tuota vesipesua kaikille rapeen omistajille :) hiekka ei ole mistään kotoisin, tuolla pikkasen kärcherin painepesuria tehokkaammalla pelillä avautuu kaikki paikat eikä tunne armoa.. löytyy mitä yllättävimmästä paikoista haperoa peltiä.. ennen kun katseltiin pohjaa alta/päältä näytti ja tuntui kohtuu hyvältä mutta nyt löytyi karkesti sanottuna n 20 reikää, pienempiä.. osa isompia.. NYT muuten on töitä :) pitää laittaa kuvat taukopaikkaan jahka saa siirrettyä koneelle..

                          edit: ei ollutkaan kuin muutama reikä.. oli jotain töhnää jäänyt hämäämään ;)
                          takalattian/takapenkin taitteet oli kummatkin mädät, toinen uusittiin tänään.. huomenna jatkuu..
                          Viimeksi muokannut jvt1; 21.8.2007, 10:31.

                          Comment


                            #14
                            Ei uskalla pestä, muuten jää pelkät runkopalkit jäljelle ;)

                            Comment


                            • #15
                              Ja taas iski kärpänen pitkästä aikaa ja tallilla tullut tuherreltua projektia eteenpäin. Pohja ja peräpää alkaisi olla hitsattuna, vielä pitää helmat vaihtaa ja 200 20vtq loota hommata niin pääsee sijoitteleen romuja paikalleen.. saa tarjota vapaasti sopivaa lootaa.. kuvia pitää taas lisäillä kun kameraan löytyi kauan hukassa ollut akku :)

                              Tuosta peräpään levityksestä ei taida tulla mitään kun ei kehtaa mennä urkkeja raatelemaan ja omat taidot / työkalut ei tuollaiseen pellin taittoon anna mahdollisuuksia. Tietenkin lasikuitu olisi yksi mahdollisuus mutta ehkä kuitenkin pidän auton suht orkkis kasikympin näköisenä. lisätään sitten tehopuolelle kulkua ;)

                              edit: loota on nyt tiedossa. ja kuvia lisätty galleriaan..

                              Edit 20.4.2006
                              Vaihdelaatikko saapui ja on malliltaan US (CQ) - vauhtipyörä menee vaihtoon, joten se pitää vielä hommata
                              Takajousijalat + vakaajatanko tulee huomenna
                              etujousijaloista on vielä kaupat kesken..

                              ja helmojen asennus viivästyi viimeviikonlopulta mutta jatketaan tänä viikonloppuna..

                              edit 24.4.2006
                              kuskinpuolen helma paikallaan. viimeistely, putsaus ja maalit niskaan ja toisen puolen kimppuun.

                              edit 9.5.2006
                              koritinauksen harjoittelua, kuvia kämmeistä ja onnistumisista taukopaikassa..
                              Viimeksi muokannut jvt1; 21.8.2007, 10:32.

                              Comment


                                #16
                                http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=19086

                                Janne, vink vink... :)

                                Comment


                                • #17
                                  taas on tallilla tuherreltu..
                                  http://www.taukopaikka.com/gallery/alustan_peltityot

                                  vauhtipyörä ja muut hilut olis vielä hakusessa.. http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=22261

                                  etutolpatkin pitäs saada niin pääsis lyömään alustan paikalleen ja pääsis moottoria/vaihteistoa laittaa paikalleen..

                                  tuntunut että koko aika mennyt pelkästään korin ehjäyksen kanssa mutta eiköhän se nyt helpota ja pääsis jo itse asiaan ;)


                                  edit: tolpatkin on tulossa jo, joutuu vain hiukan soveltamaan niiden kanssa. 200:sen 3B motin vauhtipyörä tuloo nyt sit kans kun joutaa..



                                  edit: Auton omat sähköt muutettu ja kasattukin. Etutolpat on tulleet ja ovat "tutkittavana", asennus jahka "tutkimus" päättyy ja saa takaisin. Alustaan muuta mukavaa: etu/takakehtoihin tuli sorvattua nailonista puslat jotta saa hieman pois turhia välyksiä ;) Vauhtipyörä on edelleen tulossa ja tulee jahka joutaa, eipä ole kyllä kiirekään kun budjetti on hetkellisesti hieman niukahko ;)

                                  edit: tolpat sain takasin ja alkaa näyttää kohta siltä että pääsee aikuisten oikeasti kasaamaan rottelon kasaan.. muutama osa on vielä työstön alla.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kyllä tekee mieli päästää inssi tuon pohjan kimppuun malmihakun kanssa... :D

                                    Eikös AnLe:n kautta saa noita hipo pyöriä? Miulla on yksi NM:n pyörä mutta siitä pitää sorvata tavaraa lohkon puolelta pois ja alkavan kierroksen tappi pitää sovittaa asteella aiemmaksi, sekä vaihtaa hammaskehä.

                                    Comment


                                      #19
                                      toi mun limppu ei käy, tässä haetaan kampiakseliin laakeroituvaan askiin limppua.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Eikö esim KV:n limppu ole juuri sellainen?

                                        Comment


                                          #21
                                          On KV:ssä, mutta uudemassa laakeri on vauhtipyörässä, NM:ssä meni vanha kytkinakseli suoraan siitä läpi kampiakselin poteroon johon oli survottu sopiva neulalaakeri.

                                          Comment


                                            #22
                                            Varmaan haetaan 240mm kytkintä, joten KV ei oikei jees.

                                            Comment


                                              #23
                                              NM:n menee 240 kytkin, mutta vaatii sorvia. Ja jos oikein muistan niin toinen KV oli 240 kytkimellä, siinä oli tehtaan alkuperäinen vetokoukku ym. hilppeet - mutta siinä on niin raskas vauhtipyörä että kone nousee tunturin laelle ihan kineettisellä voimalla.

                                              Comment


                                              • #24
                                                matrikkel, no jos paino on voimaa, niin ylipaino on ylivoimaa? ;)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  rt koneen vauhtipyörä ei juuri eronnut 7a pyöyrästä näöllisestu mutta oli muka kiire pistää nippuun niin jäi tutkimatta. tilaa on kyllä 240 levylle, ajotustapeista ei tietoa ja laakeri oli limpun keskellä...

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    No niin se vain on kori saatu parsittua kasaan vaikka välillä näyttikin toivottamalta ja motivaatio meinasi loppua kesken. Tällä hetkellä rovi seisoo omilla jaloillaan tallissa ja huomenna olisi tarkoitus nostaa kone ja laatikko koppaan kiinni. Jarrujärjestelmäkin uusittiin ohessa ja eteen suunnitteilla myös parannusta (jos joku haluaa luopua nelimäntä bremboistansa tai kohtuu tehokkaista satuloista jotka adapterin tekemällä saisi istumaan niin voisin ostaa pois)

                                                    niin ja vauhtipyörä on 3B 200:sta

                                                    Oliskohan kuinka hullu idea laittaa xenonit keulalle.. pitäisi vain keksiä auto mistä saattaisi pienellä modaamisella umpiot sopia rapeen ulkomuotoihin..
                                                    Viimeksi muokannut jvt1; 21.8.2007, 10:32.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      http://audi-limits.de/Audi%2090Typ8120V/typ81.htm

                                                      tossa sinisessä on jonkin asteen linssivalokonversio tehty. Reperaturen und Umbauten-linkin alta jossain vaiheessa löytyy se ohje, kuhan sivut toimivat 100% varmuudella. Siihen sitten jotku jälkiasennusxenonit vaan niin pitääs olla siisti.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        mistähän nuo umpiot on.. rallye golffissa on kait xenonit mutta eikai nuo sellaisesta ole.. ovat kait kapeammat kuin nuo.. vai oisko suoraan leveisiin orkkis 5-syl? umpioihin väsäilty..

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          noniin ny nuo sivut taas toimii, eli näyttää orkkis 90/coupe umpioille, omat doitslandi ei vielä riitä täysin tohon sepustukseen:
                                                          http://audi-limits.de/Audi%2090Typ81...jekt200105.htm

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Rallyessä on ihan tavalliset linssivalot muistaakseni H1 polttimolla, mutta monet on noihin umpioihin xenoneita jälkiasentanut. Äkkiseltään projektisivuja selatessa osui silmään tämä:
                                                            http://audi-limits.de/Audi%2090Typ81...jekt200106.htm

                                                            //e. Keiky oli nopeempi :D

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X