Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4 2.7Bit '99 - Tial S605

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Itse tein samanlaisen kun sattui jäämään yksi rikkinäinen johtosarja ylimääräiseksi. On vähän mukavampi flashata tuon avulla, kun liitellä johtoja ECUn pinneihin :)

    Comment


      Mites se boot pin maadotus? Mä en saanu sitä boot modea toimiin muuta kuin pari kertaa ja nekin epromin kanssa. En siis edes pöydällä. Saatto tosin olla viallinen galletto? Nytkin yks brikattu ecu toimettomana. Onneks on vielä yks vara ecu ehjänä.

      Comment


        Boot modea ei ole tarvinnut koskaan käyttää. Aina menny ongelmitta nefmotolla softat purkkiin.

        Comment


          Okei, mulla meni toi yks tiileksi kun peruutin yhden flashin. Ei olis pitäny olla ongelma mutta näköjään oli.

          Comment


            Voin koittaa olan boksia elvytellä, jos kiinnostaa.
            Nefmoto ei taida sitä tukeakaan kun on pikkumuistinen 551c vanhemmalla protokollalla.

            Comment


              Kyl mul on monta vuotta jo ollut mbox 800bb. Voishan sitä jossain välissä koittaa elvyttää.

              Comment


              • Itselläkin meni eräs softa käteen NefMotolla ja ei ollut varaecua. Joutui juottelemaan letkua ecuun ja hauenleukaa kiinni. Heräsi henkiin ja samalla mennään.

                Comment


                  Laitoin coiloverit uusiksi ja samalla askartelin suojapussit tolppien ympärille. Tolppiin tuli kaikki uudet kumit ja tuet. Toivottavasti ei enään jatkossa tarvi tapella jumiutuneiden säätöjen kanssa! Samalla laitoin etualavarsiin powerflexin puslat.
                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut Niconce; 14.4.2017, 12:48.

                  Comment


                    Oliko nuo suojapussit tehty jostain velcrosta vai mistä? Minkä mittaiset pussit on? Pääseekö ne jostain hengittämään, ettei iskarit jää muhimaan kosteana sinne pussiin?

                    Edit: Olenkin sekoittanut vähän asiat tuo kangas lienee on jotain denierin tyylistä ja tarranauhahan se on sitä velcroa.
                    Viimeksi muokannut ViLe; 9.4.2017, 15:06. Perustelu: Väärinkäsitys.

                    Comment


                      Se oli jotain vettähylkivää kangasta, työvaatteissa yms. käytetään. Ja tuo kylki on tarranauhalla suljettu, eli varmasti hengittää tarpeeksi. Lisäilen mitat tähän viestiin myöhemmin.

                      Comment


                        Seuraava prokkis onkin sitten uusien pakosarjojen teko. Foorumilta nimimerkki To87 hitsasi komeat kollektorit valmiiksi! Migillä heppailen sarjat kasaan ja TIGllä lopullinen hitsaus. Mitenkäs, kannattaako valmiit sarjat hehkuttaa kuumaksi vetojen poistamiseksi vai ei? Kuullut vähän kumpaakin?
                        Attached Files

                        Comment


                          Sanotaan niin, ettei se ainakaan haittaa tee. Itsellä oli omat sarjat muistaakseni Kusti tuntia uunissa.

                          Noita laippojen välejä kannattaa "keventää".

                          Comment


                            Omat sarjat mitä olen tehnyt niin olen käyttänyt jännityksenpoistohehkutuksessa ja hyvin on kestänyt.

                            Comment


                              Tänään alottelinkin sarjojen väsäämisen. Oikeanpuoleisen sarjan sainkin heppailtua suurinpiirtein jo kasaan. Lopullinen hitsaus tapahtuu TIGllä. Onneksi löytyy tuo alkuperäinen moottori tallista, niin pystyy sovittelemaan tarpeeksi usein. Toistaiseksi kaikki sopii paikoilleen, mutta tuskin kauaa :) Tätäkin tuli ensimmäistä kertaa kokeiltua.
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut Niconce; 18.4.2017, 00:24.

                              Comment


                              • Hieno homma että kollektorit oli käypäset. Hyvältä näyttää eka sarja.

                                Comment


                                  Oikean puoleinen pakosarja onkin lähestulkoon nyt hitsausta vaille valmis. Vielä vinguttelee kököt putkien sisältä pois ja porttaa nuo jotenkuten istumaan hyvin. Vasen puoli on jotenkin ärsyttävämpi muotoilla, mutta senkin teko on hyvässä vauhdissa.
                                  Attached Files
                                  Viimeksi muokannut Niconce; 23.4.2017, 13:15.

                                  Comment


                                    Teitkö tuosta mittariston johtosarjasta mitään tupakkiaskin kanteen mitään dokumentaatiota?

                                    Comment


                                      RS4 mittaristo ei ole vielä paikoillaan. En ole löytänyt sopivia liitinadaptereita. Pitäisi jostain keksiä hajonnut S4 tai A4 mittaristo öljynlämpö ja latauksen viisareilla minkä voisi teurastaa ja ottaa siittä tuo 20-napainen naarasliitin. Tänään pelastin purkaamolta 30tkm ajetut Q5 4-mäntäiset Brembon satulat.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        Innostuin laittelemaan uudet etusatulat paikoilleen. Kuten tiedossa oli, satulat istuivat suoraan ässän olka-akseliin ja orkkis levyille. B7 RS4 etujarruletkut olikin jo ennestään joten ne sopivat paikoilleen myös. Mukavasti parani jarrubalanssi, mikä olikin hieman kehno noiden 300mm takalevyjen vaihdon jälkeen. Eli downgrade muutettiin nyt upgradeksi. Teräspunos letkut päivittelen myöhemmin joka nurkkaan.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                          Tilasin suoraan Strongflexiltä Puolasta etupään puslia 90Shr kovuudella. Ylätukivarsien puslat, etummaisen alatukivarren pusla iskarin kiinnitykseen ja taaempien alatukivarsien puslat. Etualavarressa onkin jo powerflexin tuote sisäpäässä. Koko läjä toimituskuluineen 135€, eli murto-osalla powerflexin hinnoista.
                                          Aika näyttää millaiset on ajaa!
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            Strongflexin puslat kyllä yllätti. Hinta-laatu suhde on kyllä kohdallaan. Tilasin lisää alustanosia ja oli sopivasti 50% alennuksessa Imprezan takavakaajantangot, jotka tiesin istuvan suoraan B5:n etuvakaajaan.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              Oletko jo päässyt kokeilemaan millainen on ajaa? Mites istuvuus / asennus? Ei tarvinnut värkkäillä?

                                              Comment


                                                Puslat istu paikoilleen suoriltaan, eivätkä pyöri tukivarsissa kuten muutaman powerflex tuotteen kanssa mihin oon törmänny. Nämä mitä itsellä on, ovat kovinta seosta mitä tarjoavat. Ei moitittavaa ajettavuuden kanssa, toki talvella isoimmissa montuissa huomaa että on aika jämäkät.

                                                Comment


                                                  Jämäkältähän sen pitää tuntua. Tietty liika on liikaa. Mutta ei se huono ollut unibaleillakaan ajaa tuo B5 korimalli.
                                                  Powerflex monesti pyörii ulkokehältään varsinkin jos kunnolla rasvan kanssa asentaa.

                                                  Comment


                                                    Ei sitä rasvaa sinne puslan ja tukivarren väliin olekaan tarkoitus laittaa.

                                                    Comment


                                                      Ite olen fairyä käyttänyt ulkokehällä kun olen puslia laittanut.
                                                      Joskus hankalaa kuivana työntää :D

                                                      Comment


                                                        Niin että ensin rasvalla ja sitten huuhdellaan Fairylla?

                                                        Comment


                                                          Fairyä tai muuta pesuainetta ulkokehällä liukasteena kun puslan laittaa. Varsinkin läpityönnettäviin.
                                                          Rasva sitten sisäreikään.

                                                          Jos sen saman rasvan kunnolla laittaa ulkokehälle niin pyörii pusla ulkokehältään aika herkästi.
                                                          Siksi pesuainetta vain ulkokehälle helpottamaan asennusta. Se haihtuu/ kuivuu sieltä pois.

                                                          Comment


                                                            Varmasti noin, tuossa vaan kun ensin mainitaan "kunnolla rasvan kanssa asentaa " niin kyllä siitä sen ymmärtää, että se on kunnolla/oikein asennus. Tai sitten mulla on lukihäiriö, mikä ei ole kyllä ihme sekään.

                                                            Comment


                                                              Powerflexin ohjeita jos luetaan niin:

                                                              2. Check the stainless steel sleeve is not in the bush at this point. Apply some washing up liquid to the outside of the bush to ease fitting. Press the polyurethane bush into the arm at an angle so one part of the lip is already in the bore of the arm, when the bush is then pushed in the rest of the lip will follow. Make sure the lip has fully popped out the other side of the arm.

                                                              3. Apply some of the supplied grease to the bore of the bush and insert the sleeve into the bush.

                                                              APPLICATION OF GREASE

                                                              The grease supplied with our bushes in the white sachet is our own formulated PTFE/Silicone bush assembly grease. It’s to be used to optimise bush performance and durability. It is best to assemble our bush kits into the suspension components using a small smear of this long lasting grease. This can be applied to the bores and outer flanges of all bushes and to the centre sleeve. Any excess grease visible once assembled can easily be wiped clear.

                                                              Tuostapa voi suomentaa powerflexin oman asennusohjeen tuosta heidän oman spesiaali rasvan käytöstä.
                                                              Eli pienen määrän voi laitaa ulkokehälle tuota rasvaa vaikka hekin ensin neuvovat käyttämään pesuainetta liukasteena ulkokehällä.
                                                              Kunnolla kun tuota rasvaa laittaa ulkokehälle niin varmasti pyörii sieltä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X