Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4 2.7Bit '99 - Tial S605

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Joo toi on tiedossa ja täytyy parantaa huomattavasti välijäähdytystä. Taidan laittaa ison kennon keulalle ja yrittää piilottaa putket näkyvistä.

    Comment


      Se taas nostaa ratalämpöjä kun se peittää syyläriä.

      Comment


        Vesiruutta kannattaa laittaa.

        Comment


          FMIC on se ongelma että öljynlämmöt tahtoo nousta. Vaatii öljycoolerin, itselläni ei ole ja radalla ei saa kuin 1-2 nopeaa kierrosta ja öljyt huitelee 120 asteessa.

          Comment


            Sama ongelma ollu itselläkin niillä satunnaisilla ratapäivä ajeluilla. öljynjäähdytin tulikin jo aiemmin laitettua. Tosin radalla en ole vielä ehtiny sitä koeponnistaa. Helteillä moottoritieajossa pysyi 85 - 90 mittariasteen välissä öljynlämmöt.

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
              Vesiruutta kannattaa laittaa.
              Millaisiin tehoihin/maililla se auttaa vakio RS4 välijäähyjen kanssa? Paljonko imulämmöt tippuu?

              Comment


                En tiedä tehoista sun muista, 20-30 astetta viileämmät imut läpi vedon. Sama radalla.


                Jäähyt ER versiot mutta periaate lienee sama millä jäähyllä tahansa.

                Comment


                  Varsin mukava moottori ajella nyt. Ahtopainetta on nyt 1.8bar. Täytyykin parit FATSit ajella, niin saa vähän osviittaa suorituskyvystä tällä hetkellä. Vesi/metanoliruiskun laitan kyllä tässä jossain välissä.

                  Comment


                    Eikö näihin voisi rakentaa ison FMIC:n ja tehdä öljylle vaikka jäähyt vakio IC:n paikalle?
                    Tulee toki putkea ja letkua, mutta samalla öljytilavuus kasvaa reippaasti ja varmaankin jäähdytysteho riittäisi molempien pitämiseen hyvällä tasolla?

                    Comment


                      Se on se yleisin toteutustapa. Tosin mitä ilmeisemmin vedenlämmöt alkaa nousemaan tuon fmic:n vuoksi rata-ajossa. Kyllähän tuonne varmasti saisi ranetettua ison alumiinisyylärin ja vaihteistonöljylle oikeeseen nurkkaan oman pikkukennon. Talvella saattaa vaa olla aika kankee vaihteisto sen jälkeen :D

                      Comment


                        Vedet nousee jo ilmankin eli kunnon sivujäähyt vesiruutalla on ok. Toki öljyjäähy joka tapauksessa jos radalla ajaa.

                        Comment


                          Uusi laturi tuli hankittua, kun ei moista tullut laitettua kun kone oli irtonaisena. Ehkä tuolla ajaa auton loppuiän.

                          edit: Sehän oli aivan susi jo syntyessään. Ujeltaan kuin viimeistä päivää. Takuuseen...
                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut Niconce; 26.10.2016, 20:19.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                            Perkules kun ei ole tullut hokastua että nuo bensakiskot saa näppärästi 3.0 TFSI:stä.
                            Itse hommasin sellaiset. Oisko Nikolla kuvia millainen polttoainekisko on kaikkine hilppeineen asennettuna?

                            Comment


                              --------
                              Viimeksi muokannut Niconce; 10.9.2024, 22:16.

                              Comment


                                Laipat tuli perille. Pakokanavat on muutaman millin pienemmät mitä kansissa, mutta portata nuo pitää kuitenkin joten väliäkös tuolla. Vesijohtokäyriä löytyy myös laatikollinen, eli eiköhän noista sarjat saa väännettyä.
                                Attached Files

                                Comment


                                  Hain palan aitoa hiilikuitukangasta ja ajattelin kokeilla tuon laminointia. Tuo vaihdekepin ympärys ei ollut hiilikuitua, mutta muut listat on joten se päätyi koekaniiniksi. Lisäilen kuvia myöhemmin miten tuo nyt onnistuu. Peilinkuoret on tarkoitus päällystää hiilikuidulla, jos ja kun tuon käsittely tulee tutuksi.
                                  Attached Files
                                  Viimeksi muokannut Niconce; 30.11.2016, 06:44.

                                  Comment


                                    Mm. Biltemasta saa sellaisia vaatteille tarkoitettuja imuripusseja. Niillä voisi tuollaisen vakumoida.

                                    Comment


                                      Hyvä vinkki nuo vaatepussit. Varsinkin nuo peilinkuoret voi olla hankala laminoida epoksilla ilman vacuumia. Tuon vaihdekepin ympäryksen ehkä vielä pystyy tekemään ilmankin, kun on sen verta yksinkertainen muodoltaan.

                                      Comment


                                      • Monimuotoisten osien laminointia helpottaa myös tuohon trkotukseen tehty liima, jolla saa kuitukappaleen liimattua kappaleeseen kiinni ennen laminointia. http://www.kevytrakentajanverkkokaup...to/hiilikuitu/ Tuolta pitäis löytyä aika hyvin, mitä oon valikoimaa kattellu. Vielä en oo tosin mitään ehtiny tilaileen, kun on ollu aika paljon muuta hankintalistalla ensin.

                                        Comment


                                          Ite käytin ihan perinteistä sprayliimaa. On vaan sen verta jytkyä kamaa, että melki saatava kerrasta kangas kohdilleen. Hankala korjata enää asentoa.

                                          Comment


                                          • Juu. Mä en oo sitä uskaltanu kokeilla, kun ei tiedä mitenkä reagoi ton epoksin kanssa. Mitä juutuubista kattonu noita videoita ni toi kuituhommiin tarkotettu liima ei olis ihan niin jytkyä, kun toi normi liima. Kun näkyvät kankaan asentoo korjailevan pariinkin kertaan ennen, kun on hyvin =D

                                            Comment


                                              Perus maitoliimaa käytetään meillä epoksiharsien kanssa. Toimii hyvin. On toki hidasta.

                                              Comment


                                                Siinä valmis lopputulos. Ei mielestäni paljon häpeä tehdastekoiselle.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                  On kyllä hieno ! Haluaa kanssa tommosen.

                                                  Comment


                                                    Hieno on kyllä mutta enemmän kiinnostaa mikä kehikko tuossa Pioneerin ympärillä on? :)

                                                    Comment


                                                      Tuo on ihan mallikohtainen 2-din sovite. Istuu moitteetta ja on sävyltään todella lähellä muuta kojetaulun muovia.
                                                      Tänään askartelin aero varret ja sulat noiden karmivan surkeiden rautasulkien tilalle.

                                                      Vasen varsi : 3B1955409C
                                                      Oikea varsi : 3B1955410C
                                                      Sulat: JZW 998 002 P
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • Oliko sulkien valmistajasta mitään merkkejä?
                                                        Mulla ekat valeot oli hyviä, mutta toinen pari on pärissy kokoajan. Vois seuraavaks kokeilla noi marmorin sulat. Todennäköisesti nuo marmorin sulat on myös 53 cm luokkaa?
                                                        http://www.motonet.fi/fi/tuote/120925
                                                        Kiitos tästä löydöstä ja sen jakamisesta.

                                                        Comment


                                                          En osaa kyllä yhtään sanoa sulkien valmistajasta. Nuo ovat VW:n economy sulat, eli vanhempiin häkkyröihin tarkoitetut edullisemmat versiot. Istuvat B5:n lasille todella hyvin.

                                                          Comment


                                                            Onkohan taas lopun alkua..räpsähti aamulla tauluun abs ja esp valot ja vikailmoitukset muistiin. ABS boxi hukannut koodaukset kokonaan ja kääntökulma-anturi herjaa kalibroinnin puutetta.
                                                            Yritin ODIS:lla koodata uudelleen, mutta tuo on niin kankea ohjelmisto näiden vanhojen romujen kanssa ettei onnistunut. Täytyy VCDS:llä kokeilla uudelleen.
                                                            Jos ei tule koodauksella kuntoon, niin vaihdan N75:n, bypassin ja puhdistan maffin. Nämähän on tunnetusti foorumilla korjannu vian kuin vian ;)

                                                            Edit: VCDS:llä koodaus ja kalibrointi onnistui helposti. Valot ja vikailmoitukset poissa. Saas nähdä miten kauan.
                                                            Viimeksi muokannut Niconce; 23.1.2017, 22:32.

                                                            Comment


                                                              Tein ECUn softausta ajatellen adapterijohtosarjan. Enään ei tarvitse kuin kytkeä 12V ja OBD-kaapeli jos on tarvetta ohjelmoida ECU irtonaisena. Omaan kippoon vedinkin jo aiemmin suoran k-linjan
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X