Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4 2.7Bit '99 - Tial S605

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    --------
    Viimeksi muokannut Niconce; 10.9.2024, 22:39.

    Comment


    • Takapään hakemista jarrutuksissa lähtisin poistamaan säädettävällä iskunvaimentimella. Vaikuttas siltä, että keventää takapyörää liikaa jarrutuksessa ja sillä hukkaa pyörältä pidon. Taka iskarin ulosjoustoo löysäämällä vois päästä asiasta eroon. Eli uutta alusta sarjaa vaan hankintalistalle. ;D

      Comment


        Tai sit jos aloittaisi ihan perusasioista ja vaihtaa ne 15v vanhat takapään puslat vähemmän väljiin.

        Comment


          Totta! Takapäässä kaikki alkuperäistä, eikä varmasti enään parhaassa tikissä.

          Comment


            Powerflexit ja kaikki muu uusi osa takapäässä rauhottaa kummasti käytöstä. :)
            Slamitilla tämä vloppu ilman rahtikuluja. Koko takapään sarjan saa aika kivaan hintaan. Laita viestiä niin katsellaan pakettiin myös camber puslat ja niihin uudet pultit.

            Comment


              Laitan kyllä kaikki uudet puslat jossain vaiheessa :)
              Hauskuuskertoimen tavoittelu eteni 2.8 30v ACK kansien+nokkien muodossa. Eli moiset löytyy nyt myös nurkista. Kevyt porttaus niille ja tiivisteiden uusinta. (venttiilivarrenkumit tilattu) Kuvia lisäilen alkuviikosta jos joku niitä haluaa pällistellä :)

              Mielessä käynyt myös toisen 044 pumpun asentaminen linjaan. Riittäisi soppa sitten varmuudella.
              Viimeksi muokannut Niconce; 14.9.2013, 17:57.

              Comment


                -------
                Viimeksi muokannut Niconce; 10.9.2024, 22:39.

                Comment


                  Kannattaa oikeasti harkita kansien huoltoa, holkitus jne. Oman kansieni tekijä kertoili, että 5V kansissa alkaa olla venttiilinvarsissa välystä kaikissa hänen huoltamissaan kansissa. Paljon ajettujahan nämä kaikki ovat. Kun viritellään ja ajetaan sitten kovilla ahdoilla + mahdollisesti kovilla pakolämmöillä (pitkät vedot ja vahingot...), hiipii lämpö helposti venanvarren kautta tiivisteille ja kovettaa ne. Sitten tupruttaa kivasti savua putkesta :)

                  Olen itse oppinut kantapäänkautta ja enää en itselleni laita puoliksi valmista. Nämä ovat vain sellaista varman päälle tekemistä, varmasti kestää ilman huoltoakin.

                  Olethan merkannut kaikki pukit jne, että laitat samaan kohtaan takas. Itse merkkailin, en tiedä oliko hifistelyä vai ei.
                  Viimeksi muokannut Marko77; 19.9.2013, 10:22.

                  Comment


                    Pakovenathan noissa vaparin kansissa on natriumtäytteiset kuten S4:n venat mutta prikkaura on 2mm ylempänä eli jousipaine on pienempi. Harkinnan arvoista laittaa uudet tai vähintään venat vanhoista kansista jos ovat siinä kunnossa mutta seetit kun tekee niin uutta tattia vaan kaveriksi. Komppaan kyllä Markoa kansien huollossa kun ne nyt on vielä irti. Jälkiviisas ei ikinä ole väärässä mutta joskus helvetin paljon köyhempi.

                    Comment


                      Olethan merkannut kaikki pukit jne, että laitat samaan kohtaan takas. Itse merkkailin, en tiedä oliko hifistelyä vai ei.
                      Ei ole hifistelyä, ne pitää laittaa samaan paikkaan takaisin. Niissä kyllä on numerointi, eli ei voi mennä sekaisin paitsi jos sotkee kannesta toiseen.

                      Comment


                        Kyllä nuo voisi huollettavaksi viedä. Samalla vaihtaisi pakoventtiilit ja ohjurit. Hirveästi kilometrejä ei ole takana, mutta olleet varastoituna pari vuotta.
                        Kaikki pukit on järjestyksessä kyllä :)

                        Comment


                        • http://www.034motorsport.com/engine-...ors-p-533.html

                          Kannattais noita tuumata, tai ainakin inconel pakosia.
                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut -03 tq; 19.9.2013, 19:54.

                          Comment


                            Entäs tulevat kierrokset eli onko ajatuksissa kierrättää miten pitkälle?
                            Jenkeissä pidetään turvarajana 7500rpm OEM jousille. Shimmillä saa tietysti budjettirakaisuna hiukan jäykkyyttä lisää. Itse laitatin omiini rostenin jousisarjan, jos seuraavassa setupissa tarvii 8k ottaa.

                            Comment


                              Tuntuu, että tuon virittäminen on loputon suo. Joka paikkaan saatavilla parempaa ja kestävämpää osaa :)
                              Tuo 034:n venttiilisarja olisi ihan asiallinen päivitys. Ei sitten myöhemmin tarvisi kiukutella, kun ei aikoinaan tullut kerralla tehtyä kun romut oli pöydällä.
                              Ei ainakaan yli 7500rpm ole tarkoitus kierrättää. Mistä Marko hommasit kyseiset jouset?

                              Comment


                                Sitä se kyllä on, loputon suo. Rosten performancelta ostin jouset ja venttiilit. Jouset oli jonkun 320€ ja pakovenat 26€/kpl.

                                7500rpm on riittävä, jos ahtimina on vaikka RS6 pohjaiset hybridit. Ei ne jaksa hönkiä pidemmälle. Sen yli tarvii jo mörköahtimet.

                                Comment


                                  Täytyykin pistää korvan taakse kyseinen pulju. Kai sitä jo voi tässä vaiheessa vähän enempi paljastaa ahdin politiikkaa, eli ahtimiksi tulee Tial S605-setti.

                                  Comment


                                    Rostenin uudet sivut on ollu rakenteilla jo varmaan vuoden, eikä heppuun saa yhteyttä eli kannattanee etsiä osia muualta.

                                    Comment


                                      Takapään tuentaa parantamaan saapui ensimmäinen erä puslia sumujensaarilta. Toinen paketti jos saapuisi loppuviikosta niin pääsisi asennustöihin.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        Tuli työpäivän jälkeen iltapuhteiksi vaihdettua taka-alatukivarsien puslat powerflex versioihin.
                                        Hyvin hoitu homma ilman prässiäkin ja tukivarsien irroitusta. Säästyi huomattavasti aikaa. Takaolat on varustettu myös uusilla puslilla, kun takalaakerit uusin.
                                        Seuraavaksi vielä taka-ylätukivarsien puslat vaihtoon.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • Hieno auto,paras väri ja mukavaa pientä puuhastelua koko ajan menossa. Asiallista.

                                          Sain nyt vasta selattua ketjun läpi kun tuo otsikko on vaan niin totaalisen myötähäpeä etten ole aiemmin pystynyt keskittymään.. :D

                                          Comment


                                            Höh mikäs siinä otsikossa vikana?! ;) Kiitosta vain. Tässä yritetään kaikkia osa-alueita "parannella" tasaiseen tahtiin.

                                            edit. Jospa tuota otsikkoa hieman siistisi
                                            Viimeksi muokannut Niconce; 7.11.2013, 18:32.

                                            Comment


                                              -----------
                                              Viimeksi muokannut Niconce; 10.9.2024, 22:40.

                                              Comment


                                                Otsaketta kun katsoi, niin tuli heti mieleen tämä video. Suprakuskin kommenti on vaan niin hyvä. :D

                                                [ame]http://www.youtube.com/watch?v=VmWuXtqh2Ow[/ame]

                                                Comment


                                                  Tuo 770R setti on ihan eri maata, mutta pitäisi tuosta kohtalaisen nopea tulla noilla "pikkuveljilläkin" :)

                                                  Comment


                                                    -------
                                                    Viimeksi muokannut Niconce; 10.9.2024, 22:41.

                                                    Comment


                                                      --------
                                                      Viimeksi muokannut Niconce; 10.9.2024, 22:41.

                                                      Comment


                                                        Mitäs tänne?

                                                        Comment


                                                          --------
                                                          Viimeksi muokannut Niconce; 10.9.2024, 22:41.

                                                          Comment


                                                            --------
                                                            Viimeksi muokannut Niconce; 10.9.2024, 22:41.

                                                            Comment


                                                              Sullahan alkaa oleen muuhun setuppiin verrattuna alimitoitetut ahtimet :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X