Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4 2.7Bit '99 - Tial S605

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Gedu. Noi db.t on teettetty suoraan auton ollessa pajalla Ruotsissa, niitä ei välttämättä kannatta tässä ihan kauheasti hakkua;). Herra Niko on niihin hitsaillut hiukan uutta Laippaa sinne sun tänne niin kyllä se syypi löytyy sieltä.

    Comment


    • Eihän Gedu mitää haukkunukkaa, sano vaan että jos olis hommannu Okkimilta nii olis tullu kerrasta hyvät. Olis ollu laipat suorassa yms. :) Ärsyttävät nuo TD05 laipat, saakohan edes auki koneen ollessa paikoillaan?

      Comment


      • Käy ja kukkuu! Tuntus jopa olevan tiiviskin :o
        Pitänee jonkin aikaa sisäänajella ja sitten hommata suuttimet ja vetää uudet polttoainelinjastot!
        Ja säätö!!

        Ai että oli mukava päästä taas Audin rattiin kaikkien lainapelien jälkeen. Vaikka vanha lötkö onkin, niin silti jotenkin vaan niin hyvä! Tänään pällistelin autoa nosturilla ja en meinannu uskoa silmiäni, kun mistään ei valunu mitään! Ei kai Audin V6 ollu uutenakaan tiivis?
        Attached Files
        Viimeksi muokannut Niconce; 17.8.2015, 18:31.

        Comment


        • Odota vaan se 200km niin johan ruostesuojaa taas ittensä ;D Ei vaan toivotaan, että pysyykin tiiviinä. Hyvältähän se näyttää.

          Comment


          • Yhdyn edelliseen.

            Comment


            • Kyllä ton koneen tiiviiksi saaminen on erittäin hankalaa. Nim. omaa on tiivistelty monta vuotta ja aina vain se vuotaa. Tosin nyt on kuulunut hyviä uutisia siltä rintamalta, että olisi muka tiivis. Saapa nähdä =)

              Comment


              • Olen toista mieltä.
                Mulla meni ainakin heittämällä tiiviiksi. Ei ole edes hikoillut ~4 vuoden käytön aikana.
                Ehkä syynä, että olen huoltanut teollisuuden vacuumilaitteita, joten tiedän millaiset tiivistepintojen pitää olla, kun toosa laitetaan kasaan.

                Comment


                • Mitä muuta ne voi olla kuin suorat ja puhtaat?

                  Comment


                  • Niimpä.
                    Joidenkin suora ja puhdas on likanen ja kiero ja naarmunen.

                    Comment


                    • Auto on nyt ollut ajossa ja rokkaa hienosti.
                      Ainut mikä on ongelma niin vikamuistiin tulee:
                      P1340 - kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistin, väärä yhteenkuuluvuus.

                      Käsittääkseni koodi viittää nimenomaan bank1 puoleen. Hammashihnan ja nokkaketjujen ajoitukset tarkastettu ja 100% kohdillaan.
                      Kentistä 91 ja 92 katsottuna arvot: 0,0°kw ja 0,0°kw. Vaihtelevat +-1°kw.
                      Nokkaketjut on uudet. Kiristimet ei ole samat mitkä oli vanhassa koneessa. Kiristimissä uudet liukupinnat. Bank1 puolelle siirretty nokka-akselin asentotunnistin ja kiristimen solenoidi vanhasta koneesta. Ei vaikutusta.
                      Huomioin, että vikakoodi ei tule muistiin jos pitää kierroksia ja reaaliaikaisesti lukee muistia. Joutokäynnillä koodi tulee muutaman sekunnin käytön jälkeen. Voisiko viitata kiristimen toimintavikaan? Minkäänlaista ylimääräistä ääntä ei ketjut pidä. Ei kierroksilla, eikä joutokäynnillä.

                      Comment


                      • Ei nuo kanavat kerro koko totuutta. Mitä 93 sanoo?

                        Comment


                        • Edit:
                          Anturikehän pieni vaurio korjattu, mutta ei vaikutusta kyseiseen ongelmaan.
                          Viimeksi muokannut Niconce; 24.8.2015, 20:23.

                          Comment


                          • Jahas turha kehua liian aikaisin. Vika ei tullutkaan kuntoon tuolla uudella kehällä, vaikka vaikutti niin varmalta. Ilmeisesti vikakoodi ei tullukkaan heti takaisin kun nollasi koodit, adaptaatiot ja kierrättelin pihassa.
                            Nyt vikamuistissa taas ajoitusvika ja rivi1 nokka-akselinsäätimen toimintahäiriö.
                            93 kenttä näyttää 21°kw ja 0°kw.
                            Kun adaptaatiot nollaa ja käynnistää auton, niin molemmat arvot näyttää 0°kw, mutta joutokäynnillä tuo ensimmäinen eli bank1 arvo hissukseen kipuaa tuonne 21°kw. Jos kierroksia pitää vähänkin päällä, niin molemmat arvot pysyvät 0°kw ja vaihtelevat korkeintaan +-1°kw.
                            Ajoitukset tarkastin tänään viimeksi ja ovat oikein. Nokkien merkit täsmälleen laakeripukkien merkkien kohdalla ja 16 lenkkiä välissä. Kampuran lukitus paikoillaan ja nokkarauta menee heittämällä paikoilleen.
                            Taidan tuon kiristimen vaihtaa ja katsella sitten taas uudelleen.

                            Edit. Heetkinen. Mulla on nyt molemmissa kansissa 078 109 087 C kiristin. ETKAn mukaan bank1:ssa pitäisi olla 088 kiristin. Onkohan vika nyt näinkin lapsellinen moka. Autotallissa taitaa noita kiristimiä olla neljä paria, niin sekaisin on hyvinkin voinut mennä. Vanhassa motissa näytti olevan Bank1:ssä 088 C ja bank2:ssa 087 C
                            Viimeksi muokannut Niconce; 24.8.2015, 19:27.

                            Comment


                            • Siitä se vika johtuu. Itsekin otin kerran epähuomiossa laatikosta väärän, vaikka ensin oli oikea kädessä. Ajoitus menee pieleen.

                              Comment


                              • Noniin hyvä! Ei vaan millään voinu ensin käsittää mikä mättää, kun ajoitukset oli oikein kun mekaanisesti ne tarkistin. Onneksi satuin vilkaisemaan varaosanumeroita ja vertaamaan.

                                Edit. Vaihdoin tuon kiristimen ja nyt rokkaa hienosti! Ihmekkös tuo että ei toiminu oikein, kun kiristin kiristi väärään suuntaan. Nolo moka.
                                Viimeksi muokannut Niconce; 26.8.2015, 19:20.

                                Comment


                                • Joo, muuten siinä olisi joutunut raapimaan päätä ehkä aika kauankin :)

                                  Comment


                                  • Hieman piti itseä hemmotella ja hommasin 2001 RS4 mittariston. Tuo pitäisi saada seuraavaksi rokkaamaan autossa. Ulkomaisia foorumeita selatessa totesin, että ei ole mikään tekemätön paikka saada toimimaan tässä puolivajakki facelift mallissakaan.
                                    Ainakin yksi mittariston liittimistä pitää vaihtaa ja hieman muuttaa pinnijärjestyksiä. Öljytaso/lämpötila-anturi täytyy laittaa öljypohjaan ja vetää sille johdot, niin ei herjaa mittaristoon siittä.

                                    Comment


                                    • Dokumentoi hyvin se swappi, itselläkin on sama homma edessä :)

                                      Comment


                                      • Juu teen dokumentointia, kun rupeen vaihtotyöhön :) Mittaristo tulikin tänään postissa ! Tämä on nimenomaan tuo uudempi versio valkosilla numeroilla ja punaisilla viisareilla.
                                        Netistä löytyi selkeät listat mitä tietoa missäkin mittariston pinnissä kulkee.
                                        Attached Files
                                        Viimeksi muokannut Niconce; 8.10.2015, 21:19.

                                        Comment


                                        • Onko niitä RiSan mittareita muillakin kuin valkoisilla numeroilla ja punasilla viisareilla? Tämä oli kyllä minulle _taas_ uutta tietoa.

                                          Comment


                                          • Tuo mittaristo lienee immo3? Olikos sulla jo sen verran tuoreempi ecu, että siinäkin on immo3?

                                            Comment


                                            • Aivan ensimmäisissä risoissa on voinut näemmä olla sama väriteema, kuin S4:ssa. Muutamia kuvia löytyy kun selailee tuosta punaisesta mittaristosta. Onko sitten modattu S4:n orkkismittaristoa vai ei?
                                              ECU on vaihdettu 1024bit AA-loppuiseen 2001 - 2002 versioon.

                                              http://i40.tinypic.com/n3vh51.jpg

                                              http://i39.tinypic.com/210aczb.jpg
                                              Viimeksi muokannut Niconce; 8.10.2015, 18:10.

                                              Comment


                                              • Tulin siihen tulokseen, että väsään adapterijohtosarjan tuohon mittariston väliin. Ei tarvitse alkuperäistä johtosarjaa sotkea. Liittimet tilailin mittariston päähän ja vastakappaleet alkuperäiseen johtosarjaan otan yhdestä toisesta purkumittaristosta.

                                                Comment


                                                • Kyllä kai Risan mittaristo on ollut aina samanlainen, en ole koskaan nähnyt erilaista ja monta Risaa läpi katselleena eri vuosimalleja?

                                                  Comment


                                                  • Sitten nuo on vain jotain modattuja S4 mittaristoja. Muistan lukeneeni jostain audizinen ketjusta, että olisi ollut tuollainenkin. Mutta eipä sekään näemmä pidä paikkaansa.

                                                    Comment


                                                    • Amerikan malleissa saattaa olla kyllä mitä vain :)

                                                      Comment


                                                      • Väsäilin puolien johtosarjaa uusiksi. Vaikka ongelmaa ei ole ollutkaan yhdistetyillä maadoituksilla, niin varmuudeksi vedin erilliset maa-johtimet. Punossukka tulee vielä johtosarjan ympärille, niin tulee siisti.
                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut Niconce; 10.10.2015, 16:10.

                                                        Comment


                                                        • --------
                                                          Viimeksi muokannut Niconce; 10.9.2024, 21:20.

                                                          Comment


                                                          • Kauhee pommi!

                                                            Comment


                                                            • Odota vaan ku omaas tulee seuraava "huolto" ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X