Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Ur-Quattro '84

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Minulle on muodostunut sanonnasta "kovaa ajoa" turhan skeptiset mielikuvat. Samaa toivotettiin, kun RS4sen ostin.. Ei ehditty edes siihen "kovaan" asti. :D Hyvää huoltoa kylläkin on tarjolla.

    Comment


    • #32
      Tietääkös kukaan millainen ratin keskiö tähän sopii, kun pitäisi raaserimpaa ruoria saada paikalleen. Edellisellä omistajalla oli ollut OMPn mokkaratti, muttei muistanut tarkkaan millainen keskiö oli. Kuulemma joku vanhan Golfin keskiö sopisi, muttei ollut varma. Kellään tarkempaa kokemusta?
      Tässä vaiheessa joku saattaa säikähtää ratkaisua, mutta tällä säästetään alkuperäistä erittäin hyvin säilynyttä 4-puolaista rattia.

      Kyllä tuo vanha nahka on ollut niin paljon jämäkämpää kuin nämä nykyajan rypsinaudasta silvotut ohjauskehän kääreet, ei näy juuri mitään käytön jälkiä näissä.

      EDIT: Sainkin tuon keskiöasian selvitettyä. Tähän käy MK1/2 Golfin keskiö.
      Viimeksi muokannut Juice||; 10.2.2012, 13:50. Perustelu: Kysymykseen vastaus

      Comment


      • #33
        Kuulostaa siltä, että Reino on saanut innokkaan kodin. Mutta sellainen sen erityisen auton kodin pitääkin olla. Se nuorempi heppu Ruotsissa, joka ajeli kyseisellä Quattrolla puolen vuoden ajan vuonna 2004 ei ollut alkuperäisen omistajan poika. Siinä kohtaa on hieman detaljeja auki mm. siksi, että kyseinen nuori mies puhui hyvin huonosti englantia ja minä huonosti ruotsia. Kylkiteipit autosta puuttuu osittain maalauksen vuoksi, ja osittain ihan omien visuaalisten mieltymysteni vuoksi. Mielestäni olivat ylimääräiset, eivätkä välttämättä sitä 80-luvun parhainta ja hienointa antia jälkipolville. Mutta kyllä, sellaiset teipit siitä puuttuu. Kattia ei minun mielestäni tässä autossa ole koskaan ollut, mutta sitä en menisi vannomaan. Ei tiedot riitä vannomiseen saakka. Tärkeintä lienee, ettei tarvitse olla. Hieno vehje se on, onnea ja nautinnollisia kilometrejä!

        Sinänsä ei ihme, että muutamia detaljeja jäi sanomatta tai tuli väärinymmärretyksi, se teidän ostotahti- ja teon ajankohta oli sen verta repivä ja räiskähtelevä. Jotenkin teidän innostuksestanne arvasin, että täältä Audi-clubin sivuilta saattaisi jo löytyä tekstiä aiheesta...
        Viimeksi muokannut okkim; 11.2.2012, 21:38. Perustelu: Samaankin viestiin mahtuu, editoi vanhaa

        Comment


        • #34
          Joo, pitänee korjata tuo pienen pieni fakta. ;)

          Se on audimiehen ostotahti. Audimies palaa hitaasti, mutta räiskähdellen..

          Comment


          • #35
            Reinon terveiset jääradalta!
            Huomenna se saa sitten perusteellisen pesun ja pintaan Meguiarsia.
            Pitää myös perehtyä takakontin sähköjen puuttumiseen, niin saadaan ne rekkari/sumuvalot pelaamaan.
            Attached Files
            Viimeksi muokannut Juice||; 13.2.2016, 11:57.

            Comment


              #36
              Hieno kuva!

              Comment


              • #37
                Näyttää mainiolta! Quattro pääsee toteuttamaan itselleen ominaista liikkumismuotoa. On melkoisen varmasti ensimmäinen kerta, kun tämä Quattro on jääradalla.

                Comment


                • #38
                  Joo hienoltahan se näyttää. Hauskoja kilometrejä vaan! :D

                  Comment


                  • #39
                    Valkoiset vanteet ovat hienot,lienevätkö olleet valkoiset tehtaalta tullessa? Omanikin tekisi mieli maalata valkoisiksi.
                    Mun GV -moottorisessakaan ei ole ollut kattia (vm-85).

                    Comment


                    • #40
                      Eivät ole alunperin olleet valkoiset. Maalattu jälkeenpäin pulverimaalilla.

                      Comment


                        #41
                        Meinaatko kertoa enemmänkin tämän auton kunnossapidosta esim. tuon määräjakajan korjauksesta? Näyteikkuna on hiukan väärä paikka moiseen, mutta ainakin itseäni kiinnostaa tuo =) Pitää varautua tulevaan eli kuhan taas olen maisemissa niin ur-quattro on hankintalistalla...

                        Comment


                        • #42
                          Noniin, olihan se aika ruveta tämänkin pirssin sitten hankaamaan vastaan. Elikkäs ongelmaksi osien tilaukselle muodostuu GV-moottori. Mm. jakopääremontti alkaa tuntua mahdottomalta ajatukselta ilman teidän urkki-omistajien apua.

                          GV-moottorissa on jakopäässä hihna, yksi ohjainrulla ja vesipumppu, joka toimii kiristimenä. Näiden osien valmistus on lopetettu.

                          Myöskään määränjakajaa ei enää saa. Tässähän saattaa nyt hangata vastaan Laakkosen toiminta (josta osia alustavasti lähdettiin kysymään). Mutta he tiedustelivat osia maahantuojalta, ja maahantuoja Audi Classicin kautta saksasta. Luulisin, että saksasta olisivat osanneet tarjota muita korvaavia osia.

                          Elikkäs, nyt sitten niitä apuja. Tuo jakopääremontti olisi tällä hetkellä kiireisin. Onko mitään hajua mitkä voisivat olla korvaavia osia tai kanavia joiden kautta noita voisi lähteä utelemaan?
                          Uskon että tuohon nyt sopii jonkin muunkin koneen määräjakaja?

                          Comment


                          • #43
                            Oisko tästä apua? http://trshop.audi.de/konakart/Welcome.do

                            Comment


                            • #44
                              ETKAn perusteella määräjakajan osanumero 035133481F ja sopii WR- ja GV-moottoreihin. Onko tästä luulosta apua? (tiedoksi en kehtaa sanoa kun varma en ole)

                              e: tuolta tradition shopista löytyykin tolla numerolla hintaan 1.945,65 EUR, melko suolasta.

                              Comment


                                #45
                                Tuolla määräjakajan hinnalla saa jo esim. AAN moottorin. Tämä menee jo projektiksi, mutta olisiko isokin virhe vaihtaa auton tekniikka hiukan tuoreempaan esim. juuri AAN tai ADU ympäristöön? Jos autossa on toimiva alkuperäinen moottori niin kohta noilla varaosahinnoilla tuo pitäisi ottaa pois ja laittaa olohuoneeseen kunniapaikalle =) Auto on tehty ajettavaksi, joten tuollainen uudempi 20v kone ajaisi hyvin asiansa. Tarvittaessa orkkis tavarat kiinni...

                                Tuo korimalli esim. RS2 tekniikalla varustettuna olisi melko maukas peli (ja edullisempi huoltaa). Orkkis on aina orkkis joten noin hyvää yksilöä ei kenties kannata lähteä muuttamaan.

                                En muuten tiedä onko tuo edes laillista, mutta esim. AAN kone ei mene tehojensa puolesta yli sallitun...

                                Comment


                                • #46
                                  Orkkis on orkkis, tästä olen samaa mieltä ja tätä yksilöä on turha lähteä moisiin projekteihin vetämään.
                                  Sain muutamat yhteystiedot joiden kautta tuon jakopääremontin osat saadaan toimitettua.

                                  Määräjakajan osalta lähdetään nyt tarkastelemaan kylmäkäynnistyspiiriä, koska normaaleilla moottorilämmöillä hetken ajelun jälkeen auto starttaa heti, mutta yön seistyään (lämpimässä tallissa, mutta moottori kylmä) joutuu hieman hankaamaan ennen kuin käynnistyy.
                                  Näistä syistä autoa ei juuri uskalla talvella ulkona pitää esim. jääratapäivillä kovin montaa tuntia sammuksissa.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Itse en koskaan varmaankaan tule ur-Quattroa omistamaan, mutta jos sellaisen joskus saisin niin ihan varmana pysyis alkuperäsenä tekniikaltaan. Jos jotain 20v tekniikanvaihtoa rupee vääntään ni mieluummin sit tekee coupequattrosta ja laittaa ur-henkiset levikkeet lasikuidusta jos urkilta pitää näyttää.

                                    Ja jos joskus pitää jostain syystä urkista luopua ni ihan varmasti on alkuperäskuntoset arvokkaampia vaikkapa 5 vuoden päästä (jos nyt säilyy yhtään ajokuntosena kun osien saanti loppuu..) kun muuten vastaava mutta 10 vuotta liian uudella tekniikalla pilattu.

                                    Comment


                                      #48
                                      Orkkis on orkkis, tästä olen samaa mieltä ja tätä yksilöä on turha lähteä moisiin projekteihin vetämään
                                      Oikein.

                                      Niille, jotka haluavat 20v tekniikan, niin muistutukseksi, että Urkkia on loppuvaiheessa sellaisellakin varustettu ihan tehtaalta. Konetyyppi on RR.

                                      Comment


                                        #49
                                        Moottorissa on varmastikin kulmikkaalla profiililla varustettu hammashihna. Uskoakseni siihen saisi päivitettyä uudemman mallin hihnan. Hinnhapyörät, vesipumppu ja ohjainrulla pitää valita uudemmasta mallista.

                                        Jos en väärin muista, mulla on vanhan mallin hihnasarja jossain säilössä. Voisin vertailla osien vaihdettavuutta.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Kalsi: Tuosta voisi olla suuri apu. Kahdesta paikasta olen nyt tiedustellut jakopään osia, ja molemmissa totesivat että WR ja GV moottoreihin sopivat samat jakopään hilut. Ja tarvikeosina näitä kyllä löytyy helposti.

                                          Comment


                                            #51
                                            Määräjakajan osalta lähdetään nyt tarkastelemaan kylmäkäynnistyspiiriä, koska normaaleilla moottorilämmöillä hetken ajelun jälkeen auto starttaa heti, mutta yön seistyään (lämpimässä tallissa, mutta moottori kylmä) joutuu hieman hankaamaan ennen kuin käynnistyy.
                                            Motronikkivehkeet käyttäytyy tuolla tavalla, kun bensakiskosta häviää paineet vuotavan suuttimen tai paineensäätimen takia. Liekö mahdollista tässä tapauksessa? Käynnistyykö näissä bensapumppu jo syttyvirran saatuaan vai vasta moottorin pyörähtäessä tietyllä nopeudella?

                                            Comment


                                              #52
                                              Ja tarvikeosina näitä kyllä löytyy helposti.
                                              Vaikea kuvitella uusien tarvikeosien olevan huonompia mitä nuo 80-luvun alussa mahdollisesti valmistetut alkuperäiset...

                                              Siinä määräjakajassa on todella harvoin itsessään mitään vikaa, niinkuin privalla mainitsin. Se tosin karstoittuu ja sieltä saattaa mennä jokin kumi särki, muttei sen koko yksikön vaihtaminen ole järkevää millään tasolla. Järjestelmässä todellakin on kymmeniä muita vikakohteita ennen itse määräjakajaa jotka kaikki saattavat aiheuttaa mitä mielikuvituksellisimpia oireita.

                                              Määräjakajaan sisään myöskin sopinee hyvin varmasti sisuskalut muista 10v turbo koneista, ellei koko purkkikin.

                                              Tuosta näet määräjakajan osien jakaantumisen WR/GV/WX/MB-koneisiin, joskaan se ei tarkoita aina sitä etteikö toisen mallin osat siellä toimisi.
                                              http://www.t85q.com/urTfa/Subgroups/engine.html

                                              Tuossa kuvaa kylmäkäynnistysventtiilistä osanumeroineen:
                                              http://www.t85q.com/urTfa/Subgroups/engine.html

                                              Orkkis on orkkis
                                              Urkkien tapauksessa pitää todellakin paikkansa ja mitä originaalimpi sitä arvokkaampi, nyt ja varsinkin tulevaisuudessa.

                                              Comment


                                                #53
                                                jo syttyvirran saatuaan
                                                Heti kun avaimestä kääntää tulee pumpulle virrat, aiheuttaa siis myöskin sahaamista seisonnan jälkeen.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Sain tarjouspyyntösi ja katson viimeistään huomenna tarjouksen kaipaamistasi osista.
                                                  Määräjakajan saat parhaiten itse tuolta ylemmän linkin kautta tilaamalla.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Tuolta "tarvikejakaja" eli alkuperäisvalmiste ilman marmorin kautta kierrätystä: http://www.teilesuche24.de/search?q=035133481F. Jos edes oikeasti löytyy.

                                                    Mutta kuka tai mistä päätelty, että se on määräjakaja kaput? Jos kaput, niin ei menettäne mitään avata se. Perimätiedon mukaan niitä ei ole kukaan onnistunut korjaamaan, mutta on sen joku joskus kasannut ihan ilman yliluonnollisia voimia.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Onkos kellään tietoa meneekö tähän taakse 9" leveä vanne ETllä 20?
                                                      Millaisilla spekseillä yleensäkkin porukka on näihin sovitellut vanteita?

                                                      Tarkoitus olisi pysyä alkuperäishengessä, etsien jotain BBS RS/RM-vannetta.
                                                      Nykyisin alla olevat ovat 8J x 15" ET24. Halkaisijaltaan pidän ulkonäkösyistä maksimina 16".

                                                      Lähinnä tuo leveys nyt aiheuttaa pohdintaa..

                                                      Samaan syssyyn lienee hyvä kysyä, että löytyykö joltain mitään ohjetta etupuskurin irroittamiseen?
                                                      Nettiä kaivelleena, ei ainakaan tuntunut löytyä..
                                                      Viimeksi muokannut Juice||; 22.2.2012, 17:53.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Itsellä oli joskus aiemmin kakkos Sciroccon kanssa samanlaisia käynnistys ongelmia, kylmänä sai hetken jauhaa ennen kuin suostui käynnistymään. Mutta moottorin ollessa lämmin, lähti käyntiin kuin "palmun" alta.

                                                        Syylliseksi paljastuivat ruiskun suuttimet. Eivät pitäneet paineita tallella ruiskun putkistossa ja suihku oli sangen epätasaista.

                                                        Kyseessä siis 4-sylinterin K-jetronic. Mutta epäilenpä, että tuossakin sinun Urkissakin on samalla periaatteella.

                                                        Määräjakaja vikaan en itse kyllä jaksa uskoa.

                                                        Sen verran vielä lisään, että 90-luvun lopulla Herttoniemen VV-autolla oli vielä paljonkin työntekijöitä, jotka ymmärsivät K-Jetronicin ja muidenkin 80-90 luvun vehkeiden päälle. Sääli sinänsä, että tieto/taito on vuosien saatossa hävinnyt.
                                                        Viimeksi muokannut TemeW; 23.2.2012, 08:47.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Löytyikö urkin käyntiongelmiin ratkaisua?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Mulla on pari kuvaa tuosta autosta vuodelta 2005 Helsingistä missä keskustelin silloisen omistajan? kanssa autosta useamman tovin. Hieno peli kyllä!

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Täälläkin tapahtuu vihdoin. Talven aikana saatu korjattua keski- ja takalukko, sekä käyntiinlähtöongelmaan yritetty hakea ratkaisua.
                                                              Auto on nyt saatu saatettua Joensuuhun, jossa käyn näyttämässä sitä eräällä vanhalla Audi-velholla, joka saanee pirssin käyntiongelmat siirtymään historiaan.
                                                              Tänään on tallilla puunattu monta tuntia sisältä ja päältä. Laittelen ensi viikolla parempia kuvia :)
                                                              Attached Files
                                                              Viimeksi muokannut Juice||; 13.2.2016, 12:56.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X