Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Ur-Quattro '84

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Täällä on ollut pitkään hiljaista, eikä näköjään kukaan ole huomannut avunhuutoani tuohon edelliseen ongelmaani.

    Hieman enemmän asiaa nyt diagnosoineena hytikkapumppu tuntuisi vuotavan jarrutehostimen ja pumpun saumasta. Autoon suoritettiin jarrunesteiden vaihto, sekä hydraulinesteet vaihdettiin kokonaan. Tankissa kun oli edellisen omistajan jäljiltä punaista nestettä. Nyt tilalle on vaihdettu tuo ns. marmori-versio ja vihreätä väriltään.

    Nesteiden vaihdon jälkeen huomasin, että jarrupoljin painui todella paljon syvemmälle kuin ennen. Ennenhän tuo polkimen liikerata oli muutaman sentin luokkaa ja poljin oli hyvin jäykkä, mutta jarrut pelasivat. Nyt tuntuu, että poljin on hyvin lepsu ja jarruteho heikko. Mene ja tiedä, kun ei ole hajua miltä tämän vehkeen jarrujen kuuluu oikeasti tuntua, kun tuollaisella "kovalla" polkimella on ajeltu koko omistusaika. Tähän olisi avuksi se kun joku ehjällä vastaavalla ajanut kävisi kokeilemassa tätä autoa.

    Nyt sentään nesteiden vaihdon jälkeen lakkasi sytyttämästä huutomerkkia joka startin yhteydessä, joka ennen nollaantui jarrua kerran polkaisemalla heti starttauksen jälkeen. Ongelma on nyt vaan se että pumppu vuotaa uudet vihreät kullat ulos. Nestettä on kertynyt auton alla olevaan astiaan useita desejä. Pommi kestää yli 10 polkaisua ennen kuin poljin menee kovaksi (sellaiseksi kovaksi, kuin se oli ennen hydraulinesteen vaihtoa).
    Eli meneekö nyt tehostin vaihtoon?

    Sitten muihin aiheisiin.. Autosta levisi viime kesän Jyväskylä-rallireissun jälkeen vaihdetangon päässä oleva pusla. Askista hävisi kuvio ja auto hinattiin pajalle. Uusi pusla ebaystä tilalle ja odottelemaan.. ja sitä odottelua autolla kestikin useampi kuukausi. Samoilla vauhdeilla hoidettiin sitten nuo em. nestevaihdot. Auto palasi kotiin lokakuun lopulla. Sitten alkoi armoton tekeminen!

    Pari viikkoa tuli Urkkia siivoiltua päältä ja sisältä tuon seisonnan jäljiltä. Lehtiä ja paskaa oli tunkeutunut joka kolkkaan kuukausien saatossa mukavat määrät. Kattoluukun ja oven välejä koristi kerros puiden mahlaa ja kuravettä. Ei muuta kuin Foamlancet tulille ja jynssäämään! Väittäisin auton olevan nyt puhtaampi kuin koskaan aiemmin. Puhtaan pirssin kanssa oli mukava siirtyä puuhastelemaan muiden projektien pariin.

    Konehuonetta tuli jynssättyä kahden miehen voimin ja samalla tuli uusittua useita letkuja ja piuhoja. B-ryhmän yksilöistä inspiroituneena maalasin imusarjan Turbo-tekstin punaiseksi, joka istuu nyt hyvin yhteen aiemmin maalatun venakopan kanssa. Tarkoitus olisi vielä päivitellä konehuoneeseen muutamia teemaan sopivia osia.

    Vuoden verran olen etsiskellyt tähän järkihintaisena uusia umpioita, kun vanhojen heijastimet olivat palaneet puhki ja kiinnikeitä korjailtu liimalla useaan kertaan. Sitten löytyi paketti tämän foorumin kautta. Ilme kirkastui kyllä huomattavasti!
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Juice||; 13.2.2016, 13:07.

    Comment


    • #92
      Seuraavaksi siirryin BBS:sien kimppuun ja ryhdyin levityshommiin. Tarkoitus olisi tilata 2" lipat alkuperäisten tilalle. Kehäpultit ovat jo kiillotuksessa ja keskiöt on lasikuulapuhallettu. Keskiöiden väriksi tulee jotain patinoituneen kullan sävyä.

      Keskilätkiksi huudin Ebaystä tällaiset melko harvinaiset BBS:n siniset lätkät, jotka mätsäävät hyvin auton väriin.

      Lisää osia on vielä Ebysta tuloillaan ja niistä päivytystä myöhemmin!
      Attached Files
      Viimeksi muokannut Juice||; 13.2.2016, 13:08.

      Comment


      • #93
        Siis ei jumalauta, että on hieno peli. Kassitkin seisoo kun katsoo noita kuvia!!

        Comment


        • #94
          Huusiko joku kassit? :) Etpä Juice uskalla. Maailman eka säkitetty urkki!

          Comment


            #95
            Kassit oliskin jotain erikoista ja keskustelua herättävää :D

            Comment


            • #96
              Joulukuun ajan on tallissa vietetty hiljaiseloa. Kinkkujen sulattelujen jälkeen alkoi taas tohina. Ebay taas laulamaan ja töihin. Hommattua tuli uudet pikkuvilkut etupuskuriin ja takakontin merkkejä. Viimeisimpänä lisäyksenä mm. konehuoneeseen tuli hiilikuituinen suoja syylärille.

              Tekniikkapuolella on ollut murheita käynnissäpysymisen muodossa, mutta näihin löytyi onneksi ratkaisu sieltä tämän ikäisten volkkareiden vikalistan kärkipäästä: virranjakajasta. Kannen kontaktipinnat oli jo hiiltyneet ja pyörijä oli lähestulkoon irti ja pääsi hölskymään pystysuunnassa jakajan sisällä. Kansi ja pyörijä meni vaihtoon ja pirssi kukkuu paremmin kuin koskaan. Hytikkapumppu vuotaa edelleen, mutta ei auta muu kuin mennä nesteen lisäyksellä siihen asti, että joutaa tuon roplata auki.
              Attached Files
              Viimeksi muokannut Juice||; 13.2.2016, 13:08.

              Comment


              • #97
                Onko kellään apuja siihen mistä voisi saada vielä tiivisteitä tuon jarrutehostimen sisälle? Korjaussarjat on jo pitkään olleet poissa tuotannosta. "Vihreää kultaa" vuotaa noin 0,5 litraa viikossa lattialla olevaan astiaan. Vuotaa nestettä tiettyyn pisteeseen asti, jonka jälkeen vuoto lakkaa.

                Autoa seisottaessa olen polkenut pommin tyhjäksi ja kestää kevyesti n. 20 polkaisua ennen kuin poljin menee kovaksi. Nesteen pinta säiliössä tällöin noin 1/4 tilavuudesta.

                Comment


                  #98
                  Huomasin aiemmin, että vuotaa/tihkuu vasta kun pommi tyhjä. Älä polje painetta pois. Huomaa myös säiliön täyttyminen kun paine pommissa pienenee.

                  Comment


                  • #99
                    Se alkaisi ensimmäinen kesävanne olemaan valmis! Enää tarvitsisi kasata loput kolme! Eteippi.fi kävi myös tänään viimeistelemässä Urkkia teippisarjalla, jonka oli pyynnöstäni väsännyt.
                    Teipit on tehty alkuperäisen teippisarjan mitoilla. Parempia kuvia kokonaisuudesta laitan, kun raaskin liikuttaa autoa seuraavan kerran ulkoilmaan.
                    Attached Files

                    Comment


                    • Tällainen tilanne täällä. Kesä kuumottelee jo kovasti ja tämän rassin voi bongata keväällä Backwoods Cruisingissa!
                      Attached Files

                      Comment


                        Näyttääpä sikahyvältä tällainen Audi ;)

                        Comment


                          Hyi. Mikään ei oikein natsaa. Aivan hirvee!

                          Comment


                          • Ei paha :)

                            Comment


                            • Urkin pätkimisonglelmat haihtuivat uuden sytytyspuolan vaihdon myötä ja sen jälkeen kilometrejä onkin tullut kiitettävästi. Lahdessa käytiin tsekkailemassa Classic Motor Show, Kajaanissa tuli pyörähdettyä Backwoods Cruisingeissa ja ensi viikonlopuksi on nokka kohti Iisalmea siellä pidettävää Graceville Cruisingia varten.

                              Liitteenä toiselta foorumilta lainattu kuva Kajaanista, jossa auto oli ainakin bongattu (Kuvan ottanut nimimerkki "Tombbis", CDLC Forum). Jos joku muu on bongaillut tätä ajokkia jossakin menneissä tapahtumissa, niin olisi kiva jos postailisi linkkejä kuviin. Harvoin enää itse muistaa kameraa reissuille raahata. :)
                              Attached Files

                              Comment


                              • Hieno ja komea quattro Audi ;) Vanteet ja väri sopivat hyvin yhteen.

                                Comment


                                  On kyllä niin törkeän hieno laite että oksat pois. Iso peukku.

                                  Comment


                                    Puskurin listan irvistys pistää silmään muuten täydellisessä autossa :)

                                    Comment


                                    • Puskurin lista?

                                      Jos tarkoitat tuota puskurin yläosaa jossa tuo kontrastiteippi kulkee, niin sen materiaalin elämiselle on hankalampi ruveta tekemään mitään. Sama ongelma on takapuskurin kanssa. Teippisatsien asennuksen jälkeen tuo eloisuus rupesi näkymään selvemmin.

                                      Comment


                                        Pesurien kohtaa tarkoitan.

                                        Comment


                                        • Eli puhumme samasta kohdasta.

                                          Puskuri koostuu kahdesta osasta, ulommasta "kehyksestä" ja keskellä sisälle menevästä osasta. Tässä esitteessä repsottaa tuon ulomman osan reunatkin uutena.
                                          http://kvquattro.com/1985QuattroBroc...hureFeb006.jpg

                                          Comment


                                            Kuskin puoli repsottaa. Vänkäri ei. Juuri tuosta pesurin kohdalta. Ainakin Japen galleriassa olevissa kuvissa. Ei tosin iske niin pahasti silmään, kun ei ole vielä teippejä.

                                            Comment


                                              Rakenne ja materiaali on tosiaan tuolla puskurin yläosalla, niin edessä, kuin takana sellainen kupruileva. Tuskin on koskaan täysin suora ollutkaan. Tyyppiominaisuus siis.

                                              Comment


                                              • Olisi tarkoitus aloittaa perusteellinen alustan ja vetareiden läpikäynti tämän auton osalta. Suurimman osan kaikista puslista ja osista olen onnistunut jo löytämään, mutta uloimmat vetonivelet tuottavat epävarmuutta.
                                                Tällaisen vastineen eBay heittää varaosanumerolle 183 498 099A, joka tuntuisi ETKA:n mukaan olevan ajokkiani vastaava nivel.
                                                http://www.ebay.co.uk/itm/2625141322...%3AMEBIDX%3AIT

                                                Tuotekuvauksessa on ensimmäisenä tuo etsimäni osanumero, mutta myös liuta muita osanumeroita. Uskaltaako nuo mennä tilaamaan?

                                                Comment


                                                  Löytyykö tuohon malliin mistä alapalloniveliä?

                                                  Comment


                                                    Ei tosta korkeelta putoo, jos tilaat ja onkin väärä. Koita.

                                                    Comment


                                                      Alapalloniveliä löytyy harrastajien talleista ;)

                                                      Comment


                                                      • Löysin jo alapallonivelet eteen ja taakse. Kohta tulee laatikkotolkulla palikkaa.

                                                        Comment


                                                          Jos on ylimääräisiä ehjiä niin tarjotkaa mulle privalla :-) olisi käyttöä

                                                          Comment


                                                          • Onkos näihin kukaan vaihdellut muita kuin orkkista vastaavia iskareita? Itse ajattelin nyt alustaremontin alla vaihtaa nykyisen Koni-tolppa/H&R-jousi-kombon pois, koska nuo eivät vain toimi yhteen järkevästi. Tarkoitus olisi hommata korkeus/jäykkyyssäädettävää alustaa. H&R valmistaa coilovereita, mutta vaativat olkien lähettämisen niille Saksaan.

                                                            Spaxilta olisi saatavilla järkevää settiä, onko näistä kellään kokemusta?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X