Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Tajusin juuri, että bongasin tän viime syksynä kuopion aakkosasemalla, kun olin siellä suunnalla hakemassa edellistä audiani (se vajaaveto joka ei kauaa taloudessa pysyny). Löytyy yks passeli kuvakin puhelimesta siitä bongauksesta ;)
Kesä on mennyt Quattroa puunaillessa ja pieniä pisteosia hankkiessa..
Tuo kuumakäynnistysongelmakin, eli höyrylukko, todettiin ominaisuudeksi, mutta sitä pystyy lieventämään. Ongelmana vain on se, että autossamme ei ollut sitä hankkiessa suuttimienjäähdytysjärjestelmää, eli sitä isoa kolmionmallista vanhaa imuria muistuttavaa suulaketta joka on suuttimien päällä. Suulakkeesta lähtee haitariputkea johonkin komponenttiin lohkon oikealle puolelle, joka myöskin loistaa puuttumisellaan. Tästä komponentista lähtisi ymmärtääkseni putki auton alle ja termostaatti annostelisi ilman määrän suuttimille päin.
Mitä tehdä patenttiratkaisuksi, jos noita osia ei auton "romulaatikosta" löydy ja mikä järjenväläys se on ollut purkaa pois? Autostahan on siis purettu edellisen omistajan toimesta pois ilmastointi, mutta tuon suuttimien jäähdytyksen puuttumista en ollut huomannut.. ihme kyllä.
En usko että vika olisi tuossa suuttimen jäähdytyksessä. Ei minunkaan urkissa kuumakäynnitys huonontunut yhtään kun tuon otti pois.
Pois otolle ei ollut muuta syytä kuin että puhaltimen moottori kaput.
Aja kone lämpimäksi, ota bensapumpun rele irti ja käynnistä pumppu hyppylangalla. Starttaa, jos lähti paremmin käyntiin on vika tod. näk. paineakussa tai pumpun takaiskuventtiilissä. Jos ei niin jatka etsimistä..
Tässäpä kävin pari viikkoa takaperin hyristelemässä Quattrolla auringonlaskun aikaan.. Harmi, kun ei ollut oikea kamera mukana.
Nyt on uudet kesärenkaatkin kyydissä, joten ensi viikolla pääsee uusilla tassuilla liikkeelle. Vanhat kun alkoivat jo muistuttaa formula-auton renkaita.
Uudet kumit tulee nyt orkkisvanteille ja nastarenkaat siirtyvät noille Compomotiven vanteille.
Ensi viikolla jos rupeaisi sitten hiomaan nuo ovenkahvojen listat (ko. yksilössä maalattu syystä tai toisesta mustaksi) ja koettaisi korjata radioantennin.
Vihdoin on uusi paineakku asennettu ja suuttimien jäähdytysjärjestelmäkin paikallaan. Nyt pelaa käyntiinlähtö huomattavasti paremmin.
Kesärengaskausi ohi ja Compojen päälle kietaistu nastat. Tuli muuten huomattavasti napakamman näköiset noista vanteista, kun tuli hieman muhkeammat kumit päälle. Näyttivät vähän urpoilta vanhoilla matalaprofiilikesärenkailla.
Sitten on tämä keulakonversio... saa lynkata. Muutakin kivaa on toki tulossa, mutta näillä mennään tämä talvi.
Ihan hyvinhän tuo sportin maski istuu kaposiinkin lokasuojiin.
Onko 32b passatin umpiot? Omien kokemusten perusteella noilla ei kyllä näe oikein huonostikkaan. Releytys voisi ehkä auttaa asiaa, ellei olekin tehty jo?Tai sit 4kpl Rallye tonnisia keulalle :)
Täällä ei suurempia kesän aikana tapahtunut..
Jäähdytysnesteiden lämpötila-anturi porsi Kalajoen reissulla, mutta ei muuta.
Loppukesästä bongasin sopuhintaiset kunnostetut BBS RS:t koossa 7x16 ET24.
Tilaa siihen vielä loputkin alkuperäisestä tarrasarjasta niin näyttää entistä paremmalta, voi antaa yhteystiedot mistä saat koko setin halvalla jos kiinnostaa. Ajoon vaan kesät talvet, muistaa vaan pestä hyvin ja usein niin kivaa riittää.
Täällä on eletty hiljaiseloa pitkin vuotta, mutta talvella innostuin ruveta palauttamaan autoa hieman alkuperäisempään kuosiin.
Keulalle tuli taas vakiomaski ja valot. Taakse hankin alkuperäiset mustat takavalot ja valopaneelin, sillä edelliset olivat lakatut versiot punakeltaisista valoista. Eteen on uusittu kaikki puslat ja muokkasin entiset roiskeläpät hieman sirompaan muotoon. Katsastuskonttorilta haettiin leima vuodeksi ja FINnittömät kilvet.
Takasivuikkunoihin odotellaan nyt Ebaysta ruskeita quattro-tarroja nykyisten ylikokoisten valkoisten tilalle. Seuraavaksi olisi tarkoitus tehdä hieman paikkamaalailua ja teipata koriin kuuluvat alkuperäistä vastaavat hopeiset kontrastiraidat.
Loppuun pieni ruutu viime kesän Kalajoen reissulta, kun auton lämpömittari alkoi näyttää uhkaavia lukemia ja matkaa oli vielä taitettavana. Viaksi paljastui onneksi vain rikkinäinen lämpötila-anturi.
Viime päivien aikana on tullut roplailtua tämän parissa ihan huolella ja pari viikkoa ollut jo ihan arkisessa ajossakin. Tuulilasista revin ylimääräiset tarrat pois ja takasivulaseihinkin tuli uudet logot. Ovat vaan mielestäni hieman vääränsävyiset, joten joutuu varmaan paikallisella teetättämään paremmat. Takalokareiden säleiköt on nyt maalattu takaisin korin väriin, edellisen väliaikaisen plastidippauksen jäljiltä. Maalipintaa on hoidettu kiveniskuja paikaten ja vahaillen. Suurin urakka oli sisustan verhoilujen perusteellinen höyrypuhdistus ja kyllähän noista runsaasti paskaa irtosikin.
Seuraavaksi meinasin purkaa autosta etupenkit pois. Niihin on aikojen saatossa kertynyt useampi reikä, jotka ovat lähteneet laajenemaan melkolailla. Tarkoitus olisi nyt etsiä tilalle verhoilukangasta, jotta nuo saataisiin paikattua. Lisävaurioiden syntymistä ehkäisemistä ja uuden kankaan löytymistä varten ajattelin täräyttää autoon kuppipenkit. Ensi talven jäärata-ajoja varten nuo tulevat myös tarpeeseen.
Tietääkö kukaan millaiset kiskot näihin sopii? Ovatko esim. samanlaiset kuin Mk2 Golfeissa? Sparcolta ainakin löytyy kakkiksiin merkkikohtaisia kiskoja/runkoja. Penkit ajattelin hankkia käytettyinä (joten saa hihkaista, jos löytyy ylimääräisiä) ja kiinteällä selkänojalla olevat. Lattiaan pulttaaminen ei ole vaihtoehto, joten siksi tähän pitäisi mielellään löytää sopivat kiskot.
Loppuun vielä parit kuvat nykyisestä kondiksesta ja tehdyistä pikkumuutoksista:
Jo oli aika että tämäkin Urkki rupesi sylkemään hydraulinestettä alleen huolella. Näyttäisi vuotavan tulipelliltä tulevasta sylinteristä. Korjaussarjaa ei saanut enää edes Tradition shopin kautta. Nestettä lisättiin ja nyt se vuotaa enemmän säiliön alapuolelle. Liekkö ylitäytetty? Nyt tarvittaisiin guruja asialle. Neste on ns. sitä vanhempaa tavaraa eli väriltään punaista.
Comment