Täällä on ollut pitkään hiljaista, eikä näköjään kukaan ole huomannut avunhuutoani tuohon edelliseen ongelmaani.
Hieman enemmän asiaa nyt diagnosoineena hytikkapumppu tuntuisi vuotavan jarrutehostimen ja pumpun saumasta. Autoon suoritettiin jarrunesteiden vaihto, sekä hydraulinesteet vaihdettiin kokonaan. Tankissa kun oli edellisen omistajan jäljiltä punaista nestettä. Nyt tilalle on vaihdettu tuo ns. marmori-versio ja vihreätä väriltään.
Nesteiden vaihdon jälkeen huomasin, että jarrupoljin painui todella paljon syvemmälle kuin ennen. Ennenhän tuo polkimen liikerata oli muutaman sentin luokkaa ja poljin oli hyvin jäykkä, mutta jarrut pelasivat. Nyt tuntuu, että poljin on hyvin lepsu ja jarruteho heikko. Mene ja tiedä, kun ei ole hajua miltä tämän vehkeen jarrujen kuuluu oikeasti tuntua, kun tuollaisella "kovalla" polkimella on ajeltu koko omistusaika. Tähän olisi avuksi se kun joku ehjällä vastaavalla ajanut kävisi kokeilemassa tätä autoa.
Nyt sentään nesteiden vaihdon jälkeen lakkasi sytyttämästä huutomerkkia joka startin yhteydessä, joka ennen nollaantui jarrua kerran polkaisemalla heti starttauksen jälkeen. Ongelma on nyt vaan se että pumppu vuotaa uudet vihreät kullat ulos. Nestettä on kertynyt auton alla olevaan astiaan useita desejä. Pommi kestää yli 10 polkaisua ennen kuin poljin menee kovaksi (sellaiseksi kovaksi, kuin se oli ennen hydraulinesteen vaihtoa).
Eli meneekö nyt tehostin vaihtoon?
Sitten muihin aiheisiin.. Autosta levisi viime kesän Jyväskylä-rallireissun jälkeen vaihdetangon päässä oleva pusla. Askista hävisi kuvio ja auto hinattiin pajalle. Uusi pusla ebaystä tilalle ja odottelemaan.. ja sitä odottelua autolla kestikin useampi kuukausi. Samoilla vauhdeilla hoidettiin sitten nuo em. nestevaihdot. Auto palasi kotiin lokakuun lopulla. Sitten alkoi armoton tekeminen!
Pari viikkoa tuli Urkkia siivoiltua päältä ja sisältä tuon seisonnan jäljiltä. Lehtiä ja paskaa oli tunkeutunut joka kolkkaan kuukausien saatossa mukavat määrät. Kattoluukun ja oven välejä koristi kerros puiden mahlaa ja kuravettä. Ei muuta kuin Foamlancet tulille ja jynssäämään! Väittäisin auton olevan nyt puhtaampi kuin koskaan aiemmin. Puhtaan pirssin kanssa oli mukava siirtyä puuhastelemaan muiden projektien pariin.
Konehuonetta tuli jynssättyä kahden miehen voimin ja samalla tuli uusittua useita letkuja ja piuhoja. B-ryhmän yksilöistä inspiroituneena maalasin imusarjan Turbo-tekstin punaiseksi, joka istuu nyt hyvin yhteen aiemmin maalatun venakopan kanssa. Tarkoitus olisi vielä päivitellä konehuoneeseen muutamia teemaan sopivia osia.
Vuoden verran olen etsiskellyt tähän järkihintaisena uusia umpioita, kun vanhojen heijastimet olivat palaneet puhki ja kiinnikeitä korjailtu liimalla useaan kertaan. Sitten löytyi paketti tämän foorumin kautta. Ilme kirkastui kyllä huomattavasti!
Hieman enemmän asiaa nyt diagnosoineena hytikkapumppu tuntuisi vuotavan jarrutehostimen ja pumpun saumasta. Autoon suoritettiin jarrunesteiden vaihto, sekä hydraulinesteet vaihdettiin kokonaan. Tankissa kun oli edellisen omistajan jäljiltä punaista nestettä. Nyt tilalle on vaihdettu tuo ns. marmori-versio ja vihreätä väriltään.
Nesteiden vaihdon jälkeen huomasin, että jarrupoljin painui todella paljon syvemmälle kuin ennen. Ennenhän tuo polkimen liikerata oli muutaman sentin luokkaa ja poljin oli hyvin jäykkä, mutta jarrut pelasivat. Nyt tuntuu, että poljin on hyvin lepsu ja jarruteho heikko. Mene ja tiedä, kun ei ole hajua miltä tämän vehkeen jarrujen kuuluu oikeasti tuntua, kun tuollaisella "kovalla" polkimella on ajeltu koko omistusaika. Tähän olisi avuksi se kun joku ehjällä vastaavalla ajanut kävisi kokeilemassa tätä autoa.
Nyt sentään nesteiden vaihdon jälkeen lakkasi sytyttämästä huutomerkkia joka startin yhteydessä, joka ennen nollaantui jarrua kerran polkaisemalla heti starttauksen jälkeen. Ongelma on nyt vaan se että pumppu vuotaa uudet vihreät kullat ulos. Nestettä on kertynyt auton alla olevaan astiaan useita desejä. Pommi kestää yli 10 polkaisua ennen kuin poljin menee kovaksi (sellaiseksi kovaksi, kuin se oli ennen hydraulinesteen vaihtoa).
Eli meneekö nyt tehostin vaihtoon?
Sitten muihin aiheisiin.. Autosta levisi viime kesän Jyväskylä-rallireissun jälkeen vaihdetangon päässä oleva pusla. Askista hävisi kuvio ja auto hinattiin pajalle. Uusi pusla ebaystä tilalle ja odottelemaan.. ja sitä odottelua autolla kestikin useampi kuukausi. Samoilla vauhdeilla hoidettiin sitten nuo em. nestevaihdot. Auto palasi kotiin lokakuun lopulla. Sitten alkoi armoton tekeminen!
Pari viikkoa tuli Urkkia siivoiltua päältä ja sisältä tuon seisonnan jäljiltä. Lehtiä ja paskaa oli tunkeutunut joka kolkkaan kuukausien saatossa mukavat määrät. Kattoluukun ja oven välejä koristi kerros puiden mahlaa ja kuravettä. Ei muuta kuin Foamlancet tulille ja jynssäämään! Väittäisin auton olevan nyt puhtaampi kuin koskaan aiemmin. Puhtaan pirssin kanssa oli mukava siirtyä puuhastelemaan muiden projektien pariin.
Konehuonetta tuli jynssättyä kahden miehen voimin ja samalla tuli uusittua useita letkuja ja piuhoja. B-ryhmän yksilöistä inspiroituneena maalasin imusarjan Turbo-tekstin punaiseksi, joka istuu nyt hyvin yhteen aiemmin maalatun venakopan kanssa. Tarkoitus olisi vielä päivitellä konehuoneeseen muutamia teemaan sopivia osia.
Vuoden verran olen etsiskellyt tähän järkihintaisena uusia umpioita, kun vanhojen heijastimet olivat palaneet puhki ja kiinnikeitä korjailtu liimalla useaan kertaan. Sitten löytyi paketti tämän foorumin kautta. Ilme kirkastui kyllä huomattavasti!
Comment