Paineet tyhjäkäynnillä 3,5bar, kaasutellessa 4bar.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 1.8T -96 Kesäkaturata-auto
Collapse
X
-
Tilannu ite us-partsilta kiinaveivejä about 20 sarjaa ja kaikki ollu priimaa. Ylähelat oli aikasemmin vähän tiukat, mutta nyt sitäkään ongelmaa ei oo ollu. Ja helat ilmeisemmin ok materiaalia, koska valituksia ei oo tullu ja itelläkin toiminu vuosia. Kestää voimaa perus-jannun tarpeisiin.
Näissä ei tapille reikää, mutta en myöskään kato tarpeelliseks.
Comment
-
En ole tähän vieläkään alkanut moottoria tekemään kun on niin ristiriitaiset tunnelmat koko laitetta kohtaan ollut jo vuosia. Vanhoista posteista katselin että käyntiongelmat on alkaneet tasan kymmenen vuotta sitten eivätkä ole kadonneet mihinkään. Tässä ajassa autoon on vaihdettu jo aivan kaikki mikä käymiseen voi vaikuttaa. Viime viikolla kaivoin tämän taas hangesta ja ajoin talliin sillä ajatuksella että nyt laitetaan kuntoon keinolla millä hyvänsä.
Alkuun en omistanut VCDS:ää vaan vaihtelin osia perinteiseen tyyliin. Käyntiogelmien alkamisen jälkeen vaihdettu on seuraavat osat:
-Nakuanturi
-Tulpat
-MAF
-Lambda (Ebay)
-Puolat (puolakonversio TFSI puoliin)
-Moottorin lämpöanturit
-Koko moottori apulaitteineen
-Polttoainepumppu
-Lambda (Tepolta)
-Nokka-akselin asentoanturi
-ECU
Eilen revin suutuspäissäni moottorin johtosarjan irti pöydälle ja mittailin johtoja läpi, en aivan jokaista pinniä mutta kaasuläpän, lambdan, maffin ja maapisteitä, kaikki ok.
VCDS:n mukaan vikakoodeja ei ole. Se mikä on nyt kiinnittänyt huomion on se että kaapelilla ei myöskään pääse käsiksi kuin aivan muutamaan measure blocksiin. Kanavat 1-27 näkyvät, 28-29 tyhjiä. 95, 97-99 näkyvät. Aivan kaikki muut kanavat näyttävät tekstin ERROR group xxx not available. Tällä ei siis pysty ajamaan edes niin että saisi ahtopainetietoa logitettua jota olen kyllä aikasemmin tehnyt.
Olisiko ehdotuksia mitä osia vielä vaihtaisin tai miksi VCDS ei ole järjissään?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Noize Näytä viestiTässä ajassa autoon on vaihdettu jo aivan kaikki mikä käymiseen voi vaikuttaa.
Comment
-
Vaihtomoottorissa oli suuttimet ja turbo paikoillaan eli ne ovat vaihtuneet kertaalleen. Autossa on kulkua ihan normaalisti kunhan pysytellään keskikierrosalueella tai ylempänä. Käyntiongelmat esiintyvät tyhjäkäynnillä ja alakierroksilla.
Tarkistan kuitenkin läpän ja hukkiksen toiminnan.
Comment
-
Kerhotoveri kävi kylässä ja testattiin toinen läppäri sekä kaapeli ja täysin samat ongelmat esiintyivät.
Ruotsista saapui sporttiratti jonka vaihdoin tänään paikalleen. Ilmat kun lämpenee niin täytyy sille näyttää pesuainetta ja jotain nahanhoitoainetta.
Kesävanteiksi löytyi BSA 363 7x17 jotka sain tänään hiekkapuhalluksesta ja huomenna menee maalarille. Renkaiksi Toyo TR1 225/45. Laitan nämä puntarille loppuviikosta kun saan rengasliikkeestä takaisin. Pitäisi olla kohtalaisen kevyt paketti.
Comment
-
En ole tästä moottorista huohotusta avannut. Pitääkin putket ja lohkon kyljestä se muovikikkare käyttää irti ja katsoa että ilma liikkuu. Venttiilikopan kannestakin voisi liittää huohotuksen turbolle menevään putkeen kuten uudemmissa malleissa on tehty. Tässähän on uudemman mallinen venakoppa koska on painettavat puolat laitettu. Aktiivihiilisäiliö on poistettu kokonaisuudessaan ja kaikki siihen liittyvät lähdöt tulpattu turbon imuputkesta sekä imusarjasta. Tankilta tuleva putki jätetty paikalleen ja hengittelee muistaakseni lokasuojan sisään. N80 on paikallaan sähköisesti ettei jäisi vikakoodeja.
Kesätassut eivät nyt olleet mitenkään erityisen kevyet joten pieni pettymys siitä. Vähän näyttää 225 leveä rengas pullealta 7 tuumaisella vanteella. Vanne 8,57kg ja rengas 10,18kg eli yhteensä 18,75kg. Vertailun vuoksi Skodan 15 oem vanne ja 195/65 kumi 16,74kg ja kakkosauton 225/40-18 Monaco Chicane 18x8,5 19,82kg.
Viimeksi muokannut Noize; 11.3.2022, 19:42.
Comment
Comment