Luin yhdeltä AudiSRS foorumilta sun jutun tosta ratin kytkemisestä.. Toi kuvakin on sieltä..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
RS4 B5
Collapse
X
-
Ratti tuli Variksen Kallelta ja oli todella helppo asentaa. Johto juotoksineen meni aikaa varmaan n.20min.
PLX on yhdellä laajakaista lambdalla vain toisessa sylinteriryhmässä. Ihan sillä normaalilla DM-6 boxilla. Yhdessä vaiheessa oli kaksikin DM-6 boxia kytkettynä, mutta laitoin kuitenkin ahtopainemittarin viisarinäytöllä olevaksi Stackin digitaalisella mittarilla. Helpompi lukea ajon aikana.
Comment
-
Noilla on painoa n.9kg. Eli, on ne aika paljon kevyemmät kuin RiSan omat penkit. Jonka huomasi kyllä kun kampesi vanhaa penkkiä pois autosta..
Vyöt on kiinni silmukkapultilla samassa pisteessä, kuin takavöiden lukkokappaleet ja tulevat ulos samasta paikasta.
Vöissä on pikasalvat, joilla ne ovat kiinni silmukkapulteissa. Eli, niitten irroitus käy näppärästi, jos takapenkille on tunkua.. (Laitan tästä kuvia, kun ehdin).
Ja tämä (RiSa) on tosiaankin pelkästään harraste vekotin ja kutosella hoidetaan käyttis ajot, niin kuin Laurimtm tuossa uumoili.. ;)
Comment
-
Vöiden merkityksen huomaa jo ihan perus sportjakkarallakin, itselläni siis urssissa Schroth vyöt normivöiden rinnalle asennettu. Toki tuo Schrothin kelausmokkula on vähän kuin Neuvostoliittolainen perseen päristin (ei mahdu perseeseen eikä pärise) mutta huomattavasti mukavampi näin pakkasenraiskaamana kusisena pulkannaruna kun ei tarvitse arpoa penkissä pysymistä.
Comment
-
Tuli sitten askarreltua noille vöille ns.harness bar..
Takapenkit jäävät nyt sitten kokonaan pois ja yritän laihduttaa autoa sen minkä kotikonsteilla pystyy.. Eli, ylimääräiset sisustan osat pois, kevyt akku, kevyet vanteet, hiilarikonepelti jne...
Aquamist HFS-3 vesi/metanoliruisku on myös odottamassa kiinni laittamista..
Comment
-
Tuosta keventämisestä sen verran että kannattaa ihan tosissaan miettiä sieltä etupäästä sitä painoa pois. Itse lähdin helpointa reittiä eli sisusta lähti ja samalla sain autosta melkoisen aliohjaavan sekä jarrutuksissa epävakaan. Kovat jarrutukset on tehtävä auto täysin suorassa, muuten irtoaa driftiin välittömästi. Mulla on tosin sedan ja S4 mutta eipä näissä kai niin paljoa eroa ole.
Comment
Comment