Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS4 B5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Luin yhdeltä AudiSRS foorumilta sun jutun tosta ratin kytkemisestä.. Toi kuvakin on sieltä..

    Comment


    • Itselläni kanssa haaveissa kyseinen ruori, mistä hommasit? Oliko isokin työ ropaa paikoilleen?

      Comment


        Miten toteutit PLX:n kytkennän? Onko yhdellä lambdalla y-haarassa vai kahdella lambdalla ja boksilla?

        Comment


        • Ratti tuli Variksen Kallelta ja oli todella helppo asentaa. Johto juotoksineen meni aikaa varmaan n.20min.


          PLX on yhdellä laajakaista lambdalla vain toisessa sylinteriryhmässä. Ihan sillä normaalilla DM-6 boxilla. Yhdessä vaiheessa oli kaksikin DM-6 boxia kytkettynä, mutta laitoin kuitenkin ahtopainemittarin viisarinäytöllä olevaksi Stackin digitaalisella mittarilla. Helpompi lukea ajon aikana.

          Comment


            Mistä otit PLX:lle virtaa.
            Itse otin puhallussuutimenvalon johdoista, mutta ei toiminut mittari.

            Muut mittarit on kytketty samasta paikkaa ja toimii. (Autogauge)

            Comment


              Itse otin puhallussuutimenvalon johdoista, mutta ei toiminut mittari.
              Valaistus on PWM-signaalia (himmennetty), joten niistä ei pidä mennä ottamaan käyttöjännitteitä mihinkään laitteeseen.

              Comment


                Joo eikös se X75 ole helpoin paikka virran ottoon.

                Comment


                • Ite otin sieltä x75:sta.. Helpoin paikka virran otolle..

                  Comment


                  • Nyt sain jarrusatuloille uudet kannakkeet. PO-metallin Pasi Ojennus teki todella siistit kannakkeet alumiinista.
                    Attached Files

                    Comment


                    • Pikkusen päivitystä taas vaihteeksi.

                      Elikkäs, jarrut tuli laitettua etten ja Phaetonin jarrukilvet ilmanohjaimilla..

                      Mukavan tuntuiset jarrut, mitä nyt pikku testilenkin perusteella voi sanoa.
                      Sulia teitä odotellessa.. ;)
                      Attached Files

                      Comment


                      • Päivitystä projektiin..

                        Pulkat saapui kaukokiidon kyydissä ja pitihän ne samantien laittaa kiinni.. :)
                        Attached Files

                        Comment


                          Mistä moiset? :) Mittailitko yhtään painoeroa risan orggis penkkeihin verraten?

                          Comment


                          • Miten oot Jarre laittanut noi olkavyöt kiinni taakse? Itellä olis tollaset radaellin vyöt ylimääräsenä ja vois pistää kiinni mutta ei viittis takapenkkejä heivata mäkeen sen takia.

                            Comment


                              Ihan sama tuli mieleen. Niitähän on olemassa jotain systeemejä mitkä kiinnitetään takapenkin turvavyön lukkoon, onko tässä sellainen? Kuvia tuosta olisi kiva nähdä.

                              Comment


                                Saanen kysyä tyhmiä... Miksi monipistevyöt käyttöautoon???

                                Comment


                                • Because race car! :D no ei.. itellä kesäautoon tarkoitus laittaa omp:n kupin kanssa ja kai tämä Jarren autokin enempi harraste kuin käyttöpeli on? C5:lla lanataan teitä sitten juoksevilla asioilla.

                                  Comment


                                    Onko tuo jakkarat miten paljon kupimmat istua kuin vanhat kun ovat malliltaan aika samantyyliset? Saako kysyä mitä jäi setille hintaa asennuskamoineen? Paljon tuo penkki painaa?

                                    Comment


                                    • Noilla on painoa n.9kg. Eli, on ne aika paljon kevyemmät kuin RiSan omat penkit. Jonka huomasi kyllä kun kampesi vanhaa penkkiä pois autosta..

                                      Vyöt on kiinni silmukkapultilla samassa pisteessä, kuin takavöiden lukkokappaleet ja tulevat ulos samasta paikasta.
                                      Vöissä on pikasalvat, joilla ne ovat kiinni silmukkapulteissa. Eli, niitten irroitus käy näppärästi, jos takapenkille on tunkua.. (Laitan tästä kuvia, kun ehdin).

                                      Ja tämä (RiSa) on tosiaankin pelkästään harraste vekotin ja kutosella hoidetaan käyttis ajot, niin kuin Laurimtm tuossa uumoili.. ;)

                                      Comment


                                        Mites katsastus onnistuu noilla kuppipenkeillä, oliko originelleissä airbägejä, en muista? Itselläni kun tuo RiSa on ihan käyttöpeli, niin uumoilin että tääkin on. No worries.

                                        Comment


                                        • Originaaleissa oli airbagit ja näissä ei..

                                          ClubSport mallihan on olemassa, missä ei tietääkseni ole originaalinakaan airbagillisia penkkejä, mutta vaatiiko katsuri sitten myös PolePositionit etupenkeiksi jos verrataan CS-malliin.. En osaa sanoa..

                                          Comment


                                            Oliko tää 2000 rekisteröity vai 2001, siinäkin on eroja. ODB esim. tuli 2001 vaatimukseksi, ei ole vielä 2000 malleissa.

                                            Comment


                                            • Vuosikertaa 2000.. Numero 62.. ;)

                                              Comment


                                                Pole Positionit on tyyppihyväksytyt kun ne on saanu optiona tehtaalta eli ne saa kyllä laillisesti mutta voisihan Jarkko käyttää leimalla niin sitten saisi faktaa onko nuo Corbeaut lailliset penkit vai ei.

                                                Comment


                                                  Rata-ajettavuudessa on kyllä hillitön ero kun laittaa penkin ja vyöt. Ei tarvitse keskittyä enää penkissä pysymiseen.

                                                  Comment


                                                    Vöiden merkityksen huomaa jo ihan perus sportjakkarallakin, itselläni siis urssissa Schroth vyöt normivöiden rinnalle asennettu. Toki tuo Schrothin kelausmokkula on vähän kuin Neuvostoliittolainen perseen päristin (ei mahdu perseeseen eikä pärise) mutta huomattavasti mukavampi näin pakkasenraiskaamana kusisena pulkannaruna kun ei tarvitse arpoa penkissä pysymistä.

                                                    Comment


                                                    • Tuli sitten askarreltua noille vöille ns.harness bar..
                                                      Takapenkit jäävät nyt sitten kokonaan pois ja yritän laihduttaa autoa sen minkä kotikonsteilla pystyy.. Eli, ylimääräiset sisustan osat pois, kevyt akku, kevyet vanteet, hiilarikonepelti jne...

                                                      Aquamist HFS-3 vesi/metanoliruisku on myös odottamassa kiinni laittamista..
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                        Nyt on asenne kohdallaan! Mukava nähdä miten köykäisen tuosta saa kotikonstein.

                                                        Comment


                                                        • Kyllä nyt on oikea suunta rakentelussa! Kyllä tuosta varmaan "useemman" kilon pois saa karsittua.

                                                          Comment


                                                            Miten meinasit "kaunistella" tuon takapenkin poiston silleen nätisti a.k.a. tilapäisesti, et saa nopeesti takas tarvittaessa.

                                                            Comment


                                                              Tuosta keventämisestä sen verran että kannattaa ihan tosissaan miettiä sieltä etupäästä sitä painoa pois. Itse lähdin helpointa reittiä eli sisusta lähti ja samalla sain autosta melkoisen aliohjaavan sekä jarrutuksissa epävakaan. Kovat jarrutukset on tehtävä auto täysin suorassa, muuten irtoaa driftiin välittömästi. Mulla on tosin sedan ja S4 mutta eipä näissä kai niin paljoa eroa ole.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X