Harraste käyttistä olin ostamassa, Ihan toinen auto oli kiikarissa mutta tämä tuli loppujen lopuksi pihaan.
Eli tarinaa vähän taustalta. Auto jota olin hommaamassa oli C4 S4 V8 manuaali Avantti. Auto oli ruotsissa ja kone vikainen. Todella hyväkuntoinen,
vähillä kilometreilla jne... Kerkesin täält jo foorumin kautta koneenkin löytämään... niin meni ihan sitten ihan nenän edestä se auto, närästää vähän vieläkin. Halvemmaksi olisi tullu ku tää nykyinen :)
No sitte piti auto löytää ja tällästä 2.5tdiq avantti manuaalia olen aina ajoittain kytänny. niin ko auto olikin sit nettiautossa aikasen edukkaasti tarjolla. No itellä ei ollu "lisenssiä" lähteä autoa katsomaan. Kun muksun laskettu aika oli samaan aikaan. Kaveri kävi sit auton hakemassa. Eli näkemättä tuli ostettua :)
No henkisesti olin varautunu nokat/pumppu/ahdin. Se sitten jäi nokkiin. Ahdin oli vast ikään vaihdettu Finturbon hybridiin. Ja pumppu toimii. Toistaiseksi... :)
No autolla olen ite ajanu n.40km Kone ihan hengetön, takapyörän laakeri ilmottaa olemassaolostaan ja etupää varret melkoisen väljät... Miten tuo on menny lokakuussa leimasta läpi... Ja käyntiin ku laitto niin ei ollu heikkohermoisen korville :) en nyt äkkiseltään osaa mihinkään verrata. Muutaku T5 portterii mistä ventiiliin paininkuppi kulunu puhki. Eli käynti ihan järkyttävää. No ilmamassa mittari uusiks, ni vähän henkeä. Sitten luonnollisesti se suutin missä johto niin rikki. Eli ei singaalia.
Venakopat auki ni 5 keinuvipua sieltä kaivelin, egr vaihtu, vanha vuoti ulospäin. Nokkaremonttia tuhon koneeseen hetken harkitsin, Mutta jäi kyllä sille asteelle. Rakenne on kyllä jonkin sortin aivopieru tai ö luokan insinööripornoa. Sitten sopivasti sattui nokkaviallinen 220tkm ajettu -05 BAU kone vastaan. Se piti sitten käydä noutamassa. Siitä sitten kannet irti ja remonttiin, samalla ne portattiin. Vaikutus oli samaa luokkaa ku Diffaksen koneessa eli 24% parani. 8mm nostolla virtaa 195hp--> eli aivan säälittävä :). Nyt alkaa olla koneeseen hilut hankittuna. Männät, männänrenkaat, laakerointi jää vanhaa. Kaikki muu uutta. Sanoisinko että IHANAN kallista :(
Aken suuttimet tuli hommattua, tarkoitus oli "kärjittää" ne uudelleen, Mutta oletettua enemmin ollut menoja tuohon autoon niin se saa odotella hetken. FK rosteritolpat, sitten eteen tietenkin tukivarsi setti, edukkaampi malli Ebaysta, samasta paikasta ku tilasin C4 satkuun ni tuli orggistukivarret, oli hieman yllättävää. Saas nähä millaiset nyt tulee. Sitte kaivelin aikani ni löysin kovat raidepäät. Eli ilman vulkanointia. Ja powerflexin puslat tulee taaempiin alempiin tukivarsiin. Tekniikkapuoli/alusta aina enemmin kiinnostanu niin niistä ensin liikkeelle.
Tulihan tuohon hieman "tuninkia" hommattua... eli kiinanpojan kopio s4:n maskista, no ei se hullumman näköinen ole :)
Tehotavotteita ei sen kummemin ole. Jos aikaa on riittävästi ja perstaskussa täytettä niin kyllä tuohon jotain 3:lla alkavaa vois haaveilla. Vnt tyyppinen ahdin tulee kyllä autossa säilymään kokoajan. Se on oikeestaan ainut ehto. Mutta nykyisillä setupeilla jos jotain 200 luokkaa...
No ensviikol on loma niin sitten pääsee vaihtaa konetta. Tai no vanhaa jo purettu jonkin matkaa irti. Toivottavasti noi tilatut työkalut kerkee tulee ja loput puuttuvat osat myöskin.
Eli tarinaa vähän taustalta. Auto jota olin hommaamassa oli C4 S4 V8 manuaali Avantti. Auto oli ruotsissa ja kone vikainen. Todella hyväkuntoinen,
vähillä kilometreilla jne... Kerkesin täält jo foorumin kautta koneenkin löytämään... niin meni ihan sitten ihan nenän edestä se auto, närästää vähän vieläkin. Halvemmaksi olisi tullu ku tää nykyinen :)
No sitte piti auto löytää ja tällästä 2.5tdiq avantti manuaalia olen aina ajoittain kytänny. niin ko auto olikin sit nettiautossa aikasen edukkaasti tarjolla. No itellä ei ollu "lisenssiä" lähteä autoa katsomaan. Kun muksun laskettu aika oli samaan aikaan. Kaveri kävi sit auton hakemassa. Eli näkemättä tuli ostettua :)
No henkisesti olin varautunu nokat/pumppu/ahdin. Se sitten jäi nokkiin. Ahdin oli vast ikään vaihdettu Finturbon hybridiin. Ja pumppu toimii. Toistaiseksi... :)
No autolla olen ite ajanu n.40km Kone ihan hengetön, takapyörän laakeri ilmottaa olemassaolostaan ja etupää varret melkoisen väljät... Miten tuo on menny lokakuussa leimasta läpi... Ja käyntiin ku laitto niin ei ollu heikkohermoisen korville :) en nyt äkkiseltään osaa mihinkään verrata. Muutaku T5 portterii mistä ventiiliin paininkuppi kulunu puhki. Eli käynti ihan järkyttävää. No ilmamassa mittari uusiks, ni vähän henkeä. Sitten luonnollisesti se suutin missä johto niin rikki. Eli ei singaalia.
Venakopat auki ni 5 keinuvipua sieltä kaivelin, egr vaihtu, vanha vuoti ulospäin. Nokkaremonttia tuhon koneeseen hetken harkitsin, Mutta jäi kyllä sille asteelle. Rakenne on kyllä jonkin sortin aivopieru tai ö luokan insinööripornoa. Sitten sopivasti sattui nokkaviallinen 220tkm ajettu -05 BAU kone vastaan. Se piti sitten käydä noutamassa. Siitä sitten kannet irti ja remonttiin, samalla ne portattiin. Vaikutus oli samaa luokkaa ku Diffaksen koneessa eli 24% parani. 8mm nostolla virtaa 195hp--> eli aivan säälittävä :). Nyt alkaa olla koneeseen hilut hankittuna. Männät, männänrenkaat, laakerointi jää vanhaa. Kaikki muu uutta. Sanoisinko että IHANAN kallista :(
Aken suuttimet tuli hommattua, tarkoitus oli "kärjittää" ne uudelleen, Mutta oletettua enemmin ollut menoja tuohon autoon niin se saa odotella hetken. FK rosteritolpat, sitten eteen tietenkin tukivarsi setti, edukkaampi malli Ebaysta, samasta paikasta ku tilasin C4 satkuun ni tuli orggistukivarret, oli hieman yllättävää. Saas nähä millaiset nyt tulee. Sitte kaivelin aikani ni löysin kovat raidepäät. Eli ilman vulkanointia. Ja powerflexin puslat tulee taaempiin alempiin tukivarsiin. Tekniikkapuoli/alusta aina enemmin kiinnostanu niin niistä ensin liikkeelle.
Tulihan tuohon hieman "tuninkia" hommattua... eli kiinanpojan kopio s4:n maskista, no ei se hullumman näköinen ole :)
Tehotavotteita ei sen kummemin ole. Jos aikaa on riittävästi ja perstaskussa täytettä niin kyllä tuohon jotain 3:lla alkavaa vois haaveilla. Vnt tyyppinen ahdin tulee kyllä autossa säilymään kokoajan. Se on oikeestaan ainut ehto. Mutta nykyisillä setupeilla jos jotain 200 luokkaa...
No ensviikol on loma niin sitten pääsee vaihtaa konetta. Tai no vanhaa jo purettu jonkin matkaa irti. Toivottavasti noi tilatut työkalut kerkee tulee ja loput puuttuvat osat myöskin.
Comment