Olkoon nyt vielä näytillä :D Katsellaan sitte kun joskus alkaa tilaa oikeasti tarvitsemaan niin siirrellään sitten :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 1.8T Käyttisprojekti
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Pieni aika viimesistä päivittelyistä mut päivitellääs nyt :) Kilsoja on tullut ja Audi on toiminut moitteetta, eli aika hyvältä vaikuttaa.
Ta technixin alusta on pehmeä jo kuten olen aikaisemminkin todennut.
Nankang renkaat on toiminu tähän asti melko hyvin, pientä kulumista jo havaittavissa renkaan sisäreunoissa mutta on niillä nyt jo 8000km ajettu :)
Soitin on toiminut ja subbaritkin hoitavat hyvin hommansa :)
Nyt siis vihdoin kesäloman alkaessa on vähän jotain ehtinyt oikeasti tekemäänkin. Tai tekemään ja tekemään, jotain pikkujuttuja sieltä täältä, suurimpana ehkä nyt tuo kontin uusinta.
Laitellaas vähän niitä kuvia :)
Eli siis ensimmäisenä työnä tein kontin uusiksi. Sivut ja pohja on tehty 9mm vilmivanerista ja päällä on motonetin verhoiluhuopa. Pieni takaisku tässäkin tuli ja konkan ympärillä oleva led nauha venähti eli sieltä palaa vain kolme ensimmäistä lediä tällä hetkellä :D. Tuolla luukun takana on vahvistimen tehonsäätö, vahvistimen herätteen katkaisija ja ledien katkaisija. Ensimmäisissä kuvissa oikealta puolelta lasista puuttuu vielä audin logo. Viimeisenä kuva myös siitä Audi logosta. Alkuun piti verhoilla myös tuo subbarien valmiskotelo, mutta tulin siihen tulokseen että sopii riittävän hyvin tuonne tuollaisenaankin eli antaa olla :D
Sitten piti tehdä hiukan ulkoisia päivityksiä. Tällä kertaa ne rajoittuivat maskin kromien mattamustaksi maalaamiseen, merkkien pois ottamiseen ja jalkapuoligekon lisäämiseen takakonttiin.
Sitten vähän jotain myös sisälle. Kyllästyin ahtopainemittariin kojelaudalla ja rupesin miettimään että mihin sen voisi sijoittaa... Noh, koska omistan tuon 1dinin soittimen niin ajattelin että tuossa vaihdekepin edessä on hyvä tila asentaa mittari. Mieleen tietysti tuli ajatus, että ahtopainemittari yksin näyttäisi hiukan orvolta tuossa suuressa tilassa joten kävin sitten hakemassa Autogauge electrica jännitemittarin ahtopainemittarin kaveriksi :D Teline itsessää on tehty 9 mm vilmivanerista, johon laminoitiin lasikuitu päälle ja lopuksi koko teos päällystettiin hiilikuituteipillä. Oli ensimmäinen lasikuidutus ja nyt näyttäisi siltä ettei jää viimeiseksi :D
Seuraavaksi tarkoitus olisi kokeilla josko saisin itse tehtyä jonkinmoisen lipan tuonne takakontin päälle. Tarkoitus olisi leikata styroksista malli, siihen foliot ympärille ja sitten vaan lasikuitua laminoimaan. Mutta tästä projektista lisää sitten myöhemmin.
Comment
-
Ihan kelpo jälkeä oot tehny, miten meinasitko pääkaiutin puolelle tehdä jotain vain kuunteletko GASsien mörinää? Jos pitää vähän jotain viilata niin toi lukitus hommeli pois ja laita magneetin pitämään pikkuluukkua kiinni, ja leikkaat verhoilu huopaa pienen palan ja niittaat taustalle silleen että pätkä näkyy ulospäin , mistä on helppo vetästä luukku auki. Ja osta noihin kehyksiin mustat ruuvit tai tussaat ne. Siinä muutama vinkki :)
PS. lippoja saa valmiina, mallia kumi ja maksaa ebayssa 60-70€, mutta jos haluu itse välttämättä tehdä niin eikun lestin tekoon.
Comment
-
Kyllä jossain vaiheessa olisi tarkoitus myös kaiutinpuolta uusia. Mutta ei ihan vielä ole ajankohtaista tuon rahatilanteen takia :D Kyllä nytkin kuuluu aika hyvin muutakin kuin bassoa, kun sääsi tehot riittävän alas ja taajuuskorjaimella korosti hiukan korkeita ääniä. Kovaa soittaessa pientä säröä on jo havaittavissa, mutta ei mitenkään erityisen häiritsevästi, ja kun show auto ei ainakaan vielä ole kyseessä niin tilanteita jossa volaa joutuu lisäämään enemmän on aika vähän :). Toiveena olisi jos sattuisi löytämään GAS sin valmistaman 2-kanavaisen tai 4-kanavaisen vahvistimen erkoille ja tietysti GAS sin erkat :D
Hei tuo luukkuidea onkin hyvä! Ei itselle tullut tuollainen ollenkaan mieleen :D Kiitos siitä
Ruuvvit toisaalta tuovat oman lisänsä tuohon näköön pienenä yksityiskohtana, mutta kyllä itsellänikin on ollut mielessä niiden tussaaminen.
Tuosta lipasta vielä, styroxista yritin tehdä mallia, mutta ei oikein onnannut. :D Mutta ei luovuteta vaan kokeillaan jollain muulla tavalla :D Haluasin mielelläni opetella vähän tuota lasikuidutusta ja tuossa Audissa ei noita kohteita muuten ihan kauheasti ole :D
Comment
-
Mistäs sitä saa? Kiertelin tänään jo kaikki pulttisalit yms. vastaavat liikkeet Kankaanpäässä, eikä ainoassakaan liikkeessä myyty minkäännäköistä uretaania/finnfoamia :D
Comment
-
Selvä, kiitos vastauksista! Tuo 30mm voisi olla juuri sopivan korkuista, jos vaikka sattuisi sellaista jostakin löytämään :)
Comment
-
Finnfoamia ei taida juurikaan yksittäisenä saada, jos ei sit satu olemaan jo hajoitettua pakettia, norm. myydään 10kpl paketeissa 30mm fiinfoam maksaa n. 60€ http://www.taloon.com/finnfoam-fi-30...?openGroup=743
ei kestä suoraan laitella hartsi seosta, vaatii folioo päälle.
Comment
-
Pientä päivittelyä. Audi alkoi sitten vihdosta viimein vähän vittuilemaankin ahtovikojen muodossa. Heräämisessä tuntuu olevan pientä ongelmaa, vaikka uusin juuri N75 anturin ja TT:n bypassin. Täytyy painetesti vielä tehdä, jos vaikka sattuisi jotain ongelmaa sen avulla löytymään. Ilokseni voin kertoa, että autoa on hieman rakennettu jo aikaisempien omistajien toimesta, sillä Bypass oli jo valmiiksi TT:n passi, mutta korvasin sen nyt varmuuden vuoksi uudella :)
Pääsen nyt myös vaihtelemaan noita madalletun b6 sen kulutusosia, eli pohjapanssareita :D Vaihdelaatikon alta putosi ensin ja nyt myös koneen alta pientä roikkumista havaittavissa. Kävin tilaamassa Fixuksen kautta nuo molemmat metallisina, eli pitäisi alkaa kestämään :D Hintaa panssareille kertyi 250€
Comment
-
Jatketaas vähän yksinpuhelua :) Eli nyt alkaisi näyttämään siltä että ahtopaineongelmat ovat menneisyyttä :D Ainakin tämän ongelman osalta :) Eli siis viaksi paljastui imusarjalta lähtevä, auton omalle ahtopaineanturille menevä letku, joka oli rikki. Sen kun korvasi uudella ni taas mentiin ;)
Pohjapanssarit sain myös laitettua paikoilleen. Parilla uudella reiällä selvittiin ja ovat kyllä tukevasti pohjassa kiinni. Aika näyttää, olivatko tuon investoinnin arvoiset. :D
Sain myös idean vanteiden keskiosien maalaamisesta, kun ei noilla Barzettoilla mitään arvoa ole :D
Tässä muutama värivaihtoehto:
Kulta
Oranssi
Punainen
Vihreä
Omaan silmään parhaiten istuvat kultaiset ja punaiset, mutta naapurin kahdessa bemarissa on vanteiden keskiöt vetäisty kultaiseksi, joten kai ne täytyy punaiseksi vetää ;)
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Jep jotenkin omaan silmään iskee tuo punainen kas :D Vetäisi jonkun hiukan tummemman metallipunaisen, jollekkin mustalle pohjalle. Ja tietysti kunnon lakka päälle.
Comment
-
Tuli sit vähän ropailtua taas pitkästä aikaa ja laiton kohteeksi pääsivät helmat ja puskurien alaosat. Ajatus vetää kyseiset osat korin väriin on muhinut päässä jo jonkin aikaa ja nyt ajattelin sitten vihdoin toteuttaa tuon homman.
Kuten kaikessa autonlaitossa ei tämäkään homma mennyt ihan ilman ongelmia. Alkuun etupuskurin irrotuksessa tuli tapeltua 3.5h, kun metsästettiin kiinnityspultteja jota korjausopas ei tuntenut. Kun puskurit saatiin viimein irti, pohjat saatiin tehtyä ja alettiin vetää väriä huomattiin, että katos prkl. väärä väri. Väärän väriin jouduttiin parin mutkan kautta, mutta onneksi oikea väri saatiin hankittua paria päivää myöhemmin. Oikean värin veto ja oikeastaan koko loppuprojekti menikin sitten ilman ongelmia, onneksi.
Päällä siis De beerin muovitartunta, De Beerin 1k-hinkkaväri, LZ5W väri, ja De Beerin 2-komponentti-kirkaslakka. Muovitartunta ja hiontaväri olivat spray kamaa, maali ja lakka Einhellin 20€ ruiskulla vedetty :D
Comment
-
Vähän hankalaa on ollut. DVD:t toimii kyllä, mutta muistitikulta tulevista sanoo vain jotain "invalid resolution" tms. Luultavasti en ole vain löytänyt sitä oikeaa tiedostomuotoa vielä. :)
Comment
Comment