Taitaa olla tässäkin laatikossa perinteinen siirtopakka ongelma, jos ei ykkönen ja kakkonen taitu sisään kunnolla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi RS4 B5 Avant
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Nyt on työsylinteri ja pääsylinteri uusittu. Ei ratkaisua.
Sitten maanantaina otetaan laatikko irti ja vilkaistaan kytkinsetti. Diagnoosi oli että "kytkin ei irrota".
Eihän tässä muuten mitään, mutta kun kaksi viikkoa sitten sanoin, että loota irti ja vika pihalle, vaihdetaan samalla ne sylinterit. Viikon koeajelun jälkeen tuli toteamus "ei kannata ruveta laatikkorevohkaan vaan kokeillaan pelkillä sylintereillä". Ens viikolla voi tehdä tiukkaa saada uudet osat ajoissa ennen joulua, ja ennen joulua pitäis saada auto jo palautettua koska yrittäjä itse lähtee etelän lomille..
Tympäsee vaan tulla taas joka viikonloppu kuopioon vartavasten siinä toivossa, että saa auton takas. Taitaa taas viime talven farssi toistua, joten pitänee ruveta Urkkia valmistelemaan Tahkon ratapäiviä varten.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Juice|| Näytä viestijoten pitänee ruveta Urkkia valmistelemaan Tahkon ratapäiviä varten.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JaakoTaitaa olla tässäkin laatikossa perinteinen siirtopakka ongelma, jos ei ykkönen ja kakkonen taitu sisään kunnolla.
Itsellä kuvan pakka oli lopulta niin jumissa, että ei saanut vasarallakaan sitä enää kasaan.
Comment
-
Kylläpäs taas piti sattua. Vika olisi selvillä: kytkin menee uusiksi. Sisältä löytyi runsaasti kytkinpölyä ja levyssä kulumaa/palojälkiä. Paineastelema ja painelaakeri on OK. Irroitusongelma johtunee kuitenkin neulalaakerista ja vauhtipyörästä. Kaikki muut komponentit saadaankin ajoissa torstaina jo-niin-tutuksi-tulleelta marmoritiskiltä.
Mutta vauhtipyörästä kiikastaa, sitä ei saada toimitukseen ja alustava aikataulu olisi 2.1.2013. Jos taas jostain saadaa orkkis tai parempi torstaihin mennessä, auto on viikonloppuna ajossa. End of the story. Joten:
JOS JOLLAIN LÖYTYY TÄHÄN VÄRKKIIN SOPIVA UUSI TAI VÄHÄN AJETTU VAUHTIPYÖRÄ (ORKKIS TAI MUU), NIIN HUUTAAPI!
Ks. lisätiedot ostoilmoituksesta!
Comment
-
Mulla on rs4 orgis vauhtipyörä, käytetty ja en tiedä paljonko ajettu. Joskus tuli hankittua mutta jäi hyllyyn. Jos kiinnostaa, niin laita mailiosoite, niin saat kuvat.
Ja tarkastakaa nyt tuo laatikkokin, jos kerran 1-2 vaihde tökkii. Ja miten se neulalaakeri/vauhtipyörä on mennyt ketuilleen, ettei vaivaa muita vaihteita ?Viimeksi muokannut vayne; 18.12.2012, 18:09.
Comment
-
Ei ole mulla ainoa Risa joka kiukuttelee, osanottoni sinnekin. Pitäisi kai perustaa anonyymit Risalaiset clubi.
Mulle ei kukaan puhunut mitään vauhtipyörästä, joten kai se oli ihan kunnossa oleva. Kytkin kaikkine hiluineen meni uusiksi. Laatikkokin tuntui olevan kunnossa, tosin niin tuntui olevan moottorikin ja tarina kertoo loput.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viestiKuhan Jari saat softan autoon niin eiköhän se kytkin mene vaihtoon.
Comment
-
Korjausta vielä aiempiin näkemyseroihin. Välillä vikojen diagnosointi on kuin rikkäinäisen puhelimen leikkimistä. Eli siis neulalaakerissa ei asentajan mukaan ole merkkejä kulumisesta, sillä se tuli uuden moottorin mukana. Sen sijaan virallista syytä ei olekkaan löydetty. Todettu vain, että kytkin ei irrota moottori käynnissä pysähdyksissä, ajossa taas toimii. Tämä siis sulkisi laatikon kuvioista. Kytkimellä on ajettu 12tkm, kulumisen ja palamisen jälkiä on, mutta ei periaatteessa mitään hengenvakavaa tai selkeää vikaa. Eli periaatteessa uusitaan osat, joita ei välttämättä tarvitsisi uusia, mutta uusitaanpahan kuitenkin. Mikäli asetelmasta tai jostain muusta löytyykin esim. Heittoja tai muuta vastaavaa, osat menevät tod.näk. Takuuseen. Vauhtipyörässä on nyt väljyyttä ja se pääsee pyörähtämään liikaa, mutta tämä selittää vain ajossa ilmenneen tärinän, eikä kytkinongelmaa. Jossain on jotain, mutta sitä ei näe.. Mystiseksi viaksi kutsuivat.
Comment
-
-
Kuulostaa melko kalliille arpajaisille. Tää 01E on kuitenkin niin peruslaatikko, josta on kokemuksia netti pullollaan. Osaavalla mekaanikolla ei pitäs olla mitään mystistä tossa.
Edit: Niin siis kuten jo moni on aikasemmin todennut: jos 1 ja 2 vaihde jumittaa, niin vika on selvä.
Comment
-
Nyt on vauhtipyörä tilattu. Tepolta löytyi onneksi hyllystä ja näillä näkymin ollaan aikataulussa.
Tilalle tosiaan tulee nyt tuo kevyempi teräksinen vauhtis. Edelleen hieman epäilyttää tuo vaihdelaatikko, mutta kun niin vahvaa viitettä tulee kuitenkin kytkimen seudulta. Mutta tämä jää nyt vain nähtäväksi..
Ja tuossa kun aikaisemmin kysyttiin, että liikahtaako auto vaihde ykkösellä ja kytkin pohjassa startaten, niin ei liikahda. Mystistä on, mutta jos ei tämän jälkeen näy muutosta ajossa, niin täytynee siirtää tuo laatikkohomma jonkun muun ehtivän hoitoon. Turhaa työtä taikka ei..
Comment
-
Entäs jos pistää ykkösen päälle ja kytkimen pohjaan ja koittaa työntää autoa eteenpäin, luulis selvemmin huomaavan koittaako laatikko pyöriä mukana?
Comment
-
Nytpä se olis sitten viittä vaille vitun uus ja räpeltäjien jäljiltä korjailtu. Lootassa meni sisuskaluja uusiksi ja kytkimessä oli vikaa. Samalla sisään heitettiin kevyempi kova vauhtipyörä.
Nyt pitäis olla huolettomat kilsat edessä ja voin rehellisesti sanoa että "tämä auto on uutta vastaava".
Seuraavaksi keskityn pelkkään ajamiseen ja ulkokuoren ehostukseen!
Comment
-
Summa summarum..
Missään vaiheessa ei selvinnyt varsinaista aiheuttajaa, vaan vika oli monen asian summa.
Kytkinasetelmassa oli häikkää, kytkinlevy oli kulunut, vauhtipyörä antoi liikaa periksi, kytkinkäpälä oli kulunut, vaihdelaatikon synkroista 2. vaihde oli erittäin kulunut, vaihdelaatikon laakereissa oli selkeää kulumaa.
Comment
Comment