Mihin meinasit kilven laittaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi RS4 B5 Avant
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
3M dual lockia pari ujoo siivua tohon keskelle silosta puskuria ja samanlaiset palat kilpeen, sillä pysyy kilpi kii ja saa iisisti irti tarpeen tullen.
Itelleni hain omiin tarpeisiin tuota "tarraa" Etralta. Taisin maksaa vajaan 10€ 1,5m pätkästä. Mm vesiruiskun ohjaimen sai aika kivasti kiinni tuolla tarralla ilman yhtään ylimääräistä reikää.
Comment
-
-
Ei saakeli...olisi pitänyt lukea tämä ketju ennen kuin ostin tuon oman yksilön =) Olisi saattanut into laskea huomattavasti moisen auton ostoon. No ei auta kuin odotella tuomiota ja toivoa parasta...
Voit laittaa vaikka privana vinkkiä mistä noita uusia moottoreita saa, voisin ostaa varalle yhden =)
Comment
-
Tännekkin voisi pitkästä aikaa raportoida jotain.
Kevyillä muutoksilla mennään talven yli. Alle tulivat Rotiformin NUE:t 9,5" x 18" ET35. Joka nurkassa 25mm lätyt.Toistaiseksi päälle on kietaistu vanhat Contin kitkat (235/40-18), mutta tilalle tulee Nokian Hakka 7 (225/40-18).
Kuvasta poiketen maskin kehys on nyt teipattu mattamustaksi. Mielestäni lisäsi syvyyttä keulaan.
Talveksi koneeseen laitettiin Redlinen 5W-40 ölpät (Kiitokset näistä Sahlmanille) ja MAF tuli uusittua.
Vielä pitäisi tuikata K&N suodatin paikalleen ja sitten vain kovaa ajoa. Tällä hetkellä uudella moottorilla rullattu 10 500 km.
Comment
-
Jahas, se alkaa olla taas sitä aikaa kun auto alkaa oireilemaan.. :/
Seuraavaksi on alkanut vastustelemaan vaihdelaatikko. Ensin ajattelin sen johtuvat JHMn Shortshifteristä, johon ei millään tuntunut löytyvän hyviä säätöjä. Pikalääkkeeksi koitettiin vakiokepillä ajella muutama viikko. Nyt ollaan sitten palattu taas vanhaan tuttuun ongelmaan.
Vaihteet eivät millään meinaa mennä pykälään, kepin liikerata toisinaan tökkää vain puoleen väliin vaihdetta. Vaikeinta on paikallaan ollessa ykkösen tai pakin saaminen päälle. Ajossa 1-2 väli on tahmea.
Yleensä loota pelaa vasta 30min-1h ajelun jälkeen, mutta silloinkin liikennevaloihin pysähtyminen voi olla tuskaa ykkösen joutuessa "hukkaan". Muutenkin laatikko "odotuttaa" melko pitkään ennen kuin seuraava vaihde voidaan laittaa sisään.
Viime päivinä vaihteisto on toiminut ihan hyvin, kytkin toimii mielestäni hyvin ja sehän uusittiin moottorin vaihdon yhteydessä.
Seuraava pulma on ajossa tuntuva jurina/tärinä. Tätä ei siis tuntunut vielä pari viikkoa sitten. Tämä tärinä voi tosin johtua myös nastarenkaista. Alla uudet Hakka 7, joilla ajettu nyt kuukausi. Mutta huomio siirtyi renkaista pois seuraavalla testillä: 50-60 vauhdissa vaihde vapaalle ja antaa rullata. Värinä lakkasi välittömästi. Tämä tärinä tuntuu polkimissa, ratissa, perseessä ja vaihdekepissä. Apukuski ei saanut minkään sortin värinöitä. Tärinä on miedompaa alakierroksilla ja tiheämpää korkeilla. Tuntuu kuin jokin jarruttaisi/laahaisi autoa kiihdytyksissä. Mitään ääntä vaihdelaatikon seudulta on vaikea tunnistaa, kun nastarenkaiden ropina ja jollotus peittää alleen jonkun verran.
Nyt sitten niitä apuja? Saa arvailla! :P
Comment
-
Mutua.
Omien kokemusten ja netistä luettujen perusteella nää 01E laatikot alkaa ääntää juuri tossa 60km/h nopeudessa. Lulltavasti siellä joku kuluu väljäksi ja alkaa resonoimaan. Itellä laatikko ääntää voimakkaasti tossa nopeudessa ja sen saman värinän tuntee polkimissa ja vaihdekepissä.
Comment
-
Itselläkin samat ongelmat on laatikon äänien suhteen ja tärinääkin tuntuu, mutta se tärinä voi johtua putkistostakin ? En tiedä oliko jo aikaisemmin puhetta, mutta oma loota ainakin pitää vaimeaa ujellusta esim 3 vaihteella kun lähtee rauhallisesti kiihdyttämään. Turhaa sitä sen enempää on miettiä. Jos sieltä jotain on hajonnut, niin tuskin RVS saa sitä korjattua. Mut jos rupeet miettii sitä uutta laatikkoo, niin pistetään kimppa pystyyn. Saatan itsekkin tarvita :)
Comment
-
Niin no.. Patinaa tai ei. Jos haluan tunnelmaa I'll fire up the Quattro, jos taas haluaisin tehokkaan käyttiksen, niin tein ison virheen ostaessa Risan :D
Sen verran pitää vielä tuosta tärinästä mainita, että kerkesin kyllä tottua siihen ominaisvärinään, mutta nyt nuo ovat vaan kasvaneet häiritseviksi. Auto ei "tunnu" terveeltä.
Ja miten tuo patina sitten muka selittää tuon puutumisen/laahaamisen?
Comment
-
Josko ensimmäiseksi vaihtais öljyt laatikkoon, niin näet kuinka metallista öljyä tulee ulos? Syncrot voisi olla syyllinen, mites muiden vaihteiden kanssa, toimiiko ne kunnolla? Minulla on yli 200000Km ajettu ja ei ole mitään värinöitä / vaihdevaikeuksia edes talvella pakkasilla.
Comment
-
Tämä tärinä voi tosin johtua myös nastarenkaista. Alla uudet Hakka 7Viimeksi muokannut dr_ink; 23.11.2012, 09:02.
Comment
Comment