On siellä mopossakin männänrenkaat. Kyllä ne tarvitsevat riittävät sylinteripaineet että männänrenkaat asettuvat "kohdilleen".
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi RS4 B5 Avant
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Joo eipä nohin kai sisäänajoa ole tehty ennen asiakkaalle lähetystä. Sekslaista ajoa vaan niin eiköhän se siitä. Saako udella millä öljyillä koneen ekalla kerralla pistit tulille. Kannattaa varmaan suosia aina samaa öljyä ku pääsee uudesta aloittaan. :) siihen en ota kantaa mikä on parasta siitä monet varmaan ovat erimieltä. ;)
Comment
-
Mitäs öljyjä porukka tähän suosittelee?
1000km vaihdetaan ensimmäisen kerran, 5000km seuraavan kerran ja siitä eteenpäin "huolto-ohjelman" mukaan, eli minun käytössä maks. 7000km.
Tässä on nyt saanut vaihtelevaa tietoa öljyjä koskien. Tehdas suosittelee 5W-30, sisässä on nyt 5W-40.
Kannattaako ajaa vuoden ympäri samalla laadulla vai vaihtaa kesäksi esim. 10W-60? Joku väitti että öljyn vaihtaminen kesä/talvilaatuun kuluttaisi moottoria enemmän, joka sinänsä kuulostaa hullulta.
Perusperiaatteeni on kuitenkin ollut talveksi notkeat ja kesäksi paksummat.
Vinkkejä?
Comment
-
Mustassa RiSassa ollaan onnistuneesti käytetty 5W-50 ja miks ei toimisi tässäkin. 10W-60 ei ehkä kannata vakio moottoriin laittaa, vaikka sitä taidetaan jossain suositellakkin näihin.
Sanoisin että mikä tahansa laadukas öljy kohtuullisilla vaihtoväleillä toimii. Kovimmille paukkupakkasille 0W-40
Yks hyvä vaihtoehto Vois olla se paljon puhuttu Motul 300V 5W-40, jos siis haluaa hifistellä.Viimeksi muokannut juudas; 21.3.2012, 17:31.
Comment
-
Del-Ronia oli aiemmin käytetty, mutta tuntuu että saatavuus on nykyään turhan kiven alla.
Rupesin toisaalta miettimään noita foorumilla mainittuja "öljy käytön mukaan"-vinkkejä.
Luin mm. että -60 lukuisilla öljyillä turha lähteä ajamaan arkiajoa, koska öljynlämmöt eivät ehdi nousta niille ominaiseen voitelulämpötilaan (tämä siis kesäöljynä).
Ja jos taas yrmäyttelee silloin tällöin tai tulee maks. 4 kertaa käytyä radalla (joista 2 kesällä ja loput talvella), niin 5W-30/40 on riittävä.
Ihan mielenkiinnosta, voisiko joku selittää tuon "esterin"?
Comment
-
Juu saahan sitä yrmäytellä vaikka kuinka, jos ei vaan öljyn lämmöt nouse +120 jatkuvasti niin -40 öljy on se öljy tai -30 vielä matalammissa. Tuon vuoksi -60 öljy ei ole omiaan, varsinkin jos öljyn jäähdytys on tehokas ja lämmöt luokkaa 100 tai alle => ei ole alueellaan ja tekee vaan hallaa -40 öljyyn verrattuna. Toki ei se kone räjähdä heti tuolla öljyllä mutta miksi sillä ajaisikaan.
Esterin saa selittää nuo Esteri kaverit täällä :)
Toki öljyllä on hyvä olla luokitukset kunnossa eli myös lisäaineistus normaalia vaihtoväliä varten, eikä pidä vaihtaa tyyliin joka kisan jälkeen.
Tuosta päästäänkin siihen pisteeseen, että perus laadukas tunnettu merkki lienee melko passeli :)
Comment
-
Pitäähän se kone opettaa tulevaa varten :D
Hienoa nähdä että RiSa on vihdoin kunnossa ja ajossa. Nämä laitteethan kuuluvat liikenteeseen eivätkä talliin seisomaan.
Comment
-
Comment