Mitähän rotiformeja herra mahtaa tarkoittaa? :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi RS4 B5 Avant
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
-
Talvi toi tullessaan taas ongelmia.. Ensin antautui ohjaustehostimen hydrauliletku ja sen korjauksen yhteydessä vaihdeltiin autoon orkkisvauhtipyörä, kun kyllästyin ajamaan entisellä.
Sain auton ajoon torstaina ja perjantaina lähdin autolla reissuun Ylivieskaan. Kiuruveden kohdalla pieni tauko ja havaitsin uusia ongelmia. Aktiivihiilisuodattimelta tuleva kumiletku roplatti auton alla. Auto on nyt roplatellut tähän iltaan asti. Välillä se loppuu tai sitä ei kuulu ollenkaan, mutta hetken ajamisen jälkeen kun ajaa parkkiin, niin letku roplattaa ja sitten kohta lakkaa.
Onko tämä vakavaa ja osaako joku kertoa mistä se johtuu? Onko asialle mitään tehtävissä?
Comment
-
Tuo roplotus hävisi loskakelien myötä, luojan kiitos. Mutta entäs sitten.. vanha vika palasi kylään.
Eilen kävin pitkästä aikaa antamassa autolle ihan kunnolla happea ja nyt se sitten tänään päätti taas kostaa. EPC-valo ilmestyi taas syksyn jälkeen tauluun ja auto nilkutus-modeen. Sammutus ja uudelleenstarttaus, EPC-valo sammuksiin ja pääseen vajaan kilometrin päähän Japen luo vilkaisemaan vikakoodit.
Jälleen herjasi samaa koodia kaasuläpästä, mitä silloin alkusyksystä teki. Silloinhan vika ratkesi maadoituspisteet ja kaasuläpän pistokkeet putsaamalla. Koodit luettiin ja nollattiin. Auto kävi pihalla kaikessa rauhassa about 10 min. Sitten istuin autoon ja annoin sille hieman kierroksia paikallaan. EPC taas tauluun. Sammutus ja starttaus... WROOOOOOOOOM!! EPC-valo ei sammukkaan ja auto nostaa välittömästi käynnistyttyään kierrokset 3000rpm. Muutaman startin aikana teki saman homman. Kolmannella kerralla lähti sitten tiputtamaan kierroksia normaaleita kohti, mutta silti seilasi siinä tonnin ala- ja yläpuolella. Ja kaikki tämä siis täysin itsestään. Käytin taas kaasuläpän pistokkeet irti ja laitoin takaisin paikoilleen, että pääsin ajamaan vikavaloitta kotipihaan. Tuon moottorin oman elämisen jälkeen ei valitettavasti tullut otettua uusia vikakoodeja, mutta tällaista näytti ennen sitä:
Jokohan nyt olisi korkea aika vaihtaa tuo kaasuläppä? Alkusyksyn ongelmien aikaan hommasin jo Ebaysta käytetyn kaasuläpän (uusi oli melko arvokas), mutta koska vika hävisi en ryhtynyt vaihtohommiin.
Tänään nousi kyllä taas v-käyrä melko korkealle, kun hetkeen ei ole ollut mitään ongelmia.. Jape tokaisi koodeja lukiessa melko hyvän idean ilmoille: "olisikohan meidän jo korkea aika laittaa nämä Risat eläkkeelle ja siirtyä uudempiin vehkeisiin"
Ihmettelin myös noita lambdojen herjauksia.
Comment
-
Kyllähän minä ne mielellään tekstinä ottasin, mutta Jape aina koodeaja lukiessa toitottaa ottamaan kuvana, kun on sillä hetkellä nopeampi.
Hetken taas ajattelin että johtuuko tämä ongelma taas äkillisistä lämpötilamuutoksista, kun edellisenä päivänä oli lähemmäs 20 astetta pakkasta ja seuraavana +1.
Comment
-
Kaasuläppä on nyt vaihdettu ja sopeutus tehty. Vaihto oli jo ajankohtainen sillä vanhan kaasuläpän sisältä kuului helinää. Vika ei kuitenkaan poistunut vaan auto sytyttää edelleen EPC-valoa kun antaa vähänkään kenkää. Välillä kestää välillä ei. Myöskin kierrokset humppasivat tänään 900-1500 rpm välillä, kun olin hetken verran ajellut uudella kaasuläpällä.
Vikakoodi on siis edelleen sama 17578 - angle sensor 2 for throttle actuator...
Mitäs seuraavaksi? Voisiko vika kuitenkin olla kaasupolkimen päässä? Pintakaasulla kun pystyy ajamaan ongelmitta, mutta heti kun poljin ylittää puolivälin.
Comment
-
17578 - angle sensor 2 for throttle actuator...
Ootko kattonu VCDS:llä, että kaasuläpän anturit toimii oikein?
Sieltä ne löytyy measuring blokeista.
Sit mittaisin, että kaasuläpältä johdot menee eculle asti.
Comment
-
En olekkaan pitkään aikaan muistanut tänne päivitellä.
Ongelmat on tullut korjatuksi ja auto pelaa taas kuten ennen. Olihan siellä käynyt pieni lapsus kaasuläpän vaihdon yhteydessä. Tiivisteen takia ilmennyt ilmavuoto aiheutti kierrosten humppaamisen. Eikä ole valojakaan syttynyt enää tauluun putsaustoimenpiteiden jälkeen. Nyt on tyhjäkäynti taas kohdillaan ja oli mukava pitkästä aikaa käydä antamassa tälle kamppeelle kenkää!
Terävimmät lienee myös huomanneet, että tämä auto on siirtynyt myyntiin. Paljon tuli nähtyä ja koettua yhdessä, mutta nyt lienee tämän tuotteen aika siirtyä paremmille laitumille. Oikeastaan pitkälti kaikki tuli auton kanssa saavutettua. Näyttelyitä tuli kierrettyä usempana vuonna ja huomiota on kerätty. Auto tuli rempattua viimeisen päälle ja aina sanotaan, että monta asiaa olisi voinut jättää tekemättä. Tämän kohdalla useampikin asia, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Jospa tätä työtä joku osaisi arvostaa :)
Viimeisenä pisteenä i:n päälle on tämän kuukauden lopulla saatavassa GTI-lehdessä autosta esittely!
Tulevaisuudessa aion täysin keskittyä Urkin näyttelykuntoon saattamiseen. Kunhan RiSa löytää uuden omistajan, niin kait tässä voisi harkita jotain konsernituotetta käyttöauton virkaa toimittamaan tuohon Urkin rinnalle ;)
Summa summarum: saa lukottaa!
Comment
Comment