Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi RS4 B5 Avant

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Muutamia vastoinkäymisiä tässä talven aikana ollut. Näistä mainittakoon vaikka jokaisen Biturbokuskin tuttavuus, huohottimen jäätyminen.
    Viimeisimpänä päivityksenä ja ehkäpä jopa päivän kevennyksenä toimikoon tämä:
    Tänä aamuna startattiin auto 5:30 Kuopiossa ja lähdettiin taittamaan matkaa Joensuuhun. Matkan varrella tielle osui JO-yliajettu jäniksen ruho. KOPS, RYNKS, KOLIN KOLIN..
    Matka jatkui nou problem. Nyt tosin töihin tullessa huomasin, että Cupra-lippa oli poissa. :D

    Comment


      Eli taitaa se huohotin jäätyä myös uusissa moottoreissa. Vai oliko huohotinjärjestelmä vanhasta koneesta?

      Comment


      • Huohotin oli vanhasta koneesta, mutta uusi osa. Koska edellisestä oli se venttiilin pikakiinnike murtunut ja pelkkää venttiiliä ei saanut enää tilattua, vaan mukaan tuli se venttiililtä lähtevä putkisto.

        Comment


          Tänään Risaa Oulusta Tampereelle ajaessa kävi hiukan vastaavasti, mutta jäniksen sijaan oli melkoinen jäämöykky tiellä. Hirmuinen kolina ja pakkohan se oli auto pysäyttää ja tarkastaa vahingot. No mitään en huomannut. Sen huomasin, että auto oli muurautunut jo melko pahasti tuosta loska yms. moskasta keulastaan umpeen. Mukavia ajokelejä nämä lähellä 0:llaa olevat =) Huomenna pitäisi saada auto säätöihin, saapa nähdä mitkä on lukemat tuolle setupille..

          Comment


          • Viime aikoina on ollut hiljaista vikojen suhteen (HUH! ONNEKSI). Ennen Tahkon jääratariehaa repesi vain vetarin suojakumi edestä, mutta muutapa ei sitten olekaan ollut.

            Teknisten ongelmien sijaan viimeaikoina ajatukset on saanut rauhassa suunnata niihin muihin projekteihin, jotka olisi tarkoitus toteuttaa ennen kesää.

            Laseja tuli tummenneltua miedosti. Kesävanteiksi on valkkautuneet Lemmareita helppohoitoisemmat Rotiformin SNA:t koossa 10" x 19" ET35.
            Äänentoistopuolellekkin on tulossa päivitystä Rainbowin ja Ground Zeron komponenttien saattelemana.
            Dodo Juicen autonhoitotuotteet odottavat jo ensimmäisiä plussakelejä kunnon putsausta varten ja Plastidipit siinä vieressä.

            Kesällä olisi sitten tarkoitus höylätä maanteitä taas niin maan perkeleesti!
            Viime kesähän menikin ihan ongelmitta, vasta talven tultua pajapäivät taas pitenivät.

            Comment


              Hieno kuulla, että jollain edes Risa on toiminut =) Oma on jossain eteläsuomessa odottamassa säätöä. Taitaa mennä tämä talvi tuolta autolta sivu suun. No onneksi noita harrastevehkeitä on muitakin.

              Mitä meinasit plastidipillä laittaa? Mulla on myös uusien vanteiden etsintä edessä, sillä nuo vakiot ei mahdu pyörimään noiden Cayanne rojujen kanssa. Ihmettelin vain tuota vakiovanteen ET lukemaa (ET25), sinne ei taida ihan joka vanne mahtuakaan pyörimään...

              Comment


                8,5" levee vanne ET35 mahtuu hyvin kun laittaa 25-30mm spacerin väliin.

                Comment


                  Auton mukana tuli sarja noita spacereita (5mm) mukana. Ilmeisesti tuossa on käytetty alkuperäisistä poikkeavia ET lukuja sillä nyt tuossa on molemmat setit orkkis RS4 vanteita eli menee suoraan paikoilleen.

                  Kuulostaa kyllä melko hurjalta laittaa renkaan ja jarrulevyn väliin ~3cm lisäpalikka. Tulee mieleen vanha TV-sarja (en muista nimeä tähän hätään) jossa intialainen ja brittikaveri muokkasi vanhoja romuja ja laittoivat 10-15cm spacereita väliin =)

                  Comment


                  • Niin kutsutut Leepu-spacerit ;)

                    Comment


                    • "Kesäkuntoon 2013" alkaa olla finaalissa. Uudet valssit alla ja kajaritkin on päivitelty. Sisätiloihin on vielä tulossa muutamia mausteita, mutta näiltä osin kesäluukki näyttää tältä.

                      Comment


                      • Hyvältähän se näyttää, hommasitko rotit ihan Suomesta?

                        Comment


                          Peke, mun kautta. Tullut myytyä useampikin setti jo.

                          Comment


                          • Kysytääs neuvoa porukalta. Ongelma on siis ollut etupään ravistamisessa. Ensin ajattelin, että vika on talvivanteissa (Roti NUE), mutta nyt SNA:t alle laitettua ilmiö on sama. Joten tuskin vika on vanteissa, tai niiden tasapainotuksessa.

                            Ongelma: Ravistaa 80-90 km/h vauhdissa rattia älyttömästi. Matalemmilla vauhdeilla ei juuri tunnu mitään. Kiihdytyksessä ongelma tulee ilmi ja JARRUTTAESSA vielä pahemmin. Yli 100 km/h vauhdeissa ravistusta ei tunnu tasaisella kaasulla ajettaessa, mutta kun lähdetään kiihdyttämäään ja saavutetaan 110/korkeampia lukemia ja ongelma ilmestyy taas. JAP-3 kävi koeajamassa auton Tahkon ratapäivien aikaan ja totesi saman ongelman.
                            Tahkon ratapäivien jälkeen vaihdettiin vänkärin puolen vetarin suojakumi ja samalla tsekattiin etujarrut. Silloin ei kuulemma ollut jarruissa mitään moitittavaa, mutta alan nyt kuitenkin epäillä kieroja levyjä.

                            Kuka antaa äänensä samalle, vai tuleeko muuta mieleen?

                            Comment


                            • levyt kierot.

                              Comment


                                Eikös vetarikin voi tuota tehdä? Jos kerta on suojakumikin ollut rikki...

                                Comment


                                • Sisemmät vetarit jos on menossa, niin tupaa täristämään kiihdyttäessä. Näin ainakin omassa a4:sessa oli. Mutta jos jarruttaessa ravistaa, niin levythän ne kierot ovat

                                  Comment


                                    Eikös tämäkin ole Risan tyyppivika...levyt kierossa. Noillehan riittää yksi tiukka jarrutus ja levyt on vaihtokunnossa. Mulla sama juttu. Ravista ei muuten kuin jarruttaessa. Hommasin tuon Cayanne setin juuri tuota ongelmaa silmälläpitäen.

                                    Comment


                                    • Sama vika oli aikoinaan itellä.. Kierot levyt. Tekohengitin niitä levyjä sorvaamalla, mutta lopulta oli vaihdettava Brembon settiin.
                                      Enkä ole katunut!! ;)

                                      Comment


                                        Ei kai ne kierot levyt ravista kun jarrutuksessa? Tai sit on kyllä pahasti kierot... Kaverin RiSassa oli kierot etulevyt ja ei se kyllä ravistanut kun jarruttaessa. Mut joo, ei kun parempia jarruja eteen vaan, ei se ainakaan oo haitaksi.

                                        Comment


                                        • Itse sanoisin että voisi olla tukivarsijumppa edessä.
                                          A4:ssä aikoinaan teki samaa. Alkoi kevyesti vipattamaan 60 km/h jälkeen ja yltyi 80-100 vauhdissa.
                                          Renkaat tasapainotin, ei vaikutusta. Ostin uudet vanteet ja renkaat, 200km ajan helpotti, sitten alkoi uudelleen. Jarrut vaihdoin, ei vaikutusta. Lopuksi vaihdatin kaikki tukivarret eteen ja oli kuin uusi auto :)
                                          Ja tosiaan normiajossa tärisytti ja jarruttaessa tärisytti vielä enemmän!

                                          Vanteet ja renkaat vaihdettua, kun siis hetkeksi loppui tärinä, epäilisin siihen vaikuttaneen mm. Tukivarren muuttuneen asennon, eli ei paljoa ollut väljää, vaan riittävästi :)
                                          Enkä vieläkään tiedä mikä tukivarsi siellä oli löysä, kun kuitenkin vaihdettiin kaikki.

                                          Niin ja auto siis oli B6 1.8tq avantti ja slamitin tukivarsisetti tuli alle.

                                          Comment


                                          • Kuulostaa taas vaihteeksi kaikki vaihtoehdot todella edullisilta :D

                                            Comment


                                              Oma aanelkku ravisteli kanssa isontien nopeuksissa. Tai se oli semmoista ärsyttävää vapinaa. Luultavasti vika tuli sisäpään vetonivelistä. Eteen vaihdoin kaikki vetonivelet. Auto nosturille ja käsineen nykimään vetareista että kuinka paljon siellä välystä on.

                                              Comment


                                                Reilu 3t€ laitat etupäähän ja sen jälkeen siirryt takapäähän :D

                                                Comment


                                                  Pelkkä tutkiminen ei varmaan maksa paljon, jos kävisi tutkituttamassa pallonivelten välykset. Esim katsastusasemalla?

                                                  Comment


                                                    Jos ajossa tuntuu välystä niin ensimmäisen ravistelisin käsineen niitä vetoakseleita.

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja JAP3
                                                      Peke, mun kautta. Tullut myytyä useampikin setti jo.
                                                      Niin mä vähän arvelinkin. :)

                                                      Comment


                                                      • Yksi mahdollinen vika on kiero pyörän napa. Ite vaihdoin juuri toisen etunavan, koska siinä oli heittoa noin 0,07 mm. En löytänyt mitään audin ohjetta paljonko napa saa olla kiero, mutta jonkun Porschen ohjeen löysin, jossa sanottiin että yli 0,06 mm heitto täytyy korjata.

                                                        Kiero napahan aiheuttaa sekä jarrulevyn vipatusta, että koko vanteen vipatusta. Luultavasti vaatii kuitenkin erittäin kovan iskun, esim. vauhdilla kanttariin ajettaessa, jotta napa voi kieroutua.

                                                        Comment


                                                          Hyvän näköstä kesäkuntoa.

                                                          Kokeile heittokellolla levyt onko kierot?

                                                          Comment


                                                            Itselläni hitusen samaa ongelmaa ja tiedän että ainakin alatukivarret ovat vaihtokunnossa, kolisee. Etulevyt (380mm) on mulla uudet, joten en osaa epäillä niitäkään. Kiihdyttäessä juuri tuota ravistusta samoissa nopeuksissa jonkin verran ja myös jarruttaessa, tosin takalevyt kierot, mutta vaihtuvat viikonloppuna. En epäile vanteitasi, itellä talvivanteet oli ilman soviterenkaita ja en huomannut eroa kesäsettiin joissa soviterenkaat. Pyörii normiajossa ihan tasaseen.

                                                            Hyvän näköiset SNA:t, sopii mainiosti!

                                                            Comment


                                                            • Huomennapa tuo selviää. Tällä hetkellä äänet on menossa tukivarsille. Huomenna yhteenveto.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X