Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi RS4 B5 Avant

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Taitaa olla tässäkin laatikossa perinteinen siirtopakka ongelma, jos ei ykkönen ja kakkonen taitu sisään kunnolla.

    Comment


      Löytyikö täällä laatikosta vikaa?

      Comment


        Tais kytkin tai joku sylinteri tahmoa.

        Comment


        • Nyt on työsylinteri ja pääsylinteri uusittu. Ei ratkaisua.
          Sitten maanantaina otetaan laatikko irti ja vilkaistaan kytkinsetti. Diagnoosi oli että "kytkin ei irrota".
          Eihän tässä muuten mitään, mutta kun kaksi viikkoa sitten sanoin, että loota irti ja vika pihalle, vaihdetaan samalla ne sylinterit. Viikon koeajelun jälkeen tuli toteamus "ei kannata ruveta laatikkorevohkaan vaan kokeillaan pelkillä sylintereillä". Ens viikolla voi tehdä tiukkaa saada uudet osat ajoissa ennen joulua, ja ennen joulua pitäis saada auto jo palautettua koska yrittäjä itse lähtee etelän lomille..
          Tympäsee vaan tulla taas joka viikonloppu kuopioon vartavasten siinä toivossa, että saa auton takas. Taitaa taas viime talven farssi toistua, joten pitänee ruveta Urkkia valmistelemaan Tahkon ratapäiviä varten.

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja Juice|| Näytä viesti
            joten pitänee ruveta Urkkia valmistelemaan Tahkon ratapäiviä varten.
            Pitääkin sitten ottaa siellä sitten "urkkien väliset" ;)

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja Jaako
              Taitaa olla tässäkin laatikossa perinteinen siirtopakka ongelma, jos ei ykkönen ja kakkonen taitu sisään kunnolla.
              Juuri näin, oireet juuri tuon kaltaiset. Pakka kun jumii niin sitten ei mene kyseiset vaihteet päälle/pois tai menee osittain tai välillä jopa jotenkin :)

              Itsellä kuvan pakka oli lopulta niin jumissa, että ei saanut vasarallakaan sitä enää kasaan.
              Attached Files

              Comment


                Mistä syystä tuo pakka voi niin jumiin mennä, ettei vasarallakaan lähe irti?

                Comment


                  Olisko materiaalivikaa ? Ei siinä mitään fyysistä vikaa näkynyt mutta pakka vaan ei liikkunut hahloissaan tarrautuen välillä vasara-osastolle. Uudessa osassahan pakka liikkuu kuin rasvattu eli ei havaitse mitään tarraamista.

                  Comment


                    Vaihdemissit aiheuttaneet hampaiden tymplääntymisen jolloin kytkentä vaikeutuu.
                    Yks ajoi koko pakan aika jumiin. Väkisillä survoi sen aina päälle niin sai löystymään.

                    Comment


                    • Syncrot ja pakka vaihtoon. Voin tehdä huollon jos tarvitsee :)

                      Comment


                      • Kylläpäs taas piti sattua. Vika olisi selvillä: kytkin menee uusiksi. Sisältä löytyi runsaasti kytkinpölyä ja levyssä kulumaa/palojälkiä. Paineastelema ja painelaakeri on OK. Irroitusongelma johtunee kuitenkin neulalaakerista ja vauhtipyörästä. Kaikki muut komponentit saadaankin ajoissa torstaina jo-niin-tutuksi-tulleelta marmoritiskiltä.
                        Mutta vauhtipyörästä kiikastaa, sitä ei saada toimitukseen ja alustava aikataulu olisi 2.1.2013. Jos taas jostain saadaa orkkis tai parempi torstaihin mennessä, auto on viikonloppuna ajossa. End of the story. Joten:

                        JOS JOLLAIN LÖYTYY TÄHÄN VÄRKKIIN SOPIVA UUSI TAI VÄHÄN AJETTU VAUHTIPYÖRÄ (ORKKIS TAI MUU), NIIN HUUTAAPI!
                        Ks. lisätiedot ostoilmoituksesta!

                        Comment


                          Mulla on rs4 orgis vauhtipyörä, käytetty ja en tiedä paljonko ajettu. Joskus tuli hankittua mutta jäi hyllyyn. Jos kiinnostaa, niin laita mailiosoite, niin saat kuvat.

                          Ja tarkastakaa nyt tuo laatikkokin, jos kerran 1-2 vaihde tökkii. Ja miten se neulalaakeri/vauhtipyörä on mennyt ketuilleen, ettei vaivaa muita vaihteita ?
                          Viimeksi muokannut vayne; 18.12.2012, 18:09.

                          Comment


                            Ei ole mulla ainoa Risa joka kiukuttelee, osanottoni sinnekin. Pitäisi kai perustaa anonyymit Risalaiset clubi.

                            Mulle ei kukaan puhunut mitään vauhtipyörästä, joten kai se oli ihan kunnossa oleva. Kytkin kaikkine hiluineen meni uusiksi. Laatikkokin tuntui olevan kunnossa, tosin niin tuntui olevan moottorikin ja tarina kertoo loput.

                            Comment


                              Kuhan Jari saat softan autoon niin eiköhän se kytkin mene vaihtoon.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
                                Kuhan Jari saat softan autoon niin eiköhän se kytkin mene vaihtoon.
                                Ei noitten RiSojen kanssa koskaan mikään riitä, aina tahtoo lisää :)

                                Comment


                                  No vastahan mä sinne laitoin (laitatin) tuon SRE kytkimen. Älkääs nyt heti manailko, että se ei kestä. Kyllähän tuota kehuttiin sen verran, että sen 600Nm pitäis kestää vaikka speksien mukaan ei sinne asti pääse?

                                  Comment


                                  • Korjausta vielä aiempiin näkemyseroihin. Välillä vikojen diagnosointi on kuin rikkäinäisen puhelimen leikkimistä. Eli siis neulalaakerissa ei asentajan mukaan ole merkkejä kulumisesta, sillä se tuli uuden moottorin mukana. Sen sijaan virallista syytä ei olekkaan löydetty. Todettu vain, että kytkin ei irrota moottori käynnissä pysähdyksissä, ajossa taas toimii. Tämä siis sulkisi laatikon kuvioista. Kytkimellä on ajettu 12tkm, kulumisen ja palamisen jälkiä on, mutta ei periaatteessa mitään hengenvakavaa tai selkeää vikaa. Eli periaatteessa uusitaan osat, joita ei välttämättä tarvitsisi uusia, mutta uusitaanpahan kuitenkin. Mikäli asetelmasta tai jostain muusta löytyykin esim. Heittoja tai muuta vastaavaa, osat menevät tod.näk. Takuuseen. Vauhtipyörässä on nyt väljyyttä ja se pääsee pyörähtämään liikaa, mutta tämä selittää vain ajossa ilmenneen tärinän, eikä kytkinongelmaa. Jossain on jotain, mutta sitä ei näe.. Mystiseksi viaksi kutsuivat.

                                    Comment


                                      Eli mikään vaihde ei mene päälle paikallaan kone käynnissä ? Näin siis jos kytkin ei irrottaisi.

                                      Comment


                                        Mitenkäs käynnistyy jos on ykkönen päällä ja kytkin pohjassa? Jos ei irrota niin pitäisi pyrkiä eteenpäin. Tarkista myös että se painelaakeria liikuttava haarukka on kunnossa ettei ole mitään repeämiä ja anna periksi kun painaa kytkintä.
                                        Viimeksi muokannut juutasqsa; 18.12.2012, 19:29.

                                        Comment


                                        • Kuulostaa melko kalliille arpajaisille. Tää 01E on kuitenkin niin peruslaatikko, josta on kokemuksia netti pullollaan. Osaavalla mekaanikolla ei pitäs olla mitään mystistä tossa.

                                          Edit: Niin siis kuten jo moni on aikasemmin todennut: jos 1 ja 2 vaihde jumittaa, niin vika on selvä.

                                          Comment


                                          • Nyt on vauhtipyörä tilattu. Tepolta löytyi onneksi hyllystä ja näillä näkymin ollaan aikataulussa.
                                            Tilalle tosiaan tulee nyt tuo kevyempi teräksinen vauhtis. Edelleen hieman epäilyttää tuo vaihdelaatikko, mutta kun niin vahvaa viitettä tulee kuitenkin kytkimen seudulta. Mutta tämä jää nyt vain nähtäväksi..
                                            Ja tuossa kun aikaisemmin kysyttiin, että liikahtaako auto vaihde ykkösellä ja kytkin pohjassa startaten, niin ei liikahda. Mystistä on, mutta jos ei tämän jälkeen näy muutosta ajossa, niin täytynee siirtää tuo laatikkohomma jonkun muun ehtivän hoitoon. Turhaa työtä taikka ei..

                                            Comment


                                              No ainakin ollaan sanottu :)

                                              Comment


                                              • Mites pakki meni päälle ?

                                                Comment


                                                • Entäs jos pistää ykkösen päälle ja kytkimen pohjaan ja koittaa työntää autoa eteenpäin, luulis selvemmin huomaavan koittaako laatikko pyöriä mukana?

                                                  Comment


                                                  • Nytpä se olis sitten viittä vaille vitun uus ja räpeltäjien jäljiltä korjailtu. Lootassa meni sisuskaluja uusiksi ja kytkimessä oli vikaa. Samalla sisään heitettiin kevyempi kova vauhtipyörä.
                                                    Nyt pitäis olla huolettomat kilsat edessä ja voin rehellisesti sanoa että "tämä auto on uutta vastaava".
                                                    Seuraavaksi keskityn pelkkään ajamiseen ja ulkokuoren ehostukseen!

                                                    Comment


                                                      Oliko se italiassa räpelletty vai koneenvahossa?

                                                      Comment


                                                      • Eiköhän tuota ole räpeltänyt jokainen aikasempi omistaja jonkun verran, mutta nyt on tehty perusteellinen saneeraus.. Sen verran raiskattu yksilö tämä oli.

                                                        Comment


                                                          Saiskos kertauksena vielä tarkemmin että mikä oli vika ja sen aiheuttaja?

                                                          kartaus on opintojen äiti, ja ei oppi ojaan kaada...

                                                          Comment


                                                          • Summa summarum..
                                                            Missään vaiheessa ei selvinnyt varsinaista aiheuttajaa, vaan vika oli monen asian summa.
                                                            Kytkinasetelmassa oli häikkää, kytkinlevy oli kulunut, vauhtipyörä antoi liikaa periksi, kytkinkäpälä oli kulunut, vaihdelaatikon synkroista 2. vaihde oli erittäin kulunut, vaihdelaatikon laakereissa oli selkeää kulumaa.

                                                            Comment


                                                              Loppu hyvin kaikki hyvin siis :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X