Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi RS4 B5 Avant

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mihin meinasit kilven laittaa?

    Comment


      Lieneekö tarralla normaalille paikalle ajatuksena jotta saa repästyä tarvittaessa eestä kuvatessa =) Nii ja itse autoon onhan se komian näkönen kuten risat aina.

      Comment


        3M dual lockia pari ujoo siivua tohon keskelle silosta puskuria ja samanlaiset palat kilpeen, sillä pysyy kilpi kii ja saa iisisti irti tarpeen tullen.
        Itelleni hain omiin tarpeisiin tuota "tarraa" Etralta. Taisin maksaa vajaan 10€ 1,5m pätkästä. Mm vesiruiskun ohjaimen sai aika kivasti kiinni tuolla tarralla ilman yhtään ylimääräistä reikää.

        Comment


        • Miten olis puskurin taakse voimakas magneetti? Ei olis mitään jälkiä ulospäin. Todella hieno auto ja komeat kuvat. :)

          Comment


            Sitten pitäisi alumiinipalkkiin tehdä reiät. Ja myös rekisterikilpeen pitäisi liimata rautalevy koska sehän on alumiinia. Ja varmasti magneetit hieroo mukavaa pikku jälkeä maaliin.

            Comment


              Plus sitä paskan määrää joka tarttuisi etupuskuriin. Irtoruosteesta lähtien tuolla lentää aika paljon pikku hippusta joka olisi kaikki kiinni etupuskurissa vain odottamassa seuraavaa pesukertaa.

              Comment


                Audi, jonka puskurissa on lisävarusteena kymmenkunta ooppelia :D

                Comment


                • Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1336980490.146744.jpg
Views:	1
Size:	247,1 Kt
ID:	1607522
                  No nyt on sitten FINnittömät kilvet jo paikallaan. Etupuskurin siloittelu otetaan työn alle Kajaanin kruisinkien jälkeen.

                  Comment


                  • kilpi on vinossa..?? liekö tuolla väliä jos puskin kohta silotetaan..!?

                    Comment


                    • Joo on pikkasen vinossa, kun kiireessä tuon katsastuskonttorin pihassa liipasin paikalleen. Dual-Lock-teipillä ovat joten pystyy pelaamaan vähän sen suhteen miten vinossa on.

                      Comment


                      • Tälläinen Milltekin rööri löysi tiensä auton alle tirisemään ja kilkkaamaan.



                        Ennen Viperin softan laittoa käytetään vielä DP:t irti ja tyhjätään esikatit, uusitaan EGTt ja Lambdat.

                        Comment


                          Ei saakeli...olisi pitänyt lukea tämä ketju ennen kuin ostin tuon oman yksilön =) Olisi saattanut into laskea huomattavasti moisen auton ostoon. No ei auta kuin odotella tuomiota ja toivoa parasta...

                          Voit laittaa vaikka privana vinkkiä mistä noita uusia moottoreita saa, voisin ostaa varalle yhden =)

                          Comment


                          • Tännekkin voisi pitkästä aikaa raportoida jotain.

                            Kevyillä muutoksilla mennään talven yli. Alle tulivat Rotiformin NUE:t 9,5" x 18" ET35. Joka nurkassa 25mm lätyt.Toistaiseksi päälle on kietaistu vanhat Contin kitkat (235/40-18), mutta tilalle tulee Nokian Hakka 7 (225/40-18).
                            Kuvasta poiketen maskin kehys on nyt teipattu mattamustaksi. Mielestäni lisäsi syvyyttä keulaan.
                            Talveksi koneeseen laitettiin Redlinen 5W-40 ölpät (Kiitokset näistä Sahlmanille) ja MAF tuli uusittua.
                            Vielä pitäisi tuikata K&N suodatin paikalleen ja sitten vain kovaa ajoa. Tällä hetkellä uudella moottorilla rullattu 10 500 km.

                            Comment


                            • Jahas, se alkaa olla taas sitä aikaa kun auto alkaa oireilemaan.. :/

                              Seuraavaksi on alkanut vastustelemaan vaihdelaatikko. Ensin ajattelin sen johtuvat JHMn Shortshifteristä, johon ei millään tuntunut löytyvän hyviä säätöjä. Pikalääkkeeksi koitettiin vakiokepillä ajella muutama viikko. Nyt ollaan sitten palattu taas vanhaan tuttuun ongelmaan.
                              Vaihteet eivät millään meinaa mennä pykälään, kepin liikerata toisinaan tökkää vain puoleen väliin vaihdetta. Vaikeinta on paikallaan ollessa ykkösen tai pakin saaminen päälle. Ajossa 1-2 väli on tahmea.
                              Yleensä loota pelaa vasta 30min-1h ajelun jälkeen, mutta silloinkin liikennevaloihin pysähtyminen voi olla tuskaa ykkösen joutuessa "hukkaan". Muutenkin laatikko "odotuttaa" melko pitkään ennen kuin seuraava vaihde voidaan laittaa sisään.
                              Viime päivinä vaihteisto on toiminut ihan hyvin, kytkin toimii mielestäni hyvin ja sehän uusittiin moottorin vaihdon yhteydessä.

                              Seuraava pulma on ajossa tuntuva jurina/tärinä. Tätä ei siis tuntunut vielä pari viikkoa sitten. Tämä tärinä voi tosin johtua myös nastarenkaista. Alla uudet Hakka 7, joilla ajettu nyt kuukausi. Mutta huomio siirtyi renkaista pois seuraavalla testillä: 50-60 vauhdissa vaihde vapaalle ja antaa rullata. Värinä lakkasi välittömästi. Tämä tärinä tuntuu polkimissa, ratissa, perseessä ja vaihdekepissä. Apukuski ei saanut minkään sortin värinöitä. Tärinä on miedompaa alakierroksilla ja tiheämpää korkeilla. Tuntuu kuin jokin jarruttaisi/laahaisi autoa kiihdytyksissä. Mitään ääntä vaihdelaatikon seudulta on vaikea tunnistaa, kun nastarenkaiden ropina ja jollotus peittää alleen jonkun verran.

                              Nyt sitten niitä apuja? Saa arvailla! :P

                              Comment


                                Avuksi uusi laatikko saksasta? ;)

                                Comment


                                • Mutua.
                                  Omien kokemusten ja netistä luettujen perusteella nää 01E laatikot alkaa ääntää juuri tossa 60km/h nopeudessa. Lulltavasti siellä joku kuluu väljäksi ja alkaa resonoimaan. Itellä laatikko ääntää voimakkaasti tossa nopeudessa ja sen saman värinän tuntee polkimissa ja vaihdekepissä.

                                  Comment


                                  • Eli RVS lootaan?

                                    Comment


                                    • Ite laitoin RVS:t, mutta mitään apua niistä ei tuntunu olevan. Eihän ne paljoa maksa, joten voihan sitä kokeilla. Ite en kyllä lähtis tota turhaan murehtimaan. Mielestäni ajan patina kuuluu vanhaan autoon ja kaikki värinät on vaan omiaan tuomaan vähän tunnelmaa :)

                                      Comment


                                      • Itselläkin samat ongelmat on laatikon äänien suhteen ja tärinääkin tuntuu, mutta se tärinä voi johtua putkistostakin ? En tiedä oliko jo aikaisemmin puhetta, mutta oma loota ainakin pitää vaimeaa ujellusta esim 3 vaihteella kun lähtee rauhallisesti kiihdyttämään. Turhaa sitä sen enempää on miettiä. Jos sieltä jotain on hajonnut, niin tuskin RVS saa sitä korjattua. Mut jos rupeet miettii sitä uutta laatikkoo, niin pistetään kimppa pystyyn. Saatan itsekkin tarvita :)

                                        Comment


                                        • Niin no.. Patinaa tai ei. Jos haluan tunnelmaa I'll fire up the Quattro, jos taas haluaisin tehokkaan käyttiksen, niin tein ison virheen ostaessa Risan :D
                                          Sen verran pitää vielä tuosta tärinästä mainita, että kerkesin kyllä tottua siihen ominaisvärinään, mutta nyt nuo ovat vaan kasvaneet häiritseviksi. Auto ei "tunnu" terveeltä.
                                          Ja miten tuo patina sitten muka selittää tuon puutumisen/laahaamisen?

                                          Comment


                                            Eihän se voi terve olla, jos vaihteet ei mene päälle.

                                            Comment


                                            • Vian taustalla muutto Joensuuhun ja Joensuun ilmasto :=)

                                              t.ex.Jojensuulainen

                                              Comment


                                                Kiinnitin huomiota tuohon "ominaisvärinään". Ei mulla tuo värise/tärise/vapise mitenkään missään vaiheessa? Tuleeko tuo laatikosta vai mistä?

                                                Comment


                                                  Enpä sanoisi että noissa on mitään "ominaisvärinää".

                                                  Comment


                                                  • Ettei olis kuitenkin kytkin ongelma. Mitkä öljyt askissa ?

                                                    Comment


                                                      Voin säätää sulle sen JHM:n kepin jos on tarvetta. Olen nyt täällä Jojensuussa käymässä. Pirauta vaikka 040-7658020. Lähden pois lauantaina amusesta.

                                                      Comment


                                                      • Eikös JHM:n sivuilla ole oikein opetusvideo tuosta kepin säädöstä..
                                                        Itellä toimii ainakin hyvin tuon videon asteluvuilla säädettynä..

                                                        Comment


                                                          Ettei vaan ois se perinteinen 1-2 syncrot sökönä? Meneekö muut vaihteet ongelmitta sisään kylmänä tai lämpimänä?

                                                          Comment


                                                            Josko ensimmäiseksi vaihtais öljyt laatikkoon, niin näet kuinka metallista öljyä tulee ulos? Syncrot voisi olla syyllinen, mites muiden vaihteiden kanssa, toimiiko ne kunnolla? Minulla on yli 200000Km ajettu ja ei ole mitään värinöitä / vaihdevaikeuksia edes talvella pakkasilla.

                                                            Comment


                                                            • Tämä tärinä voi tosin johtua myös nastarenkaista. Alla uudet Hakka 7
                                                              Itse etsiskelin viallisia pyöränlaakereita ja ties mitä, mutta on vaan myönnettävä että vaikka kuka kuinka kehuis niin helvetin äänekkäät renkaat, ja vielä "vittumaisemmalla" tavalla äänekkäät kun vaikka contin nastat.
                                                              Viimeksi muokannut dr_ink; 23.11.2012, 09:02.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X