Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi RS4 B5 Avant

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Mulla on kokemusta molempien päiden avaukseta. Yläkerrassa pakonokkakulumaa, alakerta kuin uusi.
    Naapurin hondamiehet ihmetteli, ettei voi olla noin nyvännäkösillä alakerran laakereilla ajettu 190tkm.
    Männän renkaatkin oli uusien spekseissä.
    Vanhat laakerit on vielä mulla tallessa, jos joku haluaa ihmetellä 2.7tt käytettyjä laakereita.

    Comment


    • #62
      Okkim: mitäs kaikkea sinne alakertaan joutuu tarkalleen uusia, jos tsekkailee nuo laakerit? Tietää tilailla sitten. Lähinnä noiden pulttien osalta? Pitääkö välipohjankin pultit uusia?
      Viimeksi muokannut Juice||; 3.2.2012, 13:31.

      Comment


        #63
        Kampiakselin laakeripukkien, ja veivien pultit pitää vaihtaa. Öljypohjan ei.

        Minun mielestä aika turhaa aukoa alakertaa jos siellä ei epäillä jotain vikaa.

        Comment


          #64
          Mulla on muuten ylimääräsiä uusia kampurapukkien pultteja, jos on tarvetta. Niitä on kahta erilaista ja itellä tuli silloin vahingossa tuplamäärä niitä toisia.

          Comment


          • #65
            Tämäkin tuote edistyy. Maanantaina haettiin uudet nokka-akselit, ketjut ja nostinkupit. Tänään oli tullut noudettavaksi loput alakerran romut, niin on sekin sitten läpikäyty.

            Viikonloppuna lähtee niputtautumaan, jos laki sallii, eikä muita yllätyksiä enää (toivon mukaan) tule.
            Eipä tuolla sinänsä enää ole niin kiire, kun prioriteetti numero 1 on tällä hetkellä Ur-Quattron huoltaminen ;)

            Comment


            • #66
              Päivitystä -->
              Ne kannet oli kuin olikin ihan fiksu käyttää auki.. Pytyt ja männät ookoo.
              Nyt odotellaan alakerran tuomiota..
              Attached Files

              Comment


                #67
                Tutulta näyttää tuokin kuva.
                Alakerta on kyllä varmasti OK

                Comment


                • #68
                  Löytyykös Akilta ehdotuksia mistä hankkia kannet?

                  Comment


                  • #69
                    http://www.audizine.com/forum/showth...Heads-and-cams. Mites jos laittas 2.8 kannet nokkineen? Ilmeisesti normi 2.7:a käyttävät viriosina noita, mutta entäs rs4. Tuleeko downgrade vai upgrade. Noitahan varmaan löytää helpommin ja halvemmalla maailmalta.

                    Comment


                      #70
                      Itellä siis ihan vakio S4 kannet, silloin kun ittellä meni halki, niin koneistamolla sanovat, että pystyvät kyllä hitsaamaan.
                      Hommasin kuitenkin varaosakanet yhdeltä klubilaiselta. Toinen niistäkin oli halki. Koeponnistuksen jälkeen toinen todettiin ehjäksi ja teetin muut peruskoneistukset ehjään kanteen.
                      Molempien puolen kannethan käyvät ristiin, ne ovat identtisiä, vaihtaa vain päätytulpan puolta.

                      RS4 kansi lienee vaikeampi löytää.

                      Comment


                      • #71
                        Näköjää saksan ebaystä saa alkaen tonnin jos oikein katoin.

                        http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-S4-RS...ht_3336wt_1159

                        Comment


                          #72
                          Tai siis 999e / paras tarjous.

                          Comment


                            #73
                            Tai siis 999,99€

                            Jos ei halua metsästää älykallita RS4 kansia niin 2.8 tai 2.4 kannet ovat käypäset kuten Tero jo tuossa vähän linkitti. 2.4:ssa imunokat samat kuin RS4 eikä virtauksissakaan suurempia eroja käytännön tasolla ole vaikka RS4 kannet ovatkin Cosworthin suunnittelemat hifikannet. 2.4:ssa on jopa isommat kanavat eli viripotentiaalia enempi. 2.8:n nokat vieläkin aggressiivisemmat mutta sullahan ei tainnut olla kulumaa kuin pakonokissa eli periaatteessa vaparin kannet ja kaikki muu tarpeellinen vanhoista.

                            Comment


                            • #74
                              Kun kerran Jape on vuoden kerholainen, niin Ehdotan Mäntylän perheelle (tunnustus)palkintoa Audi-harvinaisuuksien ehostamisesta / huolenpidosta sekä talouskasvun tukemisesta (osat/työ).

                              Comment


                              • #75
                                Ei kuulosta hassumalta ajatukselta..
                                Viimeksi muokannut Juice||; 21.1.2015, 16:07.

                                Comment


                                • #76
                                  Jälleen päivitystä tilanteeseen:

                                  Moottori on nyt kirjaimellisesti täysin palasina. Pytyt ja männät ovat kunnossa, ei suurempaa kulumaa eikä karstaa. Männän renkaat kuitenkin uusittanee.
                                  Kampiakselissa oli yksi pieni naarmu. Se pitää tarkistaa varan vuoksi säröjen osalta ja kiillottaa mikäli se on käyttökelpoinen.

                                  Yksi kampiakselin laakereista oli täysin rotansyömän näköinen.
                                  Osaako joku kertoa mahdollista syytä tälle ilmiölle?

                                  Comment


                                    #77
                                    Jos männät uusit niin laita samalla paremmat kiertokanget mäntineen.
                                    Samalla vaihdat kannen tiivisteet paksumpiin. Näin sulla on se alakerta valmiina suurempaan nälkään eikä tartte siitä enään murehtia.
                                    Ja jos kampura on mennyt niin uusit 3.0L kampuran siihen ja siihen tarkoitetut romut sitten.

                                    Lompakko on nyt auki niin anna mennä.

                                    Comment


                                      #78
                                      Tämä yksilö kuullostaa kyllä kirjaimellisesti RiSalta... Onkohan kilometrit olleet kohdallaan vai eikö ole huolehdittu öljyjen vaihdosta. Ei kai ole ollut Long life määrävälein öljyjen vaihdot?

                                      Comment


                                        #79
                                        Nokkien kulumiseenhan vaikuttaa myös liian vähän näyttävä MAF anturi sekä rikkinäiset EGT anturit.
                                        Toki öljyillä ja niitten vaihtovälillä on merkitystä, ja aika suurta onkin.

                                        Pitäs omastani nokat katsoa kun olen sillä 50 tkm työntänyt noilla "paremmilla" öljyillä. Toiset 50tkm onkin ajettu millä onkaan mutta pitäisi olla hiukan "parempi" laatuista käytetty kun on ACE:lla huollettu Göteborgissa.

                                        Comment


                                          #80
                                          En oikein usko että rikkinäiset EGT:t voisivat vaikuttaa nokkien kulumiseen. Jos ne menee rikki, niin ECU rikastaa seosta. Ja harvoin se kone kuitenkaan edes niin kuumana käy, että rikastamista tarvittaisiin normaalitilanteessakaan.

                                          Comment


                                            #81
                                            2.8 kannet http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=105041 pitäs olla käsittääkseni vielä Ramilla myynnissä/tallessa. Jos tuollaset nyt sitten sopii?

                                            Comment


                                            • #82
                                              onkos tuon nokkien kuluminen nyt sitten oikeesti kaikkien 2,7tt moottorien ongelma?

                                              Comment


                                                #83
                                                Minulle on muotoutumassa käsitys että se on kaikkien sahapukkien ominaisuus.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Kyllä tuo taitaa olla. Hyvin "tyyppivikaista" sanoisinko.

                                                  http://www.mdracing.co.uk/downloads_...e_articles.asp
                                                  Tuolta kannattaa lueskella kaikkea B5 RS4siin liittyvää. Nuokin lehtiartikkelit käsittelevät pitkälti nokkien olevan nopeasti kuluvia osia.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Nyt aletaan olla remontin loppupuolella. Konehan osoittautui kansien halkeamisen jälkeen melko suuren urakan omaavaksi. Nopeasti laskettuna uusien tarvittavien ja JO maksettujen osien + töiden, hinta lähenteli tehdasuuden moottorin hintaa.

                                                    Tässä vaiheessa oli hyvä muistaa mihin tämän auton olin suunnittellut eli ripeään arkiajoon, joten mihinkään himovirityksiinkään ei lähdetty. Aikaisemmin hankitut osat saatiin onneksi palautettua ja pieniä suhteita hyödyntäen lähti sakslandiasta uusi ASJ/AZR- moottori kohti suomen maata.
                                                    Moottori rantautui suomeen viime viikolla ja kone on tällä viikkolla lähtenyt nippuuntumaan.

                                                    Yllätyksekseni moottori sisälsi mm. uudet ahtimet ja pakosarjat. Päädyimme pitkien pohdintojen jälkeen säilyttämään nämä tehdasasenteiset osat ainakin 2 vuoden takuun ajaksi.

                                                    Minulla olisi nyt siis jouten mm. Finturbon modaamat alkuperäiset K04-ahtimet! Samalla vanhasta moottorista vapautuu paljon enemmän ja vähemmän käyttökelpoista kamaa, kunhan saan osat pajalta ja varastoitua ne fiksusti kotiin.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Saa siitä tuliterästä koneesta laittaa lisääkin kuvia, aika harvinaista herkkua täällä päin. (ja muuallakin) :)

                                                      Mistä yleensäkin vielä saa uusia koneita?

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Joko on korjausarvio ollut ihan törkeän kallis tai sitten uusi moottori on ollut todella halpa. Laitahan joo enemmän kuvia tuosta tehdasuudesta koneesta. Tuliko mukaan vielä kansia ylempiäkin osia?

                                                        Jos haluat kertoa niin ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää tuon uuden paketin hinta? Ei varmaan sinänsä salaisuus kun on suoraan valmistajalta tullut?

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Nätti RiSa, tosin en nyt tiedä pitäskö tässä onnitella uuden hankinnan johdosta vai esittää suruvalittelut... No tuleepa ainakin kunnollinen laitos pitkäksi aikaa :)

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Kai nyt vielä laatikkokin vaihtuu uuteen? ;)

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Uusi moottori olikin saanut päälleen jo sen verran romua, ettei sitä saatu enää kuvattua toivotulla tavalla. Projekti valmistunee ensi viikonloppuun mennessä.

                                                              Kasasin kuvapankkiini ne vähät kuvat mitkä tätä urakkaa koskien ovat käsiin päätyneet.

                                                              Viimeksi muokannut Juice||; 14.3.2012, 13:08.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X