Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi RS4 B5 Avant

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi RS4 B5 Avant

    Audi RS4 B5 Avant '01
    2.7 BiTurbo V6

    Vihdoin on tullut aika tulla kaapista ulos tämän laitoksen kanssa. Diesel B8 A4 sai lähteä vaihtoon vuoden mittaisten ajeluiden jälkeen, kun voimannälkä alkoi kasvaa. Päivittäin saatu RS-aivopesu JAP-3n seurassa sai sitten viimeinkin tulosta aikaan. Olin tiedustellut kyseistä yksilöä jo keväällä 2011, mutta silloin ajatus tuorekoppaisen A4sen vaihtamisesta vanhempaan oli vieras. Lopulta käytännöllisyys/taloudellisuus sai väistyä ja Risa löysi uuden kodin Kuopiosta 8.10.2011 (Täsmälleen sama päivä, kuin B8 saapui kotiin vuotta aiemmin).

    Auto oli ikäänsä nähden ulkoisen ja sisäisen tarkastelun jälkeen erittäin hyvässä kunnossa.. toisin kuitenkin kävi. Kahden viikon rauhallisen ajelun jälkeen autosta alkoi kuulua kilkatusta ja kolkatusta. Ensin kosahti vesipumppu, jota ei ilmeisesti edellisen jakopääremontin yhteydessä jostain kumman syystä ollut vaihdettu. Jakopää huollettiin uudestaan ja samalla uusittiin myös kaikki apulaitteet/kiristimet.

    Jakopäähuollosta huolimatta koneesta kuului edelleen kilinää, jonka takia päätettiin vaihtaa pajaa ja auto siirrettiin JP Autotuningin hoiviin. Tohtorin diagnoosi oli sydäntä raastava: "pakosarja siellä kilkattaa". Samoilla tutkimuksilla löydettiin tekniikasta muutakin tarkasteltavaa, jonka seurauksena päätettiin suorittaa autolle perusteellinen saneeraus.

    Kirjaimellisesti nimetyn Risan "sydän" poistettiin keulalta ja pakosarjojen sisältä paljastui murtunut sisäputki, joka aiheutti kilinän. Samalla sisäputkesta irronnut metallimuru oli murjonut turbon imupuolen siivet uuteen uskoon. Tilalle päätettiin tilata KKDn järeämmät ja virtaavammat pakosarjat, sekä turbojakin päätettiin katsastaa uudelleen.

    Loppujen lopuksi urakka paisui odotettua suuremmaksi ja kaikki edellä mainittu päätettiin unohtaa. Tilalle hankittiin saksasta tehdasuusi moottori, joka saa nyt palvella "vakiona". Vanhan kulahtaneen rosteriputkiston tilalle tuli Milltekin non-resonated malli, esikatit tyhjennettiin ja Richar Weir Viper Tuningilta vireisti autoon uuden remapin.

    Kaikista alkutaipaleen murheenkryyneistä huolimatta en edelleenkään ole osannut katua päätöstäni RennSportin hankkimisesta.
    Shit Happens!

    Väri:
    • Avus Silver LY7J

    Moottori:
    • 2.7 BiTurbo V6 (AZR)
      • Viper Tuning Stage 2 Remap
      • Milltek (Resonated) catback-putkisto


    [COLOR=Black]Alusta:[/COLOR]
    • H&R Cup Kit Monotube Korkeussäädettävä


    [COLOR=Black]Kori:[/COLOR]
    • Xenon-ajovalot
      • Led-parkki, rekkari ja pakkipolttimot
    • Hiilikuituiset peilikotelot
    • Aero Twin-pyyhkijät

    [COLOR=Black]Sisusta:[/COLOR]
    • OEM Audi Sport Flat Bottom- ohjauspyörä
    • B8 S4 Vaihdekepinnuppi ja pussi
    • Edessä nahka-alcantara Recarot (Onyx Valcona/Moon Silver Alcantara)
    • Hiilikuitu-somistelistat
    • Kaikki sisustan polttimot korvattu Ledeillä
    • Bose Sound System 6-levyn vaihtajalla ja jälkiasennetulla AUX-IN- liitännällä (Kaiuttimet vaihdettu Rainbowin tuotteisiin)
    • Mittari ahtopaineen tarkkailua varten

    [COLOR=Black]Vanteet & renkaat:[/COLOR]
    • Brabus Monoblock III 9,5" x 19" ET35
      • 225/35-19 Continental ContiSportContact 5P
    • Audi R8 OEM 10,5" x 18" ET52
      • 245/40-18 Hakkapeliitta 8


    Tulevaisuuden hankinnat:
    • H&R Kallistuksenvakaajat


    Attached Files
    Viimeksi muokannut Juice||; 19.12.2014, 18:56.

    #2
    Tervetuloa RiSaomistajien joukkoon! Hieno peli. Lisää vielä listalle RS4 B7 etujarrujen päivitys ja RNS-D -> RNS-E niin pysähtely on parempi ja mukavampi ajella kun musa kuuluu hyvin :)

    Comment


    • #3
      Kiitoksia, B7-etujarrusettiä olen jo miettinytkin. Tuota navia on tosin huono päivitellä, kun on vakio DIN1-paikkanen concert :D Tuo navi kun ei vaikuta Bosen paskan ominaissoundin laatuun. Nimimerkillä B&O-settien jälkeen mikään autoradio ei kuulosta miltään. Moottoria tässä autossa lähinnä keskittyy kuuntelemaan :P Kunhan tästä pakosarja/turboremontista päästään, niin katsellaan sitten mitä laitetaan. Autohan on siis edelleen huoltopukilla, ollut since marraskuu.

      Comment


        #4
        Hienosti Avus kiiltää tuosta valossa/kuvakulmassa näyttämällä ei-itseltään. Toivottavasti olit kaukaa viisas noiden ahtimien huollon (upgraden) kanssa ettei tule tehtyä samaa virhettä kuten kaikki muut ja tehdä samaa hommaa useaan kertaan kun nälkä kasvaa ;)

        Comment


        • #5
          Kyllä sinne on tarkotus parempia siipiä laittaa. Sen isompiin muutoksiin ei tällä hetkellä ole tarkoitus lähteä. RS6-turborojektit saa toistaseksi vielä väistyä :P

          Comment


            #6
            Meinaatko kompurasiipiä? Aika turhaa, kannattaa laittaa suoraan vaan RS6 turbot, on eroa kuin yöllä ja päivällä. Tuo kone kestää ne ilman veivien vaihtoa, niin ei tule niin iso remppa.

            Comment


            • #7
              Nuo kesävanteet ku on 9,5x19 ET35 niin tuleeko sulle minkälaista speicceriä väliin? Vai onko vielä hommaamatta?

              Comment


                #8
                Väri on kyllä erikoisen hyvän värinen :)
                Toivottavasti kohta ristosakari on ajossa...

                Comment


                • #9
                  kompura-
                  Edessä on 20mm ja takana 30mm lätyt. Takana 30mm spacerilla on saavutettu ET0, eli istuu helvetin nätisti. Edessä jää vanteet aavistuksen verran sisään, verrattuna esim. Japen setuppiin, jolla taas oli 25mm lätyt edessä ja takana.

                  Comment


                    #10
                    OT.. Jos ET35 ja siihen 30mm lätty niin ET on 5, ei 0. :)

                    Comment


                      #11
                      Kun nyt päästiin alkuun niin noi lemmarit on ET32.

                      Comment


                      • #12
                        Kiitos korjauksesta, kirjataan! Vanha ET35 tuli sekoittamaan aiemmista LM-replikoista.
                        Saalasti, näinhän se on.. :D mistä lie nyt tämänkin matemaattisen laskutoimituksen menin sössimään. ET siis OLI replikoilla 5.
                        Viimeksi muokannut Juice||; 4.1.2012, 12:56.

                        Comment


                        • #13
                          Kiitos tästä tiedosta. Ostitko tämän Helsingistä sillon syksyllä? Ainakin kovasti saman näköinen ku itsekkin silloin tätä kattelin mut löysin sit lähempää niin ostin sen..

                          Comment


                          • #14
                            Joo, Helsingistäpä oli.. Hehe, olisitkin ostanut tämän, niin saisin täällä nyt hymyssä suin lukea vastoinkäymisiäsi :DD

                            Comment


                              #15
                              Tervetuloa rahamiesten joukkoon! Ei se ole rahamies joka RiSan ostaa, vaan se joka sillä ajaa ja pitää kunnossa! Ei muuta kuin paksumpaa spaceriä väliin vaan niin pyöränlaakereita saa olla vaihtelemassa jatkuvasti ;)

                              Comment


                              • #16
                                Nyt tarvittaisiin sellainen "tykkää"-nappi tuota jps70 kommenttia varten :D

                                Comment


                                • #17
                                  Ei kai se risa sen kummempi/kalliimpi käyttöauto ole jollei tekniikkaa ala rakentamaan. Koska kaikkihan tietää että erikoisessa autossa on kalliimmat kulutusosat. Mutta eihän niitä nyt risassakaan kulu kuin saippuaa. Tietysti 10vuotta vanhassa kipossa niitäkin alkaa jo olemaan..

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nyt tarvittaisiin sellainen "tykkää"-nappi tuota jps70 kommenttia varten :D


                                    Siisti peli. Tällästä oon jo uudesta asti halunnut. Ehkä vielä joskus lähiaikoina. Ostakaa joku tuo mun b6 pois :) Saako risaan muuten koukkua??

                                    Comment


                                      #19
                                      Kyllä sen siihen saa, mutta tehtaan "lupaa" sille ei ole.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Juice|| Näytä viesti
                                        Joo, Helsingistäpä oli.. Hehe, olisitkin ostanut tämän, niin saisin täällä nyt hymyssä suin lukea vastoinkäymisiäsi :DD
                                        Ei kun niitä on just hyvä lukia näin toisinpäin :D No jos yhtään lohduttaa piti minunkin heti uusia jakopää vaikkakin oli juuri vaihettu. (Vesipumppu korkkasi ja mulla oli vaihettu samalla.)

                                        Comment


                                          #21
                                          Joo ei ole nettiauton halvin tämä kunhan saadaan takaisin tassuilleen =)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nyt kävi sillä lailla, että ahtimet meni uusiksi. Mitäs muuta ehdotuksia täältä saisi (muu kuin RS6)? Pitäisi olla sellaiset, että kestää kesät talvet, enemmän ja vähemmän revitystä, hinta-laatusuhde kohdillaan, mutta silti paremmat kuin alkuperäiset..

                                            Comment


                                              #23
                                              Eikös tästä vois virittää jotain rojektia sinne kuuluvaan osioon? :)

                                              Comment


                                                #24
                                                Aika vähän tulee muita turboja mileleen. Kaikki muut on vähemmän plug and play. Loba motorsportilta tietty saa monenlaisia plug and play turboja, mutta ei ihan halvalla.

                                                Miksei RS6 turbo kelpaa?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kyllä munkin mielestä rs6 turbot on paras vaihtoehto tai sitten alkaa taas äkkiä olemaan tilillä vajausta.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ahdinvalintaan vaikuttaa paljolti se millaisia tehoja olisi toiveissa ja raha paljonko on valmis laittamaan. Mikon mainitsemat RS6 ovat hyvä ja helppo ratkaisu vaikka eivät ihan suoraan ole bolt-on mutta jos modaaja löytyy niin hinta-laatu-teho on hyvä. Lobalta löytyy sitten ihan bolt-on mutta hintapolitiikassa ovat mielestäni käyneet aika ahneiksi. TiALilta löytyy eksoottisempaa bolt-on vaihtoehtoa mutta eivät ole kovin yleisiä euroopassa mutta huomattavasti halvempia kuin Loban tuotteet vrt. hinta-teho.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Upea auto ja kunnon projekti heti alkuun. Paljonko on laittorahaa budjetoitu?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Budjettia en tähän hätään lähde vielä kommentoimaan, sillä varsinaista projektiahan tästä ei siis ole tarkoitus rakentaa, kuten muut ovat tässä yllyttäneet. Tämä auto on vain tarkoitus saada takaisin tassuilleen ja sen on tarkoitus palvella minua luotettavana ja helvetin epätaloudellisena käyttöautona.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Niin eikös tämä olisi tuolla toisessa osiossa jos tarkoitus rakentaa.. vai.. ;)

                                                          RS4 on aina hieno auto, eikä tämäkään tee poikkeusta!! Kasaan vaan ja nautinnollisia kilometrejä!

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tänään tuli tylsyyksissään tehtyä vihdoin viimein Ebay/Paypal-tunnukset ja tilasin tähän alkuperäisen Alcantara-ratin ja vaihdekepinnupin. Poikkeaa sitten massasta niiden avulla :D Turboissa päädyttiin alkuperäisin ahtimiin hieman suuremmilla kompurasiivillä. Lauantaina tuli ostettua vielä JHMn ShortShifter, kun halvalla sain.. Toiveissa olisi, että tämä on liikenteessä parin viikon sisällä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X