Projekti se on pienikin. Vanha pohjapanssari oli (taas) aika lailla päreinä. Fixuksella oli tarjouksessa KOY Sheriffin teräslevyt ja hain sellaisen. Sehän meni paikalleen melkein heittämällä.
Etukinnityksen keskimmäinen kiinnitys menee isolla peltiruuvilla vanhaan vastakappaleeseen. Reunimmaiset vastapalat otetaan pois ja uusi panssari laitetaan mukana tulleilla 8 millin pulteilla kiinni. Takapäässä ruuvasin kokonaan irti sen raudan, johon vanhat moottorin ja vaihteiston muovit kiinnittyvät. Takareuna on nyt kiinni alkuperäisillä 6 millin ruuveilla, mutta jahka saan vaihteiston panssarin (tulee perjantaina, asennus varmaan välipäivinä), porataan sinne 8 millin reiät ja laitetaan isommilla pulteilla kiinni. Oletuksena kun vaihteiston panssari tulee edestä kiinni samaan kohtaan.
Sheriffin panssarin mukana tulee muoviset sivukappaleet, joista kuskin puoleista puukotettiin hiukan, jotta ei ota kontaktia Eberin pakoputkeen, joka on siellä lokasuojan sisällä. Muutokset ei näy ulospäin, leikattiin vain pala pois sieltä sisäyläreunasta. Kuskin puolen sivupalan kuvista näkee Eberin putken pään, joka istuu paikalleen minusta loistavasti ilman mitään muutoksia. Se kyllä nojaa tuohon pohjapeltiin, mutta en usko, että se sitä liikoja kuumentaa.
Vaihteiston panssarista lisään tarinaa kunhan saan senkin paikoilleen. Alla nippu kuvia, kyselkää jos jotain jää epäselväksi ja kiinnostaa. Uuden panssarin kuva edestäpäin on vähän tumma, otin sen ilman salamaa kun kuvausympäristö oli hiukan haastava. Auton kun sai vain metrin ylös, vähän matala halli, jolloin parimetriselle asentajalle ei liikaa tilaa jäänyt.
Tuossa on myös kuva vanhasta panssarista, siitä voi halukkaat etsiä puuttuvat osat tai palat. :-p
Ja liitetääs mukaan myös kuva puskurin thyynign-ritilöistä vaikkei ne varsinaisesti aiheeseen liitykään. Pahoittelen likaista autoa, mutta ei se näillä keleillä kauaa kuvauskunnossa pysy.
Etukinnityksen keskimmäinen kiinnitys menee isolla peltiruuvilla vanhaan vastakappaleeseen. Reunimmaiset vastapalat otetaan pois ja uusi panssari laitetaan mukana tulleilla 8 millin pulteilla kiinni. Takapäässä ruuvasin kokonaan irti sen raudan, johon vanhat moottorin ja vaihteiston muovit kiinnittyvät. Takareuna on nyt kiinni alkuperäisillä 6 millin ruuveilla, mutta jahka saan vaihteiston panssarin (tulee perjantaina, asennus varmaan välipäivinä), porataan sinne 8 millin reiät ja laitetaan isommilla pulteilla kiinni. Oletuksena kun vaihteiston panssari tulee edestä kiinni samaan kohtaan.
Sheriffin panssarin mukana tulee muoviset sivukappaleet, joista kuskin puoleista puukotettiin hiukan, jotta ei ota kontaktia Eberin pakoputkeen, joka on siellä lokasuojan sisällä. Muutokset ei näy ulospäin, leikattiin vain pala pois sieltä sisäyläreunasta. Kuskin puolen sivupalan kuvista näkee Eberin putken pään, joka istuu paikalleen minusta loistavasti ilman mitään muutoksia. Se kyllä nojaa tuohon pohjapeltiin, mutta en usko, että se sitä liikoja kuumentaa.
Vaihteiston panssarista lisään tarinaa kunhan saan senkin paikoilleen. Alla nippu kuvia, kyselkää jos jotain jää epäselväksi ja kiinnostaa. Uuden panssarin kuva edestäpäin on vähän tumma, otin sen ilman salamaa kun kuvausympäristö oli hiukan haastava. Auton kun sai vain metrin ylös, vähän matala halli, jolloin parimetriselle asentajalle ei liikaa tilaa jäänyt.
Tuossa on myös kuva vanhasta panssarista, siitä voi halukkaat etsiä puuttuvat osat tai palat. :-p
Ja liitetääs mukaan myös kuva puskurin thyynign-ritilöistä vaikkei ne varsinaisesti aiheeseen liitykään. Pahoittelen likaista autoa, mutta ei se näillä keleillä kauaa kuvauskunnossa pysy.
Comment