Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b5 2.6q -> (s4) b5 2.2 20vtq evo1.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Millainen se johto siis on? 1x6mm2 ainakin on osoittaunut ihan riittäväksi.

    Comment


      #92
      Sitä luokkaa on pinta-ala, mutta syykin rötäämiseen löytyi oli vettä tulppakaivoissa. Jäänyt kuivaamatta kun pesin moottorin, puolakannen tiiviste ei pidä näköjään vettä jos pesee painepesurilla lähietäisyydeltä. Mutta on toinenkin kummajainen eli ei nosta ahtoja kun 1,1 baariin.
      Viimeksi muokannut sfk78; 3.1.2012, 21:39.

      Comment


        #93
        Mutta on toinenkin kummajainen eli ei nosta ahtoja kun 1,1 baariin.
        Ulkoisella mittarilla? Normaalilta kuulostaa, jos on erillinen mittari... Vai miten vanhassa korissa käyttäytyi?
        Kävin laittamassa suorituksen kopasta.

        Hyvin ja nopeastihan tämä projekti on edennyt, jopa huolestuttavan nopeasti=)

        Comment


          #94
          Pitäis sen sellasta 1,4 luokkaa ahtaa. Softa boksissa.

          Jos jotain tarvii arvata, veikkaan että välijäähy on niin huono että imulämmöt karkaa ja nakuttaa ja ei saa myöhästämällä aisoihin joten laskee ahtoja. Onko startin jälkeen eka veto reippaampi?

          Comment


            #95
            Itse asiassa ekalla vedolla miettii vielä enemmän, jotakuinkin näin: alkaa ahtamaan nousee ensin 0,8-0,9 tippuu äkisti 0.4-0,5 taas nousee äkisti 1,1 ja siinä pysyy noi 4000 rpm ja tippuu siitä hitaasti 0,9-1 vedon jatkuessa, ahtoilmalle oli jäänyt lämpömittariin muistiin 56 astetta, ei riitä johdot kajuuttaan niin pidin konehuoneessa :)

            edittiä: Itse asiassa tuo vanha hukkis ei oo ollu kovemmilla paineilla käytössä mulla koskaan, ei tullu edes tarkistettua koko kapistusta kun jo hätäpäissäni ruuvasin kiinni pakosarjaan, voiskohan siinä olla tollasta häiriötä?
            Viimeksi muokannut sfk78; 3.1.2012, 20:47. Perustelu: edit

            Comment


              #96
              Pudottaa siis peruspaineille jostain syystä hetkeksi. Varmaan vikakoodien lukeminen olisi tässä kohtaa viksua.

              Imulämpö ei ole nyt yhtään hälyttävä, joskin keleihin nähden korkea. Sanonpa vaan että kesällä tuo ei toimi tippaakaan.

              Comment


                #97
                No juu täytyy laittaa johdoille jonkinlaiset plukit vagcommia varten, pitäsköhän mun tulla siellä suunnalla käväsemään jossakin kohtaa.

                Coolerilla ei oo vielä flekti käytössä, ohjaus vielä kesken.

                Comment


                  #98
                  Tuuninkia ;)
                  Attached Files

                  Comment


                    #99
                    Haha, siiisti "tuunaus".

                    Comment


                      Ei mene niinkun elokuvissa, yllätys sikäli :), tuli reikä syyläriin kun oli ottanut hihnan kiristin kiinni. Eli täytyy tehdä hieman muutoksia keulaan, ja löytyikin jo sattuvampi syylärikin mallia "wr6 golf".
                      Attached Files

                      Comment


                        Joko sä leiman kävit hakemassa?

                        Comment


                          Katsastus aika olis maaliskuusta-kesäkuuhun, meinasin silloin käyttää niin saa varsinaisen katsastuksen hoitaa sitten samalla. Muutoin tarvisi kohta katsastaa uudestaan, jos kävisi vain muutos leimalla, katsastettuhan tuo on viime vuonna normaalisti eli leimassa on nytkin.

                          Comment


                            No niin nyt olis keulan modifioinnit tehty ja itse tosi tyytyväinen kyllä lopputulokseen, huomattavasti parani tila ja kiinnitykset kun mitä oli aiemmassa variaatiossa.

                            Asiasta toiseen onkos kellään kokemuksia ton rosterisen pakoputken kuminan vaimentamisesta (nimenomaan takavaimennin kumisee äänekkäästi sisälle, urssi oli selkeästi hiljaisempi), kuullut olen lyijylevystä ihan pöntön pintaan kiinni, ja toki kuullostaakin ihan loogiselta mutta liekö kovinkaan tehokas hiljentäjä?

                            Kuvia muokatusta keulasta:
                            Attached Files

                            Comment


                              Onko ulostulot tuotu puskurilinjan yli? Mulla vaikutti ihan älyttömästi kun ajelin ilman ulostuloja.

                              Comment


                              • Juu ja sit loppupätkän halkaisija pienentäminen vaikuttaa samoin.

                                Eli vaikka 3"->2.5" Virtausnopeus kasvaa niin kumina vähenee.

                                Comment


                                  Ulos tulee puskurilinjasta ja vähän alaspäinkin.

                                  Eli vaihtaa viimeinen vaimennin? Vai vain viimeisen vaimentimen jälkeinen pätkä pienemmäksi? jos viimeinen pätkä suppenee, niin liikkuuko kaasut sen nopeammin kumminkaan itse vaimentimessa vai vain ulos tullessaan?
                                  Mökä tuntuisi tulevan kumminkin autoon sisään selkeästi vaimentimesta itsestään, ei ehkä niinkään ulostulevasta pakoäänestä.

                                  Comment


                                  • Samanlainen kuminaongelma taitaa olla kuin minullakin. Itse veikkaan erilaisia vaimentimia kokeilleena että liittyy jotenkin farkun erilaiseen resonanssiin.

                                    Ääni kyllä muuttuu paljonkin erilaisilla vaimentimilla ja katalysaattorin sijotuskin tuntuu vaikuttavan, mutta sisälle lähes samanlainen pörinä. kahden ja kolmen tonnin välille se voimakkain ääni sattunee, ikävästi normaalille käyttöalueelle siis.

                                    Comment


                                    • itellä ei kasikympissä kumise paljon mitään, koska takavaimentimen putken halkaisija on n.0,5" pienempi kun edeltävän putken.
                                      Ja muutenkin putken halkaisijaa pienentämällä sopivasti loppua kohti saadaan virtausnopeus pysymään vakiona koko putkiston matkalla.
                                      Putkiston halkaisijan pysyessä vakiona koko auton matkalla, pakokaasun virtausnopeus hidastuu loppua kohti johtuen siiti, että pakokaasu jäähtyessään tiivistyy.

                                      Tästä asiastahan voisi kirjoittaa vaikka kuinka monta sivua, mutta eiköhän tärkeimmät putkenhalkeisijan ääneen vaikuttavat tekijät tulleet esille.

                                      Comment


                                        Mitäs ne resonaattori pöntöt ovat?

                                        Comment


                                          Marteliuksen sivuilla ohjeistavat laittamaan yhden adsorbtio vaimentimen (läpipuhaltava) ja turbo vaimentimen. Sitä en sitten tiedä minkälainen tuo turbo vaimennin on rakenteeltaan? Adsorbtio ottaisi korkeat äänet pois ja turbo vaimennin matalat.

                                          Comment


                                            Simonssin ejektori?pönttö on jo paikallaan ja läpihengittävä Simonssin turbo käyttöön tarkoitettu vaimennin, pitäisivät olla kataloogin mukaan pareja ja pitäisi olla oikeinpäinkin, muistaakseni itse vaimentimella ei edes ole virtaussuuntaa. Tuntuisi että mekkala on nimen omaan takavaimentimen antamaa ja että se ei tulisi niinkään pakoputken päästä vaan koko vaimentimesta. Susiahan nuo on, mutta kyllä nuokin silloin kun olen ostanut niin taisivat maksaa melkein 600eur yhteensä.

                                            Comment


                                              En menisi Simonsin vaimentimia suoraan haukkumaan, isoreikäistä hyvin virtaavaa putkea ei vaan pysty vaimentamaan ihan tuosta vaan millä tahansa rakennelmalla. Mösjöö Marteliuksen sanoja lainaten "jos sinne seisova aalto syntyy niin se on sitten vähän hankalampi juttu". Käytännön vaihtoehdot ovat vaimentimet joista ei suoraan näe läpi (=vastapainetta) tai läpivirtaavat vaimentimet ja kikkailua. Ahtimet vaimentaa jo itsessään niin paljon, että yleensä korkeat äänet eivät ole ongelma. Simonsin vaimentimet toimivat erittäin hyvin kun vaan yhdistelmä on oikea.

                                              Esimerkkinä omien vitosten putkistoja:

                                              Versio 1
                                              300cpi metallikatti, kolmetuumainen putki paitsi päätevaimennin 2,5 tuumaa. Tulos alle 2000 kiekan tasakaasulla äänetön, vähänkin polkaistessa varsin kuuluvat pörinät, 2000-3000 välillä tolkuton kumina ja ylöspäin kierroksilla kasvavat äänet. Puhdas räppäilyputki ja matka-ajossa pelkkää päänsärkyä.

                                              Versio 2 kuvassa etummainen putki, 200cpi metallikatti, samat vaimentimet kuin edellisessä versiossa mutta katin jälkeen puolen metrin pätkä 2x2,5 tuumaisena. Tuloksena kumina pois käytännössä kokonaan, kaasua polkaistessa esiintynyt pörähdys kokonaan pois ja yleinen äänitaso noin vakioputki "+10%". Täysin matka-ajokelpoinen putki.

                                              Versio 3 90:n putki, 100cpi katti, 3 tuumaa kokomatka, 3 tuuman läpivirtaavat vaimentimet (isoimmat mitä mahtuu), katin jälkeen 2x2.5 metrin verran. Vielä hiljaisempi kuin coupen putkisto, johtunee huomattavasti isommista vaimentimista.


                                              En kyllä keksi miksi tälläinen järjestely ei toimisi esimerkiksi b4 avantissa, jos vaimentimet ovat riittävän hyvät. Ja a4:ssakin taitaa olla vaimentimet suurinpiirtein samoilla paikoilla, joten pitäisi toimia siinäkin jos se kumina yleensä on putkiston pituudesta kiinni. Mielestäni ei ole. Jos nämä reseptit ei toimi niin muitakin löytyy.

                                              Jos jollain on susiksi todettuja uudenveroisia Simonsin isoja vaimentimia ylimääräisenä, niin voin ehkä lunastaa ne pois, pitäisi taas alkaa tekemään seuraavaa kehitysversiota..

                                              Comment


                                                Jotain muutosta pitää tehdä sen verran kumisee että matka-ajo on todellakin yhtä päänsärkyä, tuo voisi olla kokeilemisen arvoinen tuo kaksi putkea mahan alle. En tiedä mitä lie on muuttunut mutta kaverikin ihmetteli että onko todella sama putkisto kun urssissa, kuulosti ulospäinkin kuulemma aika paljon matalemmalta pörinät. Eroa urssiin on vain muutama mutka ja downpipe sekä katin paikka ja helvetillinen kumina, muutoin lähes sama putki. Hämmästyttävän vähän tarvi muokata urssin alta tempaistua putkea tuohon aakkoseen.

                                                Comment


                                                • Ainakin ennen Simonssin pöntöissä oli rautaista villaa joka ruostuu pikkuhiljaa pois ja ääni kovenee.

                                                  Comment


                                                    Ne saattaa olla vieläkin mustalla villalla. Kuusi vuotta on pisin aika mitä mulla on ollut simonsin mustasta raudasta tehty vaimentaja käyttiksessä kiinni. Sitten se meni vaihtoon vaimentimen kuoren ruostumisen takia. Nykyisessä putkistossa on neljä vuotta vanhat vaimentimet ja vielä ei ole äänissä mitään suurta muutosta havaittavissa. Näyttää tuo POR15 maali kestävän vaimentimissa niin hyvin, ettei vielä ole ulkoisia ruostumisen merkkejä havaittavissa. Minulle sen keston ei tarvitse ikuinen ollakaan, kyllä nyt vähintään viiden vuoden välein on uusi kehitysversio saatava ulos..

                                                    Vielä noihin ylläoleviin malliputkistoihin liittyen korostan sitä, että putkistossa pitää olla oikeasti kunnolliset vaimentimet ja mitä suuremmat sen parempi, että ne äänet saa tapettua. Simonsin pönttöjen on todettu olevan vaimennusteholtaan ja äänensävyltään parhaasta päästä melkein mihin muuhun tahansa läpivirtaavaan vaimentimeen verrattuna. Kiinalaisia tuuninkitötteröitä ei voi edes vaimentimiksi kutsua, enemmän ne on yleensä vahvistimia. Jaymzin putkistossakaan ei tainnut olla yhtään kunnollista vaimenninta niin ei siinä voi paljon vaimennusta odottaakkaan.

                                                    Comment


                                                      Mitäs tälle autolle kuuluu?

                                                      Comment


                                                        Ollut kestävyys testissä eli ajettu ja ajettu lisää ja hyvin on pelannutkin,lisäksi ollut tuossa yksi kaivuri projekti joska huuveroi rahapussin ja kalenterin päivät erittäin tehokkaasti. Lisäksi kun ei tuolle evo1 versiolle ole oikein mitään tarvinnut korjata eikä muuttaa niin on ollut tällä ketjulla hiljais eloa ;) Tämän kuun lopussa leimalle (hieman venähtänyt), pitäisi jarrut ja alusta vaihtaa ennen sitä. Tuosta aiheesta lisää kun alan nuita paikalleen touhuamaan kyseiset tarpeet on jo hommattuna. Ja kun leima hommat on takana päin niin täytyisi alkaa muuttelemaan nuita cooleri yms. keulanrakenteita suotuisammiksi lisä-tehon saamiseksi eli EVO2 :)

                                                        Comment


                                                          No niin, aika kuluu (ja mitään ei tapahdu ;), mutta sain viimein itseä niskasta kiinni ja ähersin alustan paikalleen ja jarru päivityksen siinä samalla. Pukettihan sisälsi siis a6 C5 2.8.sin täydelliset etujarrut (levyt, caliperin satulat ja original audi palat, siksi tämän kokoluokan jarrut koska haluan saada talvella piikkipyörät alle jos tarves ja taasen kesällä ei tule rata ajoa harrastettue eli jarrutus teho on riittävä näinkin). Taakse vastaavasti tuli urs4.jän levyt ja a6 c5 satulat ja palat modattuna, sen verran jäi tuo jarru remppa kesken että taka jarruista vain toinen puoli on vaihdettuna ja hyvä niin sillä katselin noita urssin taka satuloita sillä silmällä että taidankin laittaa silti ne, ainoan ongelman urssin satuloissa tekee käsijarruvaijeri mutta ei sekään ylipääsemätöntä.

                                                          Alustaan tuli monroen kaasu malliset tolpat eteen ja kw jouset, taakse jäi vanhat jokin aika takaperin vaihdetut monroen kaasuiskarit ja jouset mallia original s4 ?!? (tai mikä lie) mutta -35milliä vakiosta, mielestäni hieman liian takapainotteinen jäi mutta ehkä myöhemmin tulee intoa laskea vielä tuota keulaa alaspäin toisilla jousilla. nämä jouset ovat a6 c5 painoluokan autolle, ajattelin että josko olisi paino jakauma muuttunut keulalla kun on tuo pata sen verran edempänä, ainakin ajotuntuma muuttui selkeästi parempaan suuntaan.

                                                          Ja mainittakoon jo valmiiksi että urs.sän levyt ei käy heittämällä paikalleen vaan vaatii spacerin väliin koko luokkaa 6mm paksuutta navan ja levyn väliin jos jolla kulla muullakin on vastaavaa päivitystä mielessä (valitettavasti en muistanut näpätä kuvaa levyn kera takanavasta).

                                                          Joitain kuviakin olisi (yksi kuva tuosta toisestakin rojektista)
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            Kuinkahan totaalisesti menisi tuo keula taas uusiin puihin RS4 coolerien kera (sellaiset olisi mahdollisesti tyrkyllä), ja en nyt tarkoita niinkään ahti putkia taikka keulan apurunkoa yms. vaan noin niinkun tota muuta osuutta eli puskuria yms tarpeita siinä ympärillä. Eli käyköhön siinä taasen niin että turpoaa remontti hillittömään mittakaavaan jos tuollaiseen alkaa, onko kokemuksia kenellä kaikilla asiasta noin niinkun aidosti asennus pohjalta muuhun kun BITti vehkeisiin?

                                                            edit: Toki näkemys on arvostettu vaikka ei suoraa asennus kokemusta nuista olisikaan ;) eli valistunutta arvaustakin tarvitaan.

                                                            ja se toinen editti olisi se kauan sitten luvattu video pätkä:http://www.youtube.com/watch?v=7krtA...ature=youtu.be ja laatu ei sitten ole mitään päätä huimaavaa mutta onhan todistettu että ajoneuvo on liikunta kykyinen :) ja volumet saa olla kaakossa että jotain pörinää kuulisi.
                                                            Viimeksi muokannut sfk78; 11.7.2012, 21:35.

                                                            Comment


                                                              Tämä siirtyykin myyntiin, jahka on leimattu, pienempään sporttiin voisin vaihtaa kun ei enää ole tarvetta tämän kokoiselle korille ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X