Imevää mallia
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 b5 2.6q -> (s4) b5 2.2 20vtq evo1.
Collapse
X
-
Siis imeekö toi flekti ilmaa konehuoneesta maahan päin????? Taisin ymmärtää jotenkin väärin....
Urssin vakio kokoonpanossa ainakin riittämämätön toi cuuleri, ainakin rs2 mutkalla. Flekti vaan aina päälle.
Sitten kun on kokoonpano koeajettu niin miettisin tolle kartio filsulle edes jotain lämpökilpeä, mahtaa olla aika kuuma paikka nyt.
Varmaan kiva päästä vetää ensi metrit B5:lla missä laulaa vitos kuoro, tästä sitten video talteen. :)
Comment
-
Sitten kun on kokoonpano koeajettu niin miettisin tolle kartio filsulle edes jotain lämpökilpeä
Comment
-
Joskus mietin, että kuinka hiilihappo-sammutin jollain solenoidiohjauksella sopis IC:n jäähdyttelyyn. Toki eihän tuolla pitkiä vetoja varmaankaan voi ajella, jos haluaa pitää säiliön inhimillisenä. Olis vetteen verrattuna huomattavasti tehokkaampi jäähdytin ja boonuksena ei kastele koko rataa, jos radalla ajelee. Ja siis eihän toi tarvi olla just sammutin, ihan perus kaasu-pullo täynnä hillaria ajaa saman asian.
Kuka haluais tehdä pioneerityötä? :)
Comment
-
Kyllä mulla on ainakin omakohtaiset kokemukset tuosta "ilmasta-veteen ja takaisin vedestä-ilmaan" järjestelmästä Subarun tiimoilta tämän kaltaiset: Haetut hyödyt itse ahtoilman jäähdytin helpompi sijoittaa, ei edellytä pitkiä ahtoilma putkistoja, ahtoilman lämpötila tasaisempi "joissain jopa säädeltävissä" , laudutus kenno itsessään usein hyvin ohut joten ei vie niin paljoa tilaa pituus suunnassa. Huonoja puolia mielestäni on lisääntyvä komponentti määrä, ylimääräinen kenno, energian "siirtoa" moneen kertaan, ei ole ilmasta-ilmaan kennon tehoinen ainakaan jos verrataan niiden kennojen mittoja jotka lämmön luovuttavat.
Kiinteytettynä etu jonka tuosta vedestä-ilmaan coolerista tässä projektissa saisi, olisi kennojen sijoitettavuus. Huono puoli on että maksaa, ja jäähdytyskennon sijoittelu teettäisi vastaavanlaisia ongelmia joita on tälläkin hetkellä.
Eli näillä jo olemassa olevilla emmeillä mennään toistaiseksi
Comment
-
Joulukinkun sulattelu alkoi, ja projekti lähti taas etenemään.
Keula sai aikalailla lopullisen muotonsa, sain konepellinlukonkin toimimaan ja jopa sopimaan koneen ja syylärin väliin. Tosin itse lukkoa täytyi sepittää aika ankarasti ja koko lukon paikkaa muuttaa. Alkais olla enää sähköt jäljellä ja ohjaustehostimen jäähdytysputki pitäis taivutella.
keulasta tuli tällainen:
Comment
-
Videon pääsis toivottavasti kohta kuvaamaan ;)
Ja kyllä, Sami, RS puskuri kiinnostaa mutta hinta ratkasee. jos viitit niin laita yv.tä että mikä saattais olla ovh ja väri yms tietoja.
Tänään tuli laiteltua flektit ja istuteltua puskuria ja saihan sen siihen istumaan vaan ei mitenkään asiallisesti, joutui kuumailmapuhaltimella auttamaan aivan liikaa.
Tällänen tuli:
Comment
-
Kuvat ei oikein näytä kunnolla todellisuutta, sivu profiilista näkyy selvimmin eli tila loppui puskurin apukuskinpuoleisesta alanurkasta, kuskinpuolen keski osasta ja keskeltä alareunasta. Puskuria joutui lämmittämään monesta kohtaa ja tietenkin tyhjentämään sisäpuolelta reilusti, muotoilu sinällään ei näy puskurin muodoissa kuin muutamassa kohdassa mutta selvin häiriö on kun puskuria tarkemmin katsoo niin sen linjaus ei ole symmetrinen etu-alareunasta ja repsikan puolen keski-etureunasta :/
Comment
-
Sähkötöitä ja päänraapimista sekä ohjauksen öljynjäähdyttimen asentelua, äkkiseltään en suosittele tekemään yhdestä kokonaisesta abc.seen johtosarjasta ja puolikkaasta urssin johtosarjasta yhtä kokonaista sekotusjohtosarjaa.
Muutama piuha jäi vielä selviteltäväksi lähinnä ajotietokoneen. yms. johtoja, mutta konehuoneen osuus alkaisi olla valmis:
Comment
-
Vähän ehkä huono nyt ruveta omia ideoita heittämään, mutta itse olisin pienentänyt tota jäähdytysveden syylaria ja sovittanut jotenkin sen viereen ahtojäähdyttimen.
Toi syylarihan on varmaan 2x pikkukorisen i5 koneisen syylari, eli luulis pienemmänkin riittävän.
Ei siinä, pähee projekti ja ei voi kuin toivoa että itsellä olis aikaa ja rahaa toteuttaa vastaavia.
Comment
-
Eiköhän se videon pätkä pitäis kohta saaha, alkaa olla jo aika viimesillään noi kytkentä hommat.
Lauhtuminen kun on kaasun tiivistyminen takaisin nesteeksi, eli käytetään sitä oikeaa termiä, jäähdytin jookosta?
Täytyy myöntää että en itsekään juurikaan pidä johtosarjojen yms. värkkäämisestä, mutta kyllä pakkeloiminen ja hiomonen on kyllä kieltämättä vielä tympeämpää.
Jaettu syyläri/ ahtoilmanjäähdytin/ ilmastoinnin lauhdutinkenno olis kyllä aika kova homma, säästäis tilaa ja selkeyttäis keulaa maksaa vaan aikas paljon sellasen teettäminen. On kyllä käynyt mielessä jo muutamaan kertaan, koneissahan sellaisia on ollut jo jonkin aikaa.
Comment
-
Jos ny kuitenkin keskityttäis oleelliseen, tässä projektissa kun näyttäis tapahtuvan asioita ihan termistöstä riippumatta. :)
Comment
-
No hep, nyt olis savuja otettu projektista tosin muualtakin kun pakoputkesta. Tuli savutettua laajakaista lampdan piirilevyä, itse lambda pelaa mutta ei näy itse mittarissa mitään (maadoitus virhe johtosarjassa) ei sen vakavampaa. Itse aakkonen pelas odotettua paremmin heti ekasta käynnistyksestä, pieni koeajo lenkki ja ohjauksen jäähdytysputki irti letkusta, auto yltäpäältä öljyssä. Pajotin putkeen lunssit ettei irtoa missään tuolla pidemmällä taipaleella , sen jälkeen lisää koeajoa ja hieman polkemistakin ja uusi probleema. Kun ahtopaineet nousee barin paikkeille niin alkaa rötäämään, epäilen ettei toi aakkosen oma puolien latausjohto taida olla riittävä, ainakin oli neliöitä vähemmän kun aan.nissa tosin matkaa on aika lyhyesti, täytyy tutkia.
Ja asia mikä itse projektissa ei ole kummoinenkaan mutta hyvä muistutus mitä kaikkea menee uusiksi tällaisissa projekteissa jos joku joskus alkaa suunnittelemaan vastaavaa kun kaikkea ei vaan taho löytyä valmiina, kokeneemmillle rakentajillehän tämä nyt ei tietysti ole mikään uutinen mutta laitoinpahan nyt, jos joku esim aloitus projektia suunnittelee niin saa otetta mitä kaikenlaista pientä näissä on tuon näkyvämmän lisäksi :)
eli tollaista:
Comment
Comment