Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b5 2.6q -> (s4) b5 2.2 20vtq evo1.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 b5 2.6q -> (s4) b5 2.2 20vtq evo1.

    Eipä ole tullut tänne aiemmin yhtäkään projektia tehtyä joten kai se olisi jo korkea aika korjata sekin tilanne.

    Elikkä projekti olisi otsikon mukainen aakkonen vuosimallia 96, jonka menohaluja olisi tarkoitus piristää 2.2 20vt aan motilla tämä taas juontaa juurensa omista pakkomielteistä, ja jotta nuo mieltymykset saisi täytettyä oli 5cyl ainoa vaihtoehto tähän prokkikseen.

    Elimiä luovuttava osapuoli on itsellä jo jonkin aikaa palvellut urssi vuosimallia 92, johon tuli viime talvena tehtyä koneremontti. Tosin sen verran täytyy mennä itseen että ennen kuin kone hyppää aakkosen pellin alle, jouduin koneen aukaisemaan laskeneen öljyn paineen vuoksi jonka syyksi ilmeni löystynyt?!! kiertokangen pultti joten liuskat uusiksi kyseiseen kankeen ja kasaan. Löystymiseen en keksi muuta syytä kuin esi kiristykseen unohtunut kasausvaiheessa koska itse pultti oli ehjä, mutta se siitä. voimaahan tuohon on aavistus lisäiltykkin jo tuossa aiemmin, mutta aakkoseen muuton jälkeen sekin saattaa tulla uudelleen esiin kunhan saa ensin pelit siihen jamaan että muut osiot on kunnossa.

    Päästö asiaa onkin jo tullut tutkittua etuseen sen verran että molemmat on euro 1 normin pelejä ja vv- autolta saan aan.niin päästö todistuksen. Tehojen ja jarrujen yms. asioiden verrokkina oli katsastus konttorill A4 2.8 30v guattro 193hv eli tehotkaan ei pitäisi muodostua ongelmaksi kun erotus jää 37.mään heposeen eli alle sallitun maksimin.

    Ja joitain aloittelu kuviakin olisi:
    Attached Files
    Viimeksi muokannut sfk78; 20.1.2012, 13:17. Perustelu: kuvat oikein päin

    #2
    Aargh, beevitosen raiskausta! ;)

    Et viitsisi kääntää noita kuvia oikeinpäin, on vähän ilkeä katsoa pää vinossa.

    Comment


      #3
      Mielenkiintoinen projekti, menee myös seurantaan. Ja kyllä, päät kääntyy jo tässä vaiheessa. :)

      Comment


      • #4
        Tämähän kiihottaa kovasti. Seuraan mielenkiinnolla. Pitäisi siis saada pienellä taistelulla kilpiin? Kumpaa vaihdelaatikkoa ajattelit käyttää ja käykö ne ylipäätänsä ristiin?

        Comment


          #5
          Kerpele hermo menee kun yritin käännellä noita kuvia, mutta joo eli juu aion pitää voimansiirron omanaan loota käy suoraan aan.niin ja välityksetkin on aikalailla samat, kestossa ei pitäisi olla eroa, tosin vetareita ei ole tullut mittailtua.

          ja kunnyt kerran b5 raiskataan niin tehään se huolella :)

          Comment


            #6
            Eihän tuo nyt raiskausta ole kun sinne vaihdetaan kunnollinen mosa eikä mitään perhanan 1.8 urpoa.
            Paljonko b5 koria joutuu pajittaan että saadaan 5 koneelle tilaa? Tuo 5 kun taitaa olla jonkun verran pidempi kuin tuo V6.

            Hullu miäs sanon mää, ehdottomasti menee seurantaan =)

            Comment


              #7
              11.5cm pitempi on mutta pitäisi sopia ilman mieletöntä pajotusta toki sitäkin on luvassa, mutta rakenteet pysyy aikalailla samassa kuosissa. Suurimmat propleemat on keulassa tai oikeastaan flektien sijoittelussa kun ilmastointi on tarkoitus pitää toiminnassa, tuolla moottori ja voimansiirto osastolla kyselin linkkejä jo tehdyistä aparaateista ja naapurin maalta löytyy oikein hyvä objekti josta näkee kuinka tiukalle tila keulassa menee.
              http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=196330

              Comment


              • #8
                Mielenkiintoinen projekti ja tulee seurantaan :)

                Comment


                  #9
                  Nonnii sainpahan tuon aakkosenkin sitten viimein työn alle, tuli purattua kone pois ja hieman vaihdeltua tarpeita koneesta toiseen kuten tehostimen pumpun. Ilmastoinnin putket oli niin saaketisti kiinni että ei irronnut kennon puoleisesta päästä ja jos olis käyttänyt enemmän voimaa niin olis todennäköisesti irronnut juotoksesta ennen kun varsinaisesta liitoksesta, joten tyydyin siihen jotta saa roikkua siinä sivulla sitten kun ei kerran suostunut yhteistyöhön.

                  ilmastoinnin kompuraakin koitin saaha sävellettyä urssin kompuran tilalle mutta totesin että pääsen vähemmällä kun teetän uudet letkut joten ruuvasimpa senkin sitten takaisin aan. kupeeseen. Syy siihen jotta mallailin aakkosen kompuraa oli lähinnä valmiiksi sattuvat kylmäaine putket.

                  Aakkosen konehuoneen ja aan. pesun jälkeen, pikkuisen jo mallailin konetta uuteen kotiinsa mutta niinhän siinä kävi ettei tuo kiinanrosteri tuubisatsi sinne sovi joten pysähtyi siihen toistaiseksi. Pitää ottaa vakiosarja mukaan kun tästä takaisin pajalle menen ja mallailla sen kanssa sitten että mille alkaa näyttää. Vaikuttaisi vaan kovasti siltä ette tulee turbo melkoisen kiinni runkoon mutta kunhan kokeilee ennen kun sen enempää alkaa ennustamaan, muutoin tilaa tulee selkeästi enemmän sivuille kun v6.sen kanssa.

                  ja jotain kuviakin taas olis:
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja sfk78
                    Ilmastoinnin putket oli niin saaketisti kiinni että ei irronnut kennon puoleisesta päästä ja jos olis käyttänyt enemmän voimaa niin olis todennäköisesti irronnut juotoksesta ennen kun varsinaisesta liitoksesta, joten tyydyin siihen jotta saa roikkua siinä sivulla sitten kun ei kerran suostunut yhteistyöhön.
                    Itsehän paskoin yhden kennon juuri noin, eli ehkäpä ihan pelimallin liike jättää se siihen.

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
                      Itsehän paskoin yhden kennon juuri noin, eli ehkäpä ihan pelimallin liike jättää se siihen.
                      Samoin, kuivaimen päästä tosin. Uusiksi meni molemmat putket ja kuivain.

                      Comment


                        #12
                        Minkäs kokoinen ahdin tähän on sitten tulossa kun tuubi sarjaa sinne yritit?

                        Comment


                          #13
                          Itse ainakin ymmärsin ettei vakiosarjan kanssa mahdu ahdin paikalleen, joten siksi tuubi.

                          Comment


                            #14
                            Siis nyt ensi alkuunhan tuo olisi ihan tolla vakio kkk.la tarkoitus kasata helpottaa katsastuksessa, mutta tuolla ens kesänä/ syksynä tarkoitus olisi alkaa piristys hommiin ja silloin tulee tuo tuubi satsi viimeistään tapetille, siis ainakin näin oli siis tarkoitus aika tauluttaa, lisäksi mulla on yksi kiinan garretti 28 kopio eli sillä sitä olis tarkotus kokeilla, samalla siitä kiinankopio tötteröstä kerron sitten kestävyys yms. kokemuksia.

                            Rosterituubisatsi oli paikallaan lähinnä koska se siinä oli jo, eli ei tullut purattua kun otin koneen irti urssista. Mutta ei se tilanne vakiosarjallakaan paras ole siis istuvuuden kannalta, hengittävyyden kannalta lienee melkein mikä vaan on parempi kuin tuo valurauta satsi. Täytyy nyt vielä miettiä että mitä tulee pakopuolelle asennettua tuonne katsastukseen, lähinnä syystä että mikä sinne parhaiten istuu tilojen osalta siis, mutta vakio sarjalla on hankalaa.

                            Comment


                              #15
                              Sehän on nyt niin että ei se saakeli sovi tuon vakio pakosarjan kanssakaan, muuten kun nostamalla aavistus koko konetta niinkuin oli tuo naapurimaan kaverikin päätynyt tekemään, ite ei viitsis ihan hevillä nostaa ylöspäin lähinnä koneen pituuden takia alkaa tuo tila loppumaan myös ylöspäin (ottaa venttiilikoppa konepeltiin kiinni keulalla)

                              Kuvia ei ole kun jäi tuo nokia pajalle mut laitan kun käyn seuraavaksi.

                              Comment


                                #16
                                Tai sit nostaa konetta ja tekee konepeltiin jonkun sivistyneen ja siistin patin/skuupin. :)

                                Comment


                                  #17
                                  Täytyy nyt ihmetellä tuon pakosarjan osalta vielä toistaiseksi, yksi variaatio olisi koneistaa kollektorin puoleinen laippa hieman viistoksi, jolloin ahdin kääntyisi vähän yläviistoon. TAI SITTEN tehä uusi tuubisarja suosiolla ja ihmetellä katsastuksessa? mitäs raati olis mieltä?

                                  Comment


                                    #18
                                    Kyllä mää ainakin tekisin siihen jonkun tuubisarjan. Saa ahtimen sellaselle paikalle kun haluaa eikä tarvitse lähteä puukottamaan koria.

                                    Comment


                                      #19
                                      A4 b5 2.6q -> (s4) b5 2.2 20vtq evo1.

                                      Juu yritän välttää korin puukotusta melko pitkälle, kun ainakaan omalla osaamisen tasolla ei tahdo syntyä silmää miellyttävää jälkeä. Itsekin alan olla aika pitkällä tuubin puolella koska sellainen helpottaisi asennusta melko paljon. Ainoa mikä kallistaa vaakaa on tuo mahdollisimman vakiona pitäminen ettei tarvii konttorilla alkaa selittelemään ummet ja lammet.
                                      Viimeksi muokannut sfk78; 22.1.2012, 23:09. Perustelu: typo

                                      Comment


                                      • #20
                                        Enpä usko että muutkaan foorumilaiset tuubisarjaa katsastukselle pois vaihtaa. En ite ainakaan meinannut niin tehdä. Sanoo vaan konttorilla jos siitä jotain kysytään, että näissä kaikissa vanhoissa audeissa on alkuperäiset valusarjat monesta kohtaa halki ja se on uutena tolkuttoman kallis että tälläinen sarja oli halvempi ja helpompi asentaakkin. Mielestäni ihan jopa perusteltu syy vaihtaa se vanha p...a pois? Tuubisarja mustaksi maalattuna on mahdollisimman vähän huomiota herättävä. Tosin nuo kilikalimaalit ei siinä kauaa pysy.

                                        Comment


                                          #21
                                          Itse olen löytänyt yhden katsurin, jonka mielestä se on erityisen väärin vaihtaa turbo tuoreempaan, joka on ~ saman kokoinen, herää ja tuottaa paremmin, sekä maksaa noin puolet uuden alkuperäisen hinnasta. Okei, turbo on hieman eri asia, mutta kuitenkin. =)

                                          Heitä nyt hyvä mies kuikkaan se orkkis satsi. Jos siitä yhtään meinaa piilevää potentiaalia kaivaa esiin. Ja oikeestaan jos yhtään meinaat kiusata sitä konetta. Jos siitä tuubisatsista tulee yhtään epähuono, voisit melkein tehdä mulle samalla..

                                          Comment


                                            #22
                                            Valitettavasti vakiosatsin päätin sitten viimehetkellä että laitan ihan tuon muutoskatsastuksen takia ja voit uskoa että kyllä närästi se sinne tunkea, kaiken lisäksi kun se ei edes oikeen sovellu kyseiseen paikkaan tai siis ahdin ei sillä sinne oikeen taho mahtua mutta siellä se nyt on ja saapi olla ainakin sen aikaa että on muutosleima paperissa. Pakosarjan laipasta kävin kaverin luona otattamassa 1.3 milliä viistoksi kohti yläreunaa niin johan alko hyrrä sopimaan tosin ei siellä vieläkään liikaa tilaa ole mutta sopii. ja tosiaan joudun kone peltiä nirhaamaan ei auta mikään. Koska kone on nyt niin alhaalla kun vain ikinä voi ja silti osuu peltiin, muttei paljoa eli riittää sisäpuolinen modaaminen joka sattuu mun peltisepän taidoille jo paljon paremmin :) ja tosiaan vähän noita koneen korvakkeitakin tuli väännettyä.

                                            Arto osta multa tuo rosterisatsi olisko vaikka 50-60 eur. käypäinen ovh? käy samalla tutustumassa projektiin.

                                            ja tosiaan niitä kuviahan olis nyt tällä erää:
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              #23
                                              Entä jos siihen vaan rakentaisi jonkun jatkopalan väliin? Siis 2 turbon laippaa ja putkea väliin, jolla tuot ahtia ylemmäs.

                                              Comment


                                                #24
                                                Itse asiassa mietiskelin eilenillalla tuohon tuubisarjaan tuollaista ajatusta eli meinasin että olisin kääntänyt ihan yhdellä putkella melkein 180 astetta että olis saanut turbon suoraan sarjan päälle ja meinasin hitsata sen putken suoraan kollektorin jatkeeksi ( olis säästynyt laippojen teolta) eikä tietysti vieläkään pois suljettu ole.
                                                mutta tuolla laipan höyläämisellä sai koneen jo niin alas että seuraavaksi ottaa öljypohja etuapurunkoon kiinni nytkään ei jää paljon yli senttiä varaa ja turbo on noin 1.5 sentin päässä rungosta tosin kyllähän se sinne yltää varmaan kin kolkottamaan ainakin noilla vakio koneenkannatin kumeilla ja saishan siellä tietysti olla vähän tyhjääkin.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Niin siis venakoppako se kiinni ottaa, vai hukkaportti? Hukkiksenhan vaihtaa helposti kompaktimpaan menettämättä kanavan koossa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Venttiilikoppa tai oikeamminkin puolakansi, mutta vaikka sen puolakannen ottaa pois niin ei riitä tila siltikään kun pitäis kumminkin saaha tilaa myös elämiselle, mitä taas tuolla yläpäässä on jo jonnin verran esim verrattuna öljypohjaan.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Vielä kun laittaa vaparin venakopan ja vaikka 1.8t puolat tai jotkut muut niin saa vielä lisää tilaa tuonne koneen etuylänurkkaan.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Paljonkohan nuilla olis korkeus eroa, mielekkäin vaihtoehto olis että ei tarvis alkaa peltiä veistämään ja tietysti jos sattuu sellainen vieläpä siellä tallinnurkassa olemaan niin.....

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Onhan noita jokunen tuolla hyllyssä. Täytyy koittaa muistaa mittailla tuossa ehtoolla. Kyllä siinä äkkiä 10mm tai ylikin on eroa.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Onkos kellään tietoa löytyisköhän ton b5 abc koneisen moottorinohjauksen ja mittariston johtosarjasta töpselikuva versiota mistään? Kun ei tuo pelkkä kytkentäkaavio anna kovinkaan selkeää kuvaa varsinkaan ilman selitteitä, etka version olen vilauksella nähnyt ja näytti melko kähvelälle.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X