Kyllä kannattaa opetella lukemaan Elsan sähkökaavioita, voipi tulla tässäkin projektissa tarpeeseen. Eikä ne ole rakettitiedettä, liittimissä ja kaavioissa on pinnit merkitty ja eri liittimet kuvattu hyvin. Sitten vain vertaamaan eri koneiden ecun pinnitoimintoja ristiin niin tietää mitä kytkeä ja minne. Jäljelle jääville pitää sitten tehdä vähän varmaan salapoliisityötä
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 b5 2.6q -> (s4) b5 2.2 20vtq evo1.
Collapse
X
-
Sähkökaavion lukutaito on kyllä hallussa ei hätää, mutta kun ei ole itsellä kun pelkkä kaavio googletettuna, jossa ei ole pinnien toimintoja eikä juuri muutakaan eli kaavio pinnien toimintoineen on hakusessa. ja tuo etkan versio esim. olisi hakusessa itsellä ei ole etkaa eikä elsaa, lähinnä siksi kyselin jos jollain sattuisi olemaan kaavio.
Comment
-
Kannattaisko sitä cuuleria vähä kallistaa ja laittaa ilmanohjaus altapäin? Muistaakseni pikkukoristen IC:t on niin laitettu.
Comment
-
Tänään tuli laiteltua oikeastaan kaikkea mikä ei juuri ulospäin näy, bensaletkut jarru tehostimen letkua yms. kaikenlaista pientä + pirusti suunnittelua.
Coolerin kantilta päädyin kanssa että viistoon eteenpäin niinkun ne on bit.teissäkin tosin ton puskurin kanssa tila on tarkalla mutta eiköhän se sinne ahtaudupienellä muokkaamisella.
Tuo saksa ei kyllä käänny ei sitten millään, sanotaanko että joka kymmenes sana saattaa arvautua oikeaan suuntaan mutta siinä se sitten onkin :)
Kuvia ei tullut napsittua tällä kertaa mutta päivitän sitä tilannetta kunhan jotain kuvattavan arvoista on.
Comment
-
Tulipahan väännettyä urssissa hyvin palvellyt rosteriputkisto aakkosen pohjaan ja hyvinhän sen sinne istahtikin, hämmästyttävän vähän täytyi muokkailla. Asensin tuon katin noin 35 cm päähän ahtimelta saa nähdä auttaako päästöjen kohdalla ettei tarviis polkea lämpöiseksi. Ilmastointi on teettänyt ylimääräistä kovastikin, vinkki osastolle voisin hyvinkin suositella putkien irroittelussa kylmäspray, aikaa ja irroitusöljyä, sain molemmat vanhat liitokset auki eli kuivaajan ja lauhduttimen ja jopa ehjänä. Tuo kylmäsprayn vaikutus oli uskomattoman suuri , lämpö sitä vastoin tuntui vain pahentavan asiaa mutta uudet letkut on paikallaan ja taas sai vääntää lisää kiinitysrautoja :)
ja kuvia:
Comment
-
Comment
-
Mites sää meinasit ilmavirran saada ton kuulerin läpi ku se on tolleen poikittain?
Tilaahan tuolla näyttäs tosiaan olevan ruhtinaallisesti :)
Comment
-
Coolerille ei juuri muunlaista sijoitus paikkaa löytynyt joten tuossa se nyt sitten on täytyy tehdä jotain ilman ohjaimia tai sitten pieniflekti imuilman lämpöanturilla ohjattuna ??
Kulutukseen ei ole tuo magneetti juurikaan vaikuttanut sen enempää kun tehoihinkaan, ilmaiseksi sain niin täytyihän sitä kokeilla, siis silloin kun motti oli urssissa.
Remonttimies käy ainakin kuumana että sais jo savuja ulos tosta aparaatista ;)
Aparaatti onkin saanut uuden apurungon/ahtoputkisto yhdistelmän ja tuli tehtyä hieman venäläiseen tapaan eli kun järki loppui niin laitoin lisää rautaa, mutta kyllä se vielä puskurin alle mahtui.
Eli tällainen:
Comment
-
Kesä keli se itseäkin arveluttaa.
Osaiskos kukaan esittää arviota minkä lämpöistä toi ahtoilma sais olla kun käynnistyis toi cuulerin flekti, saisi käynnistymään niin ettei kävisi sitten aivan jatkuvasti mutta olisi kumminkin hyödyksi. Toinen mitä mietin käynnistys mekaniksi olis tietty määrä ahtopainetta esim 0,5-1 bar jotta flekti käynnistyy, tästä toisaalta saattaa seurata flektin jatkuvaa käynnistelyä/ sammuilua.
Ajatuksia? Tai jokin muu käynnistys mekanismi?
Comment
-
Viimeistään 30 asteista pitää jäähdyttää.
Dynolla ei runsas 100km/h puhaltava puhallin riitä edes 1.8t ic:n jäähdytykseen parin vedon ajaksi. Tulet tarvitsemaan vettä ja runsaasti.
Comment
-
Imeekös tuo flekti ton jäähyn läpi vai koittaako se puhaltaa?
Vesiruutalle ääni täältäkin jos tollasella meinataan ajaa yhtään reippaammin.
Comment
Comment