Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80Q 2,6L v6

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Joo o. Nyt tuli sitten ruuvattu ajan kuluksi kesäkumit vanteineen alle.

    Vanteet hommasin kaverilta, jonka saunan takana ne oli maannut pari vuotta. Ehostukseksi kelpasi tosiaankin vain pesu ja vahaus. Tietysti rengaspaineet katsoin kohdilleen. Kokoa vanteilla on "huimat" 7x15" ja kumeina pyörii 195/60/15 kokoiset.
    Kumet on tarkotus ajaa loppuun alkukesän aikana ja sitten pyöräyttää vanteille hieman peremmat tuolta varastosta.

    Comment


      #62
      Teksti kuljettajan ovessa lienee edellisen omistajan jäljiltä.

      Comment


      • #63
        Alkuperäinen kirjoittaja tusa91 Näytä viesti
        Samalla maalasin maskin ja audin rinkulat mustalla ja poistin quattro merkin maskista.
        Pistä quattro-merkki takas, jos kerta quattro auto on.. :)

        Comment


        • #64
          Joo merkin takaisin laittoa oon kyllä harkinnut, kun näyttää nyt hieman liiankin tummalta tuo maski.

          Ja teksti ovessa on kylläkin ihan kaverin siihen liimaama.

          Comment


          • #65
            Noniin. Päivitellääs välillä.

            Mitään isompaa en ole ehtinyt tekemään, mutta alapalloniveltä ja pyöränlaakeria on vaihdettu. Uudet apurungon puslat on tilattu marmorilta ja keskiviikkona olis tarkotus huoltaa perusteellisemmin ennen torstaita, jolloin olis tarkotus käydä ahvenistolla pyörähtämässä.

            Tänään kävin hakemassa motonetista uuden lokasuojan kuskin puolelle, kun vanha rutussa. Samalla mukaan tarttui paine-ilma käyttöinen epäkesko.

            Kesälomalla olisi sitten tarkoitus alkaa hiomaan autoa ja maalailla, jos on ulkosalla keliä. Ulkona siksi, koska sisä paikaa maalaamiselle ei ole ja tuosta nykyisestä ei ole suunta, kun parempaan.

            Huomenna käyn sitten töiden jälkeen hakemassa vähän isompaa vannetta, kun rupeaa noissa 15" olemaan suvikumit loppu ja en uusia kumeja viitsi niille enää ostaa.

            Comment


            • #66
              Noniin. Vanteet haettu ja pesty. Täytyy sitten ahveniston jälkeen asennella alle ja tehdä pientä kylmien säätöö, ettei syö noista kumeja heti loppuun.

              Comment


                #67
                Kannattaa varmaan säädättää ne kulmat ennen rata-autoilua. Tai niin ainakin mä tekisin. Vieläkö sulla on muuten sellainen muovinen läppä imusarjassa?

                Comment


                • #68
                  En ole tutkaillut tuota imusarjaa. Kuinkas niin?

                  Niitä kulmia täytyy katsoa varmaan huomenna töiden jälkeen ihan ensimmäisenä sitten.

                  Comment


                    #69
                    Konerikko ei ole mikään mahdottomuus jos ne muoviosat lähtee liikkeelle siellä imusarjassa, haulla löytyy paljon aiheesta. Uudemmista nuo onkin jo tehtaalla poistettu mut omassa -93 semmonen vielä oli.

                    Comment


                    • #70
                      Hyvä tietää tuommonenkin asia. Täytyy tarkistaa samalla, kun öljyvuotoa tivistelen oikean puoleisen kannen takapäässä olevasta laipasta. Alkaa tuo öljyn lisäily hieman tympimään.

                      Comment


                      • #71
                        Elikkäs tänään tuli sitten vähän katseltua audin jakopäätä ja kiristelin jakoremmin siinä sitten, kun oli kamalan löysällä. Samalla tuli todettua, että hihna hyvän näköinen ja vesipumppu on vaihdettu hihnan kanssa samaan aikaan, kun oli niin kiiltävän näköinen.
                        Myös kaasuvaijerin kiristelin, koska siinäkin tuntui olevan hieman löysää. Kyseisellä tempulla ainakin kaasupoljin nousi ylemmäs eli parempaan asentoon omalle jalalle.
                        Nähtäväksi jää se, että oliko se niin löysä, ettei enää avannut kaasuläppää kunnolla vai oliko siihen hommaan riittävän kireällä.

                        Comment


                        • #72
                          Sitä kaasuvaijerii ei saa kireelle laittaa. Sen pitää olla säädetty niin että kaasu pohjassa on läppä auki mutta ei yhtään enempää. Muuten rikkoo jotain ku polkaset kaasun pohjaa ja pingottuu se vaijeri.

                          Comment


                          • #73
                            eipä se liian kireellä ole. jätin sinne löysää sillain sopivasti.

                            Comment


                            • #74
                              Noniin. Kertokaahan viisaammat ihmiset, että mistä johtuu se, että pöly tunkee autoon sisälle ihan hulluna ja mitenkä sen saisi estettyä tai edes vähennettyä. Hyvä, että pystyy hengittään, kun riittävän pölyisillä teillä ajelee.

                              Tuossa eilen illalla tuli tehtyä vielä sellainen havainto, että takapenkillä haisee pakokaasu, kun kiihdyttää taajamanopeudesta 80 tai kovempaan vauhtiin. Mistä tämä johtuu?

                              Comment


                                #75
                                Siellä ei todennäköisesti ole raitisilmasuodatinta, eikä telinettä sille. Hankit semmoset jostain, tai patentoit sinne jotain muuta suodattimeksi.

                                Comment


                                • #76
                                  kyllä sielä raittari on ja vielä uus sellanen. Takakontti on ainakin ihan täynnä pölyä. Ja vaikkei olisi raittaria niin ei sielä silti pitäisi takapenkillä pakokaasun haista.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Jaha, mielenkiintone rojekti. Mielenkiinnolla luin. Itelläki rojekti alkamassa / alkanu. Alkaa jarrujen päivityksellä ja alustan. Ja konepelti menee uusiksi. Onkos porukalla hyvää alustaa tiedossa 200:seen? Voi käydä ehdottelemassa.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Päivitellääs välillä vaikkei mitään isompaa ole päässyt kiireiden takia tapahtumaan.

                                      Eli nyt on hommattu lasikuituinen rs2 puskuri, josta vahvistelin kiinnikkeitä ja paikkasin ahtoputkille tehdyt kolot kuidulla. Puskuri siis ollut 5turbo kasikymppisen keulalla ennen. Puskuri tarvitsee enää vain hioa ja maalata pohjamaalilla. Tietysti autoon tarvii rakentaa sopivat kiinnityspaikat puskurille.

                                      Sitten on koritöitä aloiteltu vähän tekemään. Eli ovien alareunoista ruosteita pois. Tarkoituksena aloittaa korin siistiminen isommissa määrin heti, kun pikkuserkku tulee lomalta, että pääsen pikkuserkun hallille laittamaan autoa.

                                      Kuljettajan penkki on ollut jo pitkään runkovikainen, eli selkänoja on notkahtanut oikeasta reunasta ja on siten epämiellyttävä istua ja samalla natisee ikävästi. Uutta penkkiä varten tuli tilattua completosilta uudet jalat, joilla tulevan kuppipenkin saa pultattua kiinteästi lattiaan.

                                      Myöskin takaluukun tiiviste ja takaluukun valoihin ja lukolle menevät johdot pitää korjata, koska kuolet hankautunut puhki.

                                      Itselleni tuli suurenä yllätyksenä tuo penkinjalkojen toimitusaika, joka oli juuri se luvattu 2 viikkoa. =O

                                      Comment


                                      • #79
                                        Viikonloppuna ehdin sitten viimeinkin omistautua autolle ja askarrella vähän sitä sun tätä.

                                        Elikkäs. Kuskin lokasuoja meni vaihtoon ja motonetin uus lokari istu yllättävän hyvin paikoilleen eikä vaatinut muuta, kun sivuvilkulle reiän.

                                        Lokari irti.
                                        Uusi paikoillaan.

                                        Sitten lauantain saldona tuli vaidettua myöskin se kuitunen RS2 puskuri kiinni. Hieman oli tekemistä uusien kiinnikkeiden tekemisessä ja puskurin sovittamisessa. Ei se vieläkään ihan täysin istu, mutta aika ei riitänyt tällä kertaa hienosäätämiseen. Täytyy joskus myöhemmin säätää kiinnikkeitä, että puskuri istuisi suorassa.

                                        Uus puskuri kiinni.

                                        Maalaan sitten koko auton kerralla, kunhan vaan saan tehtyä kaikki loputkin korityöt valmiiksi. Auto kun on jokapuolelta vähän ja jostain ei niin vähänkään ruotosen näkönen.

                                        Sunnuntai sitten vierähtikin mukavasti uutta penkkiä asennellessa, kun vanhassa ei tuntunut pysyvän millään paikoillaan kovemmassa kyydissä.

                                        Omp kuppipenkki kiinni.
                                        Eiköhän se noilla "kiskoilla" pysy kiinni?

                                        Seuraavaksi täytyy koittaa siivoilla autoa sisältä hieman, kun kerää tuota pölyä aika huolella kabiiniin. Lähitulevaisuudessa täytyy myös korjaille takaluukun johtoja saranan kohdalta.

                                        Comment


                                          #80
                                          Toi puskin ei oikeen kyllä istu mitenkään, ei Mene edes se lista kiinni toho valojen alle? Pari kolme tuntia vielä uhraat. :D

                                          Hyvä siitä tulee.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Eipä oo niitä listoja mulla olemassakaan ja niitä ei saa ees kiinni, kun ne tulee kai jotenkin noihin valoumpioihin kiinni ja kaikki kiinnikkeet päreinä. Uudet umpiot on hankintalistalla viimeistään sitten, kun illat pimenee.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Tänään aamulla töihin ajaessa sitten kone rupesi käymään vajaalla ja konetta luulostellessa kuuluu selkeää ohivuotoa. Itselläni villi veikkaus, että imusarjasta lähtenyt jotain liikkeelle ja mennyt sitten venttilin väliin ikävin seurauksin.
                                              Auto laitetaan siis seisontaan ja aletaan tekemään tutkimuksia asian suhteen. Samalla tarkoitus laittaa autoa muutenkin kuntoon ja tehdä kevennys toimenpiteitä, sekä muita rakentelutoimia mm uuden ja tehokkaamman koneen muodossa.
                                              Aika näyttää, että mitä kaikkea tuolle tällä kertaa tullaan tekemään.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Tänään nostin audista kuljettajan puoleisen kannen ylös ja kansipahvihan sielä oli palanut. Sylintereiden välistä puuttui 1,5cm levyinen kappale niin ei ihme, ettei ollut puristuksia koneessa.
                                                Enää täytyy ottaa toinenkin kansi ylös ja tehdä molempiin perusteellinen remontti samalla.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Audista on kaupat sovittu, käsiraha saatu ja uus omistaja tulee noutamaan, kun kiireiltään ehtii.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Tämän voi muuten laittaa kiinni. Uusi omistaja tekee uuden topicin, jos haluaa.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X