Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80Q 2,6L v6

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kysy mikä numero puskurista löytyy.

    S2 puskurin osanumero on 895807105AF samaa puskuria löytyy Coupesta ja Competitionista ja ilmeisesti saanut myös V6:seen optiona?

    E: Jos ei ole numeroa mutta kuva on niin normi coupen puskuri kapenee niinkuin opiskelijan kukkaro alaspäin ja S2 puskurissa on pieni kuhmu alaosassa mikä näkyykin linkittämässäsi kuvassa.
    Viimeksi muokannut antti_aamunen; 4.2.2012, 22:02.

    Comment


    • #32
      Kyllähän tuota tutkitaan sitten, kun nähdään minkälainen on puskuri.

      Comment


      • #33
        tuli sitten käytyä tänään vähän kiertämässä jäärataa audilla =P komee oli keli ja nelikon salatkin alkaa pikkuhiljaa tulla selville ;D

        Tuolla muutamia kuvia..

        Comment


        • #34
          Noniin... tuossa kotiin päin ajellessa tuli sitten todettua sellainenkin asia, että jarruletkut ovat kohdanneet tiensä pään ja poljin painuu mukavasti pohjaan =(

          Audi siis joutuu makoilemaan pihassa sen aikaa, että jarrupäivitykseen tarvittavat osat saadaan hommattua ja niitä päästään asentelemaan.

          Tarkoituksena on asentaa uritetut levyt joka nurkaan, sekä eteen paremmalla kitkakertoimella olevat "kisapalat" ja taakse uudet vakiot. Lisäksi taakse tulee uudet jarrusatulat ja kaikki jarruletkut vaihdetaan uusiin. Letkujen osalta joudutaan bujetti syistä tyytymään alkuperäistä vasataaviin kumisiin.

          Comment


            #35
            Jos ei hirveästi aja isoa kovaa asvaltilla en lähtisi muuttamaan balanssia niin että etuset purisi paremmin. Etenkin liukkaalla on jopa parempi että takaset puree jonkin verran myös.

            Comment


            • #36
              Mutta tuskimpa maltan pysyä kesää pois radoilta ;D ja kyllä siihen balanssiin puututaan sitten, jos on liian etupainoinen niillä paremmilla paloilla.

              Se jää nähtäväksi mitenkä käyttäytyy asfaltilla, kun pääsee joskus ajamaan. Ja ahveniston havaihtojen perusteella lähdetään korjailemaan epäkohtia, jos sellaisia häiritsevästi ilmenee.

              Comment


                #37
                Kannattaa tosiaan vaihtaa ne takapalatkin samalla, ei kuitenkaan hirveesti maksa.

                Comment


                • #38
                  Niin, mutta, kun ei ainakaan fedorolla ole tuohon sopivia kisa paloja ja ei aika riitä etsimään muualta, koska audi täytyy saada ajoon mahdollisimman nopeasti.

                  Tänään kaikesta huolimatta ajelin töihin audilla ja koti matka rupes olemaan tuskaa, koska jarrupalan runkokin oli hukkunut jonnekkin ja pelkkä mäntä oli levyä vasten ;D Kivasti hirtti kiinni aina jarrutettaessa. Auto siis jätettii kotimatkalla kotikylällä olevan korjaamon pihaan, jossa jarrut laitetaan heti, kun osat vaan saapuvat. =D

                  Comment


                  • #39
                    Eipä laiteta sitten niitä etujarruja sinne, kun osatoimittaja ei tunnu kovin yhteistyöhaluiselta. =/ Laitetaan sitten vakiokilkkeillä kasaan ja maalataan satulat =D Tietysti lämpöä kestävät jarrunesteet laitetaan =D

                    Laitoin tänään tilaukseen H&R jouset 4cm madaltavana ja tietysti brogressiivisena. Huomenna saapuu audiin ruotsintilauksesta uudet iskarien yläpään laakerit, kun tarkoituksena vaihtaa ne jousien kanssa samaan aikaan.

                    Comment


                    • #40
                      Tuli sitten tänään käytyä ruuvaamassa uudet lambda-anturit paikoilleen ja rupes kutonen soimaan sillain mitenkä sen kuuluukin =P

                      Jarrut on myöskin saatu kuntoon ja satulat tuli maalattua keltaisella ihan vain siksi, että jakaisi mahdollisimman paljon mielipiteitä. Itse ainakin tykkään.

                      Kesävanteet kävin noukkimassa kaverin saunan takaa eilen ja samalla kertaa pesin ne, koske olivat olleet koivun ja saunan välissä reilu 2 vuotta. =D Saa nähdä kuinka huonosti noissa kumeissa on pitoja...

                      Vaihdekepin niveliä uusin viimeviikolla, koska välyksiä on jonkin verran vanhoissa. Eihän ne kaikki sieltä lähteny pois, mutta vähemmälle niitä kuitenkin saatiin =) Samalla tuli vaihdettua vanhat ja kulahtaneet vaihdenuppi ja -pussi uusiin.

                      Tuossa talvella tuli jossain kohtaa laitettua tuo t-paitakin kuskin selkänojaan "suojaksi"

                      Comment


                      • #41
                        Jäätävä tuo t-paita viritys, etenkin kun alla olisi hieno quattro penkki.

                        Comment


                        • #42
                          niih. quattro penkki on vaan rispaantunu reunasta ja pistin tuon paidan hetken mielijohteesta tuohon, kun jossai tapahtumassa kävin ja se sitten vaan jääny siihen =D

                          Comment


                          • #43
                            Noniin! Tänään oli yllätys suuri, kun 9 aikaan aamulla varaosamies kävelee mun työpisteelle kantaen H&R laatikkoa olkapäällään.

                            Uudet jousethan sieltä oli saapunu perille 2 viikon odottelun jälkeen. =P Sunnuntaina olis näin alustavien suunnitelmien mukaan tarkotus laittaa vieterit alle ja diudi tonttiin (=

                            Comment


                            • #44
                              Onko B4 korisessa takajouset noin "pienet"? Ikään en ole kyllä nähnyt kuinka tuossa B4 korissa on takaripustukset tehty.

                              Comment


                                #45
                                Onko tää nyt sit se huippualusta?

                                Comment


                                • #46
                                  siltähän se kovasti näyttää..;) tuohon vielä kaveriks loppuun ajetut orkkis iskarit, niin ruvetaan olemaan alueella..

                                  oman s2 avantin alusta tuli maksamaan noin 800e sisältäen spaxin säädettävät iskarit, kierreholkit, unibal yläpäät eteen ja kynäjouset.. osat ostin rally racesta ja näpertelin itse kasaan..

                                  luulen, että saattoi olla jopa toimivampi ratkaisu, kuin nuo h&r jouset..

                                  ainiin.. unohda suosiolla tuning studion höpinät, maailman parhaasta avo alustasta.. niillä on kyllä huippu alustojakin, mutta hinnat on 10k paremmalla puolella.. halvat on täyttä paskaa.. 3 kierrosta crossi autossa tuhosin.. sitten viisastuin ja ostin riegerit/shelholmit
                                  Viimeksi muokannut okkim; 1.4.2012, 14:21. Perustelu: Älä rivitä itse, vaan anna softan hoitaa se.

                                  Comment


                                    #47
                                    Alkuperäinen kirjoittaja hirvonen Näytä viesti
                                    siltähän se kovasti näyttää..;)
                                    tuohon vielä kaveriks loppuun ajetut orkkis iskarit,
                                    jousista kierros rälläkällä pois kun eivät madaltaneetkaan tarpeeksi

                                    Alkuperäinen kirjoittaja hirvonen Näytä viesti
                                    niin ruvetaan olemaan alueella..

                                    Comment


                                    • #48
                                      Juuri kun on suht pieni tuo kokemus näistä alusta asioista niin luotan tuohon alan ammattilaiseen, jolla on takana pitkä kilpailu-ura niin rata- kuin rallipuolella eri luokista.
                                      Lopputulema olikin madallusjouset :D

                                      Comment


                                      • #49
                                        Joo. Tyydyin tilaamaan pelkät vieterit sitten, kun tuntu tuo mun ja studion yhteistyö vähän kusahtavan. Katotaan noilla jousilla nyt alkuun vähän lähemmäs tonttia ja mietitään niitä iskareita sitten myöhemmin.

                                        Kuvatuksia otetaan sitten takapään tuoennoista, kun jousta ollaan asentamassa alle.

                                        Jos jollain olisi tiedossa mistä saa hintaansa nähden hyvät vaimentimet ~800e hintaan niin otan kyllä vinkkejä vastaan mieluusti.

                                        Edit.
                                        Onko kenelläkään kokemusta Lowtecin vaimentimista? Siis, että kuinka kestäviä ja minkä laisia ajoltaan?
                                        Viimeksi muokannut tusa91; 30.3.2012, 19:53.

                                        Comment


                                        • #50
                                          eipä niillä kuuhun mennä..
                                          konit on hyvät iskarit, joista löytyy jäykkyyssäätö...
                                          uskon, että ne toimii oikein mainiosti noiden h&r:rrien
                                          kaverina.. hintaa niillä on n:120-150e kpl

                                          Comment


                                          • #51
                                            Vähän sitä pelkään joo, että jos ne lowtecit hommaa niin niistä on mehut pihalla jo, kun pääsen hallilta kotipihaan n.9km matkan. =D
                                            Viimeksi muokannut tusa91; 30.3.2012, 22:46.

                                            Comment


                                            • #52
                                              täältä löytys alkuperäiset tolpat joihin askartelet kesään mennessä Samin kertomat muutokset, eli kierroholkit, uudet iskarit + jotkin kynäjouset! TAI ostat valmiin hyvän alustan, teet noista H&R vietereistä vaikkapa hyppykepit kesäkisoihin... auto pysys silti ajossa ja saat sen pitkän ralliautoiluhistorian omaavan henkilön kanssa tehdä rauhassa alustan kohdilleen :)

                                              Comment


                                              • #53
                                                Noniin!
                                                Sain jouset ruuvattua alle tänään. Kaikki suju lähes niinkö elokuvissa, mutta oikeen puoleisen raidepään mutterin oli joku edellinen asentaja vääntäny vituilleen ja sitä joutu vähän korjailemaan.

                                                Uus jousi takana paikallaan.
                                                Takatolpat odottamassa paikoilleen asennusta.
                                                Etutolpat kanssa odottaa pääsyä paikoilleen.

                                                Sitten viisaammat ihmiset voi sanoa, että näyttääkö takaiskari samalta kun muissakin B4 korisissa v6 koneisissa quattroissa??



                                                Kaikki kuvat.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  On se ihan sama. Myös b4 avant q (normi,s2,rs2) ja b5 q (a4,s4,rs4) on samoja..
                                                  Viimeksi muokannut okkim; 1.4.2012, 14:27. Perustelu: Samaankin viestiin mahtuu, editoi vanhaa

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Jees =) Hyvä tietää tuo sitten niin voi aikanaan vaimentimia tilailla hyvillä mielillä. =D

                                                    Jousilla auton ajettavuus rauhallisessa ajossa parani ja kallistelu väheni. Voisi melkein sanoa jopa mukavaksi. Kovaa ajettaessa tosin ei mikään ihmeellinen ole, mutta eipä se ollut ennenkään, kun iskunvaimentimet eivät ole mitkään parhaat mahdolliset.
                                                    Täytynee siis loppukuusta laittaa vaimentimet tilaukseen. Itse löysin ainakin KWlta ihan sopivan hintaiset iskarit, jotka käy tuohon.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Sulle vois bilstein olla ehkä paras vaihtoehto.. varmasti toimivat, eikä ole turhia säätöjä vaikeuttamassa hommaa..

                                                      Niitä taitaa saada tepon kautta melko kivuttomasti/edullisesti..
                                                      Viimeksi muokannut okkim; 1.4.2012, 20:41. Perustelu: Älä rivitä itse.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        mikä on edullisesti? =)

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Siitä selvittämään edullisesti.
                                                          http://speed-autoteile.fi/index.php?route=common/home

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Hei semmoinen ongelma tuli nyt tuon kattoluukun kanssa. Luukun takareuna ei sulkeudu tasaisesti vaan oikea takakulma menee reilun sentin syvemmälle verrattuna katon tasoon ja vasen kulma taas jää hieman ylös siitä. Luukku ei siis aukea kokonaan enää, vaan pelkästää takareunan saa nostettua ylös.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Tuli kattoluukun vika paikannettua tänään. Oikeassa reunassa on joku ohjuri osa rikki ja se ohjaa luukun kulman liian alas. =(

                                                              Tuli tänään myös pestyä auto päältä ja vähän putsattua sisustaa. Pesun yhteydessä otin vasemmalta puolelta loputkin kylkilistat pois. Listojahan ei ollut oikella puolella ollenkaan ja vasemmalta puuttui lokarin lista.
                                                              Samalla maalasin maskin ja audin rinkulat mustalla ja poistin quattro merkin maskista.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X