Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80Q 2,6L v6

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80Q 2,6L v6

    Elikkäs tuli sitten tuossa vähän aikaa sitten hommattua ensimmäinen audi näin kun talvi tulossa niin quattrohan sen täytyy olla ja edes jotenkin vetävällä koneella. Koneena on se 2,6 litrainen vapari v6 ja komeasti soi, kun ajettukkin "vasta" 220tkm.

    Audi on väriltään vihreä ja sisätiloiltaan siisti, mutta ulkokuoressa jotain käytönjälkiä löytyy ja musiikkilaitteet on suht heikot vaikka niitä joku jo "parannellut".

    Huomenna maanantaina olisi tarkoitus käydä kaverin kanssa shoppailemassa tarvittavat ämyrit että saa humpan soimaan kunnolla, kun on halvempi kuunnella humppaa kun kuutosen sointia. Ei siis sillä etteikö sitä joskus tule kuunneltua ja nautittua vauhdinhurmasta ;D

    Oikeastaan ainoa isompi vika on se, että veden ja öljyn lämpömittareissa jtn kosketushäiriöitä, kun toimivat ehkä kerran kuukaudessa -.-'

    Kuvia: http://s1143.photobucket.com/albums/...080%20quattro/
    Viimeksi muokannut tusa91; 4.12.2011, 21:09. Perustelu: kuvalinkin lisäys

  • #3
    Sitten kysymys, että kuka anto wammaselle autonavaimet?
    Rakas audini on ajanpohjalla ilman suurempia vaurioita, mut pahoin pelkään, että
    jotain tulee lisää ja isosti, kun se nypitään yös ojarummun päältä...

    On meinaan vittumainen tuo keli, kun lunta jään päällä ja auto lähtee siinä päällä vetään ojaan päin, vaikkei vauhtia paljon mitään.

    Mutta nyt on ainakin syy laittaa etupuskuri ja vähän muutakin työn alle =D

    Comment


    • #4
      Sattuisiko kenelläkään olemaan B4 korista 80 audia nurkissa pyörimässä ja osia luovuttamassa?

      Tarvitaan seuraavia osia:
      -kuutoskoneen etummainen moottorinkorva
      -syyläri
      -syylärin alla oleva tukirauta
      -moottorin ja etummaisen korvakkeen välissä kulkeva jäähdytysnesteputki



      surulliset kuvat =(
      kuva
      kuva
      kuva
      kuva
      Viimeksi muokannut tusa91; 19.12.2011, 20:58.

      Comment


      • #5
        Päivitellään nyt tätäkin vaikkei kukaan ole vielä viitsinyt kirjoitella mulle päin mitään =/

        Elikkä lauantaina kävin purkamassa audista keulan siihen malliin, että voi ruveta uusia osia kiinnittämään, kun niitä saa kätösiin.

        kaikki mitä oli etummaisesta moottorin korvasta jäljellä.
        lohduttoman näköinen, mutta öljypohja on ihme kyllä ehjä.

        Comment


          #6
          Toivotaan nyt sitten, että kunnostus sujuu nopeasti, niin pääset jatkamaan quattro-harjoituksia. Et ole ainoa, joka on ajanut ensimmäisen quattronsa pöpelikköön.

          Löysin samanlaista keliä itsekin viime talvena: pakkaslunta jään päällä. Auto lähti kävelyvauhdista kiihtymään alamäkeen päin lumipenkkaa. Onneksi ei tullut mitään vaurioita, kun vauhtia oli niin vähän (tai oikeastaan pohjamuoviin taisi tulla lisää halkeamia tuossa haverissa). Pahimmat vauriot olivat henkisellä puolella. Talvi on joskus julma ja arvaamaton eläin.

          Comment


          • #7
            Eiköhän tuo viikolla 3 viimeistään ole ajossa. Onneks saa hyvät henkilökunta alennukset laakkoselta niin saa osat "edullisesti" ja taidan kyl laittaa uudet talvirenkaat samaan pakettiin, että voi taas hyvillä mielin ajaa. =D

            Comment


            • #8
              Nonii. Nyt on vauriot korjattu ja uudet talvirenkaat alla.
              Seuraavana isompana hankintana audiin tulee korkeussäädettävä alusta, että on sitten kesällä kiva käydä nauttimassa radalla.

              Comment


              • #9
                Tänään käytiin tuossa kotimatkalla keskustelemassa audin alustasta Tuning Studiolla ja järkevää valmista sarjaa ei saa tuohon audiin, mikä on ehkä ihan hyvä.
                Tarkoittaa siis sitä, että tehdään custom made sarja. Alle tulee siis ainakin brogressiiviset jouset ja eri valmistajalta sitten jotkin pätevät iskunvaimentimet.

                Comment


                  #10
                  Miksi ei "järkevää" alustaa saa? Luulen kuitenkin, että 80 löytyy ihan ok sarjoja valmiina. Hyvä kun sait vauhdikkaasti nippuun. On noita lipsahduksia sattunut yhdelle jos toiselle nelikkoharrastajalle.

                  Comment


                    #11
                    B4 quattroille on alustat loppupeleissä aika harvassa. H&R valmistaa jousia ainakin-> http://www.modificars.fi/tuotteet/hr...-Sedan-Quattro

                    Tai halvempaa: http://www.modificars.fi/tuotteet/ma...a-Audi-FKAI049

                    Samaiselta valmistajalta saa myös koko sarjan. Tuote nro: FKAI049

                    Jos ei mini budjetilla olla liikenteessä, niin valitsisin nuo H&R:n jouset, ja niille bilsteinin tai konin sport iskarit, mikäli niitä tuohon saa.

                    Comment


                    • #12
                      korkeussäädöstä luovuttiin, koska kokonaisuutena hyvän ajotuntuman antavaa sarjaa ei löydy paitsi, jos o valmis tekemään mittavan modaus operaation etutolppiin ja teettämään takatolpat.

                      Takatolpat joutunee jokatapauksessa teettämään ja etupäähän saadaan helposti asennettavissa olevat osat. Myyjä on sellainen alustavelho, että tietää mistä puhuu. Iskarit olis tulossa sellaset, että pornokin kalpenee niiden rinnalla ja ajotuntumaa tulee merkittävästi lisää.

                      Mut kertoilen alustasta lisää sitten, kun ollaan saatu osat kotiin niin tietää puhua enemmän. Nyt siis ollaan vasta suunnittelu vaiheessa sen suhteen.

                      Rupeaa huolestuttavasti olemaan se 5000km edellisestä huollosta, että täytynee huomenna töiden jälkeen laittaa öljyt vaihtoon ja tarkastella autoa muutenkin hieman, että on lauantaita varten kunnossa, että uskaltaa ajaa sitten Hyvinkäällä jääratapäivillä ;D

                      Comment


                        #13
                        Johan on alustasta hurjat puheet.

                        Comment


                        • #14
                          Niihän ne on joo. Parasta tulee ky mitä siihen rahaan saa, mut se jää nähtäväksi sitten, että mikä se taso todellisuudessa on. Parempaa kun vakio. Se on varma, mut kuinka paljon.

                          Comment


                            #15
                            Teetättää takatolpat, miks? Eikös se ole jo sit sama lähettää alusta KW:lle modattavaksi? En jaksa uskoa että jostain random osista ilman testailua parempaa saa.

                            Comment


                            • #16
                              KV maksaa ja sen asiakaspalvelu ei ole tyydyttävällä tasolla. Ja toisekseen se, eikä mikään muukaan laadukas valmistaja myy iskunvaimenninta halutuilla ominaisuuksilla tuohon autoon ainakaan järkihintaan.
                              Eli on halvempi teettää uudet iskunvaimentimet halutunlaisena, kun ostaa ylihintaiset massatuotanto osat.
                              Minulle tarjottiin vaihtoehtona myös Konin iskunvaimentimia, joiden hinta olisi ollut sitä luokkaa, että budjetti paukkuu yli. Samaan lauseeseen kauppias lisäsi, ettei suosittele kyseistä sarjaa, koska halvemmalla pystytään teettämään vaimentimet, jotka ovat vähintään yhtähyvät kovassa ajossa ehkä jopa paremmat. Erotuksena kuitenkin oli se, että Konin vaimentimet ovan pintakovat, mikä taas ei ole autolle hyvä suomen teillä.

                              Ja lisättäköön vielä se, että vaimentimien ja jousien lisäksi autoon laitetaan hieman jäykemmät kallistuksen vakaajat. Myös teetettynä, koska sopivia ja sopuhintaisia ei löydy valmiina.

                              Comment


                                #17
                                Aika kovaa myyntipuhetta:) Sen enempää tietämättä missä nuo meinataan teetättää tai muuta, niin silti väittäisin että esim. Koni, jolla on hieman eri luokan laitteet ja testausmenetelmän, plus miljoonien kilometrien testi ajot takana, pystyy tekemään iskunvaimentimen, johon ei pikkupaja pysty. Näin väittäisin, mut voin olla myös väärässä. Mutta skeptikot jää innolla odottamaan lopputulosta.

                                Tuohon muuten käy esim. S2:sen vakaajat eteen ja taakse. Eikä maksa juuri mitään.

                                Comment


                                  #18
                                  Ville: Mutta onko ne ässän vakaajat parhaat? Sitähän tässä haetaan. ;)

                                  Comment


                                    #19
                                    Ei vaan sopivia ja sopuhintaisia tuossa haetaan:) ässän sopii ja on sopuhintaiset:) Voishan nuo vähän jäykemmät olla.

                                    Comment


                                      #20
                                      Tuo että Konit olisi pintakovat, on ainakin bullshittiä. Itselläni on ollut omassa c4 koni sportit ja emännän s2 on tällä hetkellä, kumpaakaan en ole voinut pintakovaksi sanoa vaikka olisi säädetty vähän jäykemmällekin.

                                      Sitä en sano etteikö iskareista voisi ihan hyvät tulla Suomessa teetettynä, kunhan vaan tekijä osaa asiansa.

                                      Comment


                                        #21
                                        Ei KW ainakaan coupe/s2 kohdalle enää ole vaatinut aikoihin tolppia itselleen muokattavaksi ja sarjaa ollut ihan hyllyssä suomessa.

                                        Comment


                                        • #22
                                          Jousiksi tulee sittenkin nuo H&R mitä tuola ylempänäkin joku linkitteli.
                                          Iskunvaimentimet tulee ilaman korkeussäätöä eikä tarvitse muokata etutolppia. taka iskarit ovat vielä selvityksen alla, koska mulla ilmeisesti hieman erikoisempi tuo audi. Suomeen on tuotu 16kpl ja tehty vähä päälle 1400kpl. Ero lienee ilmeisemmin alustan takapäässä ja joissain pikkuisissa yksityiskohdissa. Tämä siis selittää, minkä takia takapäähän ei iskunvaimenninta meinaa löytyä.

                                          Ei koni välttämättä huono ole, mutta maksaa liikaa.

                                          Iskunvaimentimet tulevat todennäköisesti olemaan KYB Ultra SR. Varmuus saadaan sitten, kun on tilaus laitettu vetämään.

                                          Suunnittelu vaiheessa ollaa vielä pahasti.

                                          Comment


                                            #23
                                            Eipä se mitenkään erikoinen ole. Sama alustarakenne takana jokaisessa B4 quattrossa ja lähes sama B5 quattrossa. Mut eipä niitä iskari vaihtoehtoja silti ihan hirveästi ole. Type89 quattroon huomattavasti helpompi löytää alustoja.

                                            Comment


                                              #24
                                              mulla ilmeisesti hieman erikoisempi tuo audi. Suomeen on tuotu 16kpl ja tehty vähä päälle 1400kpl
                                              Mun B4:ää on tehty 306 kpl eikä varmaan uutena tuotu suomeen yhtään. Silti löytyy osia suoraan hyllystä, tai ainakin tilaamalla ja jää jopa valinnanvaraa, mitä ostaa.

                                              Comment


                                                #25
                                                Mistä muuten moiset luvut löyty? Harvemmin noista perus audeista mitään tilastoja on.

                                                Comment


                                                • #26
                                                  jostain trafin sivuilta se kaivo sen tiedon, kun sillä pääsy vähän paremmin noihin järjestelmiin ja kerto sitten mulle puhelimessa sillain ihan knoppitietona.

                                                  Juuri kun on suht pieni tuo kokemus näistä alusta asioista niin luotan tuohon alan ammattilaiseen, jolla on takana pitkä kilpailu-ura niin rata- kuin rallipuolella eri luokista.

                                                  Comment


                                                    #27
                                                    S2 sedania on todellakin valmistettu vain se reilu 300 kpl. Audi Typen Atlas -kirja noita määriä kattavimmin kertoo.

                                                    Tällä hetkellä tiedän noita Suomessa olevan ainakin 5 kpl

                                                    Comment


                                                      #28
                                                      Laskitko minut mukaan? Maaliskuussa porkkis heitti, että minun auto olisi kuudes. Ehkä.

                                                      Comment


                                                        #29
                                                        Juu siis nuo ässien luvut onkin tiedossa, tarkotin noiden karvalakkimallien valmistus määäriä.

                                                        Comment


                                                        • #30
                                                          Jees. Elikkäs audilla ei oo pystyny viimeaikoina oikeastaan mitään ihmeempiä touhuamaan, mutta suunnitelmat itää sitäkin villimpinä ;D

                                                          Tuossa ollaan kaverin kanssa hierottu kauppaa etupuskurista, jota en ole vielä edes nähnyt enkä ole varma onko se nyt sitten S2 vai coupen puskuri. Ei ota kaverista aina ihan selvää ;D
                                                          Elikkä keulalle tulossa joko orkkis S2 puskin tai sitten coupen vastaavasta muokattu kopio.

                                                          Eli tuon tapaista olisi suunnitelmissa siis...

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X